Jump to content

Mens vi venter...


Andain

Recommended Posts

14 hours ago, Oh-To-Be-A-Gooner said:

Svakt av Dean men i kampens hete så gjør jo alle dommere feil. Men VAR derimot som ser episoden i reprise fra ulike vinkler,  kan ta seg en bolle.

Ja, det er jo akkurat derfor vi har VAR. For at de skal hjelpe dommerne utpå matta så de kan få tatt riktig avgjørelse. I denne situasjonen burde de i det minste fått Dean til å se situasjonen om igjen på skjerm. 

Link to comment
Share on other sites

15 hours ago, Oh-To-Be-A-Gooner said:

Svakt av Dean men i kampens hete så gjør jo alle dommere feil. Men VAR derimot som ser episoden i reprise fra ulike vinkler,  kan ta seg en bolle.

Jeg skulle gjerne ha sendt den kødden som skadet go'gutten til fengsel, men slik jeg forstår reglene så skal ikke VAR blande seg inn i denne situasjonen. Dommeren så situasjonen, ergo ingen unseen situation. 

In 2020/21, the Premier League's Shareholders agreed to an increased use of the RRA for subjective decisions in three key areas: goals; red cards; and penalty kicks.

 

VAR: Referee Review Area explained (premierleague.com)

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Tapapa said:

Jeg skulle gjerne ha sendt den kødden som skadet go'gutten til fengsel, men slik jeg forstår reglene så skal ikke VAR blande seg inn i denne situasjonen. Dommeren så situasjonen, ergo ingen unseen situation. 

In 2020/21, the Premier League's Shareholders agreed to an increased use of the RRA for subjective decisions in three key areas: goals; red cards; and penalty kicks.

 

VAR: Referee Review Area explained (premierleague.com)

Skal ikke VAR gripe inn når det er snakk om "violent conduct"? Sånn som når en dommer gir gult kort når det burde vært rødt?

Link to comment
Share on other sites

Vi har ett poeng mer etter 9 kamper denne sesongen kontra fjoråret, så slikt sett lite fremgang. Men et par ulikheter, der vi i fjor startet ganske bra med 3 seire på de 4 første, så har vi 3 tap på de 4 første nå. Og vi var forrige sesong etter 9 kamper i starten på vår grusomme rekke med 7 kamper uten seier(5 tap og 2 uavgjorte).

La oss tro vi klatrer sakte og sikkert oppover og kan lukte på topp 6 mot juletider. Slik jeg ser det har vi muligheter i alle kampene, bortsett fra de to mot Pool og kampen mot City. 

Link to comment
Share on other sites

41 minutes ago, Tony said:

Nå venter snart Black november. November er statististisk den dårligste måneden til Arsenal. Heldigvis har vi bare 3 kamper i november. Håper vi snur trenden og kommer ut av november med 9 poeng.👍COYG 

Watford og Newcastle hjemme  samt Liverpool borte. 6 poeng så er jeg rimelig happy. 7 så er jeg veldig happy. 8 tror jeg blir vanskelig. 9 er mulig men lite sannsynlig. 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Tony said:

Nå venter snart Black november. November er statististisk den dårligste måneden til Arsenal. Heldigvis har vi bare 3 kamper i november. Håper vi snur trenden og kommer ut av november med 9 poeng.👍COYG 

Jeg er fornøyd med 9 poeng. Det er fan meg på tide at vi banker Liverpool. 

Link to comment
Share on other sites

29 minutes ago, Ben Elfen said:

Watford og Newcastle hjemme  samt Liverpool borte. 6 poeng så er jeg rimelig happy. 7 så er jeg veldig happy. 8 tror jeg blir vanskelig. 9 er mulig men lite sannsynlig. 

🤣 8 poeng kan bli veldig vanskelig. 

Link to comment
Share on other sites

9 minutes ago, Oh-To-Be-A-Gooner said:

På tide ja. Men hvis du virkelig tror vi taper med mindre enn 3 mål mot Liverpool på Anfield, så vil jeg gjerne vite hvor du kjøper pillene dine.

Det er gratis øl i Elverum som holder meg oppe. 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Tony said:

Her er en tabell vi topper. Flest Clean sheet de siste 20 kampene.

20211028_165620.jpg

Mulig jeg husker noe feil, men i januar var det en artikkel om vår 'nye' dødballtreneren og at vi var blitt betraktelig bedre på defensive dødballer. Jeg mener jeg kjapt så en artikkel/overskrift for ikke så lenge siden at vi nå hadde scoret i tre eller fire kamper på rad etter dødball(cornere), noe som ikke hadde skjedd siden 2008?

Edited by Simbad
Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...