Jump to content

Hvilke nye spillere ønsker dere?


ashcole3

Recommended Posts

Mange interessante tanker her 1Bergkamp0. Men jeg syns du tenker litt ungt. Jeg ønsker spillere som kan prestere fra første spark på ballen. Det kan jo godt tenkes at de spillerne du foreslår kunne gjort nettopp det, men det aner meg at Hazard og Falcao kan trenge tid til å tilvenne seg ett nytt land og en ny liga.

Så jeg tenkte jeg skulle se hva som eksisterer av alternativer med erfaring, vilje, innsatsvilje og vinnervilje.

 

Det hersker liten tvil om at vi har et problem defensivt. Mye kan sikkert bedres nå som Vermaelen kommer tilbake, men det blir mye ansvar på hans skuldre. Derfor kunne jeg tenke meg følgende spillere inn i den bakre rekken denne sommeren:

 

-Phil Jagielka - britisk, gal og med et skikkelig vinnerinnstinkt. Kan også spille sentral midtbane, noe som kan

komme godt med i de tette, harde kampene PL kan by på. Sannsynligvis dyr! Alternativt kan man gå for

Chris Samba. Mange nevner Cahill, men jeg har til gode å bli overbevist om at han er god nok for oss. Blir

ofte reddet av Zat Knight.

 

-Phil Jones. Ung, spennende og talentfull spiller. Er i tillegg britisk. Gi han tid å la han få god tid til å utvikle seg.

Gi han samme type matching som Smalling får i United.

 

-Jan Vertonghen. Relativt ung, solid potet fra Ajax. Kan bekle venstreback-,midtstopper-, og DM-plassen.

 

Med disse tre spillerne inn, har vi muligheten til å stille med tre svært hodesterke spillere i forsvaret, samtidig som vi får MEGET god backup på midtbanen. Mange våte drømmer her, men henter vi en av disse spillerne blir jeg fornøyd. Med Martin Keown som defensiv trener kan dette bli et klasseforsvar.

 

Så var det midtbanen da. Jeg håper Cesc blir en sesong til, så Ramsey og Wilshere kan utvikle seg ytterligere. Med Jagielka og Vertonghen disponible til å konkurrere med Song, så tror jeg midtbanen vår er meget sterk. Lass Diarra er også en mulighet, som kan komme relativt billig. Det samme er Scott Parker. Det viktigste med midtbaneleddet er at flere av spillerne lærer av Wilshere når det gjelder innsats og vilje.

 

I angrepsrekka har vi jo mange muligheter. RvP har vist hva han er god for de siste månedene og er et soleklart førstevalg. Hazard blir jo nevnt i alle kriker og kroker av dette forumet og ut i fra beskrivelsen og det lille jeg har sett av han, er han akkurat den ving typen vi trenger, forutsatt at vi spiller med spisser som kan behandle ammunisjonen de får fra han. Det kan Chamakh og Bendtner, men også RvP har vist at han har hodestyrke. Jeg mener at vi ikke trenger flere spisser. Vi må bare bruke de vi har på en mer fornuftig måte. Chamakh og Bendtner må spille i boks, end of story. RvP kan gjøre som han vil. Jeg ønsker meg en 4-4-2 formasjon og da kan man variere etter kamp om man velger store eller raske spisser som makker til RvP. Dette innlegget bør ende i en oppsummering i form av en formasjon og det skal jeg forsøke på nå:

 

-----------------------Szczecny--------------------------

 

-Sagna - Jagielka - Vermaelen - Vertonghen/Clichy-

 

--------------------Song/Vertonghen--------------------

 

Hazard/Walcott - Fabregas/Wilshere - Nasri/Arshavin

 

-------- v.Persie - Bendtner/Chamakh/Walcott--------

 

 

Med andre ord, mange måter å spille på og mange gode spillere. Dette ville betydd kroken på døra for spillere som Squilacci, Denilson, Diaby, Almunia, Vela og Rosicky. Selvfølgelig blir dette bare ønsketenkning, men det er vel det denne tråden handler om. Som det sikkert kommer frem så mener jeg at spisser bør være siste prioritet i sommerens transfervindu. Får vi det defensive på plass kan spillerne spille med lavere skuldre, og samtidig ikke ha presset på seg til å score minst 2 mål fordi forsvaret/keeper har klønet det til i forsvar. Så nå er det opp til Wenger, suprise me. Jeg blir derimot ikke sjokkert dersom Wenger henter de to gutta fra Lorient og Rondòn, uten å forsterke forsvaret.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er av den formening om at det er kun små ting som må forbedres for å få sølvtøy neste sesong.

 

Den lille tingen er at vi trenger et formasjons bytte. 4-2-3-1 eller en 4-2-2-2. 4-2-3-1 er vel ganske enkel å skjønne ,mens 4-2-2-2 er kanskje litt verre. Slapp av det kommer en forklaring. Det blir på en måte en 4-4-2 med to høye kanter og en spiss i Bergkamp rollen. Jeg tror dette ville gi oss ganske så mye offensivt i og med at det blir to spisser. Grunnen tror jeg er fordi, den ene spisse kan da kun konsentrere seg om bakrommet mens, den andre blir en litt mer offensiv playmaker(Bergkamp rollen). Sånn det er nå, har RVP begge rollene. Noen som går spesielt utover bakromspillet vårt.

 

Om man gjør dette formasjonsbytte tro jeg dette KAN holde(uten de store spillerkjøpene) og da forbeholder jeg at alle spillere blir.

 

 

Mitt lag ville sett sånn ut:

---------------Szczecny-------------------

 

-Sagna-Djourou -Vermaelen -Clichy-

 

--------Song---Wilshere/Fabregas------------

 

Nasri -------------------------------Arshavin

 

--------------Robin Van Persie------------

-------------------Walcott-------------------

 

Eneste problemet her, er at man verken vil sette Wilshere eller Fabregas på benken :P.

Link to comment
Share on other sites

Mitt lag ville sett sånn ut:

---------------Szczecny-------------------

 

-Sagna-Djourou -Vermaelen -Clichy-

 

--------Song---Wilshere/Fabregas------------

 

Nasri -------------------------------Arshavin

 

--------------Robin Van Persie------------

-------------------Walcott-------------------

 

Eneste problemet her, er at man verken vil sette Wilshere eller Fabregas på benken :P.

 

Liker tanken, eneste er at jeg ville sett Kos for Djourou, men hvis Cesc blir så mener jeg det ikke er noen tvil om at han bør spille. Sjansen er der for at Wilshere kan få en liten down neste sesong også, er ikke alltid unggutta presterer etter en god første sesong. Nå snakker jeg uten at vi får nye kjøp da.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er av den formening om at det er kun små ting som må forbedres for å få sølvtøy neste sesong.

 

Den lille tingen er at vi trenger et formasjons bytte. 4-2-3-1 eller en 4-2-2-2. 4-2-3-1 er vel ganske enkel å skjønne ,mens 4-2-2-2 er kanskje litt verre. Slapp av det kommer en forklaring. Det blir på en måte en 4-4-2 med to høye kanter og en spiss i Bergkamp rollen. Jeg tror dette ville gi oss ganske så mye offensivt i og med at det blir to spisser. Grunnen tror jeg er fordi, den ene spisse kan da kun konsentrere seg om bakrommet mens, den andre blir en litt mer offensiv playmaker(Bergkamp rollen). Sånn det er nå, har RVP begge rollene. Noen som går spesielt utover bakromspillet vårt.

 

Om man gjør dette formasjonsbytte tro jeg dette KAN holde(uten de store spillerkjøpene) og da forbeholder jeg at alle spillere blir.

Mitt lag ville sett sånn ut:

---------------Szczecny-------------------

 

-Sagna-Djourou -Vermaelen -Clichy-

 

--------Song---Wilshere/Fabregas------------

 

Nasri -------------------------------Arshavin

 

--------------Robin Van Persie------------

-------------------Walcott-------------------

 

Eneste problemet her, er at man verken vil sette Wilshere eller Fabregas på benken :P.

 

Venstresiden her(Clichy, Fabregas, Arsjavin) blir alt for dårlig defensivt, og vi vil bli overhumplet til de grader. I tillegg vil Fabregas-Song slite med farten. Arsjavin har i tillegg godt litt ut på dato, så en skikkelig venstreving trenger vi sårt. Gjerne med litt walisiske ferdigheter.

 

Men jeg er enig i at Fabregas ikke fungerer optimalt som hengende spiss i tospann med Van Persie. Vi har alt for liten gjennombruddskraft. Og dette svekker angrepsspillet vesentlig.

 

Det morsomme i det hele her, er at nesten alle poster jakter etter offensive spillere, selv om vi har skåret mer enn nok mål i år. Og det er det defensive som svikter. Men jeg skal ikke legge all skylden på forsvaret. Det er på cornere vi slipper inn flest mål, og vi har kun 3 forsvarsspillere som markerer. Dette betyr at hele laget mangler defensiv kraft. Dermed er det mulig vi må kjøpe spillere i de offensive posisjonene med større arbeidskapasitet og duellstyrke.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ønsker å se om Vermaelen kunne fungere på venstreback jeg...

 

Vil langt heller ha han i midten fordi utifra hva han viste i fjor er han soleklart vår beste midtstopper, men jeg skjønner tankegangen din.. kanskje Chiellini kunne kommet inn og gitt oss nogenlunde det samme som Vermaelen ville gitt oss uten å faktisk miste det i midten også?

 

Taiwo er også en meget meget god venstreback, men han er visstnok på vei til Milan utifra rapportene.

Link to comment
Share on other sites

Slik han har spilt i klubben, så vil jeg jo påstå at han er absolutt i øverste klasse som midtstopper. På lik linje med Vidic, Ferdinand, og Terry for å nevne noen.

 

Virker ikke fornuftig, å kaste slike kvaliteter ut ifra den sentrale sonen i forsvarsrekka...... Spesielt ikke med de forsvarsutfordringene vi allerede har i dette leddet.

Link to comment
Share on other sites

Ut: Almunia, Squillaci, Denilson, Diaby, Rosicky, Arshavin, Bendtner, Fabregas

Inn: Samba/Tasci/Subotic/Cahill, Parker, M'Vila/Matuidi, Hazard, Dzsudzsak, Benzema/Falcao.

 

Endre formasjonen til 4-4-2 og la Parker/Song - M'Vila/Wilshere/Ramsey dele på de 2 sentrale plassene. Hazard/Nasri og Dzsudzsak kan konkurrere om de to kantene mens spillere som Walcott og Vela er backup.

 

van Persie - Benzema vil være førstevalgene på topp, men hvis van Persie blir skadet vil førstevalgene være Benzema - Walcott.

 

Szczesny

 

Sagna - Subotic - Vermaelen - Clichy

 

Nasri - Parker - M'Vila/Wilshere - Hazard

 

v. Persie - Benzema

 

 

Samtidig ville jeg også ha endret på formasjonen slik at laget lå langt dypere enn det gjør pdd. hvor van Persie og Benzema ville ha ligget 20-30 meter unna midtbanen slik at de kunne kombinert slik som Darren Bent ofte gjorde i dag. Samtidig ville selve hovedfokuset (såfremt vi ikke har ballen i laget allerede) være kontringsfotball slik fotballen ble spilt når vi faktisk spilte Wengerball.

Link to comment
Share on other sites

Det er viktig at vi beholder vår beste spiller, Fabregas og henter inn to-tre klassespillere. Ellers enig med deg Stefan. Spennende sommer blir det og en bedre sesong forhåpentligvis.

Og når åpner overgangsvinduet. Er det første juni?

Link to comment
Share on other sites

Det er viktig at vi beholder vår beste spiller, Fabregas og henter inn to-tre klassespillere. Ellers enig med deg Stefan. Spennende sommer blir det og en bedre sesong forhåpentligvis.

 

Det har hele tiden vært målet mitt å beholde Fabregas, men sjansene for at disse kjøpene blir mulige uten et salg av Cesc ville gjort at sjansen gikk fra skal vi si... 5%? til 0,2%.

 

Med Parker, Song, Wilshere, M'Vila og Ramsey på den sentrale midtbanen ville vi hatt 3 dynamoer i Parker, Wilshere og Ramsey. En mer rolig og posisjoneringssterk DM i Song og et skikkelig "powerhouse" i M'Vila. Moussa Sissoko fra Toulouse ville også vært et alternativ.

 

Uansett er poenget at man da ville ha frigitt mye penger til å forsterke samtlige deler av laget ved et salg av Fabregas. Som f.eks. et soleklart førstevalg på midtstopperplass med Subotic. En erfaren fighter i Parker og en ung M'Vila på midtbanen. Deretter god dekning på kantene i Hazard og Dzsudzak, men sist og ikke minst. En skikkelig spiss i Benzema.

 

Selvfølgelig er det lite sannsynlig at det ville blitt gjort så mye som 14 (!) endringer på en sommer, men det er ikke langt unna hva vi trenger.

 

Vi trenger hvertfall å gjøre 4 kjøp. På midtstopperplassen så burde det hentes inn en midtstopper som er et SOLEKLART førstevalg. Jeg har forelsket meg i Subotic fra Dortmund og Sakho i PSG, men jeg regner med at jeg må leve med Squillaci neste sesong også.

 

På midten kan det fungere med et godt kjøp, men Parker og M'Vila er to spillertyper vi mangler i Arsenal fortsatt. Blant annet er det Morgan Amalfitano som har vært linket. Kommer han på en free transfer vil det igjen frigi mer penger til å bruke på ordentlig klassespillere. (og med penger fra salget av MYE daukjøtt)

 

På kantene så trenger vi sårt en spiller eller to. Finnes ikke en naturlig kantspiller i hele laget og hvis man skal spille 4-4-2 med minimum 1 spiss i boksen hele tiden trenger man hvertfall én skikkelig kantspiller.

 

På topp er det kun van Persie hittil som holder nivået som trengs i Arsenal. Benzema eller Falcao ville tilført en brutalitet foran mål som ingen andre hittil kan matche. Walcott er en spiller jeg har sansen for og som ville gjort det meget bra på topp, men når han er så skadeplaget (og det samme med RvP) så må det et klassekjøp til.

 

Uansett mye babling og lite rettskrivning her nå. Jeg kjenner jeg drømmer meg altfor mye bort.

Link to comment
Share on other sites

Håper, men tror ikke det blir store forandringer i troppen i sommer heller. Frykter Wenger for alt i verden vil bevise at han har rett i sitt naive "ungdomsprosjekt". Etter min mening MÅ et mesterlag bygges opp av mye rutine, krydret med noen ungdommelig talenter. Wenger har gjort omvendt og dette har feila.

 

Mine håp for sommern:

 

Ut: Almunia (25 millioner kr?)

Squillaci (30 mill)

Clichy (65 mill)

Rosicky (30 mill)

Denilson (30 mill)

Arshavin (100 mill)

Bendtner (90 mill)

Vela (45 mill)

totalt: over 400 mill

 

Inn: G.Cahill/Samba/Lucio?

Baines

Parker /Van Bommel

Hazard

Etoo? /Benzema /Falcao

 

 

Frykter vi selger Cesc og gud forby.... Nasri også. I tillegg til Rosicky, Squillaci og Arshavin.

 

Kjøper sikkert bare inn noe relativt billig, ungt og ukjent fra Frankrike.

Link to comment
Share on other sites

Greit nok at vi trenger nye spillere, men første prioritet må være å holde på de fleste spillerne vi har. Selvfølgelig bør vi selge spillere som Squillaci, Almunia osv. men å holde på Cesc og Nasri bør prioriteres før vi skal hente noen som helst. Uten Cesc er vi helt håpløse, han kan spille ''rævva'', men fortsatt så spiller laget mye bedre en om en annen spiller. Cesc er Arsenal, dessverre. Mister vi han i sommer, så må vi starte på nytt igjen, og da kan vi glemme Premier League eller Champions League neste sesong.

Link to comment
Share on other sites

Mitt lag neste sesong :

 

 

---------------Szczecny-------------------

 

-Sagna-Lucio -Vermaelen -Baines-

 

-------- Song--- Wilshere ----------

 

Theo ------------Nasri-----------Hazard

 

--------------------------

-----------------Benzema----------------

 

Benk : Lehman(!),Eboue,Diaby,Djourou,Chamakh,Gibbs,Ramsey

Link to comment
Share on other sites

Greit nok at vi trenger nye spillere, men første prioritet må være å holde på de fleste spillerne vi har. Selvfølgelig bør vi selge spillere som Squillaci, Almunia osv. men å holde på Cesc og Nasri bør prioriteres før vi skal hente noen som helst. Uten Cesc er vi helt håpløse, han kan spille ''rævva'', men fortsatt så spiller laget mye bedre en om en annen spiller. Cesc er Arsenal, dessverre. Mister vi han i sommer, så må vi starte på nytt igjen, og da kan vi glemme Premier League eller Champions League neste sesong.

 

Vel det samme sa vi om Henry. Henry forsvant sommeren 07 og hva skjedde? Jo Arsenal spilte sin beste fotball siden 03/04 sesongen.

 

Liketstrekkende mellom Henry og Fabregas minner litt om hvordan deres siste sesong gikk. Begge to var mye skadet, men hver gang de spilte var de meget sentrale for spillet vårt. Samtidig fikk vi også se glimt av hvordan laget fungerte uten de og begge sesongene endte opp i skuffelse. 06/07 sesongen endte vi opp med 68 poeng, mens vi ligger ann til å få mellom 67-70 poeng denne sesongen.

 

Hvis Fabregas vil bli i Arsenal så helt greit. Det er ikke noe problem mtp. at han er en av verdens aller beste spillere, men hvis han vil dra så er det bare å sørge for at vi får mest mulig penger for han og at han ikke forsvinner til en rival (Shitty, Chelsea). For pengene vi kan innkassere på Cesc og de pengene vi allerede har tilgjengelig ville vi gjort det mulig å forsterke 3-4 ledd av laget vårt som er altfor dårlig. Og selv om vi kanskje blir hakket svakere sentralt på midtbanen uten Fabregas vil vi bli sterkere på midtstopperplass, defensiv midtbane, kantene og på spissplass.

 

Det er da selvfølgelig hvis klubben hadde ambisjoner om å faktisk bygge opp et nytt lag etter Cesc hadde dratt. Dog er jeg redd for at hvis Cesc drar så kommer det ikke noen forsterkninger på steder vi allerede sliter og da vil tapet av Fabregas være enda hardere å svelge.

 

Så hvis Fabregas blir solgt og det er garantier for at det faktisk kommer inn 3-5 spillere fra øverst til nesten øverste hylle. Så er svaret et meget stort JA fra meg, men hvis Fabregas forsvinner og vi fortsatt blir sittende med Squillaci på midtstopperplass. Song som vår eneste DM og van Persie som vår eneste skikkelige spiss. Da er svaret et meget klart NEI.

Link to comment
Share on other sites

Mitt lag neste sesong :

---------------Szczecny-------------------

 

-Sagna-Lucio -Vermaelen -Baines-

 

-------- Song--- Wilshere ----------

 

Theo ------------Nasri-----------Hazard

 

--------------------------

-----------------Benzema----------------

 

Benk : Lehman(!),Eboue,Diaby,Djourou,Chamakh,Gibbs,Ramsey

RvP?

Link to comment
Share on other sites

RVP blir solgt for å finansiere Benzema..

 

Håper da for all del at ikke det skjer! Vi trenger virkelig Van Persie, han har stått fram som vår beste spiller de siste månedene.

Link to comment
Share on other sites

:blink:--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ May 15 2011, 09:48 PM) 224447[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

Vel det samme sa vi om Henry. Henry forsvant sommeren 07 og hva skjedde? Jo Arsenal spilte sin beste fotball siden 03/04 sesongen.

 

Liketstrekkende mellom Henry og Fabregas minner litt om hvordan deres siste sesong gikk. Begge to var mye skadet, men hver gang de spilte var de meget sentrale for spillet vårt. Samtidig fikk vi også se glimt av hvordan laget fungerte uten de og begge sesongene endte opp i skuffelse. 06/07 sesongen endte vi opp med 68 poeng, mens vi ligger ann til å få mellom 67-70 poeng denne sesongen.

 

Hvis Fabregas vil bli i Arsenal så helt greit. Det er ikke noe problem mtp. at han er en av verdens aller beste spillere, men hvis han vil dra så er det bare å sørge for at vi får mest mulig penger for han og at han ikke forsvinner til en rival (Shitty, Chelsea). For pengene vi kan innkassere på Cesc og de pengene vi allerede har tilgjengelig ville vi gjort det mulig å forsterke 3-4 ledd av laget vårt som er altfor dårlig. Og selv om vi kanskje blir hakket svakere sentralt på midtbanen uten Fabregas vil vi bli sterkere på midtstopperplass, defensiv midtbane, kantene og på spissplass.

 

Det er da selvfølgelig hvis klubben hadde ambisjoner om å faktisk bygge opp et nytt lag etter Cesc hadde dratt. Dog er jeg redd for at hvis Cesc drar så kommer det ikke noen forsterkninger på steder vi allerede sliter og da vil tapet av Fabregas være enda hardere å svelge.

 

Så hvis Fabregas blir solgt og det er garantier for at det faktisk kommer inn 3-5 spillere fra øverst til nesten øverste hylle. Så er svaret et meget stort JA fra meg, men hvis Fabregas forsvinner og vi fortsatt blir sittende med Squillaci på midtstopperplass. Song som vår eneste DM og van Persie som vår eneste skikkelige spiss. Da er svaret et meget klart NEI.

 

Veldig enig i det du sier her, et mulig salg av Fabregas denne sommeren, gjør at vi får store muligheter til å forsterke andre lede. Dette er noe jeg har prata om i lang tid. Dette vil gi plass til en Wilshere og Song som defensive arbeidshester og RVP i den rollen som Fabregas vanligvis pleier å ha. Enste som trengs å forsterke offensivt da, er en Hazard, som erstatter for Arshavin og muligens en spiss(denne spissen dror jeg mest sannsylig blir et skikkelig Wenger kjøp)

 

Defensivt er jeg ikke helt sikker enda, men midtstopper må inn.

 

Mitt lag vil se slik ut:

 

1305492209870550.jpg

Link to comment
Share on other sites

Tevez.. Ja takk!

 

Hadde vært en vanvittig signering han ja, men er nok det mest urealistiske ønsket man kan foreta seg.. en ukeslønn på over £200,000 og en temmelig heftig kjøpesum også.. samt at City nok ikke er interessert i å slippe de til en "rival".

Link to comment
Share on other sites

Gervinho, spiller som har sagt han ønsker seg til Arsenal før(Eller at Arsenal ønsket han, ikke helt sikker) som er spennende, kanskje ikke fullt like spennende som Hazard, men dog. Slår også statistikkene til Hazard ganske greit.

Link to comment
Share on other sites

Gervinho, spiller som har sagt han ønsker seg til Arsenal før(Eller at Arsenal ønsket han, ikke helt sikker) som er spennende, kanskje ikke fullt like spennende som Hazard, men dog. Slår også statistikkene til Hazard ganske greit.

 

God spiller og sikkert et bra kjøp.

Samtidig er det litt ugunstig med afrikanske spillere som stadig må på landslagsoppdrag som innebærer lange reiser og forsvinner til Afrikamesterskapet annenhver sesong.

Jeg syns vi skal holde oss primært til europeiske spillere nettopp pga. det, selv om jeg selvsagt ikke sier nei takk til klassespillere fra andre kontinent. :P

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...