Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduene sesongen 2023/24


Simbad

Recommended Posts

  • Replies 353
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

1 hour ago, Simbad said:

En brasiliansk 23 år gammel midtbanespiller som vi visstnok skal vurdere å signere. 

Spiller for Gremio og kan spille både sentralt og på høyrevingen. 

https://dailycannon.com/2023/07/arsenal-bitello-deal/

Takk. Visste vi var på jakt etter en brasiliansk unggutt. Hadde bare ikke fått med meg at han hadde et erkeitaliensk navn 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Gunners68 said:

Det var på tide at overgangen til Rice ble bekreftet. 

Håper på en spiller eller to til. Viktig for oss om vi er i stand til å beholde Partey. 

Hvis Partey forsvinner så trenger vi en etablert midtbanespiller til eller en ung spiller som allerede spiller på høyt nivå (Caicedo-/Lavia). Spørsmålet er jo også om en midtbanebane med Partey og Rice som spiller sammen er vår beste midtbane. Ellers begynner stallen å bli ganske komplett. Er kun egentlig kun på spissplass hvis Balogun ikke blir og backup for Saka (Trossard, Smith Rowe og Nelson er alle bedre på venstre). I mine øyne kunne Pepe ha fungert som backup der, men kun hvis man ikke får solgt han.

Ramsdale/Turner
White/Timber - Saliba/Tomiyasu - Gabriel/Kiwior - Zinchenko/Tierney
Rice/Partey - Hazertz/Smith Rowe
Saka/Pepe - Ødegaard/Trossard- Martinelli/Nelson
Jesus/Balogun

Nå trenger vi bare å bli kvitt en del spillere. Runarsson, Holding, Cedric, Tavares, Trusty og Lokonga. Spillere som Hein, Okonkwo, Vieira, Marquinhos og Nketiah er juryen fortsatt ute på. Balogun har også mye han må vise og er et ganske uskrevet blad, men hadde en god sesong i Ligue 1 og det vokser ikke akkurat tonnevis med spisstalenter der ute i verden for øyeblikket. Jeg tror han kan bli en veldig god spiss, og er redd for at vi om et par år virkelig angrer oss på om vi lar han gå.

Link to comment
Share on other sites

19 hours ago, Stefanb said:

Hvis Partey forsvinner så trenger vi en etablert midtbanespiller til eller en ung spiller som allerede spiller på høyt nivå (Caicedo-/Lavia). Spørsmålet er jo også om en midtbanebane med Partey og Rice som spiller sammen er vår beste midtbane. Ellers begynner stallen å bli ganske komplett. Er kun egentlig kun på spissplass hvis Balogun ikke blir og backup for Saka (Trossard, Smith Rowe og Nelson er alle bedre på venstre). I mine øyne kunne Pepe ha fungert som backup der, men kun hvis man ikke får solgt han.

Ramsdale/Turner
White/Timber - Saliba/Tomiyasu - Gabriel/Kiwior - Zinchenko/Tierney
Rice/Partey - Hazertz/Smith Rowe
Saka/Pepe - Ødegaard/Trossard- Martinelli/Nelson
Jesus/Balogun

Nå trenger vi bare å bli kvitt en del spillere. Runarsson, Holding, Cedric, Tavares, Trusty og Lokonga. Spillere som Hein, Okonkwo, Vieira, Marquinhos og Nketiah er juryen fortsatt ute på. Balogun har også mye han må vise og er et ganske uskrevet blad, men hadde en god sesong i Ligue 1 og det vokser ikke akkurat tonnevis med spisstalenter der ute i verden for øyeblikket. Jeg tror han kan bli en veldig god spiss, og er redd for at vi om et par år virkelig angrer oss på om vi lar han gå.

Bra innlegg, deler mange av tankene her. Selv ønsker jeg beholde Balogun og heller selge Nkethia hvis det må til. I de større kampene har jeg en feeling på at midtbane med Rice OG Partey vil gi oss utrolig mye bedre stabilitet. Ellers begynner vi iallfall få dobbelt dekninger rundt om. Vi får neppe trippel som City har noen plasser. 

Link to comment
Share on other sites

Bra innlegg med godesynspunkter fra stefanb over her. Det begynner å se lyst ut med dobbel dekning de fleste steder. Stefanb ramser opp de han mener må ut og noen som juryen må se på. Hele gjengen kunne vært noe for ligacup og FA cup , med dyp respekt for cupene i England.

Føler sterkt at vi denne sesongen må prioritere PL og CL.

De beste må få noe mer hvile en de gjorde sist sesong. Så Arteta får en stri tørn med å balansere det hele. 

Syntes Eddie har fått sine muligheter hos oss. Han hadde en bra sesong sist , men var den bra nok ? Hvem bør selges av Eddie og Balogun ? Flere som nå går for å beholde Balogun. 

Blir spennende å se om det kommer flere inn. Men , skal det skje så må vel flere av de som ikke holder mål ut.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, bergkampje said:

Hvor mye kan man få for Balogun om dagen tror dere? Er vel ganske mye mer het på markedet enn Nketiah i hvert fall. Ikke engelsk lenger da, verdien falt betraktelig der!😂

Ryktes at Arsenal ønsker 50 millioner pund. Burde være mulig det gitt hans sesong i Frankrike i fjor. 

Link to comment
Share on other sites

Med tanke på at Atalanta vil ha 80-100 millioner euro for Rasmus Højlund så burde jo €60M være realistisk. Inter betalte f.eks. €80M for Lukaku i 2019, så vi burde slik sett få en god pris for han.

Personlig vil jeg gjerne beholde Balogun, men han virker innstilt på at han skal være førstevalg. I Arsenal funker det ikke sånn, men jeg forstår at han vil det. Han har ambisjoner om å bli en av verdens beste spisser (om han er god nok vet vi ikke), og da må han spille så mye fotball som mulig i best mulig liga. Serie A er kanskje ikke verdens beste liga, men Inter var jo i Champions League finalen i år, og nivået er høyere enn Ligue 1.

Vi får se hva som skjer utover sommeren, men jeg tror han forsvinner.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Pirès#7 said:

Hvis Højlund som ikke scorte 10 mål i ligaen engang er verdt 100, er Balogun verdt 120.

De fleste skjønner at Højlund ikke er verdt summene som rapporteres. Vi burde kunne få 50-70 for Balogun etter fjoråret. Hvis ikke kan vi beholde han imo. 

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, Marius- said:

De fleste skjønner at Højlund ikke er verdt summene som rapporteres. Vi burde kunne få 50-70 for Balogun etter fjoråret. Hvis ikke kan vi beholde han imo. 

Enig, og det virker som at Edu og Arteta tenker det samme utifra ryktene iallefall. Enten blir han og kjemper med Eddie, Jesus og Trossard, eller så må noen punge ut det vi ønsker.

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Tony said:

Da får vi håpe at ryktene om at Partey er på vei vekk er lagt død.

 

 

Nok en god nyhet. Iallefall ettersom Xhaka reiste til Tyskland.

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...