Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduene sesongen 2023/24


Simbad

Recommended Posts

4 hours ago, Rosicky07 said:

Da melder ornstein at City har lagt inn bud på Rice. Vi hadde 2 uker på å få landet denne uten konkurranse, men denne overgangen ryker nok for oss da. Da må vi begynne å Leite andre plasser

Hva får deg til å påstå at vi kunne landet denne uten konkurranse? Både West Ham og Rice sin agent varsler andre klubber om status på overgangen. Begge Manchester-klubbene har fulgt situasjonen. Det gjør de via informasjon fra innsiden, ikke fra media.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 353
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

1 hour ago, Marius- said:

Det må da finnes andre gode DM for 1 milliard? Kanskje mye bedre enn Rice også?

 

Det gjør nok det. 

30-40 av de 100, er jo bare fordi han er engelsk. 

 

Men det er flere positive sider med å hente rice, han trenger ikke noe "tilvenning" i Premier league, som veldig mange andre trenger. 

Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, elx said:

 

Det gjør nok det. 

30-40 av de 100, er jo bare fordi han er engelsk. 

 

Men det er flere positive sider med å hente rice, han trenger ikke noe "tilvenning" i Premier league, som veldig mange andre trenger. 

Joda sier ja takk til Rice jeg, det er ikke mine penger heldigvis :) Men ett sted får man sette grensen og

Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, Marius- said:

Joda sier ja takk til Rice jeg, det er ikke mine penger heldigvis :) Men ett sted får man sette grensen og

Er det som skurrer litt hos mange. Virker som de må betale for spillerene selv. 

Jeg er der at jeg tenker splash the cash - for de rette overgangene. Så lenge vi ikke er i nærheten av å bryte FFP.

 

Overgangen Rice gir sinnsykt mye mening, selv for 100m.

Link to comment
Share on other sites

50 minutes ago, elx said:

 

Det gjør nok det. 

30-40 av de 100, er jo bare fordi han er engelsk. 

 

Men det er flere positive sider med å hente rice, han trenger ikke noe "tilvenning" i Premier league, som veldig mange andre trenger. 

Hvilke andre midtbanespillere er på nivået til Rice, er under 25 år og er tilgjengelige på markedet?

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Stefanb said:

Hvilke andre midtbanespillere er på nivået til Rice, er under 25 år og er tilgjengelige på markedet?

Uhh, usikker hvorfor du quota meg? JEG vil hente Rice... Til og med for 100m.

Link to comment
Share on other sites

Problemet med Rice overgangen sånn som jeg har forstått det er vel at West Ham vil ha 100m£. Der de ønsker 50m£ med en gang og 50 m£ neste sommer. De er ikke interessert  i add ons. Det lager problemer for andre overganger Arsenal ønsker med tanke på budsjettet Edu og Arteta har å jobbe etter. Vanligvis betales vel en overgang etter lengden på kontrakten til en spiller en kjøper. Signerer en spiller for 4 år deles beløpet opp i 4 utbetalinger(+add ons). Jeg er sikkert helt på jordet, men det er sånn jeg har oppfattet at de "fleste" dealene blir gjort.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Tony said:

Problemet med Rice overgangen sånn som jeg har forstått det er vel at West Ham vil ha 100m£. Der de ønsker 50m£ med en gang og 50 m£ neste sommer. De er ikke interessert  i add ons. Det lager problemer for andre overganger Arsenal ønsker med tanke på budsjettet Edu og Arteta har å jobbe etter. Vanligvis betales vel en overgang etter lengden på kontrakten til en spiller en kjøper. Signerer en spiller for 4 år deles beløpet opp i 4 utbetalinger(+add ons). Jeg er sikkert helt på jordet, men det er sånn jeg har oppfattet at de "fleste" dealene blir gjort.

 

Jeg tror du har rett.. Både i det første og siste du sier. 

Og jeg forstår problemet, når de vil ha 50m Straight up nå, og 50m straight up neste sommer, for der ryker store deler av budsjettet.

Link to comment
Share on other sites

Galskapen som foregår i Saudi Arabia nå ser ut til å bli ennå galere. Nå går ryktene på at PIF eide Al Hillal som kjøpte Neves vil låne han ut til PIF eide Newcastle. Nå må FIFA eller UEFA eller noen ta tak i galskapen. At et fond kan kjøpe flere klubber og trikse og mikse for å sende spillere hit og dit må ta slutt. Hvis dette får fortsette er det bare å kvitte seg med ffp når det kan omgås på denne måten. For at Newcastle ikke skal få problemer med ffp kan de ikke bruke mer enn ca 90m£ denne sommeren.

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, Tony said:

Galskapen som foregår i Saudi Arabia nå ser ut til å bli ennå galere. Nå går ryktene på at PIF eide Al Hillal som kjøpte Neves vil låne han ut til PIF eide Newcastle. Nå må FIFA eller UEFA eller noen ta tak i galskapen. At et fond kan kjøpe flere klubber og trikse og mikse for å sende spillere hit og dit må ta slutt. Hvis dette får fortsette er det bare å kvitte seg med ffp når det kan omgås på denne måten. For at Newcastle ikke skal få problemer med ffp kan de ikke bruke mer enn ca 90m£ denne sommeren.

Jeg deler din frustrasjon og dine tanker, Tony. Det eneste jeg tror kan sette en stopper for dette er om EU+Engelske myndigheter kommer på banen. FIFA og UEFA er så korrupte at jeg ikke har noen tillit til deres gjennomføringsevne.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Marius- said:

PL har jo gjort seg så rike de og, at de kan tilby lønninger og overgangssummer andre ligaer kan drømme om. Uten sammenligning om hva som skjer nede i skjeggland forøvrig… 

Det er sant, men det er også basert på hva ligaen drar inn av penger. Før dette så var det Italia og Spania som blåste alle andre av banen..

Saudi Arabia greiene er bare kvalmt. Særlig det som snakkes om Neves og Newcastle. 

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...