Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduene sesongen 2022/23


Verminator5

Recommended Posts

Totalpakka Chelsea betaler for mudryk er 188m€. 100m€ med add ons og 225k£ i uka i 7,5 år som blir ca 88m€. Arsenal ville gi mudryk 40k£ i uka på en 5 års kontrakt. Forskjellen på avtalene er nesten 80m€. Glad Arsenal ikke matchet tilbudet til Chelsea. 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

51 minutes ago, Tony said:

Totalpakka Chelsea betaler for mudryk er 188m€. 100m€ med add ons og 225k£ i uka i 7,5 år som blir ca 88m€. Arsenal ville gi mudryk 40k£ i uka på en 5 års kontrakt. Forskjellen på avtalene er nesten 80m€. Glad Arsenal ikke matchet tilbudet til Chelsea. 

Wow, det er helt vilt! Utrolig mye penger for en spiller som ikke har vist mye på et høyt nivå pdd. Spennende spiller absolutt, men dette mener jeg er altfor dyrt. Glad Arsenal ikke la mer på bordet. Chelsea må begynne å selge spillere snart… de har brukt enorme summer i 22/23

Link to comment
Share on other sites

Det er faktisk helt sinnsykt.. Både lønnen de betaler og summen for spilleren.. Fra en... rimelig "død" liga. 

Jeg håper han blir en flopp.

 

Må vel snart være muligheter å få henta Wilfried Zaha? Han vet vi iallefall funker i PL

Link to comment
Share on other sites

Uavhengig av spillerens potensial, kan så høye lønninger ha veldig negativ påvirkning på en så ung mann. De kan ha slutt gullfuglen, men de kan like gjerne ha kjøpt katta i sekken. 
 

Ser forøvrig at han har fått kontrakt til 2030. Dette hjelper visstnok på FFP, da anskaffelseskostnaden kan avskrives over hele 7 år.

Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, Verminator5 said:

Uavhengig av spillerens potensial, kan så høye lønninger ha veldig negativ påvirkning på en så ung mann. De kan ha slutt gullfuglen, men de kan like gjerne ha kjøpt katta i sekken. 
 

Ser forøvrig at han har fått kontrakt til 2030. Dette hjelper visstnok på FFP, da anskaffelseskostnaden kan avskrives over hele 7 år.

Den risikoen Chelsea tar er helt ekstrem. De har nå signert 2 spillere på 7 årskontrakter (med 1 år som opsjon). 

Hvis disse spillerene ikke slår til, så har de bundet seg til skyhøye lønninger i minst 7 år. Hvis Mudryk f.eks. ikke er i nærheten av god som det man tror, så sitter man potensielt på en spiller man ikke blir kvitt på 7 år, som hever rundt 150-200.000 pund i uka.

Selv om de sprer det utover 7 år for å gjøre det bedre iht. FFP så er det fortsatt ikke en stor stor forskjell. Man har tross alt "bundet opp kapital" i denne spilleren i minimum 7 år iht. kontrakts vilkårene.

Det er en grunn til at de fleste klubber ikke signerer spillere på mer enn 4-5 årskontrakter.

Uansett.. over til det viktigste, nemlig Arsenal:

Vår førsteellever er p.t. den beste i ligaen. Ja det hadde vært digg å kunne oppgradert på noen av disse 11 også, men faktum er at det er ikke der skoen trykker mest, men det er de som er bak disse 11.

Martinelli og Saka har startet hver eneste ligakamp sammen med Gabriel, Saliba, White, Ødegaard, Xhaka og Ramsdale. Jesus, Partey og Zinchenko hadde også trolig gjort det også hvis de ikke hadde slitt med skader.

Det som uroer meg er at det er ekstremt sjeldent man har 11 (eller 8 av 11 i vårt tilfelle) skadefri over en hel sesong når man skal spille i 2 nasjonale cuper og en europeisk cup ved siden av ligaen.

Vi har ganske god dekning på venstreback og høyreback, samt at vi har god dekning på offensiv midtbane med Smith Rowe og Vieira. Dog mener jeg at både Sambi og Elneny ikke er gode nok til å være andrevalg på midten for Xhaka og Partey. Patino og Azeez kan i fremtiden være spillere som blir gode nok her, men p.t. mener jeg vi trenger nytt blod. Vi forsøkte å hente Douglas Luiz før vinduet stengte i sommer, og jeg tror fortsatt Arteta er ute etter noen her.

Det mangler også en spiller på kanten, noe de fleste av oss anerkjenner. Klubben har forsøkt å hente inn hhv. Raphinha og Mudryk, uten å lykkes. Forhåpentligvis så får vi tak i vår plan C her.. uten at jeg vet hvem det er.

Vi har vår største sjanse på 19 år for å ta ligaen. Vi kan klare det uten forsterkninger, men da er vi avhengig av flere forhold som skal klaffe til vår fordel. Klubben burde handle for å kunne kontrollere dette til en viss grad. Det finnes ingen garantier, men forsøker man å gjøre noe så er det bedre enn å ikke gjøre noe når man ser visse sårbarheter.

Ellers vil jeg si at jeg til slutt er fornøyd med at Arsenal sier nei takk, og trekker seg fra forhandlingene med Shakhtar vedr. Mudryk. At Chelsea gjør som de gjør får se selv stå for. Arsenal har sine verdier som de står for, og vil ikke gjøre dumme handlinger som idiotene på Brua.

Håper vi får se en spiller eller to inn portene til Colney før vi er i februar, samt en skadefri Nelson så fort som mulig.

Link to comment
Share on other sites

https://twitter.com/FabrizioRomano/status/1616003243808788482?s=20&t=ggIuB0ZFBmS7vgiDVHRStQ

Trossard ser ut til å være på vei, spennende signering det. Har gjort det godt i Brighton, ser ut til å være en årleit presspiller og vil tilby bredde. Spørsmålet er om toppnivået er høyt nok? 

Edited by Fabulous
Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, Fabulous said:

https://twitter.com/FabrizioRomano/status/1616003243808788482?s=20&t=ggIuB0ZFBmS7vgiDVHRStQ

Trossard ser ut til å være på vei, spennende signering det. Har gjort det godt i Brighton, ser ut til å være en årleit presspiller og vil tilby bredde. Spørsmålet er om toppnivået er høyt nok? 

Han er en av 3 spillere som har scoret 3+ mål mot Liverpool på Anfield i Premier League. Arshavin var nr 2.

Link to comment
Share on other sites

Just now, bergkampje said:

Kom litt ut av det blå denne! Ser lite Brighton-kamper, men de få jeg har sett så er han alltid god. Scorer jo ofte mot topplag og. Sikkert en bra fyr å ha i stallen, men tror ikke han tar plassen til noen

Nei, han er nok ikke en som går rett inn og dominerer noen av plassene vi har. Men en svært god squad spiller som jeg tror kommer til å få spille en HEL del. 

Link to comment
Share on other sites

Trossard er en fornuftig signering på mange plan. Han har erfaring, kjenner land og liga, tilbyr bredde og vil kunne avlaste/pushe våre unge kantspillere. Prisen på £27 mill er det ingenting å si på. Kudos til Edu om dette går igjennom.

…..og ædda bædda til Tottenham som også forsøkte å hente ham:) 

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Pirès#7 said:

Vi er visstnok svært nært å signere Jakub Kiwior fra Spezia i serie A. 20 år og spiller stopper og DM. Lite kunnskap om ham annet enn at han blir megagod på det nye football manager. Så det ligger nok noe der :)

Venstrebeint stopper som også kan spille venstreback og DM. Blir 23 i midten av februar. Ifølge transfermarkt er han 189 cm høy. 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Simbad said:

Dette kjøpet tyder nok på at Evan Ndicka ikke kommer til oss i sommer, om ikke Kiwior er tenkt en rolle som DM? Sofascore har Jakub oppført som midtbane. 

Tenker det samme, såfremt ikke plutselig han skal spille midtbane som du påpeker.

Jeg kjenner helt ærlig ikke til denne spilleren, så jeg kan faktisk uttalte meg noe mer konkret enn det her 😅

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...