Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduene sesongen 2022/23


Verminator5

Recommended Posts

2 minutes ago, Verminator5 said:

Om det var opp til meg hadde jeg prioritert back-up til Xhaka, Partey og Gabriel. Men det ene utelukker jo ikke det andre.

Det er jo en posisjon på banen vi har god dekning på med Ødegaard, Vieira og Smith Rowe. 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

5 minutes ago, Verminator5 said:

Om det var opp til meg hadde jeg prioritert back-up til Xhaka, Partey og Gabriel. Men det ene utelukker jo ikke det andre.

Ryktes at vi er ute etter Evan Ndicka fra Eintracht Frankfurt som cover for Gabriel på free transfer. 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Da har vi spilt 11 serie runder i PL , står med 9 seiere  , 1 uavgjort og 1 tap. Har ledet PL siden 3 serierunden. 8 runder på tabell toppen har vel ikke skjedd etter at vi kom til Emirates. 

Holder vi ledelsen frem til VM pausen?

Ser i de siste kampene at vi er preget av mange tette kamper. Prestasjonene er litt varierende,  men vi taper ikke. 

Nytt vindu i januar og spørsmålet er om vi trenger forsterkninger for å unngå at vi sprekker som vi gjorde  i våres ? 

Jeg mener at hvis det finnes folk med de rette kvalitetene så må vi forsterke. Partey er utsatt når det gjelder skader. Det trengs en solid mann som kan utfordre Xhaka / Partey. 

Elneny snart tilbake og han kan gjøre en god jobb. Men , ikke i nærheten av Partey på sitt beste.

Link to comment
Share on other sites

29 minutes ago, Gunners68 said:

Da har vi spilt 11 serie runder i PL , står med 9 seiere  , 1 uavgjort og 1 tap. Har ledet PL siden 3 serierunden. 8 runder på tabell toppen har vel ikke skjedd etter at vi kom til Emirates. 

Holder vi ledelsen frem til VM pausen?

Ser i de siste kampene at vi er preget av mange tette kamper. Prestasjonene er litt varierende,  men vi taper ikke. 

Nytt vindu i januar og spørsmålet er om vi trenger forsterkninger for å unngå at vi sprekker som vi gjorde  i våres ? 

Jeg mener at hvis det finnes folk med de rette kvalitetene så må vi forsterke. Partey er utsatt når det gjelder skader. Det trengs en solid mann som kan utfordre Xhaka / Partey. 

Elneny snart tilbake og han kan gjøre en god jobb. Men , ikke i nærheten av Partey på sitt beste.

Jeg tenker at vi har god nok stall til en topp 4 plassering og ser ikke noen spesiell grunn til at vi skal kjøpe noe særlig i januar. La oss vente til sommer, når det er bekreftet at vi er i CL league og kan plukke av øverste hylle. 

Link to comment
Share on other sites

Har mindre og mindre tro på Vieira, håper selvsagt jeg blir motbevist. Klarer ikke se for meg at han holder PL standard, og blir for "lett". Faktisk lettere enn Martin, som tar nivået på en helt annen måte. Derfor mener jeg også at midtbanen bør prioriteres her, utfordrer/backup til Partey og Xhaka.
Ellers mangler vi en god backup til Jesus. Nkethia har vært skuffende etter ny avtale 😕

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Ben Elfen said:

Jeg tenker at vi har god nok stall til en topp 4 plassering og ser ikke noen spesiell grunn til at vi skal kjøpe noe særlig i januar. La oss vente til sommer, når det er bekreftet at vi er i CL league og kan plukke av øverste hylle. 

Gode poeng mr Elfen , men vi stod med nesten begge beina i CL i våres og røyk fordi noen nøkkel folk ble skadet.

Jeg poengterer at skal vi feks forsterke midtbanen så skal det være en solid spiller.  Vi skal ikke kjøpe hva som helst. Er ikke rette mann å finne i januar da får vi prøve igjen i sommer vinduet. 

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Gunners68 said:

Gode poeng mr Elfen , men vi stod med nesten begge beina i CL i våres og røyk fordi noen nøkkel folk ble skadet.

Jeg poengterer at skal vi feks forsterke midtbanen så skal det være en solid spiller.  Vi skal ikke kjøpe hva som helst. Er ikke rette mann å finne i januar da får vi prøve igjen i sommer vinduet. 

Vi stiller mye sterkere i år enn til samme tid i fjor. Det er to forskjellige verdener. Ser det som svært lite sannsynlig at vi havner utenfor topp 4 i år, og ser ingen grunn til at vi skal tro vi, ved et par kjøp, tar ligagullet i år. Der er vi ikke enda. 

Jeg tipper vi ender på 2. plass i år og det anser jeg som en kjempesuksess. Let's stick to the plan 🙂

Link to comment
Share on other sites

52 minutes ago, Verminator5 said:

Vi la inn tre bud på Douglas Luiz på deadline day. Klubben ser åpenbart behov for å styrke midtbanen. Jeg syns vi skal holde mulighetene åpne i januar. En venstrebent stopper kan også komme godt med, da Gabriel ikke har en reell avlaster/utfordrer.

Ryktes at vi er ute etter Evan Ndicka fra Eintracht Frankfurt for 7m£ i januar, eller på free transfer til sommeren. Han er venstrebent tror jeg.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Tony said:

Ryktes at vi er ute etter Evan Ndicka fra Eintracht Frankfurt for 7m£ i januar, eller på free transfer til sommeren. Han er venstrebent tror jeg.

Har sett ryktene, men kjenner ikke til spilleren i det hele tatt. Har dog tiltro til at Arteta og Edu finner riktige profiler.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
1 hour ago, Gunners77 said:

Viktig og at sammarbeid mellem Kronkey jr, Edu og Arteta forsetter. Virker som hele styret har en langsiktig plan. Vil ikke miste noen av de, er like viktig som spillerne. Gleder meg til neste sesong av All or nothing.

There’s no such thing as «neste sesong av all or nothing». 

Link to comment
Share on other sites

All or Nothing: Arsenal Season 2nd premiere date and episodes list

Upcoming season will once again be made up of eight episodes, that will be available at Prime on demand. Premiere episode starts in 2023-08-17. TV Series episodes will release every week on Thursdays. More detailed episodes list provided below

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Gunners77 said:

All or Nothing: Arsenal Season 2nd premiere date and episodes list

Upcoming season will once again be made up of eight episodes, that will be available at Prime on demand. Premiere episode starts in 2023-08-17. TV Series episodes will release every week on Thursdays. More detailed episodes list provided below

Dette tror jeg er feil info 

Link to comment
Share on other sites

20 minutes ago, Tony said:

Flommer over av rykter på Twitter at Arsenal har lagt inn et bud på Mudryk.

20221110_185621.jpg

Hvor troverdig den kilden der kan man spørre seg om, men det er ekstremt mye "røyk" rundt denne spilleren. Han ser utvilsomt spennende ut, men jeg er usikker på om han er god nok mot lag som blir presset bakover i banen. Han er en ekstremt kontringsspiller, men som Pepe så er jeg rett og slett usikker på om han er god nok på de andre områdene i spillet som er viktig for Arteta.

Av spillere vi har blitt koblet til så langt i høst så er det:

Evan N'dicka som spiller for Eintracht Frankfurt i Tyskland. 23 år gammel venstrebeint midtstopper. Sett litt av han, men ikke veldig mye. Høy, sterk og ganske så rask. Er også forholdsvis god med ballen i beina.

Danilo som spiller for Palmeiras i Brasil. Defensiv midtbane på 21. Kjenner ikke til spilleren, men vi har blitt koblet til han i 3-4 vinduer nå. Vi ville også hente han i sommer visstnok, men Palmeiras var ikke interesserte i å selge han midt i sesongen. 

Seko Fofana som spiller for Lens i Frankrike. En "all-action"-midtbanespiller på 27. Ble også linket til han i sommer før det ble stille rundt han. Har heller ikke sett så mye av han, men det lille jeg har sett så har det vært bra. Flere som påpeker at han kanskje ligaens beste midtbanespiller.

Youri Tielemans. Ryktene rundt Tielemans har gått i evigheter nå. Siden før han spilte i Monaco har vi blitt koblet til han, og hele veien under oppholdet i Leicester. Igjen ekstremt mye røyk.

Til sist så er det Facundo Torres som spiller for Orlando City i USA. 22 år gammel kantspiller. Igjen kan jeg lite om spilleren. Virker som om han har talent, men tror ikke dette er en spiller som blir kjøpt for noe annet enn å selge videre eventuelt.

 

Mine meninger for januarvinduet er hvertfall følgende:

  • En ny midtstopper som kan spille på venstre side i forsvaret.
  • Bedre backup for Partey og Xhaka. Nivået ned til de som kan komme inn for de er betydelig lavere.
  • Bedre backup for Saka og Martinelli. Jeg mener fortsatt at Nelson hvis han jobber hardt kan bli en jævlig god spiller, men samtidig så er jeg usikker på om det vil skje i Arsenal. Jeg mener at som ovenfor at de alternativene som kan komme inn for disse guttene er betydelig lavere. Nelson og Marquinhos/Vieira er et gigantisk hopp ned.
Link to comment
Share on other sites

Godt innlegg, mye spennene å lese. Som deg er jeg usikker på Mudryk. Punger vi ut så mye håper jeg Edu har kontroll :) 

Enig i områdene som trenges backup/forsterkning. Men for min del er også spissplass kritisk. Jeg stoler slett ikke på Nkethia hvis Jesus skulle bli borte over tid. 

Link to comment
Share on other sites

11 minutes ago, Marius- said:

Godt innlegg, mye spennene å lese. Som deg er jeg usikker på Mudryk. Punger vi ut så mye håper jeg Edu har kontroll :) 

Enig i områdene som trenges backup/forsterkning. Men for min del er også spissplass kritisk. Jeg stoler slett ikke på Nkethia hvis Jesus skulle bli borte over tid. 

Takk :)

Jeg hadde faktisk spissplass som et siste punkt, men valgte å droppe den allikevel. Er dog enig med deg. Digger Eddie, men hvertfall pdd. så sliter han med å komme inn fra benken og påvirke kamper. Tror ikke det skjer noe på den fronten i vinter, men hadde ikke sagt nei til en spiller av litt høyere kaliber enn Eddie som kunne konkurrert med Jesus.

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, Verminator5 said:

Det hadde ikke overrasket meg. Det ville vært litt typisk Edu, i positivt fortegn.

På kjøp-siden har det vær veldig bra. Jeg venter fremdeles på at han får solgt noen spillere for mer enn glansbilder eller frigjøre de. Kanskje ikke vært lett tidligere, men fra nå av bør vi kunne hente inn noe også.

Link to comment
Share on other sites

50 minutes ago, Marius- said:

På kjøp-siden har det vær veldig bra. Jeg venter fremdeles på at han får solgt noen spillere for mer enn glansbilder eller frigjøre de. Kanskje ikke vært lett tidligere, men fra nå av bør vi kunne hente inn noe også.

Det er ikke lett å få mye for vrakpant, nei. Samtidig har markedet også vært rart med covid og global økonomisk uro. Men det blir spennende å se neste gang vi skal selge ja.

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...