Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduene sesongen 2022/23


Verminator5

Recommended Posts

Jeg er sååå lei alt detta maset om Xhaka og kort... Hva slags statistikk tror folk han egentlig har?

I Premier league har han spilt 192 kamper for Arsenal. Han har fått 4 røde kort (2 av dem særdeles tvilsomme og situasjoner andre setter han i trøbbel for (spesielt den på Jota)) - og ALDRI fått 2 gule i samme kamp NOEN GANG. Han er en spillertype som balanserer på grensen hele tiden - men det er akkurat der han er så jævlig god. 

 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

2 hours ago, Verminator5 said:

Jeg stiller meg undrende til situasjonen vi har havnet i. Edu har vist handlekraft og kløkt i sommerens overgangsvindu. Vi har adressert flere problemer i troppen og fått inn dekning på venstreback, ny spiss og en lettbent midtbanespiller. Det var det mange som identifiserte som problemposisjoner før sommeren. En sentral midtbanespiller som kunne utfordre Xhaka og/eller Partey var den mest prekære posisjonen å forsterke i manges øyne. Der har vi ikke lykkes med å styrke stallen. Har klubben vurdert Elnenys kontraktsforlengelse som tilstrekkelig? Mye kan skje de siste 48+ timene, men vi har tilsynelatende satt oss i en vanskelig situasjon. Mon tro om klubben er like iskald som da vi sikret oss Partey..?

Jeg har full tillit til at man gjør alt man kan - men innenfor de kriteriene som de selv bestemmer. Riktig spiller, riktig pris. Jeg tror dog det kommer inn minst 1, kanskje 2.. og at 2 stk blir bekrefta ut.

Link to comment
Share on other sites

Greien her er jo at vi burde vært en klassespiller på sentral midtbane , uansett. Uavhengig av skadene til partey og el neney. 
 

Vist vi skal sammenligne oss med city og Liverpool. Så starter de ofte hver kamp med klassespillere i denne posisjonen på benk. 
 

vi skal spille mange kamper i år,  skader og suspensjoner er unngåelige for alle lag gjennom en hel sesong. Kommer de på feil tidspunkt , uten dekning kan det koste enormt

Link to comment
Share on other sites

Må hente en erstatter for (og deretter kvitte oss med) Partey. Det er ekstremt ødeleggende å miste en spiller i sentralrekken gang på gang på gang. Samme muskelproblem og det betyr dessverre at det kommer til å gjenta seg også. Han er ute 4-5 kamper for hver 3. han spiller. Bruker to kamper på å slå feilpasninger, presterer ok i den tredje for så å være ute. Helt håpløst

Link to comment
Share on other sites

15 minutes ago, sas2002 said:

Noen som kan kjøre en analyse av Douglas Luiz om han blir en bra squadplayer for oss? 

Ryktes om bud nå

https://twitter.com/David_Ornstein/status/1565273288057753601?s=20&t=mHFR6G0icgilxgmefRGaoA

Vil tro at Partey fortsatt vil være det klare førstevalget, men han vil spille sjeldent. 24 år er en god alder, så det kan godt hende at dette blir en spennende signering for oss. 

Statistisk sett så ser han ut som en mellomting mellom Elneny og Partey. På banen så syns jeg han ser bedre ut offensivt og mer progressiv spillestilen enn Elneny. Jeg tror dette kan bli en spennende signering. 

Samtidig så spilte Lokonga en veldig bra kamp i går, bekymringen med han er at han ikke vil henge med når vi møter de litt større lagene. Hvorvidt Douglas Luiz er i stand til å styrke oss sånn sett blir interessant å se. 

Så får vi jo en spiller som skårer mål når han tar cornere - ihvertfall når medspillerne får lov til å holde fast keeperen. 

 

luiz.PNG

Link to comment
Share on other sites

38 minutes ago, Fabulous said:

Vil tro at Partey fortsatt vil være det klare førstevalget, men han vil spille sjeldent. 24 år er en god alder, så det kan godt hende at dette blir en spennende signering for oss. 

Statistisk sett så ser han ut som en mellomting mellom Elneny og Partey. På banen så syns jeg han ser bedre ut offensivt og mer progressiv spillestilen enn Elneny. Jeg tror dette kan bli en spennende signering. 

Samtidig så spilte Lokonga en veldig bra kamp i går, bekymringen med han er at han ikke vil henge med når vi møter de litt større lagene. Hvorvidt Douglas Luiz er i stand til å styrke oss sånn sett blir interessant å se. 

Så får vi jo en spiller som skårer mål når han tar cornere - ihvertfall når medspillerne får lov til å holde fast keeperen. 

 

luiz.PNG

Dårlige treffprosent på passene enn Partey…..

Link to comment
Share on other sites

Elneny er en arbeidshest han og får kanskje ikke alltid den honør han fortjener. Han har hatt enkelte kamper hvor han virkelig har markert seg med sin innsats på banen. Den jeg husker best er borte kampen mot United for et par sesonger siden hvor han jobbet som en helt. 

Men , som enkelte sier så faller han ofte av etter noen kamper. 

Om han er ekstremt undervurdert vet jeg nå ikke. Det som slår meg er at han har vært til salgs lenge og ingen har kjøpt han. Ikke et eneste engelsk lag har kjøpt Elneny. Ikke bunn lagene en gang har forsøkt å kjøpe han. 

Link to comment
Share on other sites

30 minutes ago, Gunners68 said:

Elneny er en arbeidshest han og får kanskje ikke alltid den honør han fortjener. Han har hatt enkelte kamper hvor han virkelig har markert seg med sin innsats på banen. Den jeg husker best er borte kampen mot United for et par sesonger siden hvor han jobbet som en helt. 

Men , som enkelte sier så faller han ofte av etter noen kamper. 

Om han er ekstremt undervurdert vet jeg nå ikke. Det som slår meg er at han har vært til salgs lenge og ingen har kjøpt han. Ikke et eneste engelsk lag har kjøpt Elneny. Ikke bunn lagene en gang har forsøkt å kjøpe han. 

Det vet vi ingenting om. Det handler om pris, personlige ønsker og ikke mist lønn. 
En handel må godkjennes av 3 parter og det skjer ekstremt mye i kulissene som aldri kommer til overflaten. 

Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, RP7 said:

Det vet vi ingenting om. Det handler om pris, personlige ønsker og ikke mist lønn. 
En handel må godkjennes av 3 parter og det skjer ekstremt mye i kulissene som aldri kommer til overflaten. 

Enig i det,  men det kommer ikke så langt som til rykter en gang. En ting er at hans ferdigheter kan være undervurdert,  men så kan man også spørre seg om hvor god han egentlig er. 

I rettferdighetens navn  så har Elneny gjort gode jobber for oss , men ikke så godt at andre lag kjøper ham. Han tok et opphold i Tyrkia, mer enn det har det ikke blitt.

Link to comment
Share on other sites

30 minutes ago, elx said:

Jeg mener vi skal sikte betraktelig høyere enn denne såkalte Luiz.

På nåværende tidspunkt stoler jeg på de kjøpene Arteta/Edu foretar seg. Arteta har jobbet med Luiz og han vet hva han får. Det samme kan jo sies om Pablo Mari, men føler det er unntaket.

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...