Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduene sesongen 2022/23


Verminator5

Recommended Posts

Just now, Marius- said:

Da lurer jeg på hvem vi nå henter? For det er vel rimelig selvforklarende at det nå kommer noen inn med såpass mange ut? Samtidig som vi er nødt til å rullere på laget når midtukekampene kommer på løpende bånd.

Tielemans og han derre ukraineren tenker jeg er de heteste tipsene.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

On 8/24/2022 at 10:46 PM, Simbad said:

Fallet i kvalitet fra Partey til Elneny i et par kamper er mye mindre enn fallet fra Saka til Pepe. 

Fallet fra Partey til Partey fra kamp til kamp er større en fallet fra Partey til Elneny. 
 

Elneny i en friere rolle på midten hvor han både balanserer og bidrar offensivt er kraftig undervurdert. Mannen er rett og slett utrolig fotballsmart og har skyhøy treffprosent på passene sine. I tillegg alltid spillbar og løser opp vanskelige situasjoner på elegant måte

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, RP7 said:

Fallet fra Partey til Partey fra kamp til kamp er større en fallet fra Partey til Elneny. 
 

Elneny i en friere rolle på midten hvor han både balanserer og bidrar offensivt er kraftig undervurdert. Mannen er rett og slett utrolig fotballsmart og har skyhøy treffprosent på passene sine. I tillegg alltid spillbar og løser opp vanskelige situasjoner på elegant måte

Haha :) 

Link to comment
Share on other sites

Jeg så et intervju med en supporter som sa at han ønsket seg Ndidi fremfor Tielemans. Det fikk meg til å gruble. Vi så forrige sesong at vi ble skadelidende uten Partey. Elneny gjør dog en god figur. Det jeg spør meg om, er hvorvidt Tielemans kan fylle Parteys sko? Er Tielemans først og fremst en utfordrer til Xhakas nye rolle? Og er Tielemans rett mann dersom han kommer inn?

Hva tenker dere?

 

 

Link to comment
Share on other sites

25 minutes ago, Verminator5 said:

Jeg så et intervju med en supporter som sa at han ønsket seg Ndidi fremfor Tielemans. Det fikk meg til å gruble. Vi så forrige sesong at vi ble skadelidende uten Partey. Elneny gjør dog en god figur. Det jeg spør meg om, er hvorvidt Tielemans kan fylle Parteys sko? Er Tielemans først og fremst en utfordrer til Xhakas nye rolle? Og er Tielemans rett mann dersom han kommer inn?

Hva tenker dere?

 

 

Jeg personlig har ikke lyst på Tielemans. Ikke tror jeg at han er bedre enn Xhaka i rollen som venstre #8, ei heller tror jeg at han er god nok i rollen til Partey. Jeg mener Elneny er fryktelig undervurdert av mange.

Ja, Tielemans gir oss noe annet enn de overnevnte gir oss, siden han er en annen type spiller, men jeg mener det er en type vi ikke trenger. Det er få som kan gjøre det samme som Partey, Elneny er ikke god på det. Men han er god til å holde ballen i laget.

Jeg håper Sambi får massevis av spilletid i EL og cupene denne sesongen, både sammen med Partey i #6-rollen, Elneny i #6-rollen og han selv innimellom. Jeg har troa på at han kan ta over den rollen etterhvert. 

Link to comment
Share on other sites

38 minutes ago, Rosicky07 said:

Veldig stille rundt oss 2 dager før det stenger…

Jeg venter på spilleren som kan gå rett inn på midtbanen. Er en del folk som syntes Elneny er mer en bra nok. Jeg mener at en klubb av Arsenals størrelse,  som potensielt kan kjempe om PL gullet denne sesongen,  kan legge listen høyere en Elneny. Få inn en spiller som kan utgjøre en stor forskjell,  en som ikke bare er en god spiller,  men en klasse spiller. 

Link to comment
Share on other sites

13 minutes ago, Ben Elfen said:

da blir det i såfall Lokonga eller Xhaka i Parteyrollen som backup og Tielemans lenger fram på banen

Det er fryktelig risky i så tilfelle. Ja, jeg tror Sambi kan bli en god spiller i Partey-rollen etterhvert, men pr nå er han altfor uerfaren og rå.

Xhaka bør absolutt ikke plasseres i den rollen i mine øyne. 

Link to comment
Share on other sites

15 minutes ago, Simbad said:

Det er fryktelig risky i så tilfelle. Ja, jeg tror Sambi kan bli en god spiller i Partey-rollen etterhvert, men pr nå er han altfor uerfaren og rå.

Xhaka bør absolutt ikke plasseres i den rollen i mine øyne. 

Bør komme inn en rein Dm er min mening.

Link to comment
Share on other sites

51 minutes ago, Ben Elfen said:

da blir det i såfall Lokonga eller Xhaka i Parteyrollen som backup og Tielemans lenger fram på banen

Det er mulig det blir White i denne rollen og Tomi tilbake på høyreback. Eller, Partey er klar til kamp.

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Rosicky07 said:

Partey ute i opp til en mnd meldes det på Afcnews på Instagram 

Partey kommer til å slite med skader hele sesongen dessverre. 3 - 5 kamper og så ut med skade. 

Arteta gamblet på at Laca skulle score mål for oss når Auba forsvant i januar. Det feilet. 

Nå ser vi hvor mye som endres når nøkkel spillere går ut av laget. Edu og Arteta må ikke gamble en gang til. Partey kommer ikke til å spille alt for mange kamper denne sesongen. Kjøp inn erstatter med en gang. 

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Gunners68 said:

Partey kommer til å slite med skader hele sesongen dessverre. 3 - 5 kamper og så ut med skade. 

Arteta gamblet på at Laca skulle score mål for oss når Auba forsvant i januar. Det feilet. 

Nå ser vi hvor mye som endres når nøkkel spillere går ut av laget. Edu og Arteta må ikke gamble en gang til. Partey kommer ikke til å spille alt for mange kamper denne sesongen. Kjøp inn erstatter med en gang. 

Det er lite som tilsier at Arteta og Edu kjøper en spiller, bare for å fylle rekkene. De venter heller til januar/neste sommer for å finne riktig spiller. Frustrerende på kort sikt, ref. Laca sin måltørke. På lang sikt er det nok riktig. Som klubb har vi panikkhandlet nok.

Link to comment
Share on other sites

Ingen må fortelle meg at det er en bombe at Partey er skadet. Vi har Xhaka igjen , og han må holde seg på matta i forhold til kort og skader. 

Går vi inn i oktober med Partey og Elneny ute så vil vi slite.  Vi har folk vi kan putte inn i deres posisjoner. Men , vil vi få en gjentagelse av siste  sesong avslutning hvpr de vi puttet inn ikke holdt mål ?

Det er her Arteta og Edu har sviktet etter min mening. Den rette mannen skulle vært handlet for lenge siden. 

Er ikke noe for panikk kjøp , men finnes det en mulighet for å finne rette mann før vinduet stenger. 

 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Gunners68 said:

Ingen må fortelle meg at det er en bombe at Partey er skadet. Vi har Xhaka igjen , og han må holde seg på matta i forhold til kort og skader. 

Går vi inn i oktober med Partey og Elneny ute så vil vi slite.  Vi har folk vi kan putte inn i deres posisjoner. Men , vil vi få en gjentagelse av siste  sesong avslutning hvpr de vi puttet inn ikke holdt mål ?

Det er her Arteta og Edu har sviktet etter min mening. Den rette mannen skulle vært handlet for lenge siden. 

Er ikke noe for panikk kjøp , men finnes det en mulighet for å finne rette mann før vinduet stenger. 

 

 

Er helt sykt at vi enda sliter med dette problemet.. Hvorfor er ikke midtbane spiller hentet inn for lenge siden?(Ved åpning av transfervindu f.eks)

 

Får vi ikke inn en midtbane/dm iløpet av disse 2 dagene, så kan vi mest sannsynlig bare droppe hele CL/Tittelutfordrer.

Link to comment
Share on other sites

Jeg stiller meg undrende til situasjonen vi har havnet i. Edu har vist handlekraft og kløkt i sommerens overgangsvindu. Vi har adressert flere problemer i troppen og fått inn dekning på venstreback, ny spiss og en lettbent midtbanespiller. Det var det mange som identifiserte som problemposisjoner før sommeren. En sentral midtbanespiller som kunne utfordre Xhaka og/eller Partey var den mest prekære posisjonen å forsterke i manges øyne. Der har vi ikke lykkes med å styrke stallen. Har klubben vurdert Elnenys kontraktsforlengelse som tilstrekkelig? Mye kan skje de siste 48+ timene, men vi har tilsynelatende satt oss i en vanskelig situasjon. Mon tro om klubben er like iskald som da vi sikret oss Partey..?

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...