Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduene sesongen 2022/23


Verminator5

Recommended Posts

Det blir spennende å se hva vi gjør i januar. Nå som topp 4 ser ganske «sikkert» ut er det vel et spørsmål om man skal handle for å pushe city om gullet eller vente med håp om å kunne hente noe bedre til sommeren.. Om vi legger noen pund på bordet for å få tielemans allerede i januar tror jeg det kunne styrket mulighetene våre betraktelig! 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Skulle gjerne hatt Tielemans inn i januar hvis det stemmer (eller sommeren som var). Vi har vært heldige med skader på henholdsvis Xhaka og Partey, men det kan vi ikke belage oss på at skal fortsette.. Tielemans inn er en veldig god start. Mangler bare en god erstatter for Partey.

Håper vi får inn en kantspiller som kan bidra i tilfelle Saka ikke er i 100% form etter VM.

Så for januar ønsker jeg en kantspiller for høyresiden og en midtbanespiller som kan steppe inn for Partey hvis ting går til helvete.

Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, Stefanb said:

Skulle gjerne hatt Tielemans inn i januar hvis det stemmer (eller sommeren som var). Vi har vært heldige med skader på henholdsvis Xhaka og Partey, men det kan vi ikke belage oss på at skal fortsette.. Tielemans inn er en veldig god start. Mangler bare en god erstatter for Partey.

Håper vi får inn en kantspiller som kan bidra i tilfelle Saka ikke er i 100% form etter VM.

Så for januar ønsker jeg en kantspiller for høyresiden og en midtbanespiller som kan steppe inn for Partey hvis ting går til helvete.

De må gjøre noe i januar. Føler meg sikker på at Arteta ikke vil ha reprise av innspurten i våres. 

Får de en signering som er en forsterkning så skjer det. 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
40 minutes ago, sas2002 said:

Dette ender opp som en ny arshavin saga helt til vinduet stenger. Arsenal vil neppe gå over 50 uansett.

Vi får se. Visstnok er jo budet allerede på €60M allerede. Shakhtar derimot vil aldri selge billig. De fikk jo blant annet £47M for en ekstremt middelmådig Fred..

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, Marius- said:

3 dobbel pris, og diva nykker. Tviler 

Kanskje på lån, men that's it i så fall tror jeg. Sies nå at Felix ikke er den Arteta helst vil ha heller..

Når det gjelder Mudryk så har han bare £12k i uka hos Shakhtar. Hvis vi henter han ender han trolig på rundt £50k i uka. Det er omtrent 1/4 av hva f.eks. Felix ligger på.

Så hvis vi henter Mudryk til £60M og man har han på £50k i uka i 5 år så vil han fortsatt ikke koste mer enn £63M totalt. Hadde man hentet Felix til samme sum og gitt han £200k i uka så ville han over samme periode kostet oss £102M.

Sånn sett kan det være åpent for at vi potensielt henter inn Mudryk for en litt høyere overgangssum, nettopp fordi lønnings kostnadene er såpass lave sammenlignet med andre europeiske spillere som ofte har betraktelig høyere lønn i utgangspunktet.

Link to comment
Share on other sites

Det blir en spennende måned fremover når det gjelder spillere inn. Virker som vi blir linked til alt som kan krype å gå. Mudryk blir nok klar tidlig i januar. Er temmelig sikker på at han kommer til the mighty Arsenal. 

Andre spillere vi er linket til er Millinkovic-Savic. Vi skal vissnok være favoritter til å signere han etter hva mediene skriver. Agenten hans mener at vi kan klare å signere han for 40-50m€. Eieren til Lazio skal vissnok ikke være lett å forhandle med så vi får se.

Felix er en annen vi er linket til. Men som Marius- sier er det mye diva nykker med han. Hadde likevel vært spennende å se han i Arsenal drakt.

Moukoko blir ikke enig med Dortmund om ny kontrakt. Agenten hans har sagt at hvis det ikke kommer et bedre tilbud fra Dortmund tidlig i januar kan Moukoko flytte på seg i januar. En spennende og ung spiss som jeg tror hadde passet perfekt i Arsenal  

Den siste spilleren som jeg skal nevne her nå er Ivan Illic fra Hellas Verona. Arsenal var visst å speidet på han samtidig som Savic når Lazio møtte Hellas Verona tidligere i år. Illic er en spiller Arteta kjenner fra Man c tida. Kjenner ikke noe til han men skal vissnok være et stort midtbanetalent. 21 år.

Uansett må det forsterkninger inn tidlig i januar.

Link to comment
Share on other sites

Mudryk postet for ca 1 time siden på Facebook. Om d er fake eller ikke vet jeg ikke.

Ser at det er postet på Mudryk sin offisielle Facebook side.

Ser at siden er ganske ny. Fra november. Kan være falsk.🤔

20230102_201111.jpg

Edited by Tony
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Tony said:

Mudryk postet for ca 1 time siden på Facebook. Om d er fake eller ikke vet jeg ikke.

Ser at det er postet på Mudryk sin offisielle Facebook side.

Ser at siden er ganske ny. Fra november. Kan være falsk.🤔

20230102_201111.jpg

Absolutt falsk. Han er mye mer aktiv på Instagram

Link to comment
Share on other sites

Gi meg Mudryk. Til sommeren vil jeg ha Rice og Ndicka.

Ramsdale/Turner
White/Tomiyasu - Saliba/Holding* - Gabriel/Ndicka - Zinchenko/Tierney
Ødegaard/Vieira - Partey/Xhaka - Rice/Smith Rowe
Saka/Nelson - Jesus/Nketiah - Martinelli/Mudryk

Dette laget her er jævlig bra, og med Mudryk og Rice inn vil man kunne flytte Smith Rowe inn sentralt der han er best. Han kan fortsatt bekle venstrekanten hvis det er behov for det, men med Mudryk og Martinelli så er dekningen vanvittig god.

Rice vil også kunne spille med Partey, og uten Partey. Han kan spille med Xhaka eller Smith Rowe. Partey kan spille med alle 3, mens Xhaka enkelt kan spille med Rice sentralt.

Dette laget her har i mine øyne absolutt alt. Vi er ekstremt nærme å ha et av de beste lagene i verden.

*Her vil jeg helst ha inn Tomi eller White hvis Saliba er utilgjengelig, men i tilfelle man ikke har White eller Tomi tilgjengelig så får Holding duge.

 

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...