Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduene sesongen 2022/23


Verminator5

Recommended Posts

  • Replies 1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

7 minutes ago, Tony said:

Ser d😠 skjønner ikke hvorfor den kom opp på min Twitter side.

Dessverre kommer det opp mye dritt fra anbefalingene til Twitter. Elon Musk har en jobb å gjøre der 🙈

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Stefanb said:

Dessverre kommer det opp mye dritt fra anbefalingene til Twitter. Elon Musk har en jobb å gjøre der 🙈

Følger Romano på Twitter så jeg burde reagert på tidspunktet den kom på. Såg bare navnet og bildet stemte. Såg ikke den ene bokstaven som var feil på adressen. 

Link to comment
Share on other sites

Som nevnt flere ganger i løpet av det siste året, min drømmesignering når det gjelder midtbanespillere. Svak link, men fortsatt lov å være optimist.

Ellers er det stille angående Ndicka, mens ryktene rundt Mudryk florer.

Vi får se hva som skjer med alle de 3 nevnte herrene, men faktum er at det er kun Mudryk vi har lagt inn bud på. Tror til syvende og sist at hvis Mudryk setter seg på bakbeina og gjør som Raphina gjorde i sommer så ender han opp hos oss.

Link to comment
Share on other sites

8 minutes ago, Stefanb said:

Som nevnt flere ganger i løpet av det siste året, min drømmesignering når det gjelder midtbanespillere. Svak link, men fortsatt lov å være optimist.

Ellers er det stille angående Ndicka, mens ryktene rundt Mudryk florer.

Vi får se hva som skjer med alle de 3 nevnte herrene, men faktum er at det er kun Mudryk vi har lagt inn bud på. Tror til syvende og sist at hvis Mudryk setter seg på bakbeina og gjør som Raphina gjorde i sommer så ender han opp hos oss.

Jeg synes det er rart at vi ikke har sett mer på Bennacer. Jeg tenker han hadde vært en perfekt spiller å hente 'hjem' nå. Han vil også være billigere enn Rice og kan både spille i Partey- og Xhaka-rollene. 

Link to comment
Share on other sites

19 minutes ago, Simbad said:

Jeg synes det er rart at vi ikke har sett mer på Bennacer. Jeg tenker han hadde vært en perfekt spiller å hente 'hjem' nå. Han vil også være billigere enn Rice og kan både spille i Partey- og Xhaka-rollene. 

Han er  sikkert billigere en Rice , og når Afrika mesterskapet spilles så er begge opptatt der nede. Samme med Elneny. Sier ikke nei takk til en engelsk landslag spiller. I en årrekke kjøpte vi second hand spillere. Nå må det handles for å forsvare plassen vår. At klubben bruker mye penger i dette vinduet for å ta opp kampen mot City gjør meg ikke søvnløs. 

 

Link to comment
Share on other sites

Shakhtar vil ha idiotisk mye penger for Mudryk for å selge han, og siterer Antony sin prislapp.

Jeg anser dette for å være en "no-go" såfremt ikke Mudryk tvinger gjennom en overgang. Ikke faen om vi kommer til å bla opp i nærheten av det Shakhtar hinter til. 30 kamper i ukranisk liga i en alder av 22 år, 13 mål på totalt 66 kamper siden 18-19 sesongen. Det oser ikke akkurat "eksepsjonell".

Han er helt klart en spennende spiller, men han er ekstremt uferdig. Som Pepe så kan en overgang feile spektakulært, og til sammenligning hadde Pepe betydelig flere imponerende forestillinger enn det Mudryk har hatt før han kom hit.

For pengene Shakhtar ønsker så kan man hente mer etablerte og ikke akkurat mindre spennende spillere. Test heller Milan med et høyt bud på Rafael Leao f.eks.

 

Link to comment
Share on other sites

49 minutes ago, Stefanb said:

Shakhtar vil ha idiotisk mye penger for Mudryk for å selge han, og siterer Antony sin prislapp.

Jeg anser dette for å være en "no-go" såfremt ikke Mudryk tvinger gjennom en overgang. Ikke faen om vi kommer til å bla opp i nærheten av det Shakhtar hinter til. 30 kamper i ukranisk liga i en alder av 22 år, 13 mål på totalt 66 kamper siden 18-19 sesongen. Det oser ikke akkurat "eksepsjonell".

Han er helt klart en spennende spiller, men han er ekstremt uferdig. Som Pepe så kan en overgang feile spektakulært, og til sammenligning hadde Pepe betydelig flere imponerende forestillinger enn det Mudryk har hatt før han kom hit.

For pengene Shakhtar ønsker så kan man hente mer etablerte og ikke akkurat mindre spennende spillere. Test heller Milan med et høyt bud på Rafael Leao f.eks.

 

Enig! 
At United velger å betale så mye for Anthony skal legge presidens for våre forhandlinger? Tull. Bare å vise ryggen, gå videre og avvente situasjonen. 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Stefanb said:

Shakhtar vil ha idiotisk mye penger for Mudryk for å selge han, og siterer Antony sin prislapp.

Jeg anser dette for å være en "no-go" såfremt ikke Mudryk tvinger gjennom en overgang. Ikke faen om vi kommer til å bla opp i nærheten av det Shakhtar hinter til. 30 kamper i ukranisk liga i en alder av 22 år, 13 mål på totalt 66 kamper siden 18-19 sesongen. Det oser ikke akkurat "eksepsjonell".

Han er helt klart en spennende spiller, men han er ekstremt uferdig. Som Pepe så kan en overgang feile spektakulært, og til sammenligning hadde Pepe betydelig flere imponerende forestillinger enn det Mudryk har hatt før han kom hit.

For pengene Shakhtar ønsker så kan man hente mer etablerte og ikke akkurat mindre spennende spillere. Test heller Milan med et høyt bud på Rafael Leao f.eks.

 

Helt enig. 900 mill for en spiller med den CV-en er rett og slett galskap. 

Link to comment
Share on other sites

Jeg må innrømme at tanken på at Mudryk kommer, er fristende. Men, i likhet med flere andre her, så syns jeg det er flott at klubben setter et tak på hvor mye de mener de kan bruke på en spiller. 

Hvis ESR er tilbake i rimelig god form og Reiss Nelson også blir frisk, så har vi faktisk ikke huggærn dekning på kantspillere.

Jeg sover godt selv om vi ikke henter inn en eneste spiller i dette vinduet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil også sove godt om vi ikke handler i januar. Men , da blir det ikke gull i mai. 

Når blir Jesus klar og hvor lang tid vil han bruke på å finne den gamle formen ? 

Nå kommer det flere tøffe kamper og jeg tviler på at Eddie kommer til sin rett mot feks Spurs og United. 

Vi vil tape kamper. Vi går selvfølgelig ikke ubeseiret gjennom resten av sesongen. Men , skulle gjerne ha sett en sterkere stall. Spesielt når vi ligger som vi gjør nå.

Er enig i at vi ikke kan betale hva som helst heller for en spiller. 

Link to comment
Share on other sites

Enig med @Gunners68.

Dette er vår største sjanse til å vinne ligaen på 19 år. En Mudryk, Felix og en midtbanemann kan være forskjellen når vi er i mai.

Jeg er 99% sikker på at vi tar topp 4, men når vår argeste konkurrent City kan kaste innpå spillere fra benken som er jevngode med de som starter så sier det litt. Mahrez, Grealish, Alvarez etc. Og det er etter at de selv har en del skader.

Når vi slet mot Newcastle, så var det ingen vi kunne hive innpå for å gjøre laget vårt bedre. At White gikk av for Tomi var også en svekkelse offensivt..

Nelson er en av mine favoritter i Arsenal. Det har han vært siden han var 14-15, men sammenlign han med Mahrez? Hvem av de to kommer mest sannsynligvis til å vinne kampen for deg?

Smith Rowe blir deilig å få tilbake hvertfall, men jeg mener fortsatt at vi trenger en kantspiller til. Det er også Arteta og Edu enig i, for ellers hadde vi ikke prøvd å hente Neto eller Mudryk. Ved siden av dette har det også vært interesse i Leroy Sane og Moussa Diaby.

Edit:

Brendan Rogers har ytret et ønske om å kvitte seg med spillere som ønsker seg vekk eller som ikke fornyer kontrakten. Tielemans for £10-15M ville vært et godt kjøp i januar.

Edited by Stefanb
Link to comment
Share on other sites

Skal ikke mange skader til før vi er betydelig svekket, city har jo en enorm stall men er ærlig talt ikke imponert av de, de kommer til å tape kamper. Vi bør forsterke ellers må vi unngå skader noe som ikke skjer. Stoler på at Arteta og gjengen har en plan. Trur ikke de trudde vi skulle lede i 23. Regner med at de satset på top 4 før sesongen.

Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, sas2002 said:

 Joah Felix inn på lån resten av sesongen trur jeg er null risk. Blir mer fri i rollen hos Arteta. Atletico fotballen er system og kynisk.

Trur nok han kommer!, men gjerne også Mydryk.

Jeg er usikker på denne Felix. Som Ødegaard er han et supertalent som venter på å blomstre skikkelig. I kontrast til vår kaptein går det rykter om divanykker og holdningsproblemer. Er han rett mann til vår harmoniske tropp?

Link to comment
Share on other sites

16 minutes ago, Verminator5 said:

Jeg er usikker på denne Felix. Som Ødegaard er han et supertalent som venter på å blomstre skikkelig. I kontrast til vår kaptein går det rykter om divanykker og holdningsproblemer. Er han rett mann til vår harmoniske tropp?

Hvis det er en med divanykker og holdnings problemer ,så trenger vi ham ikke. 

Det er vel nå bare til å innse at vi møter Spurs og United med samme tropp som i dag. Med mindre Edu og Arteta drar et vinnerlodd ut av intet.

Vi kan ikke handle bare for å handle. Vi kan heller ikke betale hva som helst. 

Men,  jeg trodde vi skulle ta bedre vare på posisjonen vår pr i dag. Med bare Eddie på topp så blir det for tynt. Jeg er redd forspranget vårt er spist helt opp i slutten av måneden. 

Topp 4 var målet og det klarer vi , men denne sesongen har vi en etterlengtet mulighet til å vinne PL. Vi gjør ikke det med Eddie på topp. 

Link to comment
Share on other sites

11 hours ago, Gunners68 said:

Vi gjør ikke det med Eddie på topp. 

Han har startet 3 kamper og scoret to på dem.  I kampen mot Newcastle var han en av våre beste, selv om han hadde særs vanskelige arbeidsforhold. 

 

Jeg skjønner ikke hva gutten skal gjøre for å slippe grunnløs kritikk som dette?

 

 

Link to comment
Share on other sites

Just now, Tapapa said:

Han har startet 3 kamper og scoret to på dem.  I kampen mot Newcastle var han en av våre beste, selv om han hadde særs vanskelige arbeidsforhold. 

 

Jeg skjønner ikke hva gutten skal gjøre for å slippe grunnløs kritikk som dette?

 

 

Vi får håpe at han scorer mot Spurs og United også. Tror imidlertid han faller igjennom der. Slipper ikke så lett til der tror jeg. Han har vel ikke akkurat vært en topp scorer,  så helt grunnløst er det vel ikke. 

Link to comment
Share on other sites

Grunnløst eller ikke. Eddie spilte hele slutten forrige sesong, da ikke bare han men store deler av laget kollapset. jeg syntes Eddie har vært god i de få kampene til nå, men basert på hva jeg har sett av han før, har jeg liten tro han er svaret som skal holde oss oppe i hele perioden jesus er skadd.

Du vil normalt sett ikke ha spillere inn tapapa. Tror du vi ville vært på topp uten jesus og ukraineren? Og gjerne med elneny på midten istedenfor Partey også. 

Link to comment
Share on other sites

34 minutes ago, Marius- said:

Grunnløst eller ikke. Eddie spilte hele slutten forrige sesong, da ikke bare han men store deler av laget kollapset. jeg syntes Eddie har vært god i de få kampene til nå, men basert på hva jeg har sett av han før, har jeg liten tro han er svaret som skal holde oss oppe i hele perioden jesus er skadd.

Du vil normalt sett ikke ha spillere inn tapapa. Tror du vi ville vært på topp uten jesus og ukraineren? Og gjerne med elneny på midten istedenfor Partey også. 

Jeg ser gjerne at Mudryk kommer inn,vi er tynt besatt på kamt da jeg er usikker på formen til ESR. Bortsett fra det, så syns jeg stallen ser bra ut. Jeg er ikke redd for at Elneny eventuelt må steppe inn for Partey.

De neste fire-fem kampene vil gi mange svar. Jeg tror på gull okke som.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Tapapa said:

Han har startet 3 kamper og scoret to på dem.  I kampen mot Newcastle var han en av våre beste, selv om han hadde særs vanskelige arbeidsforhold. 

 

Jeg skjønner ikke hva gutten skal gjøre for å slippe grunnløs kritikk som dette?

 

 

Syntes Eddie har vært god. Ja, man skulle selvfølgelig gjerne hatt en som var jevngod med Jesus eller bedre, men jeg anser ikke det som realistisk.

En annen ting man må huske på er at Eddie fortsatt er i utvikling. De stegene han har tatt på under et år er helt vanvittige. Han har kanskje ikke touchen til Jesus og er litt mindre involvert, men han jobber beinhardt og gir rom til Saka og Martinelli. Så langt har det vært en liten tilpasning for Martinelli da Eddie ikke vandrer like mye ut på venstresiden som det Jesus gjør, men bortsett fra det så glir han ganske sømløst inn i laget i mine øyne.

Satser på at Eddie har en knallkamp mot Tottene. Det hadde vært jævlig deilig.

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...