Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduene sesongen 2022/23


Verminator5

Recommended Posts

  • Replies 1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

54 minutes ago, Verminator5 said:

Trossard var det rimelige og fornuftige valget når Mudryk-prisen skjøt i været. Mon tro om klubben har en plan b for DM-posisjonen. Prisen for Caicedo har allerede nådd et latterlig nivå.

Enig, latterlig nivå selv om han er flere klubber har identifisert på midten. Hva med å hente Rice nå? Han kan det jo hende de vil ha litt mer kroner for, enn billigere i sommer da han uansett reiser. Burde ikke vært samme summer som denne.

 

Link to comment
Share on other sites

20 minutes ago, Marius- said:

Enig, latterlig nivå selv om han er flere klubber har identifisert på midten. Hva med å hente Rice nå? Han kan det jo hende de vil ha litt mer kroner for, enn billigere i sommer da han uansett reiser. Burde ikke vært samme summer som denne.

 

Rice kan være forskjellen på nedrykk for West Ham, så hvis de ønsker £80m for han til sommeren så vil de neppe selge han for under £130m nå i januar.

Caicedo til £70-80m høres plutselig ikke så ille ut når man ser at Conor Gallagher går for £45m. Markedet er helt fucked.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Stefanb said:

Caicedo til £70-80m høres plutselig ikke så ille ut når man ser at Conor Gallagher går for £45m. Markedet er helt fucked.

Jeg bruker samme logikken når jeg får kjeft for å komme hjem for full. Å peke på at de andre gutta drakk 15 pils hjelper lite, når man sjangler hjem selv etter 12. 12 pils er fortsatt altfor mye, selv om noen andre gærninger drakk 15. Likedan er £80 mill for mye penger både for Mudryk og Caicedo, selv om Gallagher går for £45 mill.

Link to comment
Share on other sites

59 minutes ago, Verminator5 said:

Jeg bruker samme logikken når jeg får kjeft for å komme hjem for full. Å peke på at de andre gutta drakk 15 pils hjelper lite, når man sjangler hjem selv etter 12. 12 pils er fortsatt altfor mye, selv om noen andre gærninger drakk 15. Likedan er £80 mill for mye penger både for Mudryk og Caicedo, selv om Gallagher går for £45 mill.

Bare 12 pils? Er ikke det litt flaut med tanke på at du er fra Spydeberg? 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Verminator5 said:

Jeg bruker samme logikken når jeg får kjeft for å komme hjem for full. Å peke på at de andre gutta drakk 15 pils hjelper lite, når man sjangler hjem selv etter 12. 12 pils er fortsatt altfor mye, selv om noen andre gærninger drakk 15. Likedan er £80 mill for mye penger både for Mudryk og Caicedo, selv om Gallagher går for £45 mill.

Tja, forskjellen er vel at markedsverdien er litt annerledes enn toleranse 😅 Hvis markedet er villig til å betale det en klubb vil ha for spillere, selv om det er helt uhørt så er det faktisk markedsprisen.

Syntes dog det er helt sinnsykt selv, og jeg mener få spillere i det hele tatt er verdt i nærheten av £50-60M. Han derre portugisiske spirrevippen skal jo visstnok Chelsea være villige til å betale €120M for, så sammenlignet med han er jo Caicedo et kupp :P

8 minutes ago, Tapapa said:

Hvorfor nei nei nei? Han er da en god back-up for Partey ved en eventuell skade.

Jorginho er en god spiller han, så ser ikke helt problemet selv heller. Skulle selvfølgelig helst hatt Caicedo og Rice, men hvis det er umulig å få tak i begge de to, og vi står ovenfor en eventuell ligatittel så er Jorginho et meget godt alternativ.

Gi han 2 årskontrakt med 1 års opsjon f.eks. Da kan vi endelig hvile Partey litt iblant.

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Stefanb said:

Jorginho er en god spiller han, så ser ikke helt problemet selv heller. Skulle selvfølgelig helst hatt Caicedo og Rice, men hvis det er umulig å få tak i begge de to, og vi står ovenfor en eventuell ligatittel så er Jorginho et meget godt alternativ.

Gi han 2 årskontrakt med 1 års opsjon f.eks. Da kan vi endelig hvile Partey litt iblant.

Hvis målene er å

a) gå for å vinne serien i år, noe vi har en eventyrlig mulighet på selv om Shitty fortsatt har oss innen rekkevidde, og også satse på å vinne Europa League

Og

b) ha en bedre backup og en bedre mulighet for å hvile/rotere med Partey enn Lokonga nå som Elneny er langtidsskadet

så er dette en overgang som gir veldig mening. Mer mening enn å punge ut altfor mye på en 21 år gammel midtbanespiller fra Ecuador som sannsynligvis går langt billigere til sommeren. 

Jorginho er en veldig god pasningsspiller, god defensivt og har massevis av erfaring fra Europa League, Champions League, Premier League og internasjonal fotball.

Link to comment
Share on other sites

57 minutes ago, Stefanb said:

Tja, forskjellen er vel at markedsverdien er litt annerledes enn toleranse 😅 Hvis markedet er villig til å betale det en klubb vil ha for spillere, selv om det er helt uhørt så er det faktisk markedsprisen.

Syntes dog det er helt sinnsykt selv, og jeg mener få spillere i det hele tatt er verdt i nærheten av £50-60M. Han derre portugisiske spirrevippen skal jo visstnok Chelsea være villige til å betale €120M for, så sammenlignet med han er jo Caicedo et kupp :P

Jada, markedspris er det markedet er villig til å betale. Men markedet er ikke rasjonelt. På et tidspunkt i 2021 mente markedet at Kahoot var verdt 45 milliarder kroner, selv om selskapet ikke tjente penger. Nå tjener de litt penger, men markedet mener nå at det er verdt 8 milliarder. Poenget mitt er klubben selv er ansvarlig for å få avkastning på investeringer i spillere. Man må skille på markedspris og det man selv mener er reell verdi. £80 mill for Caicedo er galskap i min bok, uavhengig av hva Todd måtte betale for andre.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Verminator5 said:

Jada, markedspris er det markedet er villig til å betale. Men markedet er ikke rasjonelt. På et tidspunkt i 2021 mente markedet at Kahoot var verdt 45 milliarder kroner, selv om selskapet ikke tjente penger. Nå tjener de litt penger, men markedet mener nå at det er verdt 8 milliarder. Poenget mitt er klubben selv er ansvarlig for å få avkastning på investeringer i spillere. Man må skille på markedspris og det man selv mener er reell verdi. £80 mill for Caicedo er galskap i min bok, uavhengig av hva Todd måtte betale for andre.

Fair point det, men jeg regner med at herrene som sitter og jobber med kjøp -og salg av spillere i klubben vår vet hva de gjør, og at de ser hva vi har penger eller ikke til å gjennomføre.

Tydeligvis anser de 60-80 millioner pund for Caicedo som noe som er verdt det. For 20 år siden var det jo helt latterlig å betale 20 millioner pund for en spiller, men når det er så mye penger i fotballen som det er nå, så er det rett og slett ikke en "enestående sum", særlig ikke for engelske klubber.

Når en klubb som Brighton kan avslå bud på £70M fordi de "ikke trenger pengene", da vet du at det er mye penger i sirkulasjon i engelsk fotball.

Jeg er helt enig i at summene det er snakk om både i overgangssummer, lønn, agent honorarer osv. er helt gale-Mathias, men det er dessverre slik det har blitt. Klubber som spiller i Premier League er rett og slett latterlig pengesterke, og med det så øker prisene på en spiller basert på hva de anser er deres verdi for klubben, og når en klubb da "ikke trenger pengene", så må man hive så mye penger på bordet at de til slutt ikke har noe annet valg enn å akseptere.

Det er derfor også klubber rundt omkring i verden er mest ivrig i å selge til engelske klubber, for da kan de ta en "premium"-pris. Se på hvordan italienske, tyske og franske klubber holder på f.eks. Det er veldig sjeldent det er snakk om store overgangssummer for spillerne i de ligaene når de selger internt, men så fort de skal selge til England (eller kjøpe en toppspiller fra England), så øker prisen dramatisk. Joao Cancelo til Bayern i dag f.eks. £61M for en 28 år gammel vingback.

Det er jo helt sykt.

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, Stefanb said:

Tja, forskjellen er vel at markedsverdien er litt annerledes enn toleranse 😅 Hvis markedet er villig til å betale det en klubb vil ha for spillere, selv om det er helt uhørt så er det faktisk markedsprisen.

Syntes dog det er helt sinnsykt selv, og jeg mener få spillere i det hele tatt er verdt i nærheten av £50-60M. Han derre portugisiske spirrevippen skal jo visstnok Chelsea være villige til å betale €120M for, så sammenlignet med han er jo Caicedo et kupp :P

Jorginho er en god spiller han, så ser ikke helt problemet selv heller. Skulle selvfølgelig helst hatt Caicedo og Rice, men hvis det er umulig å få tak i begge de to, og vi står ovenfor en eventuell ligatittel så er Jorginho et meget godt alternativ.

Gi han 2 årskontrakt med 1 års opsjon f.eks. Da kan vi endelig hvile Partey litt iblant.

Joda, vi trenger nok en backup der, og Jorginho har PL erfaring så det holder - det vanlige Arsenal kaoset når det nærmer seg Deadline-Day på gang nå.

Link to comment
Share on other sites

Eneste jeg stusser på er at Jorginho kommer til å koste 15-20 millioner pund, og mest sannsynlig kreve en 2-3 års kontrakt med en lønn på minst 150k i uka.

Så han kan fort koste oss £43M på 3 år, og vil være 35 år når den tid kommer.

Caicedo til gjengjeld har £9k i uka hos Brighton, og var ryktet til å få £70k i uka. Det tilsvarer godt under halvparten av hva vi ville betalt Jorginho i løpet av 3 år. Caicedo derimot vil bare være 25 år.

Helt ærlig så ville jeg heller ha spytta inn 20 millioner ekstra på Caicedo slik sett.

Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, Stefanb said:

Eneste jeg stusser på er at Jorginho kommer til å koste 15-20 millioner pund, og mest sannsynlig kreve en 2-3 års kontrakt med en lønn på minst 150k i uka.

Så han kan fort koste oss £43M på 3 år, og vil være 35 år når den tid kommer.

Caicedo til gjengjeld har £9k i uka hos Brighton, og var ryktet til å få £70k i uka. Det tilsvarer godt under halvparten av hva vi ville betalt Jorginho i løpet av 3 år. Caicedo derimot vil bare være 25 år.

Helt ærlig så ville jeg heller ha spytta inn 20 millioner ekstra på Caicedo slik sett.

Enig. Men ser ut som vi går for jorginho. 
skuffende. Hverken fan av fyren eller spilleren

Link to comment
Share on other sites

Jorginho nei takk. Hvorfor skal vi hjelpe Chelsea å få tak i Enzo. Eller ennå verre at de går for Caicedo når de får en ledig plass på mb. Vi har hentet nok middelaldrende spillere fra Chelsea. Kan ikke se noe positivt i denne overgangen. Han er vel en av de mest forhatte spiller  i pl blant Arsenal supporterne. Har ikke lyst til å se han i Arsenal drakt. 😠

Link to comment
Share on other sites

Da melder hele bøtteballetten av troverdige medier at Jorginho blir Arsenal spiller for 12 m.

Var nok en nødløsning frem til sommeren, men trodde vi var ferdig med den tiden vi hentet spillere som er «over the top» fra chelsea. 
 

Får en erfaren, god pasningsspiller. Men nagler mye fart , frekvens og fysikk. 

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Tony said:

Jorginho nei takk. Hvorfor skal vi hjelpe Chelsea å få tak i Enzo. Eller ennå verre at de går for Caicedo når de får en ledig plass på mb. Vi har hentet nok middelaldrende spillere fra Chelsea. Kan ikke se noe positivt i denne overgangen. Han er vel en av de mest forhatte spiller  i pl blant Arsenal supporterne. Har ikke lyst til å se han i Arsenal drakt. 😠

Screenshot_20230131_111115_Facebook.thumb.jpg.f0943b91f4ef77a2e238ea74d51c52f9.jpg

Link to comment
Share on other sites

Just now, Rosicky07 said:

Da melder hele bøtteballetten av troverdige medier at Jorginho blir Arsenal spiller for 12 m.

Var nok en nødløsning frem til sommeren, men trodde vi var ferdig med den tiden vi hentet spillere som er «over the top» fra chelsea. Og hjelper Chelsea sin «Spendig Spree» 
 

Får en erfaren, god pasningsspiller. Men magler mye fart , frekvens og fysikk. 

 

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...