Jump to content

European Super League


Gunners68

Recommended Posts

Jeg syns alle supporterklubber bør samles mot vår felles fiende og gi ham/dem klar beskjed om hva vi synes. Problemene til Arsenal FC starter i toppen med en grådig eier som nekter å ta supporternes følelser med i beregningen.

Jo flere supportere og supporterklubber jo bedre.

Edited by Simbad
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 276
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ikke det at jeg føler den minste sympati for klubbene, men styreformennene i både Pool og Manure har lagt langflate foran fansen og prøver i liten grad å rettferdiggjøre sine feil. 

Arsenal sender ut et "åpent brev" fra styret der de kommer med en slags "falsk" unnskyldning som i realiteten like mye fremstår som et forsøk på å rettferdiggjøre det som skjedde. 

Ut med Kroenke-familien og ta med dere marionettene i styret på veien ut. La oss få en eier og et styre med personer som forstår seg på fotballkultur. 

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Verminator5 said:

Midt i all dramatikken finner man også glimt av humor. Flere Chelsea-supportere har blitt avbildet med plakater som sier «Money can’t buy fans». De MÅ jo se ironien?😂

Apropos humor. Formula 1 (uoffisiell konto) har meldt seg på

8594ECD9-FD9A-4FBD-B51F-674F4552F7F2.jpeg

Link to comment
Share on other sites

Litt sponsing, Hvis noen er interesert i bredden med en klubb av Arsenal fans uten at griske eiere fucker alt til så har jeg og kompis inngått et samarbeid med Stuart Morgan. Hvem er det følg denne linken. 

https://www.google.com/amp/s/www.standard.co.uk/sport/football/arsenal-fans-to-breakaway-club-dial-square-fc-surrey-a4343581.html%3famp

 

https://m.facebook.com/DialSquareFCSupporters/

Link to comment
Share on other sites

Denne situasjonen burde få oss til å våkne. Vi er nå i en krig mot eierne våre, men også mot UEFA og FIFA. Vi har kun vunnet et minislag. Krigen har bare så vidt begynt.

Er det noen i eller rundt Arsenal Norway som har vært i kontakt med engelske eller andre supporterklubber? Evt om det er mulig å få dette i gang?

Florentino Perez har gått ut og sagt at Super League kun er på standby.

Mer enn 6500 mennesker har dødd under byggingen av stadioner og lignende i Qatar siden 2010.

UEFA og FIFA har mye å svare for her. Men vi kan ikke la de fortsette. Vi supportere må i det minste klare å gjøre oss hørte om dette også. 

Link to comment
Share on other sites

Nå skal det være en demonstrasjon utenfor Emirates på fredag i forbindelse med Everton kampen. Der borte jobbes det med hvordan de skal ta rotta på Kroenke.

Vi har et medlemsblad som kommer ut 6 ganger i året. Det hadde i påvente av neste blad vært greit om medlemmene i Arsenal Norway kunne fått noen ord fra styret i vår supporter klubb. De kunne ha orientert oss om det er noe på gang mellom supporter klubbene eller om alle bare sitter på gjerdet og venter på at noen skal gjøre noe. Jeg vet at det skjer ting i London , men skjer det noe i alle de andre supporter klubben verden rundt. 

Etter de siste uttalelsene til Perez så er ingenting avsluttet ennå. Klubbene har bindende avtaler og må betale for seg. Eller sagt på en annen måte - Arsenal setter vel opp prisene sånn at det er vi medlemmene som betaler for dette katastrofe prosjektet.

Kroenke blir omtalt i Daily Mail i dag som en som ikke bryr seg om hva fansen mener. han driver på sin måte som intet er skjedd.

Det er bare til å sette i gang boikott av alt som har med handel med Arsenal  å gjøre så må han på et tidspunkt komme ut av hiet sitt. Da lærer han nok hvem som er viktigst for businessen i London. Det er supporterne og han og folkene rundt han må vist lære det på den harde måten.

Link to comment
Share on other sites

Perez forsøker naturligvis å mele sin egen og Real Madrids kake. Kanskje han har klart å "lure" de andre klubbene inn i noe som ender opp med å gagne Real M, og at han kan bruke inngåtte avtaler som et pressmiddel økonomisk mot de andre. Dette kan potensielt bli en langvarig juridisk kamp. Men siden et klart flertall har trukket seg er det vanskelig å se at avtalen kan oppfattes som juridisk bindende. Hvis Real M prøver seg på dette, bør de "isoleres" og kastes ut av europeisk fotball av UEFA. Hvis de har integritet til det da...?

Det er flott med engasjement fra supportere, og det er jo tross alt protestene fra våre medsupportere i England som har vært den viktigste grunnen til at prosjektet ble skrinlagt så raskt. Og som norsk avdeling må vi gjerne støtte opp. Spørsmålet er naturligvis hva vi her hjemme kan bidra med, ut over en eventuell underskriftskampanje, særlig i en tid hvor reiser ikke er anbefalt. Så spørs det om Kroenke i det hele tatt bryr seg. Jeg er rimelig sikker på at det eneste som kan få Kroenke til å selge seg ut er at det legges så mye begrensninger på hans handlefrihet at han anser dette for å være dårlig butikk. Sånn sett var skrotingen av ESL et steg i riktig retning.

Link to comment
Share on other sites

Ser på talksport live nå på YouTube. Der sier de at FA og de 14 klubbene som ikke var med i planene til ESL vurderer sanksjoner mot topp 6 lagene. Et av forslagene som blei lagt frem der var 20 p trekk. Skjer det så rykker vi ned sånn som tabellen er nå.

Poengterer at det ikke er bestemt noe som helst. Bare at det vurderes planer om sanksjoner. 

Edited by Tony
Link to comment
Share on other sites

Det skal visst nok være et møte (Zoom to Zoom) i dag mellom ledelsen i klubben og "Arsenal Fans Forum". Fra ledelsen deltar Vinai og Josh Kroenke. 

Om det er mulig å følge dette "live" for oss menige har jeg ingen viten om. 

Link to comment
Share on other sites

17 minutes ago, Tapapa said:

Ceferin sier at ESL lagene will face consequences. Egentlig er det fair enough, selv om det rammer oss. 

https://www.theguardian.com/football/live/2021/apr/22/european-super-league-esl-collapse-fallout-live-updates

Optimalt sett er det eiere og styremedlemmer av klubben som bør straffes. Det ser så langt ut til at ingen/få av spillerne eller managerne visste noe som helst om dette. 

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes ikke synd på hverken Arsenal og de andre klubbene hvis det blir reaksjoner, men jeg er usikker på grunnlaget for å gi reaksjoner. 

Hvis dannelsen av ESL hadde blitt gjennomført og ligaen satt i gang så ville det kanskje vært grunnlag for reaksjoner, men når prosessen med ESL ble avsluttet så raskt så er jeg mer usikker. 

Det blir selvsagt mye prat om dette en stund fremover, men eventuelle reaksjoner må ha ett juridisk holdbart fundament. 

Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, Polljen said:

Jeg synes ikke synd på hverken Arsenal og de andre klubbene hvis det blir reaksjoner, men jeg er usikker på grunnlaget for å gi reaksjoner. 

Hvis dannelsen av ESL hadde blitt gjennomført og ligaen satt i gang så ville det kanskje vært grunnlag for reaksjoner, men når prosessen med ESL ble avsluttet så raskt så er jeg mer usikker. 

Det blir selvsagt mye prat om dette en stund fremover, men eventuelle reaksjoner må ha ett juridisk holdbart fundament. 

Perez og de andre klubbeierne bør få reaksjoner uansett om ESL ble avlyst/satt på vent.

Jeg syns de burde tvinges til å gi bort/selge aksjer/eierskap på billigsalg til supporterne.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Tony said:

Ser på talksport live nå på YouTube. Der sier de at FA og de 14 klubbene som ikke var med i planene til ESL vurderer sanksjoner mot topp 6 lagene. Et av forslagene som blei lagt frem der var 20 p trekk. Skjer det så rykker vi ned sånn som tabellen er nå.

Poengterer at det ikke er bestemt noe som helst. Bare at det vurderes planer om sanksjoner. 

20 poeng trekk ja. Det rammer jo rimelig skjevt... Arsenal rykker ned, mens det vil få moderat skade for de andre... dessuten virker det urimelig å straffe fansen all den tid det er de som har klart å stoppe galskapen. Mye bedre å gi eierne en kraftig bot, og da så kraftig at de kanskje blir nødt til å selge klubben... 

Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, piscator said:

20 poeng trekk ja. Det rammer jo rimelig skjevt... Arsenal rykker ned, mens det vil få moderat skade for de andre... dessuten virker det urimelig å straffe fansen all den tid det er de som har klart å stoppe galskapen. Mye bedre å gi eierne en kraftig bot, og da så kraftig at de kanskje blir nødt til å selge klubben... 

enig i at bot rettet mot eierne virker mer rettferdig enn poengtrekk og at poengtrekk rammer skjevt, men synes Arsenal slukøret skal ta straffen de måtte få. Kanskje vi blir det første laget fra Championship i Champions League 😂😂

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...