Jump to content

European Super League


Gunners68

Recommended Posts

  • Replies 276
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Perez i Real vil ikke gi seg og kommer med påstander om at dette har vært planlagt i flere år og at de engelske klubbene fremdeles er interesserte. 

Så ser jeg et intervju med en tidligere president i Real som sier at hele greia virker amatørmessig, de planene han har fått med seg mangler innhold og hele greia er rett og slett dårlig arbeid. Han kunne også fortelle at Covid har skapt økonomiske problemer for Real (som for de fleste klubber). Perez skal også ha satt i gang en relativt kostbar renovering av hjemmebanen som også skaper økonomisk bry. Han sammenlignet Perez med det gamle eventyret "Keiserens nye klær", der alle utenom om keiseren selv ser at han er naken, på samme måte så er Perez den eneste som ikke innser at slaget om ESL er tapt. 

18 minutes ago, Simbad said:

#KroenkeOut! 

Selvsagt! 

Link to comment
Share on other sites

Set at Real sjefen er ute i nyhetene og påstår at planene lever i beste velgående, mens andre kilder sier at det blir en «Light» versjon i regi av UEFA - skulle ikke forbause meg. Sånne folk er vant til å få viljen sin på en eller annen måte, og gir vel ikke opp.

Link to comment
Share on other sites

I forhold til snakket om at de seks klubbene kan komme til å bli straffet så ble dette omtalt tidligere i dag på Sky Sports. Der ble det tatt for seg mulige "straffemetoder" som går direkte på ledende figurer i klubbene uten å direkte berøre spillere (og fans). 

PL har flere komiteer som har stor innflytelse på det som skjer i ligaen, f.eks. Forhandlinger rundt senderettighetene. Ledende personer fra de seks klubbene har nøkkelposisjoner i disse komiteene og et forslag er rett og slett å fjerne de personene slik at representanter for de fjorten gjenværende klubbene får mer innflytelse. 

 

Link to comment
Share on other sites

Det skal være en demonstrasjon i kveld utenfor Emirates. På hvilken måte det er organisert eller om det er kun en oppfordring til å komme vet ikke jeg. Noen som har fått med seg noe om dette og om det er flere ting på gang ?

Link to comment
Share on other sites

34 minutes ago, Gunners68 said:

Det skal være en demonstrasjon i kveld utenfor Emirates. På hvilken måte det er organisert eller om det er kun en oppfordring til å komme vet ikke jeg. Noen som har fått med seg noe om dette og om det er flere ting på gang ?

Selv om England har startet å lette på de ekstremt tøffe koronarestriksjonene de har hatt der borte, så er reglene fremdeles så harde at det offisielt ikke kan være større grupper enn seks personer som kan møtes. 

Dette vil ikke stoppe demonstrasjoner, men jeg antar at det vil føre til at det ikke vil være noen "offisiell" organisering av dette. En slik demonstrasjon vil nok heller bli organisert via sosiale medier uten at noen formelt står bak den. 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Gunners68 said:

Det skal være en demonstrasjon i kveld utenfor Emirates. På hvilken måte det er organisert eller om det er kun en oppfordring til å komme vet ikke jeg. Noen som har fått med seg noe om dette og om det er flere ting på gang ?

Ser at det har blitt oppfordra på alle YouTube kanalene til å møte opp kl 19 norsk tid utenfor Emirates. Ser at supportere fra flere lag vil støtte #KroenkeOut protesten. De fleste laga fra London, Norwich, Manchester United, Liverpool, Everton kommer ihvertfall og støtter Arsenal supporterne i protesten.

Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, Tony said:

Ser at det har blitt oppfordra på alle YouTube kanalene til å møte opp kl 19 norsk tid utenfor Emirates. Ser at supportere fra flere lag vil støtte #KroenkeOut protesten. De fleste laga fra London, Norwich, Manchester United, Liverpool, Everton kommer ihvertfall og støtter Arsenal supporterne i protesten.

Da kan det med andre ord bli fullt hus i kveld - utenfor Emirates 🙂 Håper at det er budskapet KROENKE OUT som blir omtalt i media i kveld og ikke noe om ødeleggelser ,  slåssing og annen faenskap.

Link to comment
Share on other sites

34 minutes ago, Gunners68 said:

Da kan det med andre ord bli fullt hus i kveld - utenfor Emirates 🙂 Håper at det er budskapet KROENKE OUT som blir omtalt i media i kveld og ikke noe om ødeleggelser ,  slåssing og annen faenskap.

De har vært veldig opptatt på sosiale medier om å opplyse at det skal gå fredelig for seg. Men at de skal være høylytte om #KroenkeOut.

Link to comment
Share on other sites

31 minutes ago, Tony said:

De har vært veldig opptatt på sosiale medier om å opplyse at det skal gå fredelig for seg. Men at de skal være høylytte om #KroenkeOut.

Det høres bra ut. Det er Kroenke out som teller nå. Vi trenger ingen andre negative hendelser utenfor stadion i kveld. 

Jeg antar at de har planlagt litt fremover. Kroenke bryr seg neppe om det som skjer i kveld , men media omtalen vil bli lagt merke til hvis det møter opp nok folk.

Det er kun business som teller for Kroenke , og snart kommer det vel 3 drakter for salg for neste sesong , samt fornyelse av medlemskap. Det er her vi har mulighet til å ramme Arsenal butikken hans. 

Den dagen det åpnes for publikum får vi holde oss vekk. Tomme tribuner , ikke noe salg av noe slag på kampdagen så får nok pipen en annen lyd.

En samlet supporter innsats er det som skal til for å få fjernet den kødden. 

Link to comment
Share on other sites

Jeg har fundert på hva britiske styresmakter gjennom lovgivning kan gjøre for å minke enkeltpersoners makt i fotballklubber. 

Mine tanker sannsynligvis ikke realistiske eller juridisk holdbare, men.... 

50+1 modellen ville selvsagt vært noe å trakte etter, men jeg ser ingen realistisk vei å fremskaffe kapitalen som skal gi ett supporterbasert flertallseierskap i disse "store" klubbene. 

Jeg ville vel heller gått for en modell der det ble satt en maksimumsgrense for hvor stor eierdel en person eller en "logisk" gruppe kunne ha. I klubber, som Arsenal, så fikk nåværende eiere en (god) tidsfrist for å selge seg ned. Dette må nok være et krav som gjelder alle klubber på øverste nivå og ikke alle ville være like attraktive og det skaper et problem for denne modellen. 

Et viktig punkt for meg er, uavhengig av eierskap, at vi må til ett punkt der det settes krav om større informasjonsflyt og at større endringer rundt en klubb må gjennom et "uavhengig" medium, det være seg representanter for supporterne eller en fullstendig uavhengig offentlig instans. Når det gjelder informasjonsflyten fra klubben så må den som minimum tilbake til det punktet den var på før KSE tok Arsenal av børsen. 

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

Det ble et ganske så bra oppmøte utenfor Emirates i går kveld. Fansen fikk sagt sitt , og det gikk vel ganske bra alt i alt , med unntak av den personen som Tony refererer til over her. Han ble kjørt bort i ambulanse , men vet ikke hvordan det går med han.

Da får vi  vente og se om det blir nye markeringer. Det må det bli for Kroenke bryr seg ikke om det som skjedde i går kveld. Han må tas på det økonomiske planet. 

Ellers så var det en nå mye omtalt opphetet debatt i Talksport sitt program i går formiddag med Ray Parlour og Robbie fra AFTV. Mange som mener mye om AFTV , men Parlour får på pukkelen av mange Arsenal fans etter den debatten.

Agendaen var Kroenke out , ESL , men Parlour gikk til angrep på AFTV og beskyldte Robbie for flere ting. Debatten ble ikke den som var forventet og både talksport og Parlour kom dårlig ut av dette.

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, Gunners68 said:

Det ble et ganske så bra oppmøte utenfor Emirates i går kveld. Fansen fikk sagt sitt , og det gikk vel ganske bra alt i alt , med unntak av den personen som Tony refererer til over her. Han ble kjørt bort i ambulanse , men vet ikke hvordan det går med han.

Da får vi  vente og se om det blir nye markeringer. Det må det bli for Kroenke bryr seg ikke om det som skjedde i går kveld. Han må tas på det økonomiske planet. 

Ellers så var det en nå mye omtalt opphetet debatt i Talksport sitt program i går formiddag med Ray Parlour og Robbie fra AFTV. Mange som mener mye om AFTV , men Parlour får på pukkelen av mange Arsenal fans etter den debatten.

Agendaen var Kroenke out , ESL , men Parlour gikk til angrep på AFTV og beskyldte Robbie for flere ting. Debatten ble ikke den som var forventet og både talksport og Parlour kom dårlig ut av dette.

Det er visst planlagt nye protester til alle hjemmekampene.

Link to comment
Share on other sites

56 minutes ago, Tony said:

Det er visst planlagt nye protester til alle hjemmekampene.

Det høres bra ut. Det blir mye oppmerksomhet rundt de demonstrasjonene. Men , de virkelige virkemidlene blir nok det som skjer med økonomien. Ingen fornyelse av medlemskort , ingen kjøp på nett eller i Arsenal butikkene og ikke minst tomme tribuner.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Verminator5 said:

Uten å kjenne til Daniek Ek i det hele tatt, høres dette veldig appelerende ut. 

Jeg kjenner heller ikke noe særlig til han, men han skal være en Arsenal-fan. Det siste er selvfølgelig ikke avgjørende men det er helt klart positivt. 

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser meget gjerne at Ek, gjerne i et konsortium med flere (for å unngå en eneier), erstatter "den stumme amerikaneren".
Dessverre så er realiteten den at jeg nok må opprettholde den skepsisen (negativiteten i følge noen) som jeg alt for ofte har fremvist rundt Arsenal, og konkludere med at et skifte av eierregime er relativt usannsynlig.

Nå er Stan businessmann så blir budet godt nok, så kan det umulige likevel skje, men jeg tipper på at det må til et bud som overpriser verdien på Arsenal Holdings PLC. Min påstand er at vanstyret til Kroenke og marionettene i styrerommet i realiteten har redusert verdien på konsernet. Hypotetisk sett så er kanskje denne påståtte (fra min side) verdireduksjonen ett pluss, da store deler av aksjekjøpet (i alle fall Usmanov-aksjene) skal ha blitt lånefinansiert (med "pant" i aksjene) så det er lov til å håpe at et eventuell verdiras vedrørende Arsenal gjør at Kroenke "må" selge.

PS!! det hypotetiske tankespillet er kun hypotetisk og sikkert langt fra virkeligheten.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Polljen said:

Jeg ser meget gjerne at Ek, gjerne i et konsortium med flere (for å unngå en eneier), erstatter "den stumme amerikaneren".
Dessverre så er realiteten den at jeg nok må opprettholde den skepsisen (negativiteten i følge noen) som jeg alt for ofte har fremvist rundt Arsenal, og konkludere med at et skifte av eierregime er relativt usannsynlig.

Nå er Stan businessmann så blir budet godt nok, så kan det umulige likevel skje, men jeg tipper på at det må til et bud som overpriser verdien på Arsenal Holdings PLC. Min påstand er at vanstyret til Kroenke og marionettene i styrerommet i realiteten har redusert verdien på konsernet. Hypotetisk sett så er kanskje denne påståtte (fra min side) verdireduksjonen ett pluss, da store deler av aksjekjøpet (i alle fall Usmanov-aksjene) skal ha blitt lånefinansiert (med "pant" i aksjene) så det er lov til å håpe at et eventuell verdiras vedrørende Arsenal gjør at Kroenke "må" selge.

PS!! det hypotetiske tankespillet er kun hypotetisk og sikkert langt fra virkeligheten.

Kødden fra Unaiten kan få to tilbud. Et økonomisk bud fra Ek og et generøst tilbud fra supporterne. Det økonomiske skal det forhandles frem og tilbake om , mens supporternes tilbud er selg eller vi holder oss unna til så skjer 🙂 

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...