Jump to content

European Super League


Gunners68

Recommended Posts

1 minute ago, Ben Elfen said:

Det er vel City og Chelsea. De var visst ikke så gira i utgangspunktet, men følte de ville havne utenfor hvis de ikke ble med. 
 

tror dessverre vår egen klubb(eier) er en av verstingene og pådriverne og klubben kommer til å slite dersom det ikke blir noe av dette. 
håper det går til helvete med hele prosjektet og Kroenke og han ser seg nødt til å selge klubben

Som jeg sa i går så har Kroenke nå lagt hodet sitt på hoggestabben. Han er veldig upopulær fra før av. Nå har han vist alle at han selger Arsenal sjelen så fort han får sjansen. Tenker det nå etter hvert blir aksjoner som gjør at pengebingen hans i Arsenal ikke blir så velfylt som før. Kanskje vi da får presset den typen ut av vår klubb og at vi kan få inn en eier som skjønner hva dette handler om.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 276
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

3 minutes ago, Gunners68 said:

Som jeg sa i går så har Kroenke nå lagt hodet sitt på hoggestabben. Han er veldig upopulær fra før av. Nå har han vist alle at han selger Arsenal sjelen så fort han får sjansen. Tenker det nå etter hvert blir aksjoner som gjør at pengebingen hans i Arsenal ikke blir så velfylt som før. Kanskje vi da får presset den typen ut av vår klubb og at vi kan få inn en eier som skjønner hva dette handler om.

Det hadde vært en drøm - men tviler. 
 

 

Link to comment
Share on other sites

14 minutes ago, sas2002 said:

Nå over til noe positivt. Héctor Bellerín will leave Arsenal this summer [Various]

Mikel Arteta’s have identified Emerson Royal as his potential replacement.

Edited by Tony
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Ben Elfen said:

Det er vel City og Chelsea. De var visst ikke så gira i utgangspunktet, men følte de ville havne utenfor hvis de ikke ble med. 
 

tror dessverre vår egen klubb(eier) er en av verstingene og pådriverne og klubben kommer til å slite dersom det ikke blir noe av dette. 
håper det går til helvete med hele prosjektet og Kroenke og han ser seg nødt til å selge klubben

UEFA og FiFA systemet er 100 ganger bedre enn dette gangsteropplegget, håper det blir tatt grep på fredag og at Arsenal, Man-U, Chelsea, Man-C og  Real M blir kaste ut ut av EL, CL og de nasjonale ligaene. Så håper inderlig at UEFA for en gangs skyld setter hardt mo hardt. Så enig med deg - håper virkelig det går til helvete med hele prosjektet.

Link to comment
Share on other sites

 

 
13954553.jpg?imageId=13954553&x=0&y=3.13
Foto: Ina Fassbender
premier-league.svg

– Det er ikke sport når suksess er garantert

Pep Guardiola uttalte seg om Superligaen.

PUBLISERT 10 MINUTTER SIDEN, OPPDATERT NÅ.Del
Manchester City-manager Pep Guardiola uttalte seg tirsdag om Superligaen. Han reagerer på at klubber ikke kan kvalifisere seg for en Superliga via sportslige prestasjoner.

– Sport er ikke sport når forholdet mellom innsats og belønning ikke eksisterer. Det er ikke en sport når det ikke betyr noe om man taper, sier Guardiola, før han gjentar:

– Det er ikke en sport når suksess er garantert. Jeg har sagt mange ganger at jeg ønsker en best mulig turnering. Det er ikke rettferdig hvis lagene som kjemper i toppen ikkie kan kvalifisere seg, sier Guardiola.

Han forteller at han ble informert om Superliga-planene noen timer før den offisielle kunngjøringen.

– De sa det ville komme en uttalelse. Men ingen har pratet til meg om detaljene, sier Guardiola.

Manchester City-manageren understreker at han ikke har problemer med å prate om temaet.

– Jeg, Jürgen, Mikel, Thomas, vi svarer på spørsmål seks ganger i uken på pressekonferanser. Vi svarer på alt fra Covid til permitteringer. Men det er ikke riktig at vi skal svare på disse spørsmålene. Vi har ikke all informasjon. Når vi har all informasjon kan jeg komme med en mening, sier Guardiola, og legger til:

– Jeg støtter klubben min. Jeg er en del av denne klubben. Men jeg har også min egen mening. Den vil jeg ha når jeg får all informasjon. Det samme gjelder Jürgen, Thomas, Mikel. Vi har ikke all informasjon, sier han.

Edited by Tony
Link to comment
Share on other sites

for så vidt et ryddig foreløpig svar fra Pep. Selv om man er lojal mot klubben, og det er takhøyde for uenighet, kan det jo hende at enkelte managere vil oppleve en så stor avstand mellom det klubben er med på og ens egne holdninger og oppfatninger at man kan oppleve å stå i full spagat. Vil sterke trenerpersonligheter som Pep, Klopp, og Arteta akseptere dette, på tross av alle pengene de tjener. Er alt til salgs, også ens egen integritet?

Link to comment
Share on other sites

De må stå samlet. Hjelper ikke om managerene stikker hodet frem alene. Da erstattes de bare.
Men når alt kommer til alt, vil de fleste ende opp i klubbene som er med i ESL. Dessverre. Penger!
Håper spillerne bare setter seg på matta i protest på fredag. Streik eller hva faen. Selv om de er ansatte så har de rettigheter på samme måte som næringslivet. Nesten hverfall!
Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, piscator said:

 Er alt til salgs, også ens egen integritet?

I de fleste tilfeller så er dessverre svaret "ja". Det finnes nok unntak, om vi gå se noen i dette tilfellet er jeg usikker på. 

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke en unnskyldning for Arteta å være stille på pressekonferansen på torsdag . Hvis han forblir stille, vil han utsette seg for å være et ja-menneske og det er jo akkurat det Kroenke vil. 

Jeg vurderer å ha garasjesalg og selge mine gamle arsenal effekter. Meldt meg inn i Dial Square FC.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Jeg tenker litt på "kvaliteten" på denne superligaen. Den er tenkt å bestå av tyve lag, hvorav femten er faste og med fem plasser til lag som "kvalifiserer" seg foran hver sesong.

Jeg antar at de siste tre faste plassene i utgangspunktet var tiltenkt tyske og franske lag. 

Hvis tyske og franske lag står på sitt og holder seg borte fra superligaen, hvor skal de åtte resterende lagene hentes? 

Ender det opp med en turnering der det kun er de tolv nåverende klubbene, eventuelt spedd på med flere lag fra England, Spania og Italia? 

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Polljen said:

Jeg tenker litt på "kvaliteten" på denne superligaen. Den er tenkt å bestå av tyve lag, hvorav femten er faste og med fem plasser til lag som "kvalifiserer" seg foran hver sesong.

Jeg antar at de siste tre faste plassene i utgangspunktet var tiltenkt tyske og franske lag. 

Hvis tyske og franske lag står på sitt og holder seg borte fra superligaen, hvor skal de åtte resterende lagene hentes? 

Ender det opp med en turnering der det kun er de tolv nåverende klubbene, eventuelt spedd på med flere lag fra England, Spania og Italia? 

West Ham og Everton takker nok ja til ekstra pund i kassa. Ismanov tenker også cash.

Link to comment
Share on other sites

Det kan bli problemer for de klubbene som vil inn ESL. Spillerne kan bryte kontraktene sine siden betingelsene har blitt forandret.

I kontrakten står det også at alle klubber skal forholde seg til reglementet som er definert som «retningslinjer fra FIFA, UEFA og FA (det engelske fotballforbundet) og liga-regler (Premier League)».

Dermed vil det å eventuelt forlate disse turneringene være i strid mot kontrakten.

Ifølge The Athletic har flere agenter stilt seg akkurat spørsmålet om hva som skjer da?

Link to comment
Share on other sites

40 minutes ago, Tony said:

Det kan bli problemer for de klubbene som vil inn ESL. Spillerne kan bryte kontraktene sine siden betingelsene har blitt forandret.

I kontrakten står det også at alle klubber skal forholde seg til reglementet som er definert som «retningslinjer fra FIFA, UEFA og FA (det engelske fotballforbundet) og liga-regler (Premier League)».

Dermed vil det å eventuelt forlate disse turneringene være i strid mot kontrakten.

Ifølge The Athletic har flere agenter stilt seg akkurat spørsmålet om hva som skjer da?

 Det er ikke godt å vite hva som vil skje i den sammenheng, men det blir mye "agentfee" hvis ESL blir en realitet. Alle kontrakter må kanskje reforhandles. Noen vil kanskje benytte muligheten til å bryte kontrakten, andre vil sannsynligvis kreve en god kompensasjon for å gå inn i nye reforhandlede kontrakter. Det kan komme til å bli et salig rot.

Link to comment
Share on other sites

Kontrakter må garantert reforhandles. Forsikringsavtaler likeså. Hva vil skje når en spiller går fra en klubb i PL til en klubb som spiller ESL ? Hvordan vil utlånsavtalene bli mellom de forskjellige ligaene ?

Nå i dag har protest aksjoner startet opp utenfor Emirates og trenings anlegget til Liverpool. Helt sikkert andre steder også.

Kroenke out.

Link to comment
Share on other sites

De prøver å argumentere med at nye generasjoner ungdom ikke har den samme interessen for fotball lenger og at de er bekymret for fotballens framtid - kanskje det har litt å gjøre med prisingen av fotball å gjøre så de kunne kanskje starte der istedetfor dette idiotprosjektet de har satt i gang. Ser at advokatene deres sannsynligvis har sett på dette, og at det blir vanskelig for UEFA og få gjennomført utestengelse ihht EU lov. Gangsterne vet nok hva de gjør.

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...