Jump to content

Manuel Almunia


10000gunners

Recommended Posts

En ting jeg kom til å tenke på, er at Almunia sto såvidt jeg kan huske i mål i 36 av 38 kamper i Premier Leauge forrige sesong. Den sesongen endte med at vi havnet på tredjeplass, 4 poeng bak United, og 2 poeng bak Cehlsea. Lehmann greide å koste oss to poeng på bakgrunn av sine tabber iløpet av de to kampene han fikk lov til å stå i mål i ligaen.

 

Men det var ikke det som var poenget med dette. Hva er det som har gjort at Almunia har gått fra å være god nok (snakker ikke om hva folk eventuelt måte mene om han, men baserer dette på fakta i form av ligaplassering) til å være en del av laget som endte på tredje plass, og nesten gjorde det umulige mulig?

 

Det som fremstår som de mest naturlige årsakene, er Flamini. Flamini gjorde at forsvaret fikk mindre å gjøre. Han stabiliserte midtbanen, og sørget for at rommet mellom midt og forsvar ikke ble for stort. Dette igjen gjorde at backene turte å være med fremover oftere (spesielt Sagna har vært svak på dette i år). I tillegg var man kjappere oppe i ballfører, noe som gjorde at motstanderne ikke like ofte fikk komme til innlegg eller avslutning. På denne måten var vi ikke like sårbare bakover som vi er nå.

 

Med Flamini på banen, var også Fabregas en helt annen spiller. Fabregas har vært en skygge av seg selv denne sesongen, og det tror jeg har mye å gjøre med mangelen på en skikkelig deffensiv midtbanepsiller. Og uten Fabregas i det slaget han bør være i, uteblir mange av de nødvendige pasningene vi trenger for å gjøre mål.

 

Poenget mitt med dette, er å forsøke å skildre at det faktisk finnes grunner for at laget sliter som det gjør for tiden, og at det nødvendigvis ikke bare står og henger på én enkelt person.

Link to comment
Share on other sites

En ting jeg kom til å tenke på, er at Almunia sto såvidt jeg kan huske i mål i 36 av 38 kamper i Premier Leauge forrige sesong. Den sesongen endte med at vi havnet på tredjeplass, 4 poeng bak United, og 2 poeng bak Cehlsea. Lehmann greide å koste oss to poeng på bakgrunn av sine tabber iløpet av de to kampene han fikk lov til å stå i mål i ligaen.

 

Men det var ikke det som var poenget med dette. Hva er det som har gjort at Almunia har gått fra å være god nok (snakker ikke om hva folk eventuelt måte mene om han, men baserer dette på fakta i form av ligaplassering) til å være en del av laget som endte på tredje plass, og nesten gjorde det umulige mulig?

 

Det som fremstår som de mest naturlige årsakene, er Flamini. Flamini gjorde at forsvaret fikk mindre å gjøre. Han stabiliserte midtbanen, og sørget for at rommet mellom midt og forsvar ikke ble for stort. Dette igjen gjorde at backene turte å være med fremover oftere (spesielt Sagna har vært svak på dette i år). I tillegg var man kjappere oppe i ballfører, noe som gjorde at motstanderne ikke like ofte fikk komme til innlegg eller avslutning. På denne måten var vi ikke like sårbare bakover som vi er nå.

 

Med Flamini på banen, var også Fabregas en helt annen spiller. Fabregas har vært en skygge av seg selv denne sesongen, og det tror jeg har mye å gjøre med mangelen på en skikkelig deffensiv midtbanepsiller. Og uten Fabregas i det slaget han bør være i, uteblir mange av de nødvendige pasningene vi trenger for å gjøre mål.

 

Poenget mitt med dette, er å forsøke å skildre at det faktisk finnes grunner for at laget sliter som det gjør for tiden, og at det nødvendigvis ikke bare står og henger på én enkelt person.

 

For det første så husker du feil, Almunia spilte ikke 36 av 38 kamper i PL i fjor, les her

 

For det andre så blir det helt feil å sammenlikne sluttresultatet i fjor, med formen vi har akkurat nå. Vi er faktisk ikke ute av gullkampen enda, selvom det ikke akkurat ser lyst ut nå.

 

For det tredje, det er vel ingen som underslår at vi savner Flamini.

 

For det fjerde, det Almunia har prestert de siste to kampene er dårligere enn noe av det han presterte i fjor.

 

Jeg hadde håpet at Almunia skulle våge mer i år nå som Lehmann ikke pustet han i nakken hele tiden, jeg tok desverre feil der.

Link to comment
Share on other sites

En ting jeg kom til å tenke på, er at Almunia sto såvidt jeg kan huske i mål i 36 av 38 kamper i Premier Leauge forrige sesong. Den sesongen endte med at vi havnet på tredjeplass, 4 poeng bak United, og 2 poeng bak Cehlsea. Lehmann greide å koste oss to poeng på bakgrunn av sine tabber iløpet av de to kampene han fikk lov til å stå i mål i ligaen.

 

Men det var ikke det som var poenget med dette. Hva er det som har gjort at Almunia har gått fra å være god nok (snakker ikke om hva folk eventuelt måte mene om han, men baserer dette på fakta i form av ligaplassering) til å være en del av laget som endte på tredje plass, og nesten gjorde det umulige mulig?

 

Det som fremstår som de mest naturlige årsakene, er Flamini. Flamini gjorde at forsvaret fikk mindre å gjøre. Han stabiliserte midtbanen, og sørget for at rommet mellom midt og forsvar ikke ble for stort. Dette igjen gjorde at backene turte å være med fremover oftere (spesielt Sagna har vært svak på dette i år). I tillegg var man kjappere oppe i ballfører, noe som gjorde at motstanderne ikke like ofte fikk komme til innlegg eller avslutning. På denne måten var vi ikke like sårbare bakover som vi er nå.

 

Med Flamini på banen, var også Fabregas en helt annen spiller. Fabregas har vært en skygge av seg selv denne sesongen, og det tror jeg har mye å gjøre med mangelen på en skikkelig deffensiv midtbanepsiller. Og uten Fabregas i det slaget han bør være i, uteblir mange av de nødvendige pasningene vi trenger for å gjøre mål.

 

Poenget mitt med dette, er å forsøke å skildre at det faktisk finnes grunner for at laget sliter som det gjør for tiden, og at det nødvendigvis ikke bare står og henger på én enkelt person.

 

For det første så husker du feil, Almunia spilte ikke 36 av 38 kamper i PL i fjor, les her

 

For det andre så blir det helt feil å sammenlikne sluttresultatet i fjor, med formen vi har akkurat nå. Vi er faktisk ikke ute av gullkampen enda, selvom det ikke akkurat ser lyst ut nå.

 

For det tredje, det er vel ingen som underslår at vi savner Flamini.

 

For det fjerde, det Almunia har prestert de siste to kampene er dårligere enn noe av det han presterte i fjor.

 

Jeg hadde håpet at Almunia skulle våge mer i år nå som Lehmann ikke pustet han i nakken hele tiden, jeg tok desverre feil der.

Grunnen til at Almunia ikke er like god som i fjord kan jo også ha med selvtilliten hans å gjøre, gjør man først et par feil kan det være vanskelig å komme over det. Bare se på entusiasmen i laget i stoke kampen, det var ikke bare Almunia som spillte med hodet mellom skuldrene.

Det er helt klart som Kim sier, det vi virkelig mangler er en hode sterk terrier på midtbanen, dette vil hjelpe forsvars rekka vår og Fabregas enormt.

Problemet er at Wenger ikke så det i sommer.

Link to comment
Share on other sites

En ting jeg kom til å tenke på, er at Almunia sto såvidt jeg kan huske i mål i 36 av 38 kamper i Premier Leauge forrige sesong. Den sesongen endte med at vi havnet på tredjeplass, 4 poeng bak United, og 2 poeng bak Cehlsea. Lehmann greide å koste oss to poeng på bakgrunn av sine tabber iløpet av de to kampene han fikk lov til å stå i mål i ligaen.

 

Men det var ikke det som var poenget med dette. Hva er det som har gjort at Almunia har gått fra å være god nok (snakker ikke om hva folk eventuelt måte mene om han, men baserer dette på fakta i form av ligaplassering) til å være en del av laget som endte på tredje plass, og nesten gjorde det umulige mulig?

 

Det som fremstår som de mest naturlige årsakene, er Flamini. Flamini gjorde at forsvaret fikk mindre å gjøre. Han stabiliserte midtbanen, og sørget for at rommet mellom midt og forsvar ikke ble for stort. Dette igjen gjorde at backene turte å være med fremover oftere (spesielt Sagna har vært svak på dette i år). I tillegg var man kjappere oppe i ballfører, noe som gjorde at motstanderne ikke like ofte fikk komme til innlegg eller avslutning. På denne måten var vi ikke like sårbare bakover som vi er nå.

 

Med Flamini på banen, var også Fabregas en helt annen spiller. Fabregas har vært en skygge av seg selv denne sesongen, og det tror jeg har mye å gjøre med mangelen på en skikkelig deffensiv midtbanepsiller. Og uten Fabregas i det slaget han bør være i, uteblir mange av de nødvendige pasningene vi trenger for å gjøre mål.

 

Poenget mitt med dette, er å forsøke å skildre at det faktisk finnes grunner for at laget sliter som det gjør for tiden, og at det nødvendigvis ikke bare står og henger på én enkelt person.

 

For det første så husker du feil, Almunia spilte ikke 36 av 38 kamper i PL i fjor, les her

 

For det andre så blir det helt feil å sammenlikne sluttresultatet i fjor, med formen vi har akkurat nå. Vi er faktisk ikke ute av gullkampen enda, selvom det ikke akkurat ser lyst ut nå.

 

For det tredje, det er vel ingen som underslår at vi savner Flamini.

 

For det fjerde, det Almunia har prestert de siste to kampene er dårligere enn noe av det han presterte i fjor.

 

Jeg hadde håpet at Almunia skulle våge mer i år nå som Lehmann ikke pustet han i nakken hele tiden, jeg tok desverre feil der.

 

Støtter meg til denne og legger i tillegg til at jeg synes Almunia kun var middels i fjor også. Han hadde en matchvinnende redning i hele ifjor og det var straffen til Keane

Link to comment
Share on other sites

For alt vi vet så kan det hende Fabianski er Wenger sitt fremtidige førstevalg som keeper, men at han kanskje ikke er klar nok enda.

 

Per dags dato så er Almunia den beste keeperen vi har, selv om han har vært dårlig i de siste to kampene. Ettersom Fabianski ikke klarer å tilrive seg flere sjanser mellom stengene så tyder jo det på at han ikke presterer godt nok på trening. Vi ser Arsenal 1-3 ganger i løpet av en uke. Wenger og trener-teamet ser spillerne hver dag. Wenger viste ifjor at han "tør" å gjøre keeperbytter, så da hadde han nok gjort det nå også hvis han hadde følt at Fabianski hadde vært bedre. Kanskje kommer det et keeper-bytte allerede på onsdag slik at Almunia får seg en liten pust i bakken.

 

Det blir uansett for dumt å legge all skyld på Almunia. Dette er et lagspill, og før de siste to kampene så har Almunia vært blandt våre bedre spillere og gjort flere gode redninger. Det er påfallende at hver eneste gang Almunia gjør en liten eller stor feil så blir det diskutert i side opp og side ned her på forumet, mens i de kampene hvor Almunia spiller godt og gjør gode redninger så klarer ikke de samme personene som vanligvis kritiserer han å gi han litt ros og se de positive tingene han gjør.

 

Det virker som om en del personer har bestemt seg for at Almunia skal man mislike, samme om han spiller godt eller ei. Det må være mulig å ha et litt mer åpent sinn enn å sitte og dømme han dag ut og dag inn.

 

Det finnes faktisk mange andre spillere som per dags dato fortjener å få en bøtte med kritikk også, men det er tydeligvis ikke så nøye. Nå om dagen syns jeg diskusjonene er kjedelige og uinteressante. Det er det samme som går igjen og igjen.

 

Det er jo allerede klart at folk ikke kommer til å bli enige om Almunia, så da er det vel mulig å klare å finne noe annet å diskutere også?

Link to comment
Share on other sites

For alt vi vet så kan det hende Fabianski er Wenger sitt fremtidige førstevalg som keeper, men at han kanskje ikke er klar nok enda.

 

Per dags dato så er Almunia den beste keeperen vi har, selv om han har vært dårlig i de siste to kampene. Ettersom Fabianski ikke klarer å tilrive seg flere sjanser mellom stengene så tyder jo det på at han ikke presterer godt nok på trening. Vi ser Arsenal 1-3 ganger i løpet av en uke. Wenger og trener-teamet ser spillerne hver dag. Wenger viste ifjor at han "tør" å gjøre keeperbytter, så da hadde han nok gjort det nå også hvis han hadde følt at Fabianski hadde vært bedre. Kanskje kommer det et keeper-bytte allerede på onsdag slik at Almunia får seg en liten pust i bakken.

 

Det blir uansett for dumt å legge all skyld på Almunia. Dette er et lagspill, og før de siste to kampene så har Almunia vært blandt våre bedre spillere og gjort flere gode redninger. Det er påfallende at hver eneste gang Almunia gjør en liten eller stor feil så blir det diskutert i side opp og side ned her på forumet, mens i de kampene hvor Almunia spiller godt og gjør gode redninger så klarer ikke de samme personene som vanligvis kritiserer han å gi han litt ros og se de positive tingene han gjør.

 

Det virker som om en del personer har bestemt seg for at Almunia skal man mislike, samme om han spiller godt eller ei. Det må være mulig å ha et litt mer åpent sinn enn å sitte og dømme han dag ut og dag inn.

 

Det finnes faktisk mange andre spillere som per dags dato fortjener å få en bøtte med kritikk også, men det er tydeligvis ikke så nøye. Nå om dagen syns jeg diskusjonene er kjedelige og uinteressante. Det er det samme som går igjen og igjen.

 

Det er jo allerede klart at folk ikke kommer til å bli enige om Almunia, så da er det vel mulig å klare å finne noe annet å diskutere også?

 

dette er en avansert form for Wenger knows. Altså at man ikke kan si noe på laguttaket til wenger siden han ser dem på trening. Da kan man si det samme om spillerkjøp. Hvorfor mase om spillere når wenger vet mye bedre enn oss hvilke kvaliteter våre spillere besitter og hvilke kvaliteter prospektene har. Dessuten har han en bedre oversikt over økonomien i klubben. Med andre ord så kan vi ikke diskutere annet enn......

 

 

været for det rår ikke Wenger over (så vidt jeg vet). Siden han ble "tatt av vinden" i følge ham selv mot Stoke sist kamp, håper jeg for guds skyld at det er vindstille når vi møter tyrkerne. Jeg synes også det hadde vært hyggelig om det ikke regnet, for da vil våre spillere å bli bløte.

 

Jeg kan være enig i at det blir litt mye Almunia diskusjon, men det er ikke noe lese tvang her. For eksempel så leser jeg sjelden tipp resultatet, bildelek, osv da de ikke interesserer meg. Du trenger ikke å lese det du ikke liker.

Alternativt kan jo du dra i gang en diskusjon her om et tema du ønsker å diskutere. Verre er det ikke Frank.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Fant dette på ett annet forum. Tydelig at flere tenker slik som meg. Og, Kim, da får vi inderlig håpe at Almunia ikke forstår engelsk.

 

JP a mate of mine who went confirmed a story I saw elsewhere, that as Adebayor was being stretchered off; an Arsenal fan actually lobbed a bottle at him. Apparently the badge-kisser was given a torrent of abuse. Now. Whilst the badge-kissing one is hardly a man of generous and amiable disposition, this is disgraceful behaviour I would expect from a brainless Newcastle or Spud fan.

 

One more thing I will add:

 

2005. Arsene Wenger starts Manuel Almunia against Man United at Highbury. Almunia makes two monumental gaffes and gifts Ronaldo two simple tap-ins.

 

2007. Arsene Wenger starts Manuel Almunia in goal against Man United. Again, Almunia makes a monumental gaffe that gifts Ronaldo a simple tap-in. (can you see where I am going here?)

 

2008: Manuel Almunia plays in the North London derby. Although he saves a penalty, he incredibly allows Dimitar Berbatov to beat him at his near-post with a shot that literally flies through his upright hands.

 

2008 again: Manuel Almunia starts in the North London derby. He is beaten from over 45 yards out by a speculative hit-and-hope that spent ages in the air. Thereafter, he is unable to hold a Tom Huddlestone back-pass that I would have expected a blindfolded school-child to hold onto.

 

2008: Manuel Almunia starts in goal in a crucial European game at Anfield. He concedes a pathetic corner through a needless intervention that El Pool score from. He then goes on to concede an outrageous goal to Ryan Babel through positioning himself completely on the opposite side of goal.

 

2008: Manuel Almunia starts in goal at the Fridge. He is beaten by two Didier Drogba efforts that any goalkeeper worth his salt should be saving. One of the shots bounces on the side he is keeping goal on - yet he proves unable to save it. Of course we lose.

 

And there was Paris in 2006. Beaten (should I say nutmegged) by a Belletti back-pass and then beaten near-post by an Eto'o daisy-cutter.

 

My point? If Arsene Wenger starts Manuel Almunia against United on Saturday we will almost certainly lose, or concede an unnecessary goal . Which with a defence as porous as ours, we can ill afford.

 

I do not personally rate Fabianski at all but, I would rather take a punt on him than persist with the certainty that the Spanish clown prince waiter is about to hand the opposition another goal in a big game. And to think people used to call Henry a big-game bottler.....

 

P.S: Mikael Landreau? I almost spat my coffee out when I read that. If there is any truth to this then, it is Arsene Wenger going for the cheap option. Landreau can save penalties and little else. He is behind Mandanda and Lloris in terms of national pecking order, and he is inferior to Frey and even Coupet. He is a poor goalkeeper who does not command his area and is not going to win you any points - furthermore, he will cost you points. See how many points he cost PSG last season when they almost got relegated.

 

I for one would be disgusted if there was any substance to that rumour.

Link to comment
Share on other sites

Den godeste Myles Palmer er heller ikke så fornøyd med Almunia.

 

Fabianski will play in goal and do well and keep his place for the rest of the season. Even if Arsenal lose the game, Fabianski must keep his place. He has the equipment to be a top keeper. Almunia hasn’t.

 

http://www.arsenalnewsreview.co.uk/index.p...nt01returnid=42

Link to comment
Share on other sites

Keeperspørsmålet er åpent i Arsenal.

 

Almunia er 31 år gammel, men langt fra så erfaren som alderen tilsier. Faktum er at fjorårssesongen var den første sesongen han har stått for et førstelag - i hele karrieren http://en.wikipedia.org/wiki/Manuel_Almunia

 

Jeg synes han hadde en meget god sesong i fjor, men ikke fantastatisk. I 1-mot-1 situasjoner er han helt rå, jeg kommer bare på Schmeikel som var ennå bedre. Han er en meget god shot-stopper (glem Tottenhamkampen noen øyeblikk). Jeg synes Manuel er flink med bena i sweeper-rollen (tryggere enn Jens), og han har gode og raske igangsettinger. Seaman og Lehmann hadde vel ca. ett utspark pr kamp som gikk til innkast. Dette gjør aldri Almunia. I feltet derimot er han godt under gjennomsnittlig. Veldig passiv i situasjoner hvor han burde gå ut og dominere feltet sitt, og heller ikke trygg de få gangene han prøver seg utenfor streken. For noen år siden hadde jeg sesongkort på 3. rad i Clock End rett bak målet. Da Petr Cech kom på besøk fikk jeg en ekkel følelse av at det var umulig å score på ham. Han hadde det engelskmenn kaller Command-of-his-Area.

 

Dersom Arsenal velger å satse på Almunia, tror jeg vi om et par år vil se at han har utviklet seg noe på tøffhet i boksen, men kanskje ikke så mye som kreves i engelsk fotball. Konklusjonen min er at han er en god keeper, kanskje topp-10 i PL eller topp-5 på sitt beste?

 

Eneste reelle alternativ i mål er Fabianski. Han ble seriemester med Legia som 21-åring og kåret til ligaens beste keeper. Han spilte en sesong til for Legia og ble igjen kåret til ligaens beste keeper. Etter det har det blitt mest reservelag og Carling-Cup - med blandet suksess? Jeg har sett ham både god og dårlig. Jeg ønsker jo å tro at han har et kjempepotensiale, og da begynner det å bli på tide å gi ham en sjanse hvis han skal få forløst sitt potensiale. Minimum over jul slik at han blir varm i trøya. Det kan koste oss poeng på kort sikt. men vil etter min mening være riktigst.

 

Vi har to keepere med manglende rutine. Begge er ganske gode, men bare den ene har potensiale til å bli legende. Vi er en klubb som utvikler toppspillere. Blant annet ved å gi dem spilletid mot tøff motstand. Har dere forresten sett gjennomsnittsalderen på U18 og reservene?. Det er riktig av klubben å gi Fabianski en sjanse til å vise seg selv om det er høy risiko å ha en 23-årig førstemålvakt i en klubb som ønsker å vinne pokaler.

Link to comment
Share on other sites

Mange ser Almunias svakheter, les f.eks

 

Fabianski was impressive in goal - much better than “Ow! My Face!” Almunia. Rather than do nothing at least Fabianski will go and punch the ball at the risk of his own well being unlike Almunia who would stand there and hope for the best.

 

http://www.onlinegooner.com/exclusive/index.php?id=828

Link to comment
Share on other sites

Mange ser Almunias svakheter, les f.eks

 

Fabianski was impressive in goal - much better than “Ow! My Face!” Almunia. Rather than do nothing at least Fabianski will go and punch the ball at the risk of his own well being unlike Almunia who would stand there and hope for the best.

 

http://www.onlinegooner.com/exclusive/index.php?id=828

 

Fabianski er klart best når det gjaldt feltarbeid, men for å si det sånn, den situasjonen der Semih sender stikkeren til Guiza mellom Djourou og Silvestre, den ville Almunia kommet ut og tatt, mens Fabianski går halvveis ut og snur. Alle keepere har sine svake og sterke sider, men føler at Fabianski har det lille ekstra som gjelder, samtidig som han har alderen på sine side.

Link to comment
Share on other sites

:-|-->

QUOTE(Stefan B @ Nov 6 2008, 08:50 PM) 146663[/snapback]

Mange ser Almunias svakheter, les f.eks

 

Fabianski was impressive in goal - much better than “Ow! My Face!” Almunia. Rather than do nothing at least Fabianski will go and punch the ball at the risk of his own well being unlike Almunia who would stand there and hope for the best.

 

http://www.onlinegooner.com/exclusive/index.php?id=828

 

Fabianski er klart best når det gjaldt feltarbeid, men for å si det sånn, den situasjonen der Semih sender stikkeren til Guiza mellom Djourou og Silvestre, den ville Almunia kommet ut og tatt, mens Fabianski går halvveis ut og snur. Alle keepere har sine svake og sterke sider, men føler at Fabianski har det lille ekstra som gjelder, samtidig som han har alderen på sine side.

 

Helt enig med deg der, det var veldig svakt av fabianski

Link to comment
Share on other sites

Eg er her fortsatt. Middels bedriftsfotballklasse på klareringane i dag som gjorde at me i periodar fekk eit kraftig trykk mot oss. Når han plukker opp tilbakespelet i starten så må han jo ha vore full eller noke. Trudde han kunne reglane i fotball.

 

Som sagt i kamptråden:

 

Den "tabben" gjorde han slik jeg opplever det med vilje. Det ville blitt en minst like farlig situasjon dersom han hadde prøvd å måke den vekk direkte. Han slapp også unna gult kort, noe jeg aldri har sett det har blitt tildelt i slike situasjoner.

 

Jeg mener oppriktig talt at han gjorde det rette. Tilbakespillet var vanskelig.

Link to comment
Share on other sites

Forventer absolutt ikke at hylekoret har noe positivt å si om Almunia etter denne kjempekampen.

Noe heller som ikke var ventet.

 

Almunia var god i både feltet og på strek idag,men noen klarer utrolig nok å henge seg opp i 2 svake klareringer,men makter ikke å se det positive han gjør. Skremmende.......

Og det sier det meste om nivået på denne tråden.

Link to comment
Share on other sites

Personlig tør jeg ikke å gi Almunia skryt. Holdt på å si noe positivt om ham etter de to kampene før Tottenham-kampen, men så begynte han å spille like ræva som før igjen.

 

Almunia gjorde generelt sett en god kamp idag. Han hadde noen veldig gode redninger, men man ser igjen hans passive spillestil i feltet Den gangen han virkelig gikk inn for å ta en ball utenfor femmeteren glapp han taket og ble sparket i ansiktet.

 

Synes uansett Fabianski burde få sjansen videre. Da han kom inn gjorde han en god figur, og man så raskt de sidene Almunia manglet, nemlig feltarbeid og raske igangsettinger. Synes oppriktigtalt at han burde tatt målet i mot, men jeg tror uansett at han blir en bedre løsning hvis han får et par kamper til på ryggen.

Link to comment
Share on other sites

Forventer absolutt ikke at hylekoret har noe positivt å si om Almunia etter denne kjempekampen.

Noe heller som ikke var ventet.

 

Almunia var god i både feltet og på strek idag,men noen klarer utrolig nok å henge seg opp i 2 svake klareringer,men makter ikke å se det positive han gjør. Skremmende.......

Og det sier det meste om nivået på denne tråden.

hehe, skjønner din "frustrasjon" :) Idag gjør Almunia en meget god kamp, og har flere kvalifiserte redninger og var bra i feltet. Han var for eksempel mye bedre og tryggere enn Van der Sar idag, til og med keepere i verdensklasse kan ikke ha perfekte dager hver gang de er i aksjon.

Problemet med Almunia er at han ikke presterer som i denne kampen hver kamp. Han er fartsatt en middels keeper i mine øyne, selv om jeg er veldig fornøyd med han idag. Han kommer aldri til å bli noen toppkeeper, og det er vel de fleste enige i, men han skal ha skryt for kamper som idag, synd det skjer for sjeldent.

Når det gjelder det tidlige tilbakespillet, så ser det ut som han gjør valget sitt litt for tidlig. Rett før han går ned ser hvertfall vi at han bare kan bruke beina og spille ballen ut over sidenlinjen. Så litt komisk ut egentlig

Link to comment
Share on other sites

Forventer absolutt ikke at hylekoret har noe positivt å si om Almunia etter denne kjempekampen.

Noe heller som ikke var ventet.

 

Almunia var god i både feltet og på strek idag,men noen klarer utrolig nok å henge seg opp i 2 svake klareringer,men makter ikke å se det positive han gjør. Skremmende.......

Og det sier det meste om nivået på denne tråden.

 

 

Vil ikke si at jeg er en del av hylekoret, men er veldig skeptisk til at Manuel skal være vår førstekeeper. Han er ikke en toppklubb materiale. Idag gjorde han så og si en prikkfri kamp, kun det tilbakespillet og ett par tre klareringer som var svake. Ellers var han stødig og god, fik vekk returene fra farlig området, gikk hardt inn i vanskelige situasjoner, noe som resulterte i skade. Synes dette var en av hans beste kamper i Arsenal trøya. MEN han er for ustabil, er en godt over middels keeper, men skal vi være seriøse utfordrere til Premier Leauge tittel og Champions Leauge så må vi ha en skikkelig klassekeeper.

 

Er vel det at han er veldig mye svakere en det hans to forgjengere var på sitt beste, og i en alder av 31 så skal han vel ha nådd sitt peak nå. Men tror fortsatt han enda er ett bedre alternativ en Fabianski, han er nok litt for fersk i den posisjonen enda.

 

Det vanskelig er å finne klassekeepere som er tilgjenglig. Er en mangelvare i dagens fotball, og folk som Casillas, Buffon, Cech osv er nok umulig å få bort fra klubbene sine.

 

Tiden vil vise, men idag så var Almunia veldig god, og ros skal han ha når han står bra, akkurat som ris er på sin plass etter hans to siste opptredner.

Link to comment
Share on other sites

Han kommer aldri til å bli noen toppkeeper, og det er vel de fleste enige i, men han skal ha skryt for kamper som idag, synd det skjer for sjeldent.

 

Spiller man fast på ett av de beste laga i verdens beste liga, så kan man vel sies å være en toppkeeper..

Link to comment
Share on other sites

Han kommer aldri til å bli noen toppkeeper, og det er vel de fleste enige i, men han skal ha skryt for kamper som idag, synd det skjer for sjeldent.

 

Spiller man fast på ett av de beste laga i verdens beste liga, så kan man vel sies å være en toppkeeper..

 

Almunia er ingen topp keeper, dessverre.

Link to comment
Share on other sites

Spiller man fast på ett av de beste laga i verdens beste liga, så kan man vel sies å være en toppkeeper..

 

Jeg regner meg for en av de som forsvarer Almunia, men allikevel er det ingen som helst automatikk i at man er en toppkeeper bare hvis man spiller fast i en av verdens beste klubber. Vi er vel desverre et av de få lagene som har vårt svakeste punkt bakerst på banen, av alle lagene som hevder seg i Champions League. De eneste jeg kan komme på er Roma's Doni og Barca's Victor Valdes. Ingen av disse er særlig svake målmenn, men kan gjøre litt rare ting iblandt. Allikevel er det vi som har den svakeste keeperen, selv om det slett ikke betyr at Almunia er noen dårlig keeper.

 

Jeg var skuffet over at vi ikke hentet inn en ny keeper i sommer, selv om jeg ikke forventet at Wenger skulle gjøre det. Men i mine øyne har Almunia vist seg tilliten verdig, og vokst enormt denne sesongen. Til og med de verste Almunia-kritikerne måtte nærmest strekke seg til å skryte litt. Men plutselig har han et par blundere mot Spurs og Stoke, så er han middelmådig igjen. Dette er latterlig! Tenk å få skylden for et grovt poengtap mot Spurs. Hadde ikke dere også fått en kraftig knekk på selvtilliten av det? Hadde ikke dere vært utrygge i neste kamp (her: Stoke-kampen), da? Selvfølgelig hadde dere det. Men nå har han fått en uke av, etter et meget beleilig virus, og kom tilbake mot United hvor han storspilte. At noen (ikke nødvendig å nevne navn) kan gi ham 6 på børsen i gårsdagens kamp er flaut og forkastelig. Han spilte til en 9'er for min del, og selv de som hater ham bør strekke seg til en 8'er.

 

Han er fantastisk på strek, faktisk en av PL's beste, men har sin svakhet i feltarbeidet. Men her er nok ikke, selv om mange mener det, Fabianski særlig bedre. Polakken har ikke så godt spenst som Almunia har, så det er vanskelig for ham å hevde seg i feltet. Han er nok bedre til å holde på ballen og boksing, men som sagt så hjelper det lite når han sliter med å komme seg opp. Det mener jeg han viste i Fenerbahce-kampen, der han hadde noen skjelvne involveringer i feltet. I tillegg har Almunia forbedret utrusningene og en-mot-en-situasjoner. Nå er han langt mer våken for gjennombruddsballer og fungerer ofte som sweeper. Som en tilleggsattributt kan han være en matchvinner på straffespark.

 

Det største problemet til Almunia mener jeg er, bortsett fra feltarbeitet, posisjonering og lesing av spillet. Selv om han er god til å lese fare på gjennombruddspasninger, så er han dårlig til å bedømme når han skal ut, eller ikke ut på innlegg eller dødballer. Dette skaper store problemer for midtstopperne, som vi så på det første målet til Stoke forrige helg. Den kunne nok Almunia plukket, eller ihvertfall avverget om han hadde vært mer våken. I tillegg har han problemer med posisjonering på frispark, noe som har gitt oss et par unødvendige baklengs.

 

Alt i alt synes jeg at Almunia er en god keeper, på grensen til meget god keeper, men allikevel er han ingen toppkeeper. Han har hevet seg fra "stabil-men-ikke-noe-ekstra"-stempelet, men har litt å gå på før jeg stoler helt på ham. Det skal også nevnes at han er en fantastisk lojal og bra fyr, som sikkert er likt av de fleste i troppen - noe som muligens ikke kan sies om for eksempel Jensemann.

Link to comment
Share on other sites

Det overrasker meg ikke ett sekund at Almunia kritikerne ikke makter å komme inn her og gi mannen skryt etter at han hadde en meget solid kamp i går.

 

Men dette er ikke noe nytt. Det har vært det samme med andre hoggestabber i klubben de senere år. Ljungberg f. eks fikk veldig mye pepper når han spilte dårlig, men det var ikke mange av de kritikerne som var innom å ga ros når han faktisk gjorde gode kamper og prestasjoner. Og listen over spillere som får denne behandlingen av fansen, er skremmende lang.

Link to comment
Share on other sites

Det overrasker meg ikke ett sekund at Almunia kritikerne ikke makter å komme inn her og gi mannen skryt etter at han hadde en meget solid kamp i går.

 

Men dette er ikke noe nytt. Det har vært det samme med andre hoggestabber i klubben de senere år. Ljungberg f. eks fikk veldig mye pepper når han spilte dårlig, men det var ikke mange av de kritikerne som var innom å ga ros når han faktisk gjorde gode kamper og prestasjoner. Og listen over spillere som får denne behandlingen av fansen, er skremmende lang.

Kritiserer ofte Almunia, men i går var han klasse, han holdt kjempe harde skudd og jeg begynte ikke frykte for seieren før han ble sparket. En av våre beste i går

Link to comment
Share on other sites

Det overrasker meg ikke ett sekund at Almunia kritikerne ikke makter å komme inn her og gi mannen skryt etter at han hadde en meget solid kamp i går.

 

Men dette er ikke noe nytt. Det har vært det samme med andre hoggestabber i klubben de senere år. Ljungberg f. eks fikk veldig mye pepper når han spilte dårlig, men det var ikke mange av de kritikerne som var innom å ga ros når han faktisk gjorde gode kamper og prestasjoner. Og listen over spillere som får denne behandlingen av fansen, er skremmende lang.

 

 

Hei Kim. Jeg synes Almunia spilte en meget god kamp i går, hvis en ser bort i fra tre situasjoner. Han var flinkere i feltet enn noen gang tidligere selv om han burde ha gått ut på fler innlegg. Han hadde en del greie rednigner som jeg mener keepere bør ta, og han virket litt mer på tå hev enn tidligere.

 

De 3 situasjonene jeg tenker på er selvsagt da han etter 40 sekunder plukker opp ett tilbakespill. Han kunne enkelt ha skutt ut til innkast men fikk panikk. vi kunne ha ligget under allerede der, men hadde marginene på vår side.

 

Situasjon 2 er i utganspunkt en god redning, men han gir en farlig/dårlig retur som Berbatov (offside) setter enkelt. Almunia har hatt mye flaks tidligere og også denne gangen hadde han flyt på sin side. Dersom Berbatov hadde stått onside hadde han likevel enkelt puttet returen.

 

Situasjon 3 er når han prøver på noe han ikke kan, nemlig å gå ut i feltet og plukke ett innlegg. Han glipper ballen og skaper en farlig situasjon. Han var riktignok modig og rettet opp sin egen feil.

 

Jeg vet at Man U hadde mange sjanser, og de scoret likevel bare ett mål (på Fabianski). Det betyr ikke automatisk at keeperspillet hr vært veldig bra. Man U bommet jo stort sett på mål hele kampen igjennom.

 

Min klnklusjon er at Almunia var mer heldig enn dyktig i går, da alle situasjonene ovenfor fort kunne ha ført til mål i mot.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...