Jump to content

Manuel Almunia


10000gunners

Recommended Posts

Vet ikke om du trodde jeg jeg var en Almunia hater men må bare si at jeg ikke er det. :blink: Veldig bra for han og laget, men trodde Clichy og Sanga burde vært med. ;) Men jeg trodde ikkke at han ville være på den listen siden det er MANGE andre bedre/jevngode keepere i europa.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Må bare si at Almunia fortjener all skryt han kan få etter en fantastisk utvikling det siste året. Hadde han ikke lært seg å komme ut som han har gjort, hadde vi iallefall sluppet inn tre mål til i går!!

 

Utrolig gøy å se Manuel vise seg frem på den måten.

Link to comment
Share on other sites

Der kom kampen vi bare har ventet på. Almunia har vært en tikkende bombe lenge, og der gikk den av. Han har til nå i sesongen virket som en blindgjenger i og med at han har vært forholdsvis bra, men nå smalt det altså. Keepre flyter stort sett på selvtilliten, og det er i de fleste tilfeller den som avgjør om man er en god keeper eller ei. Vi husker alle Manninger og Wright. Disse var gode keepre, men fikk ødelagt selvtilliten av lite spilletid, og noen tabber når de vikarierte for Seaman.

 

Hva som skjer videre nå er det bare tiden som vil vise. Personlig har jeg denne sesongen satt min lit til Almunia, men jeg ser selvsagt hans svakheter. Enten kan han nå reise seg, eller få en forferdelig nedtur. Vi vet alle hvor god han kan være, men vi har også sett hva han kan finne på å gjøre. Jeg håper nå at Gallas får med seg spillerne og slår ring rundt Almunia og forsvarer ham. Selv om han direkte kan lastes for to av baklengsmålene, er det viktig å få han på bedre tanker.

Link to comment
Share on other sites

Der kom kampen vi bare har ventet på. Almunia har vært en tikkende bombe lenge, og der gikk den av. Han har til nå i sesongen virket som en blindgjenger i og med at han har vært forholdsvis bra, men nå smalt det altså. Keepre flyter stort sett på selvtilliten, og det er i de fleste tilfeller den som avgjør om man er en god keeper eller ei. Vi husker alle Manninger og Wright. Disse var gode keepre, men fikk ødelagt selvtilliten av lite spilletid, og noen tabber når de vikarierte for Seaman.

 

Hva som skjer videre nå er det bare tiden som vil vise. Personlig har jeg denne sesongen satt min lit til Almunia, men jeg ser selvsagt hans svakheter. Enten kan han nå reise seg, eller få en forferdelig nedtur. Vi vet alle hvor god han kan være, men vi har også sett hva han kan finne på å gjøre. Jeg håper nå at Gallas får med seg spillerne og slår ring rundt Almunia og forsvarer ham. Selv om han direkte kan lastes for to av baklengsmålene, er det viktig å få han på bedre tanker.

Ble ganske frustrert og tenkte att dette er nok en pessimist, som er ute etter å slakte Almunia. Men do tok deg heldigvis opp i det 2 avsnittet.

 

Almunia er en klassekeeper, returen hans var vell en skikkelig blunder, men målet til Bentley, ser jeg mer på som en " Lucky Strike"

Link to comment
Share on other sites

Almunia er en klassekeeper,

Almunia er ingen klassekeeper, men han er per dags dato vårt beste alternativ. Almunia er vår svakeste faste sisteskanse i min tid som supporter, og kommer neppe til å bli nevnt i samme åndedrag som Seaman eller Lehmann noen gang. Mitt poeng er at vi nok må slite med Almunia en stund til, og at vi derfor må håpe på det beste.

Link to comment
Share on other sites

Vi må nok tilbake til George Wood, Tusmo.

 

Almunia har sterke sider

-en mot en

-reflekser

 

Han har også svake sider

-usikker i felt (noe som som regel gir seg utslag i passivitet)

-begrenset rekkevidde

 

Han har også vært svak på igangsettinger, men dette er blitt noe bedre.

 

Almunia er som du sier ingen klassekeeper, men han er heller ingen tikkende bombe. Han er average.

 

Han er imidlertid den beste vi har. Han har bidratt til poeng i de siste kampene, men de bidro han til å tulle bort igjen i går.

 

Det som imidlertid irriterer meg langt mer enn Almunia er alle sjansene som brennes og kortslutningene som alt for ofte foregår opp i hodene til spillerene. Jeg kan leve med Almunia bare disse tingene retter seg!!

Link to comment
Share on other sites

Det som imidlertid irriterer meg langt mer enn Almunia er alle sjansene som brennes og kortslutningene som alt for ofte foregår opp i hodene til spillerene. Jeg kan leve med Almunia bare disse tingene retter seg!!

 

Helt enig. Håpløst å gjøre Almunia til syndebukk og ansvarlig for det som er en kollektiv svakhet. Og alle kan ha en off-day. Almunia hadde sin mot Tottenham, men laget hadde likefullt vunnet på tross av dette dersom resten av laget hadde gjort jobben sin.

Link to comment
Share on other sites

Det som imidlertid irriterer meg langt mer enn Almunia er alle sjansene som brennes og kortslutningene som alt for ofte foregår opp i hodene til spillerene. Jeg kan leve med Almunia bare disse tingene retter seg!!

 

Helt enig. Håpløst å gjøre Almunia til syndebukk og ansvarlig for det som er en kollektiv svakhet. Og alle kan ha en off-day. Almunia hadde sin mot Tottenham, men laget hadde likefullt vunnet på tross av dette dersom resten av laget hadde gjort jobben sin.

 

Helt korrekt. Dette var en kollektiv kollaps og savnet av en leder på banen.

Almunia var langt fra den eneste som hadde en grå dag.

Link to comment
Share on other sites

Det som imidlertid irriterer meg langt mer enn Almunia er alle sjansene som brennes og kortslutningene som alt for ofte foregår opp i hodene til spillerene. Jeg kan leve med Almunia bare disse tingene retter seg!!

 

Helt enig. Håpløst å gjøre Almunia til syndebukk og ansvarlig for det som er en kollektiv svakhet. Og alle kan ha en off-day. Almunia hadde sin mot Tottenham, men laget hadde likefullt vunnet på tross av dette dersom resten av laget hadde gjort jobben sin.

 

Forskjellen på en god og en middels keeper er atde gode keeperne ikkehar sånne off-dager på jobben. enkelte tabber kan skje, men ikke flere i en og samme kamp, og slettes ikke 90 minutter der deter fullstendig natta. Almuniaså ut som om han var ute på glattisen fra første sekund i kampen mot Spurs.

 

sammenlignet med de tre andre topplagene, så har vi helt klart den svakeste målvakten, og det er ikke vurdert ut i fra kampen mot spurs, men ut i fra de siste sesongene.

Almunia er en middels OK keeper, men dessverre ingen keeper som vinner ligaen for deg.

Ute på banen var vi Spurs fullstendig overlegne, forsvaret spilte tid tider bra, Spurs skapte ingenting utenom det som gikk inn, og fremover var vi farlige hele tiden, men vi kan ikke forlange 100% utttelling på målsjansene våre. andre spillere kan ikke få skylden for at Almunia hadde en dårlig dag. det hadde ikke hjulpet med hverken den ene eller andre dyrtinnkjøpte midtstopperen, når keeperen tar null.

Denne gang er det Almunias skyld at vi taper poeng. på samme måte som Gallas og Toure har fått fortjent pepper tidligere, så må spanjolen tåle å få skylden denne gang

Link to comment
Share on other sites

Nei, Almunia blir aldri den som tipper vektskålen i vår favør. For eksempel fyker det ene kremmerhuset etter det andre i nota bak Almunia. En skal ikke forvente at han skal ta alt, men det som er så fortvilende å se på er at han er milevis unna å ta noen av dem grunnet en kombinasjon av tvilsomme plasseringer og minimal rekkevidde. Når en sper på med passivt feltarbeid blir det kun average. Slik var det i hele fjor og slik har det vært i år. Fikk vist sine styrker mot West Ham og Fenerbache, men svakhetene forsvinner ikke av den grunn.

 

Han har imidlertid klart seg sånn noenlunde hittil uten å drite seg fullstendig ut som mot Spurs, og dermed fremstått som tilsynelatende pålitlig.

Link to comment
Share on other sites

Forskjellen på en god og en middels keeper er atde gode keeperne ikkehar sånne off-dager på jobben. enkelte tabber kan skje, men ikke flere i en og samme kamp, og slettes ikke 90 minutter der deter fullstendig natta. Almuniaså ut som om han var ute på glattisen fra første sekund i kampen mot Spurs.

 

Hvis man ser på keeperne til de tre andre store lagene i PL, så er det absolutt ikke fritt for tabber der heller. Synes å minnes en kamp mellom United og Liverpool forrige sesong, hvor Reina hadde to skjebnesvangre tabber i én og samme kamp. Cech har hatt sine tabber, og van der Saar er absolutt ikke tabbefri.

 

Det som skiller disse tre keeperne fra Almunia, er at de har bunnsolide forsvar foran seg. I tillegg har disse tre lagene deffensive midtbanespillere som er i stand til å dekke rommet mellom forsvar og midtbanen.

 

Forsvarsspillet til Arsenal denne sesongen har vært langt unna det man bør forvente av ett topplag, og mangelen på en deffensiv midtbanespiller, har vært veldig synlig. Det er alt for dårlig press på ballfører, og motstanderne får god tid til å komme seg i gode skuddposisjoner. Jeg tviler sterket på om de tre andre nevnte keeperne ville gjor det så veldig mye bedre hvis de hadde stått i mål for Arsenal.

 

Denne heksejakten på Almunia, er helt latterlig. Tapet mot Tottenham skyldes kollektiv kollaps like mye som enkeltpersoners feil. Vi hadde f. eks full kontroll på Tottenham frem til Clichy's klønete inntreden. Ser ikke at han får noe kritikk for dette. Det betegnes som ett uhell at han sklir og mister ballen, selv om han hadde mange muligheter til å spille fra seg ballen før han skled. Clichy har havnet i slike situasjoner flere ganger tidligere, men hører ingen rope på utskiftning der. Poenget mitt, er at det er flere spillere enn bare Almunia som har skyld i to tapte poeng. Å legge all skyld på Almunia sine skuldre etter denne kampen, blir rett og slett helt på trynet

 

Hvis man først skal bruke tid på å kritisere enkeltspillere, kan man heller bruke tid på å kritisere de som ikke jobber for laget. Spillere som ikke yter 100% til enhver tid.

Link to comment
Share on other sites

Det er helt korrekt Kim. Sesongen under ett så har faktisk Almunia vært en av våre fremste spillere.

Han har løftet seg stort både i igangsetting og blitt tøffere i feltet.

Almunia er etter mitt syn en bedre keeper enn Reina. Med Reina i målet vårt hadde vi, tror jeg hatt færre poeng.

Forskjellen er at Pool har et mye mer solid forsvar og en god defensiv midtbane.

MEN vi spiller så offensivt at det blir større sjanser bakover hos oss enn f.eks hos de 3 andre store.

Håper Wenger klarer å sortere ut dette for liker Wengers filosofi at angrep er det beste våpen.

 

Vi mangler totalt press på ballfører fra 25 og inn til 16 meteren.

Vi har ustabile midtstoppere som omtrent aldri vinner en hodeduell.

Vi vil alltid slippe inn mange mål så lenge vi mangler fullstendig press på ballfører på vår banehalvdel.

 

Se på målet til Bentley f.eks. Hadde United,Pool el Chelski latt 2 spillere småtrikse til hverandre 25 m fra mål før en dundrer ballen upresset i mål?

Eller få gå fra midtbanen og inn med et ryggende forsvar som ikke legger inn trykket?

 

Almunia var langt fra god mot Spurs,men tapet kom pga en totalkollaps som lag.

 

Den som irriterte meg etter kampen var Ade,mye pga at han daffet utpå der.

Det som trengs er en holdningsendring i laget vårt. Syns de blir til tider arrogante i spillestilen. Spillerne har levert til tider slapp/undervurdering i innsats mot Fulham,Hull og tildels Spudz.

 

Vi trenger en tøffing på midtbanen og at Wenger har balls nok til å prøve Djorou foran både Silvestre og Toure.

Link to comment
Share on other sites

Forskjellen på en god og en middels keeper er atde gode keeperne ikkehar sånne off-dager på jobben. enkelte tabber kan skje, men ikke flere i en og samme kamp, og slettes ikke 90 minutter der deter fullstendig natta. Almuniaså ut som om han var ute på glattisen fra første sekund i kampen mot Spurs.

 

Hvis man ser på keeperne til de tre andre store lagene i PL, så er det absolutt ikke fritt for tabber der heller. Synes å minnes en kamp mellom United og Liverpool forrige sesong, hvor Reina hadde to skjebnesvangre tabber i én og samme kamp. Cech har hatt sine tabber, og van der Saar er absolutt ikke tabbefri.

 

Det som skiller disse tre keeperne fra Almunia, er at de har bunnsolide forsvar foran seg. I tillegg har disse tre lagene deffensive midtbanespillere som er i stand til å dekke rommet mellom forsvar og midtbanen.

 

Forsvarsspillet til Arsenal denne sesongen har vært langt unna det man bør forvente av ett topplag, og mangelen på en deffensiv midtbanespiller, har vært veldig synlig. Det er alt for dårlig press på ballfører, og motstanderne får god tid til å komme seg i gode skuddposisjoner. Jeg tviler sterket på om de tre andre nevnte keeperne ville gjor det så veldig mye bedre hvis de hadde stått i mål for Arsenal.

 

Denne heksejakten på Almunia, er helt latterlig. Tapet mot Tottenham skyldes kollektiv kollaps like mye som enkeltpersoners feil. Vi hadde f. eks full kontroll på Tottenham frem til Clichy's klønete inntreden. Ser ikke at han får noe kritikk for dette. Det betegnes som ett uhell at han sklir og mister ballen, selv om han hadde mange muligheter til å spille fra seg ballen før han skled. Clichy har havnet i slike situasjoner flere ganger tidligere, men hører ingen rope på utskiftning der. Poenget mitt, er at det er flere spillere enn bare Almunia som har skyld i to tapte poeng. Å legge all skyld på Almunia sine skuldre etter denne kampen, blir rett og slett helt på trynet

 

Hvis man først skal bruke tid på å kritisere enkeltspillere, kan man heller bruke tid på å kritisere de som ikke jobber for laget. Spillere som ikke yter 100% til enhver tid.

Det stemmer forsåvidt litt det du skriver, men overhodet ikke helt. Faktisk var det ingen av målene mot Tottenham som kom av dårlig forsvarspill (hvis man ser vekk fra at Clichy falt). Alle 4 avslutninger kom fra en posisjon som er utenfor hvor forsvarets ideelle plassering når det andre laget har ballen, så forsvaret har ikke skylden i det. Alle avslutningene var langskudd!! Det du HAR rett i er at Arsenal lider under tapet av Flamini/Gilberto som kan gjøre jobben før forsvaret må trå til. Uansett, van der Saar hadde tatt tre av de målene, Reina og Cech hadde minst tatt to. Så...

 

Når det er sagt, så mener jeg at det ikke er Ronaldo som er forskjell på Arsenal og Manu, men Ferdinand. Han hadde vært noe å hatt bak i forsvaret. Han er en ordentlig sjef, som har det både i munnen og i sine handlinger. Han er beintøff og ofrer seg. Skulle ønske jeg kunne sagt det samme om Gallas...

Link to comment
Share on other sites

. Uansett, van der Saar hadde tatt tre av de målene, Reina og Cech hadde minst tatt to. Så...

 

Når det er sagt, så mener jeg at det ikke er Ronaldo som er forskjell på Arsenal og Manu, men Ferdinand. Han hadde vært noe å hatt bak i forsvaret. Han er en ordentlig sjef, som har det både i munnen og i sine handlinger. Han er beintøff og ofrer seg. Skulle ønske jeg kunne sagt det samme om Gallas...

 

Hehe...vanskelig å svare hverken det ene el andre på den.

 

MEN ja vi trenger en leder både baki der og på midtbanen. Fabregas trives tydeligvis ikke i den defensive rollen jeg syns han har for mye av nå.

Link to comment
Share on other sites

-usikker i felt (noe som som regel gir seg utslag i passivitet)

 

Jaggu godt det gir utslag i passivitet enn som Gomes å ruse ut i 110 uten mål og mening! Bedre at han er passiv da å kan gjøre en god jobb på streken!

 

Men som alle vet Almunia leder spillerbørsen hittil. Han har vært særdeles stabil hittil. Jeg ser ihvertfall ikke etter ny keeper, heller en ordentlig sjef i forsvaret!

Link to comment
Share on other sites

Vi må nok tilbake til George Wood, Tusmo.

 

Almunia har sterke sider

-en mot en

-reflekser

 

Han har også svake sider

-usikker i felt (noe som som regel gir seg utslag i passivitet)

-begrenset rekkevidde

 

Han har også vært svak på igangsettinger, men dette er blitt noe bedre.

 

Almunia er som du sier ingen klassekeeper, men han er heller ingen tikkende bombe. Han er average.

 

Han er imidlertid den beste vi har. Han har bidratt til poeng i de siste kampene, men de bidro han til å tulle bort igjen i går.

 

Det som imidlertid irriterer meg langt mer enn Almunia er alle sjansene som brennes og kortslutningene som alt for ofte foregår opp i hodene til spillerene. Jeg kan leve med Almunia bare disse tingene retter seg!!

 

Jeg er enig i mye her men jeg vet ikke om jeg er enig i at han er den beste vi har. Jeg tror Fabianski er bedre.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

-usikker i felt (noe som som regel gir seg utslag i passivitet)

 

Jaggu godt det gir utslag i passivitet enn som Gomes å ruse ut i 110 uten mål og mening! Bedre at han er passiv da å kan gjøre en god jobb på streken!

 

Men som alle vet Almunia leder spillerbørsen hittil. Han har vært særdeles stabil hittil. Jeg ser ihvertfall ikke etter ny keeper, heller en ordentlig sjef i forsvaret!

 

Gomes slapp inn 4 mål og vi hadde 13 skudd på målet hans. Almunia slapp inn 4 mål på 6 skudd. Jeg er helt enig at Gomes var dårlig i kampen mot oss, men han var desverre den beste keeperen på banen.

 

Jeg er enig i at Almunia har løftet seg denne sesongen, han har blitt flinkere til å sette i gang spillet og han har blitt litt mindre passiv i feltet. Det er bra!

 

Hans største svakhet er at han nesten ikke plukker ned baller i feltet (utenfor femmeteren) og dermed eksponerer våre stoppere der de har sin største svakhet, nemlig i hodespillet

Link to comment
Share on other sites

Almunia har hatt en enorm utvikling fra ifjor på flere områder. Han mangler fortsatt en del på feks ta ned baller i feltet på dødballer som mange sier. Men det er faktisk mulig at han kommer til å bli bedre på dette også... Almunia er ikke særlig gammel til keeper å være, og har fortsatt mulighet til å utvikle seg enda mer.

Link to comment
Share on other sites

En GOD keeper hadde vært ute på 3,76 m og plukket det innkastet som førte til Stoke sin første scoring

 

 

Unnskyld meg men er du klar over hvor mye penger Wenger har spart Arsenal ved ikke å forsterke keeperplassen???? :)

Unnskyld meg men er du klar over hvor mye penger Arsenal ikke får hvis vi ikke klarer å komme oss til CL neste sesong???? :(

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...