Jump to content

Manuel Almunia


10000gunners

Recommended Posts

En GOD keeper hadde vært ute på 3,76 m og plukket det innkastet som førte til Stoke sin første scoring

 

 

Unnskyld meg men er du klar over hvor mye penger Wenger har spart Arsenal ved ikke å forsterke keeperplassen???? :)

Unnskyld meg men er du klar over hvor mye penger Arsenal ikke får hvis vi ikke klarer å komme oss til CL neste sesong???? :(

 

Daddy Cool var nok bare ironisk Tusmo

 

BE

Link to comment
Share on other sites

En GOD keeper hadde vært ute på 3,76 m og plukket det innkastet som førte til Stoke sin første scoring

 

 

Unnskyld meg men er du klar over hvor mye penger Wenger har spart Arsenal ved ikke å forsterke keeperplassen???? :)

Unnskyld meg men er du klar over hvor mye penger Arsenal ikke får hvis vi ikke klarer å komme oss til CL neste sesong???? :(

 

Tror de fleste her på forumet er klar over det, men det er Wenger som bestemmer og han satser vel at vi iallfall skal klare å karre oss til 4. plassen hvert år, hvis ikke så hadde han vel investert i en DM og CB.

 

Synes forresten at Almunia har stått veldig bra i alle kampene hittil i år bortsett fra de to siste kampene, der har han skuffet STORT.

Link to comment
Share on other sites

Almunia er en vandrende katastrofe. Han eier ingen autoritet i laget, og tørr aldri å gjøre noe spesielt. Han er rett og slett en feiging.

 

På dagens første mål er det ingen tvil om at han skulle vært ute og tatt ballen med en gang. Det jeg forundrer meg over er at han faktisk står 3 meter utenfor målet når hjørnespark og innkast blir tatt, men går tilbake så snart han ser ballen går 1 meter for kort for ham.

På det andre målet hadde Lehmann vært ute og snappet ballen og laget en kontringsmulighet før Stoke-spillerne hadde fått reagert, og hadde han ikke vært ute i feltet hadde han i hvertfall vært i bena på Stokespilleren med en gang.

 

Kan innrømme at jeg faktisk fikk troen på Almunia den andre kampen før Tottenham-kampen, og denne troen økte den neste kampen også. Men så dreit han seg ut to ganger mot Tottenham, og to ganger i dag. Han er rett og slett alt for ustabil og kan ikke takle motgang.

 

Hadde Almunia vært Lehmann i fjor hadde han per dags dato vært benkesliter. Men Wenger tenker tydeligvis annerledes på sakens med Fabianski på benken, til min store fortvilelse. Fabianski har det feltarbeidet Arsenal trenger, og vi trenger ham til neste kamp! Almunia kan ikke fortsette å ha et evigvarende klippekort, men det er han vel ærligtalt ikke alene om å ha.

Link to comment
Share on other sites

Sånn da kan vi slå fast at operasjon Almunia har feilet. La oss nå innrømme det og prøve Fabianski.

Almunia har de siste to kampene sluppet inne 6 mål på 9 skudd. Det er ganske dårlig. Mulig vi hadde gjort det bedre med "bakerste mann i mål regelen". Dette fungerer i allefall ikke.

Almunia burde selvsagt vært ute og enkelt plukket ned innkastet ved det første målet. Han imponerer ingen på det andre målet heller, og nok en gang har han flaks da han er på bærtur og vi redder på strek. Dette i tillegg til at han hadde noen elendige utboksinger.

 

Jeg forventer Fabianski neste kamp.

 

BE

 

Høydepunkter

Link to comment
Share on other sites

Almunia har som mange andre ikke overbevist i de siste 2 kamper,MEN

et keeperproblem kommer vi til å ha så lenge vi har midtstoppere som taper 90% av luftduellene.

Ser ingen løsning på våres forsvarsproblemer før en hodesterk sjef er inne i midtforsvaret.

Link to comment
Share on other sites

Senderos er en spiller som er sterk i duellene og en sterk hodespiller, han kunne gjerne vært fast valg i midtforsvaret. Han skulle fått lovt å tabbe seg litt ut, for med mye tillit så hadde også tabbene blit færre og færre. For sammenlignet med Kolo Toure og Williams Gallas evne til å slippe billig unna for sine kostbare feil, så har Senderos blitt straffet knallhardt blant supporterene, og manglende tillit i klubben.

Link to comment
Share on other sites

Senderos er en spiller som er sterk i duellene og en sterk hodespiller, han kunne gjerne vært fast valg i midtforsvaret. Han skulle fått lovt å tabbe seg litt ut, for med mye tillit så hadde også tabbene blit færre og færre. For sammenlignet med Kolo Toure og Williams Gallas evne til å slippe billig unna for sine kostbare feil, så har Senderos blitt straffet knallhardt blant supporterene, og manglende tillit i klubben.

Det er alt for dumt å skrike på Senderos no. Ja, han er god i lufta, men det hjelper ikkje når ein har ein tabbekvote sjøl Titus Bramble må jobbe hardt for å matche. Me trenger ein Terry/Vidic. Ingen Senderos. Han fekk nok av moglegheitar i Arsenal, men kasta vekk alle.

Link to comment
Share on other sites

Senderos er en spiller som er sterk i duellene og en sterk hodespiller, han kunne gjerne vært fast valg i midtforsvaret. Han skulle fått lovt å tabbe seg litt ut, for med mye tillit så hadde også tabbene blit færre og færre. For sammenlignet med Kolo Toure og Williams Gallas evne til å slippe billig unna for sine kostbare feil, så har Senderos blitt straffet knallhardt blant supporterene, og manglende tillit i klubben.

Det er alt for dumt å skrike på Senderos no. Ja, han er god i lufta, men det hjelper ikkje når ein har ein tabbekvote sjøl Titus Bramble må jobbe hardt for å matche. Me trenger ein Terry/Vidic. Ingen Senderos. Han fekk nok av moglegheitar i Arsenal, men kasta vekk alle.

 

Senderos klarte seg da meget bra da han fikk en del tillit i fjor. Med fast spill er jeg sikker på at han hadde blitt enda støere. Det er iallfall tydelig at vi trenger en Senderos-type nå. Ved å gi ham sjansen, kunne vi levd med noen tabber på veien. Tabbene kommer jo en etter en sånn vi har det nå.

 

Jeg har store forhåpninger om at Senderos skal komme tilbake, men jeg er redd Italia passer ham bra.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tenkte jeg skulle se noen almunia redninger for å komme i bedre humør. Jeg søkte derfor på Manuel Almunia på youtube.

Den videoen med flest visninger var the corssbar challenge. nest flest visninger var Almunia mot Kolo toure i table football. Da jeg endelig fikk se en compilation av almunia var det kun en god redning i hele videoen. Straffe redningen mot Tottenham.

 

Vel, for å finne noe positivt om gutten tenkte jeg at jeg skulle lese kommentarene under div. videoer. Det var ikke veldig mye positivt for å si det sånn.

 

Sorry, Almunia. Jeg prøvde i allefall

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Nå håper jeg virkelig Wenger setter innpå Fabianski fremover. Ikke pga Almunias prestasjoner, men bare for å få vist enkelte "bedrevitere" her inne at Fabianski absolutt ikke er løsningen.

 

Er glad på Almunia sine vegne at han ikke forstår norsk. Makan til oppgulp som har kommet den siste uken, er det lenge siden jeg har lest.

 

En ting er å kritisere Almunia for hans inntreden i de to siste kampene. Det som irriterer meg mest, er at folk her inne regelrett gir Almunia ene og alene skylden for at vi har tapt 5 poeng på de siste to kampene. Fotball er ett lagspill, og det er 10 andre spillere på laget som fortjener like mye skyld for de tapte poengene. I tillegg sitter det en franskmann på benken som også skal ta sin del av skylden for tapte poeng.

Link to comment
Share on other sites

Må si meg enig med Kim her.

 

Almunia er tydeligvis årets hoggstabbe og får mye ufortjent kritikk.

Ok, han er ikke verdens beste keeper, men pr. i dag den beste vi har og jeg syns han har blitt bedre og holder et bra nivå.

Keepere gjør feil de er alle avhengig av en god forsvarsfirer foran seg. Siden vårt forsvar er langt ifra stabilt skaper det en del problemer inni feltet. Samtidig lider vi ved at Gallas som kaptein ikke evner å lede laget og det blir dermed uryddig.

Når vi har stoppere som er knapt 1.80 høy og sliter i hodedueller udugelige i hodedueller samt ikke "gidder" å presse ballfører, fører det til mange unødvendige åpne skudd mot oss og "enkle" baklengsmål.

Her må vel også midtbanen ta sin del av skylden.

 

Ellers har Fabanski har knapt en spilt en kamp på toppnivå og det er vel også en grunn til at han sitter på benken.

Hadde Wenger vurdert han en bedre keeper burde han vel spilt nå?

Fabianski er årets cupkeeper...that's it.

Link to comment
Share on other sites

Hadde Wenger vurdert han en bedre keeper burde han vel spilt nå?

 

Wenger brukte Almunia som førstekeeper i store deler av fjorårssesongen uten at jeg klarer å akseptere at han var bedre enn Lehmann av den grunn.

 

Jeg syns forsvaret vårt får for mye kritikk. Det er knapt noen som slår dem med ballen i beina, i lufta derimot så har de fått en del juling, blant grunnet manglende støtte fra Almunia.

Link to comment
Share on other sites

Nå håper jeg virkelig Wenger setter innpå Fabianski fremover. Ikke pga Almunias prestasjoner, men bare for å få vist enkelte "bedrevitere" her inne at Fabianski absolutt ikke er løsningen.

 

Er glad på Almunia sine vegne at han ikke forstår norsk. Makan til oppgulp som har kommet den siste uken, er det lenge siden jeg har lest.

 

En ting er å kritisere Almunia for hans inntreden i de to siste kampene. Det som irriterer meg mest, er at folk her inne regelrett gir Almunia ene og alene skylden for at vi har tapt 5 poeng på de siste to kampene. Fotball er ett lagspill, og det er 10 andre spillere på laget som fortjener like mye skyld for de tapte poengene. I tillegg sitter det en franskmann på benken som også skal ta sin del av skylden for tapte poeng.

 

Vet ikke om kritikken av almunia er noe verre oppgulp enn din kritik av adebayor, kim?

Du syns Adebayor er en kreftsvulst i laget vårt, jeg syns Almunia er den svakeste førstekeeperen på øvre halvdel av PL. Så enkelt er det.

Og nei Kim, det er ikke 10 andre spillere som fortjener lik mye skyld som Almunia for de to siste kampene. Akkurat i disse to kampene har han vært elendig, og det må man kunne si om almunia forstår norsk eller ei.

Link to comment
Share on other sites

Nå håper jeg virkelig Wenger setter innpå Fabianski fremover. Ikke pga Almunias prestasjoner, men bare for å få vist enkelte "bedrevitere" her inne at Fabianski absolutt ikke er løsningen.

 

Er glad på Almunia sine vegne at han ikke forstår norsk. Makan til oppgulp som har kommet den siste uken, er det lenge siden jeg har lest.

 

En ting er å kritisere Almunia for hans inntreden i de to siste kampene. Det som irriterer meg mest, er at folk her inne regelrett gir Almunia ene og alene skylden for at vi har tapt 5 poeng på de siste to kampene. Fotball er ett lagspill, og det er 10 andre spillere på laget som fortjener like mye skyld for de tapte poengene. I tillegg sitter det en franskmann på benken som også skal ta sin del av skylden for tapte poeng.

 

Vet ikke om kritikken av almunia er noe verre oppgulp enn din kritik av adebayor, kim?

Du syns Adebayor er en kreftsvulst i laget vårt, jeg syns Almunia er den svakeste førstekeeperen på øvre halvdel av PL. Så enkelt er det.

Og nei Kim, det er ikke 10 andre spillere som fortjener lik mye skyld som Almunia for de to siste kampene. Akkurat i disse to kampene har han vært elendig, og det må man kunne si om almunia forstår norsk eller ei.

 

ER helt enig med Kim bortsett fra Ade uttalelsene.

Er helt latterlig å skylde på Almunia så lenge vi har et spill som ikke henger på greip utpå banen.

Vi har midtstoppere som taper enormt med dueller. Stoke vinner utrolig mange balldueller

utpå banen.

Det som bekymrer meg mest er at det rett og slett er svakt overalt på banen. Vi hadde ikke ett eneste skudd på mål etter 45 min spill. Ikke rart når vi spiller som et middelmådig lag uten tempo,rytme eller samspill.

 

Tror definitivt ikke et keeperbytte hjelper. Svette,hardt arbeid,tøffere i duellspillet og ikke minst fart i spillet vårt. Tror Wenger har et problem med holdningene til visse spillere. Nå er det 3 bånnlag vi har tapt mot.

Akkurat det er ikke tilfeldig.

Link to comment
Share on other sites

Mot stoke spilte vi ikke bra nei, det er jeg enig i. Mot Spurs spilte vi til tider gnistrende fotball. enig i at det ikke BARE er Almunia sin feil, men han må ta størsteparten av skylden i disse kampene. Sorry gutter, men Almunia er ikke noe mere enn en habil keeper, ingen toppkeeper dessverre.

Men Wenger skal også ha sin del av skylden for å invitere Spurs inn i kampen med sine klønete bytter. han sier at han er skuffet over at vi ikke kjører på og dreper kampen, men han er den som gir signal om at det skal safes inn med sine bytter.

Link to comment
Share on other sites

Vet ikke om kritikken av almunia er noe verre oppgulp enn din kritik av adebayor, kim?

Du syns Adebayor er en kreftsvulst i laget vårt, jeg syns Almunia er den svakeste førstekeeperen på øvre halvdel av PL. Så enkelt er det.

Og nei Kim, det er ikke 10 andre spillere som fortjener lik mye skyld som Almunia for de to siste kampene. Akkurat i disse to kampene har han vært elendig, og det må man kunne si om almunia forstår norsk eller ei.

 

Kritikken min mot Adebayor, går på hans innsats i banen. Jeg ser absolutt ikke på han som noen kreftsvulst i laget vårt. Det jeg mener er at Adebayor ikke bør ha klippekort på laget, og det gjelder ikke bare han, det gjelder alle spillere. Adebayor bør kunne benkes innimellom, for å vise at han må kjempe om plassen sin på lik linje med alle andre spillere.

 

Og det er helt greit at Almunia har tabbet seg ut i de to siste kampene, og har fått kritikk for det. Men å legge all skylden på han for de tapte poengene, blir helt feil, samtidig som man fraskriver ansvaret fra andre spillere som fortjener like mye skyld. Og jo Bård, på lørdag var hele laget elendig, og fortjener like mye skyld for tapet som Almunia. Men den største syndebukken av dem alle på lørdag, var Wenger.

 

Jeg trodde at du Bård, som er en såpass dyktig fotballtrener som du har rykte på deg for å være, faktisk innså at det har mye å si for en keeper hvilket forsvar man har foran seg. Uansett hvilken keeper Arsenal hadde hatt denne sesongen, ville vi hatt store problemer, rett og slett fordi forsvaret vårt ikke holder nivået som skal til for å ligge blant topp 4 gjennom sesongen.

Link to comment
Share on other sites

Og det har ekstremt mye å si for et forsvar å ha en god keeper bak seg Kim! Forsvaret vårt har en svakhet, og det er hodeduellene. Mye av dette ville ikke vært noe problem med en autoritær og god keeper som ville vært sjef inne i eget felt.

 

 

Vi har ligget på topp 4 hele sesongen så lang, og ser ingen grunn til at vi ikke skal klare det. For ikke har vi vært i form, og ikke har vihatt marginene med oss. Så noe verre blir det ikke skal du se.

Link to comment
Share on other sites

Og det har ekstremt mye å si for et forsvar å ha en god keeper bak seg Kim! Forsvaret vårt har en svakhet, og det er hodeduellene. Mye av dette ville ikke vært noe problem med en autoritær og god keeper som ville vært sjef inne i eget felt.

 

Hodeduellene er vår store svaket som du sier i forsvar, og Almunia sin store svakhet er feltarbeid.

 

Burde da ikke Wenger sette inn Djourou istedet for Silvestre eller Toure da? Han kjenner tross alt spillerne sine styrker og svakheter bedre enn vi her på forumet. Wenger ga jo Stoke en sinnsykt stor fordel i kampen med stoppervalget sitt.

 

Forøvrig stemmer jeg fortsatt for en Vidic/Campbell type i forsvar ved siden av Toure eller Gallas, noe jeg tror ville vært bedre enn å kjøpe inn en ny keeper. Selv om Akinfeev e.l., ville absolutt vært dugelig. Men tror fortsatt en stor topp keeper ville slitt med hvordan forsvaret har spilt i år, for de har absolutt ikke vært i nærheten av sitt potensiale..

Link to comment
Share on other sites

Og det har ekstremt mye å si for et forsvar å ha en god keeper bak seg Kim! Forsvaret vårt har en svakhet, og det er hodeduellene. Mye av dette ville ikke vært noe problem med en autoritær og god keeper som ville vært sjef inne i eget felt.

 

 

Vi har ligget på topp 4 hele sesongen så lang, og ser ingen grunn til at vi ikke skal klare det. For ikke har vi vært i form, og ikke har vihatt marginene med oss. Så noe verre blir det ikke skal du se.

 

Jeg er enig i at et forsvar ville fungert bedre med en god og trygg keeper bak seg. Forsvaret får mye pepper om dagen og det er selvsagt ikke uten grunn, men vi må alle huske at vårt forsvar de siste to kampene har scoret fler mål enn vår midtbane og spisser til sammen. Silvestre, Galls og Clichy har alle scoret og det er i allefall positivt det da.

 

Ang. topp 4. Vi må ikke være så bastante på akkurat det. AV ligger bak oss med en kamp mindre spilt. De kan fort gå forbi oss. Vi møter dem senere denne måneden. Det blir en av Wengers viktigste kamper på lang, lang tid.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Og det har ekstremt mye å si for et forsvar å ha en god keeper bak seg Kim! Forsvaret vårt har en svakhet, og det er hodeduellene. Mye av dette ville ikke vært noe problem med en autoritær og god keeper som ville vært sjef inne i eget felt.

 

 

Vi har ligget på topp 4 hele sesongen så lang, og ser ingen grunn til at vi ikke skal klare det. For ikke har vi vært i form, og ikke har vihatt marginene med oss. Så noe verre blir det ikke skal du se.

 

Men nå er status den at Almunia er den beste keeperen vi har, uavhengig av om det er godt nok eller ikke.

 

Men vi har muligheten til å gjøre noe med forsvarsproblemet vårt. Vi har Djourou som pr. dags dato, er vår beste midtstopper hva hodedueller angår. Hvorfor fortsetter Wenger da å spille med Toure som midtstopper. Er det kun Wenger som ikke ser det at Toure ikke er noen midtstopper? Han fungerer kun bra hvis han har en forsvarssjef sammen med seg, og det får han ikke i Gallas eller Silvestre. Toure er best som høyre back, og burde bli satt til å kjempe med Sagna om den plassen.

 

Men som nevnt, så er den største syndebukken Wenger, som ikke har sørget for at vi er gode nok på keeperplass og i forsvar.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...