Jump to content

Manuel Almunia


10000gunners

Recommended Posts

Interessante tanker fra Bob Wilson om vår omdiskuterte nummer 1:

 

http://www.arsenal.com/article.asp?thisNav...20this%20season

Enig i det.

Det er viktig å backe opp. Han er faktisk vår nummer 1 og kanskje viktigste spiller.

Vi som tilhengere kan faktisk øke prestasjoner gjennom vår påvirkning.

 

Selvfølgelig er det vår plikt som supportere å backe opp våre spillere når vi er på kamp, da må vi støtte Almunia, Senderos og Eboue og alle som starter. Det betyr ikke at man bør være enige i at de burde starte i utgangspunktet.

 

Jeg er enig med Wilson i det meste, han sier blant annet:

 

Manuel's improvement was very, very significant last season - helt enig her.

 

"With goalkeepers it isn't just about keeping the ball out of the back of the net. It is about their presence in the goalmouth as it always is with great goalies from David Seaman to Peter Shilton to Pat Jennings to Gordon Banks. There is a presence they have which transmits itself to the players in front of them.

 

"Jens Lehmann had a bossiness about him, he was experienced and he talked to his team-mates, he organised them. Manuel has shown he is a good goalkeeper, a good shot-stopper and a fantastic kicker, now he can show he is a leader as well. Goalkeepers have to be leaders and I have high hopes for him."

 

Her er jeg nesten helt enig med Wilson. Jeg er enig i at han må vise seg som en leder på banen, noe han ikke har gjort fram til nå og det er akkurat det Wilson sier på en meget høflig måte. Now he can show he is a leader as well. Der jeg er uenig er at jeg ikke har store forventninger om at han kan være en leder. Wilson kan jo ikke si noe annet og jeg håper han har rett, men tror det ikke.

 

Legg også merke til hans indirekte kritikk av Almunia når han beskriver Fabianski:

 

"What I love about Fabianski is that, like Jens, he is never scared to come for crosses and trusts his instincts," said Wilson. "There is nothing greater in the modern game, with the ball travelling so fast in the air, than a goalie who helps his defenders by coming out to punch or kill a move by catching a cross.

 

"That is the biggest challenge for any goalkeeper and the diamond in Fabianski's game is his courage in coming for the high cross. If he can add consistency, he will be a serious challenge to Manuel."

 

Han sier ganske enkelt at Almunia i motsetning til Lehman og Fabianski ikke har disse instinktene og det burde være tydelig for alle som følger Arsenal regelmessig.

 

Wilsons uttalelser om Almunia er ikke så udelt positive som man kan få intrykk av ved en rask gjennomlesing.

Link to comment
Share on other sites

Interessante tanker fra Bob Wilson om vår omdiskuterte nummer 1:

 

http://www.arsenal.com/article.asp?thisNav...20this%20season

Enig i det.

Det er viktig å backe opp. Han er faktisk vår nummer 1 og kanskje viktigste spiller.

Vi som tilhengere kan faktisk øke prestasjoner gjennom vår påvirkning.

 

 

Wilsons uttalelser om Almunia er ikke så udelt positive som man kan få intrykk av ved en rask gjennomlesing.

 

Det er det definitivt. Greit du kommer med mye usaklig kritikk av Almunia etter hver kamp, men prøv i det minste å være litt seriøs.

Wilson kommer med meget god kritikk av Almunia men tar i samme slengen med Fabianski.

 

Dette sier det meste i artikkelen:

 

Wilson believes Almunia has improved so much that he was unfortunate not to be part of Spain's triumphant Euro 2008 squad. And having shown that he is technically adept between the posts, Almunia can now add the leadership qualities which are the hallmark of a great keeper.

Link to comment
Share on other sites

Interessante tanker fra Bob Wilson om vår omdiskuterte nummer 1:

 

http://www.arsenal.com/article.asp?thisNav...20this%20season

Enig i det.

Det er viktig å backe opp. Han er faktisk vår nummer 1 og kanskje viktigste spiller.

Vi som tilhengere kan faktisk øke prestasjoner gjennom vår påvirkning.

 

 

Wilsons uttalelser om Almunia er ikke så udelt positive som man kan få intrykk av ved en rask gjennomlesing.

 

Det er det definitivt. Greit du kommer med mye usaklig kritikk av Almunia etter hver kamp, men prøv i det minste å være litt seriøs.

 

Kan du være så vennlig å vise meg hvor jeg har kommet med usakelig kritikk av Almunia? Hva er det som er useriøst av kritikken jeg i følge deg har kommet med?

 

Det er ikke ofte jeg har kritisert Almunia etter kamp (mot Barnet ja, for dårlig organisering av muren), det jeg har kritisert han for mange ganger og da som oftest i tråder som omhandler Lehman, er at Almunias største svakhet er hans feltarbeid, og at det er et ekstra stort problem for oss fordi våre stoppere har sine største svakheter i hodespillet. Lehman var flinkere til å beskytte dem i feltet enn det Almunia er og det er akkurat det Wilson sier når han nevner at Lehman og Fabianski er gode til dette og utelater Almunia i den sammenhengen.

 

Det er greit at du er uenig i dette, men prøv i det minste å være litt saklig og litt seriøs når du skriver om dette.

Link to comment
Share on other sites

Er vel bare å se sjøl hva du har skrevet bare nå i de siste dager det.

Barnet kampen beskylder du Almunia for feilen med mur. Noe som er helt på jordet da ballen ble spilt på tvers ,og muren bare stod fortsatt stille. Du har som regel alltid en halvsleiva kommentar ang Almunia.

 

Jeg forstår at du ikke har særlig høye tanker om Almunia. Og det er helt greit det. Men skal du på død og liv komme med ukonstruktiv kritikk av Almunia etter hver kamp, og på toppen prøver å vri et meget positiv artikkel fra Bob Wilson ang Almunia, da må du tåle å få et svar tilbake.

Link to comment
Share on other sites

Er vel bare å se sjøl hva du har skrevet bare nå i de siste dager det.

Barnet kampen beskylder du Almunia for feilen med mur. Noe som er helt på jordet da ballen ble spilt på tvers ,og muren bare stod fortsatt stille. Du har som regel alltid en halvsleiva kommentar ang Almunia.

 

Jeg forstår at du ikke har særlig høye tanker om Almunia. Og det er helt greit det. Men skal du på død og liv komme med ukonstruktiv kritikk av Almunia etter hver kamp, og på toppen prøver å vri et meget positiv artikkel fra Bob Wilson ang Almunia, da må du tåle å få et svar tilbake.

 

For å si det enkelt. Almunia er uten tvil vårt svake punkt i første elleveren. Jeg har fortsatt ikke skjønt hvorfor han på død og liv skal beskyttes når for eksempel Eboue kan være hoggstabbe. Kan du forklare meg det? Da jeg leste den artikkelen om Almunia satt jeg også igjen med det inntrykket av at han fikk kritikk for feltarbeidet sitt. At Bob Wilson sier at han er skuffa over at Almunia ikke var med i landslagstroppen til Spania tror jeg han sier for å få opp moralen til keeperen vår. Jeg nekter å tro at han virkelig mener det.

 

I år tror jeg Almunia kommer til å være enda dårligere enn i fjor. I fjor var han iallefall konsentrert hele sesongen fordi han hadde Lehmann i nakken. I år har han ingen reel konkurrent på keeper plassen. Det bekymrer meg.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Er vel bare å se sjøl hva du har skrevet bare nå i de siste dager det.

Barnet kampen beskylder du Almunia for feilen med mur. Noe som er helt på jordet da ballen ble spilt på tvers ,og muren bare stod fortsatt stille. Du har som regel alltid en halvsleiva kommentar ang Almunia.

 

Jeg forstår at du ikke har særlig høye tanker om Almunia. Og det er helt greit det. Men skal du på død og liv komme med ukonstruktiv kritikk av Almunia etter hver kamp, og på toppen prøver å vri et meget positiv artikkel fra Bob Wilson ang Almunia, da må du tåle å få et svar tilbake.

 

For å si det enkelt. Almunia er uten tvil vårt svake punkt i første elleveren. Jeg har fortsatt ikke skjønt hvorfor han på død og liv skal beskyttes når for eksempel Eboue kan være hoggstabbe. Kan du forklare meg det? Da jeg leste den artikkelen om Almunia satt jeg også igjen med det inntrykket av at han fikk kritikk for feltarbeidet sitt. At Bob Wilson sier at han er skuffa over at Almunia ikke var med i landslagstroppen til Spania tror jeg han sier for å få opp moralen til keeperen vår. Jeg nekter å tro at han virkelig mener det.

 

I år tror jeg Almunia kommer til å være enda dårligere enn i fjor. I fjor var han iallefall konsentrert hele sesongen fordi han hadde Lehmann i nakken. I år har han ingen reel konkurrent på keeper plassen. Det bekymrer meg.

 

BE

 

Jeg tviler på at Bob Wilson hadde sagt dette om han ikke mente det.

 

Har ikke noe med beskyttelse å gjøre men en viss seriøsitet bør man forvente. Også her.

 

Er enig med deg at mange av kommentarene rundt Eboue ikke henger helt på greip. Og selv om jeg ikke er noen stor fan av hverken Eboue el Almunia syns jeg at kommentarene rundt dem bør være noenlunde konstruktive.

 

Når det gjelder Almunia er jeg enig med deg at han pr. idag er vårt svakeste punkt. Og at han mangler Lehmans tøffhet i feltarbeidet.

Nå tok Almunia et stort steg i riktig retning sesongen som var, og håpet er at han tar steget som Bob Wilson sier og blir en virkelig leder baki der.

Link to comment
Share on other sites

Er vel bare å se sjøl hva du har skrevet bare nå i de siste dager det.

Barnet kampen beskylder du Almunia for feilen med mur. Noe som er helt på jordet da ballen ble spilt på tvers ,og muren bare stod fortsatt stille. Du har som regel alltid en halvsleiva kommentar ang Almunia.

 

Jeg forstår at du ikke har særlig høye tanker om Almunia. Og det er helt greit det. Men skal du på død og liv komme med ukonstruktiv kritikk av Almunia etter hver kamp, og på toppen prøver å vri et meget positiv artikkel fra Bob Wilson ang Almunia, da må du tåle å få et svar tilbake.

 

For å si det enkelt. Almunia er uten tvil vårt svake punkt i første elleveren. Jeg har fortsatt ikke skjønt hvorfor han på død og liv skal beskyttes når for eksempel Eboue kan være hoggstabbe. Kan du forklare meg det? Da jeg leste den artikkelen om Almunia satt jeg også igjen med det inntrykket av at han fikk kritikk for feltarbeidet sitt. At Bob Wilson sier at han er skuffa over at Almunia ikke var med i landslagstroppen til Spania tror jeg han sier for å få opp moralen til keeperen vår. Jeg nekter å tro at han virkelig mener det.

 

I år tror jeg Almunia kommer til å være enda dårligere enn i fjor. I fjor var han iallefall konsentrert hele sesongen fordi han hadde Lehmann i nakken. I år har han ingen reel konkurrent på keeper plassen. Det bekymrer meg.

 

BE

 

Jeg tviler på at Bob Wilson hadde sagt dette om han ikke mente det.

 

Har ikke noe med beskyttelse å gjøre men en viss seriøsitet bør man forvente. Også her.

 

Er enig med deg at mange av kommentarene rundt Eboue ikke henger helt på greip. Og selv om jeg ikke er noen stor fan av hverken Eboue el Almunia syns jeg at kommentarene rundt dem bør være noenlunde konstruktive.

 

Når det gjelder Almunia er jeg enig med deg at han pr. idag er vårt svakeste punkt. Og at han mangler Lehmans tøffhet i feltarbeidet.

Nå tok Almunia et stort steg i riktig retning sesongen som var, og håpet er at han tar steget som Bob Wilson sier og blir en virkelig leder baki der.

 

Jeg håper seløvsagt at han står som en Gud (les: Lehmann) i år, men jeg tviler. Wenger har aldri hatt keeperplassen som sin store styrke. Han kom til dekket bord med Seaman. Det fungerte bra men han ble brukt for lenge. I løpet av Wenger perioden har vi prøvd følgende keepere:

Alex Manninger, ingen suksess selv om jeg hadde trua på ham en periode.

Richard Wright, ingen suksess i det hele tatt.

Taylor, skandaledårlig spør du meg,

Lehmann, fantastisk på sitt beste,

Rami Shabaan, gjorde en solid innsats som 3, valg,

Almunia, fortsatt tilgode å imponere meg,

Fabianski, liker hans offensive holdning, men han har tilgode å imponere meg.

Mannone, ikke imponert.

Mart Poom, hva skulle vi med ham?

 

Wenger sliter når han skal oppfostre unge talenter på keeperplassen. Det klarer han ikke. Hans eneste suksess på keeperplassen var Lehmann men han var ikke noe ungt talent da han kom.

 

Tilbake til Almunia. Han var i lang tid en mann uten ambisjoner. Han var den perfekte reservekeeperen. En som aldri bad om spilletid fordi han selv visste at han ikke er god nok. Han var reserve i Spania så lenge jeg kan huske og han var reserve i Arsenal. Det passet han meget godt til. Når jeg ser mannen Almunia ser jeg en mann uten autoritet. Uten påvirkningskraft på forsvaret. Uten integritet og uten noen spesielle ferdigheter som gjør han verdig å ikle seg nummer 1 i Arsenal. For meg er det et stort mysterieum hvorfor Almunia blir satset på. Han er i en posisjon der han kan redde 3 poeng alene, og desverre er han i en posisjon der han kan ødelegge seire helt alene.

 

Jeg har fortsatt til gode å se han gjøre det bra. Han har knapt hatt enkelt redninger som har imponert meg. Han er sikker i feltet, men det er fordi han bare spiller på det sikre. Jeg kan ikke huske å ha sett han plukke ned ett innlegg utenfor 5 meteren. Vi trenger en keeper som eier feltet slik som Lehmann. Vi trenger en keeper som kan i gangsettinger slik som Lehmann. Almunia er trygg med ballen i beina, men noen god igangsetter er han definitivt ikke.

 

Hva er det egentlig Almunia er god til?

Jo, han skyter lange utspill.

Han gjør sjeldent store blemmer.

Utover det er han ikke god til noe.

 

Chelsea har 3 keepere som er bedre enn vår 1. keeper. Det er helt tragisk. Van der Sar er et hav bedre enn Almunia. Selv Reina er mange hakk hvassere enn vår alles lille kjæledegge.

Det er sikkert 10-15 keepere som er bedre enn Almunia barei premier league.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Jeg tviler på at Bob Wilson hadde sagt dette om han ikke mente det.

 

Har ikke noe med beskyttelse å gjøre men en viss seriøsitet bør man forvente. Også her.

 

Er enig med deg at mange av kommentarene rundt Eboue ikke henger helt på greip. Og selv om jeg ikke er noen stor fan av hverken Eboue el Almunia syns jeg at kommentarene rundt dem bør være noenlunde konstruktive.

 

Når det gjelder Almunia er jeg enig med deg at han pr. idag er vårt svakeste punkt. Og at han mangler Lehmans tøffhet i feltarbeidet.

Nå tok Almunia et stort steg i riktig retning sesongen som var, og håpet er at han tar steget som Bob Wilson sier og blir en virkelig leder baki der.

 

For en som skriver om seriøsitet som du gjør, burde man som et minstemål forvente at du opprettholder litt seriøsitet selv.

 

Det du skriver her om Almunia er i grunn det samme som jeg skriver. Han er et svakt punkt i laget vårt og mangler tøffhet i feltet. Du skriver at han har gjort store framskritt det siste året, nøyaktig det samme som jeg skrev ovenfor. Du avslutter med å skrive at du håper han tar steget og blir en virkelig leder, nøykatig det samme som jeg håper. Jeg legger imidlertid til at jeg ikke tror han klarer det, om det skriver du ingen ting. Vi håper det samme med andre ord!

 

Hva skyldes så dine beske og usakelige kommentarer? Fordi vi er uenige om plasseringen av muren i kampen mot Barnet? Hvis du mener at han gjør en glitrende jobb ved å plassere muren slik at det er mulig å skyte rundt den (du får klamre deg til halmstrået om at muren var passiv, det er jeg enig med deg i. Fortsatt mener jeg at muren var feilplassert i utgangspunktet) og samtidig stiller seg selv slik at han vanskelig kan se utgangen av skuddet, så deg om det.

 

Tilsist Morten, en løgn som gjenntas ofte er fortsatt en løgn. Jeg skriver sjeldent om Almunia etter kamper, men skriver ofte om han i tråder om Lehman eller om Almunia. Fordi at du udokumentert påstår noe annet, så blir det ikke sant av den grunn.

Link to comment
Share on other sites

Mulig vi er enig i hovedpunktene rundt Almunia.

Forskjellen er at jeg ikke beskylder Almunia for feil han ikke gjør.

Jeg går ut fra at du så Barnet kampen? Og målet?

Poenget mitt er at du klandrer Almunia for feil han ikke gjør. Og Barnet eksempelet poengterer det meste. Det begynner å bli veldig mye av det jeg syns er useriøs kritikk.

Og der ligger forskjellen på oss også.

For selv om jeg ser Almunias sine begrensninger, klarer jeg også å se hva han gjør bra.

 

Og der tror jeg den store forskjellen ligger på våre standpunkter ang Almunia.

Link to comment
Share on other sites

Almunia er den beste keeperen vi har pr dags dato, og dermed skal han brukes, inntill han evt får konkurranse fra Fabianski/Mannone eller et nytt keeperkjøp. Er helt enig med dere som mener han er et av våre svakeste punkt, det er det ingen tvil om. Og at han kommer til å "ta steget opp" i år, har jeg desverre heller ingen tro på, han har nådd sitt potensialet, og vi må nok bare innse at vi ligger godt bak de andre "store" lagene (og flere) på denne plassen. Kan aldri se for meg at han skal bli en autoritær leder der bak som vi trenger. Og til slutt: At Almunia skulle vært i den spanske landslagstroppen er jo for meg helt usannsynlig, hva skulle han gjort der??? Waterboy kanskje...

Vi får bruke det vi har, og håpe det ikke blir utslagsgivende å ha en middels keeper i mål. Jeg skal uansett stå der å heie, UANSETT hvem Wenger velger å bruke, selv om spilleren kan være omdiskutert

Link to comment
Share on other sites

Det er ofte slik at når keepere er over 30 hvor de virkelig begynner å bli gode. Utviklingen til spillere hjelper også når de får mye tillit. Forrige sesong tok Almunia mange skritt fremover, og jeg tror han har gode muligheter til å fortsette med det i år.

 

Han har sider ved seg som han kan forbedre, og det vet helt sikkert Almunia veldig godt selv. Garantert det kan trener knallhardt på nå i sommer for å forbedre, og vi har også et veldig solid trener-team som vil hjelpe Almunia å utvikle seg for å bli enda bedre. Almunia er vel 31 år nå? Det er jo ingen alder for en keeper - rene unggutten fortsatt. ;)

Link to comment
Share on other sites

Mulig vi er enig i hovedpunktene rundt Almunia.

Forskjellen er at jeg ikke beskylder Almunia for feil han ikke gjør.

Jeg går ut fra at du så Barnet kampen? Og målet?

Poenget mitt er at du klandrer Almunia for feil han ikke gjør. Og Barnet eksempelet poengterer det meste. Det begynner å bli veldig mye av det jeg syns er useriøs kritikk.

Og der ligger forskjellen på oss også.

For selv om jeg ser Almunias sine begrensninger, klarer jeg også å se hva han gjør bra.

 

Og der tror jeg den store forskjellen ligger på våre standpunkter ang Almunia.

 

Jeg har ingen problemer med å se at Almunia gjør mye bra, det er derfor jeg er fornøyd med mannen som annen keeper på mitt elskede Arsenal. Jeg kan godt spesifisere det for deg:

 

1. Han tar det han SKAL ta.

2. Når han først går for å plukke en ball, så klarer han det.

3. Mannen har god rekkevidde.

 

Svakheter:

 

1. Få matchvinnende redninger

2. Går etter alt for få baller i feltet, dette i motsetning til Seaman og Lehman.

3. Ingen sjef per dags dato, men vi kan jo HÅPE at han blir det.

4. Setter ikke igang spillet raskt nok og velger "sikre" utkast, ofte til en av beckene. Dette i motsetning til Lehman som var helt rå på igangsetting. Lehman våget også å prøve vanskelige igangsettinger, lange utkast som alltids kan resultere i at motstander kan få ballen og sette i gang et kontraangrep. Lehman våget, Almunia safer!

5. Dårlig til å organisere muren, se f.eks kampen mot Tottenham hvor Bale skyter rundt muren og scorer, akkurat som Barnet gjorde det.

6. Ønsker meg litt mer fandenivoldsk innstilling fra ham.

 

Til det nest siste punktet så skjønner jeg at du syns han gjorde helt rett i å plassere muren for langt inn på banen slik at det var mulig å skyte rundt muren og score. Du syns tydeligvis også det er veldig lurt å stille seg i en posisjon hvor han gjør det vanskelig å se skuddets utgangspunkt. Deg om det.

 

Jeg var uenig med flere av debattantene på forumet som mente at han burde kunne stoppet ballen når den først havnet der den gjorde, for se punkt 3 på styrker, så syns jeg Almunia har god rekkevidde.

 

Argumentet om at han var aktuell som tredjekeeper for Spania er syltynt. For det første så ble han ikke tredjekeeper, ganske enkelt fordi han av Aragones ikke ble vurdert til å være god nok for plassen. Det at man er landslagskeeper bør ikke bety at en keeper er god nok for Arsenal. Robinson var lenge førstekeeper for England, jeg tror ikke det betød at mange Arsenalfans ønsket seg han alikevel. Jeg legger for øvrig til at Lehman var første keeper for Tyskland som faktisk fikk sølv i EM.

 

Alt tyder på at Almunia kommer til å stå i buret for oss og jeg håper av hele mitt hjerte at han da hever seg ytterligere et par hakk og får en glitrende sesong. Kanksje det at Lehman nå desverre har forlatt oss gjør at han føler seg tryggere på plassen sin og dermed våger litt mer som keeper? Jeg håper inderlig det skjer, at han tør å ta noen sjanser og dermed kan ha flere matchavgjørende ingripelser for oss, selvom det en eller annen gang medfører at han gjør en eller annen blemme.

 

 

 

Jeg så hele kampen mot Barnet og har sett målene i reprise flere ganger, du spurte og nå har jeg svart.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har litt problemer med å se at en keeper på 30 har nådd sitt potensiale,,synes som oftes at de bare blir bedre og bedre fra 30 og fram til 35 ++.

Almunia er fortsatt ung i mine keeper øyne,og klarer han og gjøre en like god fremgang i år som sist sesong så tror jeg han kan bli en solid sisteskanse,om han klarer det eller ikke er jeg ikke sikker på,jeg ønsker hverfall at han skal få sjangsen til å prøve.

Når det hele tiden prates om keepere som er så mye bedre,så synes jeg ikke det er så mange som kan skryte av det i premier league.

Chelsea og united har bedre keeper,mens liverpool's reina synes jeg ikke er noe spesielt bra.

 

Vi har vel alle litt forskjellig syn på hvem og hva som er bra,og det er jo fint,og enig blir vi nok heller ikke ;)

Men en ting har vi alle felles,og det er at vi ønsker at laget vårt skal gjøre det bra,inkludert almunia,

så får vi bare håpe han tar steget opp og gjør oss alle fornøyd.

Skulle det gå galt så satser jeg på at wenger klarer og skaffe oss en god nok målvakt etter vært. ;)

Link to comment
Share on other sites

Dette er for så vidt en spennende diskusjon å følge.

Jeg har lyst til legge inn følgende, ut i fra at jeg føler meg nøytral i denne sterkt følelsesfulle kampen det er her inne på forumet, om Lehman og Almunia.

Lehman var en klassekeeper, men han gjorde noen feil. De gjør ikke Almunia i samme grad så langt. Lehmanns tabber i starten av sesongen, kostet oss en plass eller to i premier league, som uheldige Thomas Myhre sine tabber kostet oss en EM-plass. Jeg syntes det mangler noe edruelighet her inne når det gjelder Almunia, han er en god keeper og med han i alle kamper i fjor, hadde vi tatt tittelen, kanskje.

Men dette utelukker ikke at Lehman allikevel kanskje er en bedre keeper. Så vanskelig er det å være kategorisk her i verden.

Link to comment
Share on other sites

Dette er for så vidt en spennende diskusjon å følge.

Jeg har lyst til legge inn følgende, ut i fra at jeg føler meg nøytral i denne sterkt følelsesfulle kampen det er her inne på forumet, om Lehman og Almunia.

Lehman var en klassekeeper, men han gjorde noen feil. De gjør ikke Almunia i samme grad så langt. Lehmanns tabber i starten av sesongen, kostet oss en plass eller to i premier league, som uheldige Thomas Myhre sine tabber kostet oss en EM-plass. Jeg syntes det mangler noe edruelighet her inne når det gjelder Almunia, han er en god keeper og med han i alle kamper i fjor, hadde vi tatt tittelen, kanskje.

Men dette utelukker ikke at Lehman allikevel kanskje er en bedre keeper. Så vanskelig er det å være kategorisk her i verden.

 

Lehmanns tabber kostet oss 2 poeng. Ingen plasser.

Uansett så kan man vri på det og si at Almunias passive spillestil kostet oss mange poeng fordi han ikke var ofte nok ute i feltet. Du harsikkert merket at vi ikke scorer på kontringer lenger. Jeg tror det blant annet starter hos keeper. Det er mange argumenter for og i mot. De fleste taler i mot Almunia. Det eneste som taler mot Lehmann er alderen.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Dette er for så vidt en spennende diskusjon å følge.

Jeg har lyst til legge inn følgende, ut i fra at jeg føler meg nøytral i denne sterkt følelsesfulle kampen det er her inne på forumet, om Lehman og Almunia.

Lehman var en klassekeeper, men han gjorde noen feil. De gjør ikke Almunia i samme grad så langt. Lehmanns tabber i starten av sesongen, kostet oss en plass eller to i premier league, som uheldige Thomas Myhre sine tabber kostet oss en EM-plass. Jeg syntes det mangler noe edruelighet her inne når det gjelder Almunia, han er en god keeper og med han i alle kamper i fjor, hadde vi tatt tittelen, kanskje.

Men dette utelukker ikke at Lehman allikevel kanskje er en bedre keeper. Så vanskelig er det å være kategorisk her i verden.

 

Lehmanns tabber kostet oss 2 poeng. Ingen plasser.

Uansett så kan man vri på det og si at Almunias passive spillestil kostet oss mange poeng fordi han ikke var ofte nok ute i feltet. Du harsikkert merket at vi ikke scorer på kontringer lenger. Jeg tror det blant annet starter hos keeper. Det er mange argumenter for og i mot. De fleste taler i mot Almunia. Det eneste som taler mot Lehmann er alderen.

 

BE

Jaja. Da kostet den oss annen plass og direkte kvalifisering til Champ lig.

Men det spiller ingen rolle, alle gjør tabber, men i edruelighetens navn vil jeg påstå at med Almunia i den kampen hadde vi fått annenplass, på score mot Chelsea. Mener også å huske at Lehman hadde ennå en tabbe i starten som kostet to poeng.

Men Lehman er kanskje bedre enn Almunia, men ikke så mye bedre at vi trenger slakte Almunia, som i mine øyne også er en stor keeper. Flinkere til å sette i gang enn Lehman var.

Link to comment
Share on other sites

Lehmann tabbet seg ut mot Fulham (omtrent like stor tabbe som Bjarte Flem i mine øyne), men den kampen snudde vi på de siste ti minuttene, van Persie og Hleb sikret seieren. Lehmann kostet oss ANTAKELIG to poeng mot B'burn, hvem vet hva som hadde skjedd etterpå? Uansett blir det bare spekulasjoner.

 

Almunia er flinkere på igangsetting enn Lehmann? Absolutt ikke.

 

Lehmann er i mine øyne verdens beste på rask igangsetting, reagerte veldig på Alsakers kommentarer under EM om at det var en av Lehmanns svake sider. Men nå er Almunia førstekeeper, og da må vi bare stole på ham, han er jo en god keeper, selv om han ikke er av toppklasse.

Link to comment
Share on other sites

Dette er for så vidt en spennende diskusjon å følge.

Jeg har lyst til legge inn følgende, ut i fra at jeg føler meg nøytral i denne sterkt følelsesfulle kampen det er her inne på forumet, om Lehman og Almunia.

Lehman var en klassekeeper, men han gjorde noen feil. De gjør ikke Almunia i samme grad så langt. Lehmanns tabber i starten av sesongen, kostet oss en plass eller to i premier league, som uheldige Thomas Myhre sine tabber kostet oss en EM-plass. Jeg syntes det mangler noe edruelighet her inne når det gjelder Almunia, han er en god keeper og med han i alle kamper i fjor, hadde vi tatt tittelen, kanskje.

Men dette utelukker ikke at Lehman allikevel kanskje er en bedre keeper. Så vanskelig er det å være kategorisk her i verden.

 

Lehmanns tabber kostet oss 2 poeng. Ingen plasser.

Uansett så kan man vri på det og si at Almunias passive spillestil kostet oss mange poeng fordi han ikke var ofte nok ute i feltet. Du harsikkert merket at vi ikke scorer på kontringer lenger. Jeg tror det blant annet starter hos keeper. Det er mange argumenter for og i mot. De fleste taler i mot Almunia. Det eneste som taler mot Lehmann er alderen.

 

BE

Jaja. Da kostet den oss annen plass og direkte kvalifisering til Champ lig.

Men det spiller ingen rolle, alle gjør tabber, men i edruelighetens navn vil jeg påstå at med Almunia i den kampen hadde vi fått annenplass, på score mot Chelsea. Mener også å huske at Lehman hadde ennå en tabbe i starten som kostet to poeng.

Men Lehman er kanskje bedre enn Almunia, men ikke så mye bedre at vi trenger slakte Almunia, som i mine øyne også er en stor keeper. Flinkere til å sette i gang enn Lehman var.

Her hadde jeg ikke tenkt til å blande meg inn, men når det i løpet av 2 setninger står at Almunia er en stor keeper og flinkere enn Lehmann til å sette igang spillet så må jeg kommentere.

 

Almunia er ingen Stor keeper. Han er god ja, men skal du under min definisjon av store keepere så må du på Buffon Chech nivå etc. Det er ikke Almunia, i hvertfall ikke per dags dato.

 

At Almunia er bedre til å sette spillet igang enn Lehmann vil jeg nesten driste meg til å påstå er feil. Dette punktet og feltarbeidet er vel hovedforskjellene på disse 2. Alle har rett til å mene det de ønsker, men etter min mening mangler Almunia mye på å sette spillet godt, raskt og presis igang.

 

Ellers enig i mye av det som skrives i denne tråden. Lehmann var nok en bedre keeper, men han gjorde tabber og er ikke lenger i klubben. Almunia trenger all mulig støtte og tillitt, så må vi bare håpe han tar enda noen steg og blir den topp keeperen vi trenger for å vinne store titler. Ellers ett meget godt poeng over her, med at Lehmann pustet Almunia i nakken i fjor. Konkurranse om plassene er noe av det viktigste for å sikre god kvalitet på trening, kamp og ikke minst full skjerping. Dette punktet samt at Fabianski er vår 2 keeper bekymrer meg mer enn at Almunia er førstevalget.

Link to comment
Share on other sites

Jeg håper det er en skrivefeil fra din side, ben lakris, når du skriver at Almunia er "flinkere til å sette i gang enn Lehman var".

 

Almunia er flinkere enn Lehman til to ting;

 

1. Mæle ut ballen på tilbakespill

2. Kjenne sine egne begrensninger

 

Det er to ting det var klasseforskjell på Lehman og Almunia;

 

1. Feltarbeid

2. Igangsetting

Link to comment
Share on other sites

For å si det sånn: Almunia er ingen dårlig keeper. Det jeg derimot synes er at han er for dårlig til å være førstekeeper i Arsenal. Hver gang jeg stiller meg kritisk til Almunia, får jeg høre at Almunia ble så og så mye bedre forrige sesong. "Ja vel?" sier jeg da. Det stemmer jo. For all del. Men Almunia må ta ytterligere flere skritt oppover for å være god nok til å være vår førstekeeper. Når vi sammenligner Almunia med andre Premier League-keepere, så ser vi jo fort hvor ståa er. Edwin Van der Sar. Petr Cech. Pepe Reina. Brad Friedel. Shay Given. Jussi Jääskelinen. Heurelho Gomes. David James. Steve Harper. Robert Green. Carlo Cudicini. Kanskje også Henrique Hilário og Joe Hart. De er etter min mening alle bedre enn Almunia. Kanskje jeg har glemt noen også. Dere kan gjerne mene at et par av de nevnte ikke burde vært på lista, men det forandrer ikke det faktum at vi henger langt bak de andre klubbene på keeperplassen. Vi snakker om å bruke penger om dagen. Er det så vanskelig å se hvor vi burde bruke de pengene? Keepere er rimelige. Keepere varer lenge. Keepere er lagets viktigste spiller. Hvorfor aksepterer vi da Almunia bakerst når vi ser hvilke intensjoner klubben vår har? Hvorfor?

Link to comment
Share on other sites

For å si det sånn: Almunia er ingen dårlig keeper. Det jeg derimot synes er at han er for dårlig til å være førstekeeper i Arsenal. Hver gang jeg stiller meg kritisk til Almunia, får jeg høre at Almunia ble så og så mye bedre forrige sesong. "Ja vel?" sier jeg da. Det stemmer jo. For all del. Men Almunia må ta ytterligere flere skritt oppover for å være god nok til å være vår førstekeeper. Når vi sammenligner Almunia med andre Premier League-keepere, så ser vi jo fort hvor ståa er. Edwin Van der Sar. Petr Cech. Pepe Reina. Brad Friedel. Shay Given. Jussi Jääskelinen. Heurelho Gomes. David James. Steve Harper. Robert Green. Carlo Cudicini. Kanskje også Henrique Hilário og Joe Hart. De er etter min mening alle bedre enn Almunia. Kanskje jeg har glemt noen også. Dere kan gjerne mene at et par av de nevnte ikke burde vært på lista, men det forandrer ikke det faktum at vi henger langt bak de andre klubbene på keeperplassen. Vi snakker om å bruke penger om dagen. Er det så vanskelig å se hvor vi burde bruke de pengene? Keepere er rimelige. Keepere varer lenge. Keepere er lagets viktigste spiller. Hvorfor aksepterer vi da Almunia bakerst når vi ser hvilke intensjoner klubben vår har? Hvorfor?

 

Du mener at Hilario, Jussi Jääskelinen, Steve Harper og Joe Hart er bedre en Almunia.

 

.Hilario har spilt har spilt 14 Pl kamper for Chelsea på to sesonger uten og overbevise det spor. Her føler jeg Almunia er mye bedre.

 

.Jussi Jääskelinen var en tikkende bombe i hele fjor og stod for et par mesterlige tabber. Ali Al Habsi stod de siste kampene, men jeg skal ikke si om det var fordi Jussi ble satt ut eller om han var skadet. Også her føler jeg Almunia er bedre.

 

.Steve Harper Synes jeg personlig er en helt grei keeper. Det som hemmer han er at er liten og treg. Dette medfører at han har litt for dårlig rekkevidde. Ellers gjør han få tabber. Også her mener jeg Almunia er flere hestehoder foran.

 

.Joe Hart er kanskje den mest oppskrytte keeperen i England. En keeper med håpløst felt arbeid og jeg føler han var heldig forrige sesong som ikke gjorde flere tabber. Almunia er langt bedre.

 

Når dette er sagt er jeg enig i at Man U, Chelsea og Pool har bedre keeper en hva Arsenal har per dags dato. Men å trekke fram keepere som David James som har bevist at han ikke klarer å spille for et storlag blir litt feil. For det er faktisk to vidt forskjellige ting og spille for et bunn/midt på tabellen lag kontra et topp 4 lag. Du for mange fler skudd på deg og tabbene dine blir ikke lagt merke til.

 

Min konklusjon er at Almunia kanskje ikke er god nok for et stor lag som Arsenal, men han er en god keeper og langt bedre en mange av middelmådighetene du nevner over. :D

Link to comment
Share on other sites

Syntes Craig Gordon kan tilføyes på lista di, Zaldor. Ellers er jeg enig med deg, kanskje med unntak av Hilario.

 

Legg til Ali Al-Habsi så nærmer vi oss.

 

BE

 

Hva er det som gjør Al-Habsi bedre enn Almunia ?

ingenting, han spiller ikke fast en gang, så du har ikke grunnlag for å si det !

jeg tror du sier det bare fordi du aldri har likt almunia ..

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...