Jump to content

Manuel Almunia


10000gunners

Recommended Posts

Manu sine 11 nest beste er bedre enn våre nest beste 11.

Sikker på det? Se på ligacupen! De ryker for Mifsud og Coventry, mens vi kom helt til finalen i fjor etter å ha slått ut både yidsa og scouserne på veien, samtidig nylig slo Sheffield United 3-0 borte, og Newcastle 2-0 hjemme. Det sier vel litt?

Link to comment
Share on other sites

Manu sine 11 nest beste er bedre enn våre nest beste 11.

Sikker på det? Se på ligacupen! De ryker for Mifsud og Coventry, mens vi kom helt til finalen i fjor etter å ha slått ut både yidsa og scouserne på veien, samtidig nylig slo Sheffield United 3-0 borte, og Newcastle 2-0 hjemme. Det sier vel litt?

Nei jeg er ikke sikker. Men våre 11 beste hadde slått våre 11 nest beste mye. Og skal vi vinne titler tror jeg de bare skulle vunnet 3-2 for eksempel. Jeg syntes vi faller for mye med fem sentrale spillere ute.

Link to comment
Share on other sites

La almunia være ,det er laget som en enhet som taper kampen idag.

Å påstå at lehmann hadde tatt straffen får deg til å høres ut som en fjomp,jeg kan vel likegodt fylle på med å si at han garantert hadde slengt seg motsatt vei :blink:

 

Det eg mener er at hvis Lehmann hadde slengt seg samme veien som Almunia i dag, er eg ganske sikker på at han hadde tatt den, ikke kom å påstå noe annet! Vi har Villareal kampen godt i minne..men uansett vil eg ha ny keeper.

Link to comment
Share on other sites

Det eg mener er at hvis Lehmann hadde slengt seg samme veien som Almunia i dag, er eg ganske sikker på at han hadde tatt den, ikke kom å påstå noe annet! Vi har Villareal kampen godt i minne..men uansett vil eg ha ny keeper.

 

For en måte å argumentere på! Du må gjerne mene at Almunia ikke er god nok på sikt for Arsenal, og det fins det sikkert grunner til å mene. Men de finner du ikke i kampen i går! Å bruke ren hypotese, hvorvidt noen andre hadde reddet straffen dersom vedkommede hadde kastet seg riktig vei er jo bare tull! Og to straffespark fra to vidt forskjellige kamper kan jo ikke sammenliknes. Faktum er at Almunia er en av ytterst få som kan få godkjent fra kampen i går. Han var kanskje litt nølende i forkant av straffesituasjonen, men ellers viste han god autoritet i feltet. Og på skuddet han gav retur på, som endte med scoring, gjorde han helt rett, han slo ballen ut til siden. Det var jo forsvaret som sov der og ikke klarte å klarere. Uten Almunia kunne Arsenal fort ha tapt med styggere siffer i går...

Link to comment
Share on other sites

La almunia være ,det er laget som en enhet som taper kampen idag.

Å påstå at lehmann hadde tatt straffen får deg til å høres ut som en fjomp,jeg kan vel likegodt fylle på med å si at han garantert hadde slengt seg motsatt vei :D

 

Det eg mener er at hvis Lehmann hadde slengt seg samme veien som Almunia i dag, er eg ganske sikker på at han hadde tatt den, ikke kom å påstå noe annet! Vi har Villareal kampen godt i minne..men uansett vil eg ha ny keeper.

 

 

Det der er er vel ett ufattelig tåpelig argument? "Hvis XXX hadde stått, og kastet seg riktig vei, så hadde han reddet" " hadde vi hatt Buffon i mål, hadde vi vunnet mot XXX". Det blir bare ufattelig dumt.

 

I alle kampene Almunia har stått i år, så har hans antall tabber vært en brøkdel av hva de siste kampene til Lehmann hadde. Lehmann hadde 3 GEDIGNE tabber på 2 kamper.. sier det meste. I tillegg har Almunia hatt sin del med klasseredninger, han har kommunisert bra med laget, og generelt gjort sakene sine meget bra.

 

Nei han er ingen matchvinner, og han er ikke en permanent løsning - Men han holder mål til man finner en verdig erstatter, som ikke setter seg selv høyere enn klubben.

Link to comment
Share on other sites

Manu sine 11 nest beste er bedre enn våre nest beste 11.

Sikker på det? Se på ligacupen! De ryker for Mifsud og Coventry, mens vi kom helt til finalen i fjor etter å ha slått ut både yidsa og scouserne på veien, samtidig nylig slo Sheffield United 3-0 borte, og Newcastle 2-0 hjemme. Det sier vel litt?

Nei jeg er ikke sikker. Men våre 11 beste hadde slått våre 11 nest beste mye. Og skal vi vinne titler tror jeg de bare skulle vunnet 3-2 for eksempel. Jeg syntes vi faller for mye med fem sentrale spillere ute.

Det er jo ikke så mange lag som har opplevd å miste "hele" midtbanen på samme tid....

Link to comment
Share on other sites

La almunia være ,det er laget som en enhet som taper kampen idag.

Å påstå at lehmann hadde tatt straffen får deg til å høres ut som en fjomp,jeg kan vel likegodt fylle på med å si at han garantert hadde slengt seg motsatt vei :D

 

Det eg mener er at hvis Lehmann hadde slengt seg samme veien som Almunia i dag, er eg ganske sikker på at han hadde tatt den, ikke kom å påstå noe annet! Vi har Villareal kampen godt i minne..men uansett vil eg ha ny keeper.

 

 

Det der er er vel ett ufattelig tåpelig argument? "Hvis XXX hadde stått, og kastet seg riktig vei, så hadde han reddet" " hadde vi hatt Buffon i mål, hadde vi vunnet mot XXX". Det blir bare ufattelig dumt.

 

I alle kampene Almunia har stått i år, så har hans antall tabber vært en brøkdel av hva de siste kampene til Lehmann hadde. Lehmann hadde 3 GEDIGNE tabber på 2 kamper.. sier det meste. I tillegg har Almunia hatt sin del med klasseredninger, han har kommunisert bra med laget, og generelt gjort sakene sine meget bra.

 

Nei han er ingen matchvinner, og han er ikke en permanent løsning - Men han holder mål til man finner en verdig erstatter, som ikke setter seg selv høyere enn klubben.

 

 

Det der er ikke et ufattelig dårlig argument i det hele tatt. Det er faktisk et helt ok argument, og det er et argument som supportere bruker hele tiden. hvor ofte har ikke du/jeg/andre supportere tenkt tanker som:

Hadde vi hatt van Nistelroy hadde vi scoret der (når en av våre kommer for sent på en retur).

Hadde vi hatt en bedre frispark skytter i laget hadde vi scora fler måt (etter et dårlg frispark)

Det finnes hundrevis av slike eksemler på argumentering som vi kommer med. Hvorfor kan man da ikke si at Lehmann hadde reddet det og dte skuddet. Det stemmer jo høyst sannsynlig.

 

Personlig skjønner jeg ikke hvorfor du beskytter Almunia så til de grader. Når vi stiller med første 11'eren er han det klart svakeste leddet. Og jeg synes det er idiiotisk å ikke stille med den beste keeperen (Lehmann).

 

Og et argument som brukes for almunia er at han kommuniserer bra med laget. Vel, det stemmer ikke. For eksempel så bestmmer keeperen hvor mange som skal stå i mur, om de skal stå, eller hoppe. Og når Liverpool (var det vel) kan skyte et frispark rett gjennom muren og i mål er det heller tegn på dårlig eller manglende kommunikasjon. Lehmann derimot er mye flinkere til å dirigere sine egne. Jeg har i hvertfall til gode å se noen tegn på god kommunikasjon mellom Almunia og resten av Arsenal laget.

 

BE

 

Edit: det er forresten tull at Almunia har hatt sin del med klasseredninger. Han har ikke hatt en eneste redning som virkelig har imponert meg. Lurer på hva din definisjon av klasseredning er

Link to comment
Share on other sites

La almunia være ,det er laget som en enhet som taper kampen idag.

Å påstå at lehmann hadde tatt straffen får deg til å høres ut som en fjomp,jeg kan vel likegodt fylle på med å si at han garantert hadde slengt seg motsatt vei :D

 

Det eg mener er at hvis Lehmann hadde slengt seg samme veien som Almunia i dag, er eg ganske sikker på at han hadde tatt den, ikke kom å påstå noe annet! Vi har Villareal kampen godt i minne..men uansett vil eg ha ny keeper.

 

 

Det der er er vel ett ufattelig tåpelig argument? "Hvis XXX hadde stått, og kastet seg riktig vei, så hadde han reddet" " hadde vi hatt Buffon i mål, hadde vi vunnet mot XXX". Det blir bare ufattelig dumt.

 

I alle kampene Almunia har stått i år, så har hans antall tabber vært en brøkdel av hva de siste kampene til Lehmann hadde. Lehmann hadde 3 GEDIGNE tabber på 2 kamper.. sier det meste. I tillegg har Almunia hatt sin del med klasseredninger, han har kommunisert bra med laget, og generelt gjort sakene sine meget bra.

 

Nei han er ingen matchvinner, og han er ikke en permanent løsning - Men han holder mål til man finner en verdig erstatter, som ikke setter seg selv høyere enn klubben.

 

 

Det der er ikke et ufattelig dårlig argument i det hele tatt. Det er faktisk et helt ok argument, og det er et argument som supportere bruker hele tiden. hvor ofte har ikke du/jeg/andre supportere tenkt tanker som:

Hadde vi hatt van Nistelroy hadde vi scoret der (når en av våre kommer for sent på en retur).

Hadde vi hatt en bedre frispark skytter i laget hadde vi scora fler måt (etter et dårlg frispark)

Det finnes hundrevis av slike eksemler på argumentering som vi kommer med. Hvorfor kan man da ikke si at Lehmann hadde reddet det og dte skuddet. Det stemmer jo høyst sannsynlig.

 

Personlig skjønner jeg ikke hvorfor du beskytter Almunia så til de grader. Når vi stiller med første 11'eren er han det klart svakeste leddet. Og jeg synes det er idiiotisk å ikke stille med den beste keeperen (Lehmann).

 

Og et argument som brukes for almunia er at han kommuniserer bra med laget. Vel, det stemmer ikke. For eksempel så bestmmer keeperen hvor mange som skal stå i mur, om de skal stå, eller hoppe. Og når Liverpool (var det vel) kan skyte et frispark rett gjennom muren og i mål er det heller tegn på dårlig eller manglende kommunikasjon. Lehmann derimot er mye flinkere til å dirigere sine egne. Jeg har i hvertfall til gode å se noen tegn på god kommunikasjon mellom Almunia og resten av Arsenal laget.

 

BE

 

Edit: det er forresten tull at Almunia har hatt sin del med klasseredninger. Han har ikke hatt en eneste redning som virkelig har imponert meg. Lurer på hva din definisjon av klasseredning er

Enig i at Almunia er det svakeste punktet i en antatt første 11'eren. Almunia er per dags dato ikke god nok for en klubb som har så store ambisjoner som Arsenal. Dog er jeg litt usikker på om Lehmann er ett bedre valg akkurat nå. Man kan selvfølgelig håpe han får ett oppsving som han gjorde for 2 sesonger siden, men dette har man ikke noen garantier for. På en annen side synes jeg det blir feil å bruke Lehmann's 2-3 tabber mot han lengre. Klart det var utrolig svakt der og da, men en mann går ikke fra å være en av PL beste keepere til helt håpløs på en sommer. Sånne ting skjer desverre, men på ett tidspunkt må man legge ting bak seg.

 

Når det gjelder påstanden om at Almunia ikke har hatt en eneste klasseredning så er det vanskelig å definere. Men etter min mening har Almunia hatt en god del viktige og gode redninger, spesielt alene med keeper situasjoner.

Link to comment
Share on other sites

Almunia har gjort det sykt dårlig så skjønner hvorfor han er på 2.palss :owned:

 

 

Korleis kan du si noko sånt???

Det er jo absolutt ikkje noko som helst hold i det!!!

 

Eg synes det var ein heilt riktig beslutning å sette Almunia i mål etter Jens sin skranglete start på sesongen. Og etter at han fekk tillit har han gjort jobben sin, ikkje noko meir eller mindre. Etter min meining har han verken hatt nokon "feberredningar" eller nokon skikkelige "brølarar", ein har ikkje sett så mykje til han, og det pleier vere eit prov på at ein keeper har gjort sakene sine bra.

 

I utgangspunktet synes eg Jens har større ekstremferdigheter enn Manu, og med det ein betre keeper, men meiner Almunia bør stå så lenge han opptrer som han gjør no.

 

Er forøvrig heilt enig i at han ikkje er nokon fast løsning på keeperplassen.

 

PS: Har sett det blir argumentert mot Almunia at han er ein for dårleg igangsetter, mot Boro var han heilt vill (i positiv forstand), men då var det for dårleg kontringsvilje på utespelarane.

Link to comment
Share on other sites

Etter kampen idag mot Chelski sår det ingen tvil om hvem som skal vokte buret til Arsenal denne sesongen. Almunia hadde flere matchvinnende redninger idag og var beinsolid bakerst. Ingenting slapp forbi spanjolen idag.

 

Almunia er et klart 1. valg i Arsenal inntil videre.

ENIG

Link to comment
Share on other sites

Skulle akkurat til å si det samme sjøl.

Akkurat nå er Almunia vår ubestridte nr.1. Katten

var god i går og hadde et par redninger det var skikkelig

klasse over.

Neste år er han sannsynligvis Englands no 1;-)

Link to comment
Share on other sites

Meget god kamp av Almunia. Ingen grunn til å sette inn Lehmann.

Og Almunia har også temperament.

Etter en situasjon i 2. omg kjeftet han på Gallas og på en påfølgende corner så det ut som de slang diverse kommentater til hverandre og Gallas virket helt rabiat. Men litt senere i kampen var gutta borte å klappet på hverandre på ryggen så det var vel bare slikt som skjer i kampens hete.

Link to comment
Share on other sites

Synes Almunia blir sikrere og sikrere for hver kamp. Stod meget godt mot Chelsea og helt greit at han er vår 1. keeper nå, regner med at Jensemann går i januar eller til sommeren og at vi får inn en ny mann som må kjempe om keeperplassen.

 

"Etter en situasjon i 2. omg kjeftet han på Gallas og på en påfølgende corner så det ut som de slang diverse kommentater til hverandre og Gallas virket helt rabiat. Men litt senere i kampen var gutta borte å klappet på hverandre på ryggen så det var vel bare slikt som skjer i kampens hete."

 

Jeg så den der, så ut som Gallas var skikkelig irritert på Almunia og kjefta på han. Tror han sa "shut up" flere ganger, sikkert fordi Almunia var ute og kjefta på forsvaret. Konge!

Link to comment
Share on other sites

Hadde vel rykter om det før.

 

Kan ikke beskrive hvor morsomt det hadde vært om Almunia hadde endret statsborgerskap og danket Mrs Robinson rett ut av laget.

 

Ellers må jeg bare si at Almunia har vært strålende i det siste. Han kunne lite gjøre med skuddet til Dimitar "Ruslebiff" Berbatov, og reddet straffen mesterlig. I tillegg var han strålende mot Chelsea. Tror keeperproblemet er løst, uten å bruke et øre på et unødvendig keeperkjøp.

Link to comment
Share on other sites

Lehmann kan vi beholde frem til sommeren, bare sånn "just in case".

 

Det hadde vært greit det, men jeg tviler på at han er villig å sitte på benken så lenge og Wenger er vell ikke den som holder igjen spillere mot deres vilje. Hvis det riktige tilbudet kommer i januar tror jeg Jens tar første fly ;)

Link to comment
Share on other sites

Trengs ingen ny keeper i januar. Almunia holder lenge, i tillegg til en gira Fabianski på benken. Lehmann kan vi beholde frem til sommeren, bare sånn "just in case".

 

 

Dersom vi har disse 3 keeperne i stallen trenger vi ikke y keeper. Men hvorfor vi ikke stiller med den beste keepren i mål er for meg et mysterium. Almunia burde absolutt ha reddet målet til berberen i går

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Trengs ingen ny keeper i januar. Almunia holder lenge, i tillegg til en gira Fabianski på benken. Lehmann kan vi beholde frem til sommeren, bare sånn "just in case".

 

 

Dersom vi har disse 3 keeperne i stallen trenger vi ikke y keeper. Men hvorfor vi ikke stiller med den beste keepren i mål er for meg et mysterium. Almunia burde absolutt ha reddet målet til berberen i går

 

BE

Nja, berberen som du kaller han får stå aleine på 5 meter og TESER ballen i mål .

Det var et sinsykt hardt skudd fra 5 meter å vis du skal reddet et sant skudd Går det ikke kun på Ferdigheter , men også flaks ;)

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...