Jump to content

Manuel Almunia


10000gunners

Recommended Posts

Men jeg må si at det er bedre å være defensiv og trygg, enn å gå ut på alle baller å misse en hel drøss av ganger :D

 

 

 

Lehmann misser ikke en hel drøss ganger. Og det å være defensiv og ikke tørre å gå ut på cornere er ikke det samme som å være trygg. Da er vel feig et litt mer passende ord.

 

BE

 

Jeg har ikke tall på hvor mange ganger Lehmann har vært på bærtur i feltet og vi har sluppet inn et mål eller fått en enorm sjanse mot oss. Man ser jo lett at Almunia er med stødig i feltet, han har bedre grep, og er bedre under press!!

Link to comment
Share on other sites

Men jeg må si at det er bedre å være defensiv og trygg, enn å gå ut på alle baller å misse en hel drøss av ganger :D

 

 

 

Lehmann misser ikke en hel drøss ganger. Og det å være defensiv og ikke tørre å gå ut på cornere er ikke det samme som å være trygg. Da er vel feig et litt mer passende ord.

 

BE

 

Jeg har ikke tall på hvor mange ganger Lehmann har vært på bærtur i feltet og vi har sluppet inn et mål eller fått en enorm sjanse mot oss. Man ser jo lett at Almunia er med stødig i feltet, han har bedre grep, og er bedre under press!!

 

Bare i år har Almunia vært på bærtur mange ganger. Men han har sluppet billig unna. Og man ser ikke "lett" at Almunia er mer stødig i feltet , har bedre grep og er bedre under press.

Jeg mener at Lehmann er best under press, har bedre grep og er langt stødigere i feltet

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Men jeg må si at det er bedre å være defensiv og trygg, enn å gå ut på alle baller å misse en hel drøss av ganger :D

 

 

 

Lehmann misser ikke en hel drøss ganger. Og det å være defensiv og ikke tørre å gå ut på cornere er ikke det samme som å være trygg. Da er vel feig et litt mer passende ord.

 

BE

 

Jeg har ikke tall på hvor mange ganger Lehmann har vært på bærtur i feltet og vi har sluppet inn et mål eller fått en enorm sjanse mot oss. Man ser jo lett at Almunia er med stødig i feltet, han har bedre grep, og er bedre under press!!

 

Bare i år har Almunia vært på bærtur mange ganger. Men han har sluppet billig unna. Og man ser ikke "lett" at Almunia er mer stødig i feltet , har bedre grep og er bedre under press.

Jeg mener at Lehmann er best under press, har bedre grep og er langt stødigere i feltet

 

BE

 

 

Almunia har vært på bærtur mange ganger denne sessongen. Men hvis du ser hvordan han har strålt i det siste er det INGEN grunn til å hive Lehmann i mål !

Du sier også at Lehmann har bedre grep og er langt stødigere i feltet. Da håper jeg du mener i fjor og ikke i år ? :D ...

Link to comment
Share on other sites

Men jeg må si at det er bedre å være defensiv og trygg, enn å gå ut på alle baller å misse en hel drøss av ganger :D

 

 

 

Lehmann misser ikke en hel drøss ganger. Og det å være defensiv og ikke tørre å gå ut på cornere er ikke det samme som å være trygg. Da er vel feig et litt mer passende ord.

 

BE

 

Jeg har ikke tall på hvor mange ganger Lehmann har vært på bærtur i feltet og vi har sluppet inn et mål eller fått en enorm sjanse mot oss. Man ser jo lett at Almunia er med stødig i feltet, han har bedre grep, og er bedre under press!!

 

Bare i år har Almunia vært på bærtur mange ganger. Men han har sluppet billig unna. Og man ser ikke "lett" at Almunia er mer stødig i feltet , har bedre grep og er bedre under press.

Jeg mener at Lehmann er best under press, har bedre grep og er langt stødigere i feltet

 

BE

 

 

Almunia har vært på bærtur mange ganger denne sessongen. Men hvis du ser hvordan han har strålt i det siste er det INGEN grunn til å hive Lehmann i mål !

Du sier også at Lehmann har bedre grep og er langt stødigere i feltet. Da håper jeg du mener i fjor og ikke i år ? :D ...

 

Joda Almunia har gjort en del bra denne sesongen. Jeg nekter ikke for det, men jeg mener likevel at han slipper inn for lette mål.

Ang. grep pg stødighet så mener jeg generelt. Jeg mener både i fjor og i år for å si det sånn. Jeg er nemlig av den tro at Lehmann ikke har blitt så kolosalt mye dårligere i løpet av sommerferien i år.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Jensemann har langt større rekkevidde og han plukker ned mange flere innlegg enn Almunia. Jeg er usikker på om Jens er sikrere hver gang han går ut, men han går etter mange innlegg som Almunia ikke ville beveget seg vekk fra streken for å ta.

 

Almunia er bedre en Lehmann i en ting og det er å sparke ut tilbakespill. Der har Lehmann gitt meg meget høy puls gjentatte ganger.

 

Ja jeg ønsker Lehmann tilbake, men hvis Almunia står neste kamp også så håper jeg inderlig at han holder nullen.

 

Det at noen i engelsk media spekulerer i at Almunia kan bytte statsborgerskap og være aktuell som engelsk landslagskeeper sier mer om keeperproblemet til england som ikke en gang klarte å kvalifisere seg til em i en gruppe som ikke virket veldig avskrekkende. Jeg kan ikke skjønne at det skal være argument for noe som helst.

Link to comment
Share on other sites

Helt utroligt at folk begynner å hyle etter Lehmann etter den situasjonen der. At ikke Flamini eller Kolo klarer å blokkere det skuddet, er for meg et større mysterium en at skuddet går inn. Almunia står helt korrekt plassert, står helt ved stolperoten. Jeg klarer ikke å se hva Almunia gjør feil i den situasjonen. Rekkevidden til Lehmann er oppskrytt, har aldri følt meg så sikker på dødball siden Almunia kom inn mellom stengene. Almunia har en mye bedre innstilling i kampene en vår kjære tysker, bedre med bena, jeg er vertfall av en helt annen oppfatning en Almunia kritikerene som sier at Lehmann burde være vår nr.1, jeg ønsker ikke Lehmann tilbake mellom stengene. Jeg er og har alltid vært en stor fan av jensemann men syns Almunia har tatt rollen som Arsenals førstekeeper glimrende!

Link to comment
Share on other sites

Helt utroligt at folk begynner å hyle etter Lehmann etter den situasjonen der. At ikke Flamini eller Kolo klarer å blokkere det skuddet, er for meg et større mysterium en at skuddet går inn. Almunia står helt korrekt plassert, står helt ved stolperoten. Jeg klarer ikke å se hva Almunia gjør feil i den situasjonen. Rekkevidden til Lehmann er oppskrytt, har aldri følt meg så sikker på dødball siden Almunia kom inn mellom stengene. Almunia har en mye bedre innstilling i kampene en vår kjære tysker, bedre med bena, jeg er vertfall av en helt annen oppfatning en Almunia kritikerene som sier at Lehmann burde være vår nr.1, jeg ønsker ikke Lehmann tilbake mellom stengene. Jeg er og har alltid vært en stor fan av jensemann men syns Almunia har tatt rollen som Arsenals førstekeeper glimrende!

 

Det har egentlig ikke vært snakk om å hyle etter Lehmann. Det hele startet med at Almunia burde ha reddet skuddet. Du er tydeligvis uenig. Jeg har i allefall tilgode å se almunias gode rekkevidde. Men Lehmann har jo vist det gang på gang.

Og at Lehmann har dårligere innstilling til kamp enn almunia virker for meg merkelig. Hvis du var medlem av supporterklubben i fjor så kunne du lese i TGP at i Østerrike ifjor sommer at Lehmann var på treningsfeltet en halvtime før alle andre og dro fra treningsfeltet etter alle andre for å trene ekstra. Det er i allefall det som ble rapportert fra treningsoppholdet i Østerrike. Dette vtner om en meget god innstiling spør du meg.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Jeg syntes ikke situasjonen med Berbatov sitt skudd betyr så mye. Kanskje skulle Almunia reddet den og kanskje hadde Lehmann reddet den. Kanskje hadde Lehmann reddet straffen fra Keane også. kanskje ikke. Hadde Almunia stått i kampen mot Blackburn i starten på sesongen kunne vi hatt ledelse på tre poeng.

 

Faktum er at Almunia har levert. Og han har levert bedre enn mange hadde forventet og han har levert mer enn Wenger tenker Lehmann ville levert. Jeg mener han er en av verdens bests keppere. Så det så.

Men Almunia har også vist en sterk lojalitet til klubben og han har sittet som backup til Lehmann uten å si et ord. Han har hoppet inn når det trengs. Han har fått sin sjanse og leverer i den grad at hans bidrag til at vi er et storlag er vesentlig.

Pluss at han blir motarbeidet sin keeperkollega, som han selv har støttet hele tiden, i alle fall har han ikke surt uttalt seg i øst og vest. Er det hold i det som står at Lehmann har sagt, skuffer det meg noe. Syntes det er vesentlig med konkurranse om plassene, men gutta må vise at de er på samme lag. Dog; stemmer utfallene er det rart Wenger ikke har satt nødvendige grenser.

Link to comment
Share on other sites

Jeg syntes ikke situasjonen med Berbatov sitt skudd betyr så mye. Kanskje skulle Almunia reddet den og kanskje hadde Lehmann reddet den. Kanskje hadde Lehmann reddet straffen fra Keane også. kanskje ikke. Hadde Almunia stått i kampen mot Blackburn i starten på sesongen kunne vi hatt ledelse på tre poeng.

 

Faktum er at Almunia har levert. Og han har levert bedre enn mange hadde forventet og han har levert mer enn Wenger tenker Lehmann ville levert. Jeg mener han er en av verdens bests keppere. Så det så.

Men Almunia har også vist en sterk lojalitet til klubben og han har sittet som backup til Lehmann uten å si et ord. Han har hoppet inn når det trengs. Han har fått sin sjanse og leverer i den grad at hans bidrag til at vi er et storlag er vesentlig.

Pluss at han blir motarbeidet sin keeperkollega, som han selv har støttet hele tiden, i alle fall har han ikke surt uttalt seg i øst og vest. Er det hold i det som står at Lehmann har sagt, skuffer det meg noe. Syntes det er vesentlig med konkurranse om plassene, men gutta må vise at de er på samme lag. Dog; stemmer utfallene er det rart Wenger ikke har satt nødvendige grenser.

 

Da bakgrunnen for denne diskusjonen (denne gang) er Berbatov sitt skudd så betyr selvfølgelig det en del.

 

Men du skal ha for at du treffer spikern på hodet når du sier at Almunia har levert mer enn mange hadde forventet. Det tror jeg er veldig riktig. Men det betyr ikke at han er god. Eller at han har stått godt. Og tatt i betraktning av at han har sluppet inn billige mål, vært på bærtur flere ganger og ikke har plukket ett innlegg utenfor 5 meteren og folk likevel er fornøyde sier jo det bare litt om hvilke forhåpninger folk har hatt til ham.

 

Og til din helt korrekte påstand om at Almunia har vist sterk lojalitet til Arsenal så har du et poeng der. Men du skal vite at Almunia ble hentet inn som back-up. Han visste at han skulle være reserve og han forventet kun å være reserve (noe han også var i de tidligere klubbene han spilte i ). Hadde han hatt ambisjoner om å være førstekeeper så hadde du nok hørt mer fra ham. Og jeg personlig synes ikke Lehmann sine uttalelser er så vanvittig ille.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Almunia har en mye bedre innstilling i kampene en vår kjære tysker,

 

Og at Lehmann har dårligere innstilling til kamp enn almunia virker for meg merkelig. Hvis du var medlem av supporterklubben i fjor så kunne du lese i TGP at i Østerrike ifjor sommer at Lehmann var på treningsfeltet en halvtime før alle andre og dro fra treningsfeltet etter alle andre for å trene ekstra. Det er i allefall det som ble rapportert fra treningsoppholdet i Østerrike. Dette vtner om en meget god innstiling spør du meg.

 

BE

 

Jeg skrev instilling i kampene, men kan omformulere meg til oppførsel på banen i kamp. Å stå bak og skjelle ut medspillerere øker ikke lagmoralen, samme om han møter opp på trening og går etter alle andre. Jeg foretrekker en keeper som klarer å være del av et lag, lese om hvordan forholdet mellom Lehmann og Almunia etter Almunia ble satt i mål er helt tåpligt : http://www.skysports.com/story/0,19528,11095_2935803,00.html

 

Forsvaret virker mye tryggere med Almunia mellom stengene ser det ut for meg. Jeg føler meg tryggere, men alle kan ikke ha samme mening :)

Link to comment
Share on other sites

Almunia har en mye bedre innstilling i kampene en vår kjære tysker,

 

Og at Lehmann har dårligere innstilling til kamp enn almunia virker for meg merkelig. Hvis du var medlem av supporterklubben i fjor så kunne du lese i TGP at i Østerrike ifjor sommer at Lehmann var på treningsfeltet en halvtime før alle andre og dro fra treningsfeltet etter alle andre for å trene ekstra. Det er i allefall det som ble rapportert fra treningsoppholdet i Østerrike. Dette vtner om en meget god innstiling spør du meg.

 

BE

 

Jeg skrev instilling i kampene, men kan omformulere meg til oppførsel på banen i kamp. Å stå bak og skjelle ut medspillerere øker ikke lagmoralen, samme om han møter opp på trening og går etter alle andre. Jeg foretrekker en keeper som klarer å være del av et lag, lese om hvordan forholdet mellom Lehmann og Almunia etter Almunia ble satt i mål er helt tåpligt : http://www.skysports.com/story/0,19528,11095_2935803,00.html

 

Forsvaret virker mye tryggere med Almunia mellom stengene ser det ut for meg. Jeg føler meg tryggere, men alle kan ikke ha samme mening :)

 

Greit, du skrev innstilling i kampene. Jeg misfortsod der, men personlig synes jeg Lehmann har en bedre innstilling i kamp enn Almunia. Almunia virker litt likegyldig. Lehmann virkelig hater å tape, og han er ikke redd for å vise det. Litt som Gallas.

 

Det er gledelig for deg at du føler deg tryggere med Almunia i mål, det er ikke sånn hos meg, men det har du vel allerede skjønt. Jeg synes heller ikke forsvaret virker tryggere med Almunia i mål. Tvert i mot

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Ser også av innleggene her at enkelte forguder Lehmann, og dermed har lagt sitt hat på Almunia.

 

Det er en prestasjon i seg selv, at hver gang Almunia slipper inn ett mål, så skal det være hans skyld. Det er noen gjengangere på det temaet, og alle vet hvem de er, så ingen vits å skrive navn. Jeg vil si det er rett å slett å være blinda, på samme måte som vi ser med Gooner-øyne på dommeravgjørelser i kamper, ser de med Lehmann-øyne når Almunia står i mål.

 

Almunia står bra, forsvaret er bra, vi flyter på en god bølge akkurat nå, slik er det bare. Å skrike etter Lehmann da er bare tull. Spesielt etter ting han har sagt i media, og også med tanke på hvordan hans 3-4 siste kamper for oss var.

 

Lehmann er god, for all del. Men han har uttalt seg veldig galt i media - og han fortjener å sitte på benken akkurat nå. Wenger velger den som står best, og han mener det er Almunia.

 

Og for å ha sagt det... Wenger vet dette 100x bedre enn noen av oss. So lets just leave it to him, ok?

Link to comment
Share on other sites

Ser også av innleggene her at enkelte forguder Lehmann, og dermed har lagt sitt hat på Almunia.

 

Det er en prestasjon i seg selv, at hver gang Almunia slipper inn ett mål, så skal det være hans skyld. Det er noen gjengangere på det temaet, og alle vet hvem de er, så ingen vits å skrive navn. Jeg vil si det er rett å slett å være blinda, på samme måte som vi ser med Gooner-øyne på dommeravgjørelser i kamper, ser de med Lehmann-øyne når Almunia står i mål.

 

Almunia står bra, forsvaret er bra, vi flyter på en god bølge akkurat nå, slik er det bare. Å skrike etter Lehmann da er bare tull. Spesielt etter ting han har sagt i media, og også med tanke på hvordan hans 3-4 siste kamper for oss var.

 

Lehmann er god, for all del. Men han har uttalt seg veldig galt i media - og han fortjener å sitte på benken akkurat nå. Wenger velger den som står best, og han mener det er Almunia.

 

Og for å ha sagt det... Wenger vet dette 100x bedre enn noen av oss. So lets just leave it to him, ok?

 

Leave it to Wenger argumentet blir for dumt, selvfølgelig er det Wenger som tar ut laget og ingen her på forumet. Det betyr ikke at man ikke kan diskutere på et debattforum alikevel.....

 

Kunne Orakelet fortelle litt mer om hvordan Lehmanns 3-4 siste kamper var for oss? Sist han stod, kunne han vel neppe lastes for målet eller er du uenig?

 

Det er vel ingen som nekter for at Lehmann har hatt to store brølere mot Fulham og Blackburn, hva galt gjorde han i kampene før?

Link to comment
Share on other sites

Ser også av innleggene her at enkelte forguder Lehmann, og dermed har lagt sitt hat på Almunia.

 

Det er en prestasjon i seg selv, at hver gang Almunia slipper inn ett mål, så skal det være hans skyld. Det er noen gjengangere på det temaet, og alle vet hvem de er, så ingen vits å skrive navn. Jeg vil si det er rett å slett å være blinda, på samme måte som vi ser med Gooner-øyne på dommeravgjørelser i kamper, ser de med Lehmann-øyne når Almunia står i mål.

 

Almunia står bra, forsvaret er bra, vi flyter på en god bølge akkurat nå, slik er det bare. Å skrike etter Lehmann da er bare tull. Spesielt etter ting han har sagt i media, og også med tanke på hvordan hans 3-4 siste kamper for oss var.

 

Lehmann er god, for all del. Men han har uttalt seg veldig galt i media - og han fortjener å sitte på benken akkurat nå. Wenger velger den som står best, og han mener det er Almunia.

 

Og for å ha sagt det... Wenger vet dette 100x bedre enn noen av oss. So lets just leave it to him, ok?

 

Jeg regner med at denne er myntet på meg.

 

For det første vil jeg nevne at jeg sterkt misliker din nedlatende tone i ditt innlegg. Det bør da være mulig, selv for deg, å kunne respektere folk som ikke har samme synspunkter som deg.

 

Hvis du hadde gjort hjemmeleksa di hadde du kanskje fått med deg at jeg ikke hevder at det er Almunias skyld på alle mål han slipper inn, og jeg må da være i min fulle rett til å mene at Almunia burde reddet skudd som for meg absolutt ser tagbare ut?

 

Så til dine påstander:

Almunia står bra. Nei, han står greit og ikke noe mer enn det.

Forsvaret er bra. Ja, hevet over enhver tvil. De har vært meget gode og skal ha æren for at vi ikke har sluppet inn fler mål.

Vi flyter på en god bølge akkurat nå. Både ja og nei. Vi spiller ikke optimalt og burde ha karret til oss noen fler poeng i desember.

Å skrike etter Lehmann er bare tull. Der er jeg uenig. Jeg mener det er tull å skrike etter Lehmann hvis Almunia gjør en kjempebrøler. Og jeg mener det ville være tull å skrike etter Lehmann i en periode hvor hele laget har spilt dårlig (for å finne en syndebukk. Det jeg derimot synes er riktig er å skrike etter Lehmann når laget er i medgang, før Almunia gjør brøleren osv. Grunnen er fordi jeg a) ønsker det beste for laget :) ikke ønsker å lage syndebukker i laget c) er av den oppfatning at alle kan gjøre en brøler men ikke alle kan ha matchvinnende redninger og vinne 3 poeng alene. Det kan Lehmann, og ja Almunia reddet straffa og klarte det for første gang i sin Arsenal karriere (i en kamp han var skyld i målet han slapp inn). Men summa sumarium er vi bedre tjent med Lehmann i mål.

 

Også til det han sa i avisene som var så sinnsykt farlig.

Det han sa var: Jeg er bedre enn Almunia (eller noe sånt).

Jeg mener det vitner om en genuin vilje til å spille fotball for arsenal. En iver etter å få vist seg frem. Ja, jeg synes det var dumt å komme med en slik uttalelse men jeg synes slike uttalelser er langt bedre enn:

Fabregas som flørter med andre klubber i media, Henry som flørter med Barca i media, Vieira som flørter med andre klubber i media osv. Fordi disse uttalelsene vitner om et ego etter penger, mens hans uttalelser vitner om et annet ego, nemlig hans ego eter å vise/bevise at han er den beste. Noe han også er.

 

BE (ja jeg forguder Lehmann. Nei jeg hater ikke Almunia)

Link to comment
Share on other sites

http://www.thesun.co.uk/discussions/posts/...unia-30191.page

 

Ser at denne diskusjonen finner sted andre steder også. Til inspirasjon for videre krangling om hvem av to sterke keepere som er best.

Med Lehmann hele veien hadde vi sikkert hatt 43 poeng nå.

Med Almunia hele veien ville vi nok hatt 45 poeng.

Liten forskjell, vi hadde ledet uansett.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Det er gledelig for deg at du føler deg tryggere med Almunia i mål, det er ikke sånn hos meg, men det har du vel allerede skjønt. Jeg synes heller ikke forsvaret virker tryggere med Almunia i mål. Tvert i mot

 

BE

 

Hvordan forsvarer du det synspunktet... Den største svakheten til Jens

var i feltet og på tilbakespill. Noe som gjorde at de fleste var nervevrak

på tilbakespill og cornere mot oss når Jens var i mål.

 

Der er Almunia tryggheten selv i forhold. Forsvaret virker mye tryggere

med Almunia i mål og ikke minst hans rolige oppførsel i disse situasjoner.

 

Jens er en god keeper,men ingen managere bytter ut keeperen når han spiller

bra og ikke minst har vært vår beste spiller i de siste 2 kamper som katten har vært.

Å hevde slikt og prøve å få det til å virke som dette er normalt for å backe opp sine egne

meninger...blir direkte smakløst og usaklig.

 

Og som det er nevnt før har Almunia blitt kritisert for hvert eneste mål

han har sluppet inn her og superargumentet at disse hadde Jens reddet.

Det blir bare for dumt.

 

Almunia står for øyeblikket fordi han er en stabil bra keeper med en

imponerende stabilitet.

Og helt seriøst..Wenger er ikke så lite intelligent at han vraker

Jens hvis han er bedre enn Almunia.

Link to comment
Share on other sites

Hvordan forsvarer du det synspunktet... Den største svakheten til Jens

var i feltet og på tilbakespill. Noe som gjorde at de fleste var nervevrak

på tilbakespill og cornere mot oss når Jens var i mål.

 

Der er Almunia tryggheten selv i forhold. Forsvaret virker mye tryggere

med Almunia i mål og ikke minst hans rolige oppførsel i disse situasjoner.

 

Jens er en god keeper,men ingen managere bytter ut keeperen når han spiller

bra og ikke minst har vært vår beste spiller i de siste 2 kamper som katten har vært.

Å hevde slikt og prøve å få det til å virke som dette er normalt for å backe opp sine egne

meninger...blir direkte smakløst og usaklig.

 

Og som det er nevnt før har Almunia blitt kritisert for hvert eneste mål

han har sluppet inn her og superargumentet at disse hadde Jens reddet.

Det blir bare for dumt.

 

Almunia står for øyeblikket fordi han er en stabil bra keeper med en

imponerende stabilitet.

Og helt seriøst..Wenger er ikke så lite intelligent at han vraker

Jens hvis han er bedre enn Almunia.

 

 

Hva er det du vil fram til?

Jeg kritiserer ikke alle målene Almunia slipper inn.

Jeg synes Lehmann er langt bedre i feltet, både på å ta ballen i fast grep og å bokse ballen. Han er ute og plukker mye mer enn Almunia. Dette har jeg også skrevet tidligere.

Almunia er sikrere på tilbakespill fordi han er flinkere til å måke ballen vekk. Lehmann prøver alltid å spille seg ut "the Arsenal way" som jeg også har skrevet tidligere.

Det er din påstand at Almunia har spilt bra, og det er din påstand at han har vært kampens spiller de siste to kampene. Jeg er ikke enig. Jeg synes ikke han har spilt spesielt bra. Og i mine øyne har han heller ikke vært banens beste spiller.

 

Jeg kan heller ikke forstå hvordan du kan hevde at forsvaret virker mye tryggere med almunia i mål. For meg er det stikk motsatt.

 

Og til din påstand om at ingen managere bytter ut keeperen når han spiller bra (nå synes ikke jeg Almunia spiller bra da).Tenk tilbake i fjor. Jensemann har spilt relativt bra, desverre blir han skadet. Inn kommer almunia. Han spiller 2 kamper. I mine øyne klarer han seg ok. I dine øyne spiller han bra og du mener han er banens beste. Til den 3. kampen er Lehmann frsik igjen. Du hevder Wenger aldri bytter ut en keeper (du mener) spiller bra. Hvem tror du ville ha stått den 3. kampen?

Jeg tipper Lehmann. Og ikke kom her og si at det blir noe annet ved skade. fordi din påstand er rett og slett at Wenger ikke bytter ut en keeper som (i dine øyne) spiller bra.

 

Og til sist. Dersom du mener mitt kronargument er at Lehmann er bedre fordi han hadde reddet ditt og datt så har jeg prøvd å utdype mine grunner til nettopp dette de siste innleggene mine. Men disse har du nok hoppet elegant over.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

 

Leave it to Wenger argumentet blir for dumt, selvfølgelig er det Wenger som tar ut laget og ingen her på forumet. Det betyr ikke at man ikke kan diskutere på et debattforum alikevel.....

 

Kunne Orakelet fortelle litt mer om hvordan Lehmanns 3-4 siste kamper var for oss? Sist han stod, kunne han vel neppe lastes for målet eller er du uenig?

 

Det er vel ingen som nekter for at Lehmann har hatt to store brølere mot Fulham og Blackburn, hva galt gjorde han i kampene før?

 

Leave it to Wenger er da vel ikke for dumt? Det er han som til daglig ser spillerne hver dag på trening, får med seg alt som blir sagt i media, alt som blir sagt innad i laget, og alt som generelt skjer i klubben. Det er nok mye mer bak "vrakinga" av Lehmann enn vi tror, det er bare at Arsenal i motsettning til andre klubber, er flinke til å holde "dritt" bak kulissene, og ikke slenger alt i media.

 

 

Jeg regner med at denne er myntet på meg.

 

For det første vil jeg nevne at jeg sterkt misliker din nedlatende tone i ditt innlegg. Det bør da være mulig, selv for deg, å kunne respektere folk som ikke har samme synspunkter som deg.

 

Hvis du hadde gjort hjemmeleksa di hadde du kanskje fått med deg at jeg ikke hevder at det er Almunias skyld på alle mål han slipper inn, og jeg må da være i min fulle rett til å mene at Almunia burde reddet skudd som for meg absolutt ser tagbare ut?

 

Så til dine påstander:

Almunia står bra. Nei, han står greit og ikke noe mer enn det.

Forsvaret er bra. Ja, hevet over enhver tvil. De har vært meget gode og skal ha æren for at vi ikke har sluppet inn fler mål.

Vi flyter på en god bølge akkurat nå. Både ja og nei. Vi spiller ikke optimalt og burde ha karret til oss noen fler poeng i desember.

Å skrike etter Lehmann er bare tull. Der er jeg uenig. Jeg mener det er tull å skrike etter Lehmann hvis Almunia gjør en kjempebrøler. Og jeg mener det ville være tull å skrike etter Lehmann i en periode hvor hele laget har spilt dårlig (for å finne en syndebukk. Det jeg derimot synes er riktig er å skrike etter Lehmann når laget er i medgang, før Almunia gjør brøleren osv. Grunnen er fordi jeg a) ønsker det beste for laget B) ikke ønsker å lage syndebukker i laget c) er av den oppfatning at alle kan gjøre en brøler men ikke alle kan ha matchvinnende redninger og vinne 3 poeng alene. Det kan Lehmann, og ja Almunia reddet straffa og klarte det for første gang i sin Arsenal karriere (i en kamp han var skyld i målet han slapp inn). Men summa sumarium er vi bedre tjent med Lehmann i mål.

 

Også til det han sa i avisene som var så sinnsykt farlig.

Det han sa var: Jeg er bedre enn Almunia (eller noe sånt).

Jeg mener det vitner om en genuin vilje til å spille fotball for arsenal. En iver etter å få vist seg frem. Ja, jeg synes det var dumt å komme med en slik uttalelse men jeg synes slike uttalelser er langt bedre enn:

Fabregas som flørter med andre klubber i media, Henry som flørter med Barca i media, Vieira som flørter med andre klubber i media osv. Fordi disse uttalelsene vitner om et ego etter penger, mens hans uttalelser vitner om et annet ego, nemlig hans ego eter å vise/bevise at han er den beste. Noe han også er.

 

BE (ja jeg forguder Lehmann. Nei jeg hater ikke Almunia)

 

 

 

Det innlegget var ikke myntet på deg alene BE, for du er på langt nær den eneste som kritiserer det meste Almunia gjør. Hvis du oppfatter meg som nedlatende, så beklager jeg det. Jeg respekterer alles meninger, og har også selvsagt mine egne oppi alt dette. Hvis de kommer ut feil, så beklager jeg også det.

 

Lehmann er en fantastisk keeper på sitt beste - ingen tvil om det, men han har hatt sine tabber i 3 av sine 4 siste kamper. I tillegg så er det denne klovnen han er på banen til tider. Vi husker vel alle minst 100 episoder der han av en eller annen grunn enten kaster seg i bakken, eller lper etter og dytter en motstander fordi han har stått litt for nærme på en corner e.l. Dette synes jeg blir for dumt, og grenser over til usportslig og irriterende. Garantert både for medspillere og motspillere. I tillegg blir det en svakhet for laget, siden motstanderen vet han kan tirres lett, og gjør de det riktig så ender det opp med kort. Bare flaks har hindret så mange av dem... Så langt.

 

Almunia gjør sine saker bra. Jeg håper Lehmann selges mens vi fortsatt kan få litt penger for han, og henter inn en annen en. Enten i Januar, eller i sommer - avhengig av hva som er tilgjengelig osv.

 

Men skal være enig i 1 ting, og det er at Almunia ikke er god nok til å være permanent 1. keeper for The Gunners, men intill en annen super-keeper dukker opp, vil jeg heller ha han i mål enn Lehmann.

 

Orakelet

Som håper vi alle kan være venner ;)

Link to comment
Share on other sites

Vel om det er bare jeg som mener Almunia har spilt bra.tviler jeg sterkt på.

Lehmann var brukbar ifjor. Sesongen før var han glimrende.Denne sesongen har han vært alt annet enn solid og er

nok årsaken til at Wenger ikke bytter han inn igjen.

Wenger har hatt en glimrende nese for å bytte ut spillere på hell ut.

Og tiden er nok nå kommet til Lehmann.

Vi er så uenige som det går an å bli i dette emne. Og vi får

heller være enige om å være uenig og la det bli med det.

 

Syns nå Wenger oppsummerer godt keepersituasjonen vi har nå

 

http://www.arsenal.com/article.asp?thisNav...shows+his+class

Link to comment
Share on other sites

Leave it to Wenger/Wenger knows (hatar det uttrykket! B) )er ein veldig dårleg argumentasjonsteknikk, og gir berre uttrykk for at ein ikkje klarer å underbygge sin eigen meining. Det er klart Wenger sit med meir kunnskap enn oss, men vi som uteståande må kunne diskutere rundt klubben og spelarane ut ifrå det vi veit og ser kvar helg. Ellers er det faktisk ikkje noko vits med diskusjonsforum i mine auge. Vel, nok om det, her er mitt syn på saken ;)

 

Eg har aldri vert nokon fan av Almunia, ser på han som er generelt ein heilt ok spelar, som ikkje er godt nok for ein ambisiøs klubb som Arsenal faktisk er. Eg har alltid titulert han som "ein meget god reservekeeper", og så lenge han er villig til å ta den rollen er eg villig til å ha han i klubben. Jens Lehmann har eg hatt sansen for, ein meget god keeper, som har sine svakheiter i feltarbeidet. Er offensiv, men det er ikkje nødvendigvis ein svakheit.

 

No i det siste har Almunia gjort ein god figur, litt slurv innimellom, men alt i alt gjort ein god jobb. Lehmann har spilt dårleg i år, og har kritisert Wenger og Almunia i diverse medier, når han har blitt henvendt heilt korrekt til benken (kor mykje sanning det er vites ikkje), og det er lite profesjonelt, respektlaust og uakseptabelt.

 

Eg trur Lehmann går i januar, rykter går om Wolfsburg. Dersom det skjer, håpar eg Wenger går for ein kvalitetskeeper, ein som har vist høgt nivå på høgt nivå over tid. Eg føler meg ikkje trygg på Almunia rett og slett.

Link to comment
Share on other sites

Hater det utrykket? Hvorfor det? Viser bare at man har tiltro til Wenger, Noe alle burde ha. Og å påstå at man sier det fordi man ikke klarer å underbygge sine egne meninger er også bare tull. de fleste av de beste debattantene her inne bruker det utrykket tritt og ofte.

 

Kvalitetskeepere, som har vist klasse over tid - ikke bare er det så godt som 0% sjanse for å få en av dem, dem er i tillegg utrolig vanskelige å finne.

 

Eneste keeperen i Premier League som kan kalles noe slikt, er vel Peter Chech, og idag så vi at tilogmed han gjør brølere. Hverken Reina, Van der Saar eller Almunia er der oppe. Og det sier litt om hvor vanskelig, og praktisk talt umulig slike keepere er å finne. Det man må satse på, er keepere som har talent og potensiale, for så å bygge dem opp selv. Ventetiden på disse er ofte hard, men garantert verdt det. Jeg tror vi har en slik keeper i Fabianski, og kanskje Mannone ( sett for lite av ham til å si hverken for eller imot ). Tiden frem til Fabianski er helt der, så har jeg en følelse av at Almunia er 1. valg i klubben. Kan alltid håpe man tar feil, men jeg tror det. Og vi viser om dagen at han er god nok for tabelltopp i PL :D

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...