Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduet sommeren 2014


49 unbeaten

  

27 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Enig kim.

Liverpool hadde Lucas og Allen som defensive midtbanespilleren, begge langt dårligere enn arteta og flamini.

Grunnen er som kim sier , at vi hadde ikke noe gjennombruddshissighet med alle spillerne vi manglet, derfor kunne bare Liverpool stå høyt uten frykt for å bli kontret i senk. Nå skal det sies at vi sto ekstremt høyt selv denne kampen, noe som også gjorde det lettere for dem.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 673
  • Created
  • Last Reply

Nå følte jeg ikke selv at jeg bare var dyster. Jeg poengterer en posisjon på banen jeg mener vi er fryktelig sårbare i, og en posisjon jeg mener er livsviktig for å unngå ytterligere ydmykelser i kommende sesong. Vi så at forje sesong viste at vi gjorde mye bra, men problemet kommer når vi møter ett virkelig godt lag på andre halvdel. Særlig lag som ikke lar oss trille ball, men som er aggressive i presset og som tar oss på overganger virker vi til å ha lite tak på. Her ville ett rivjern av en DM gjort seg gjeldende.

Link to comment
Share on other sites

Nå følte jeg ikke selv at jeg bare var dyster. Jeg poengterer en posisjon på banen jeg mener vi er fryktelig sårbare i, og en posisjon jeg mener er livsviktig for å unngå ytterligere ydmykelser i kommende sesong. Vi så at forje sesong viste at vi gjorde mye bra, men problemet kommer når vi møter ett virkelig godt lag på andre halvdel. Særlig lag som ikke lar oss trille ball, men som er aggressive i presset og som tar oss på overganger virker vi til å ha lite tak på. Her ville ett rivjern av en DM gjort seg gjeldende.

 

Som jeg påpekte i mitt innlegg, så tror jeg ikke det er utelukkende den deffensive midtbaneplassen som er problemet. Problemet er mer komplekst enn som så. Min påstand er at bortekampene mot Chelsea og Liverpool ville fått et annet utfall med Ramsey ved siden av den deffensive midtbanespilleren. Jeg sier ikke at vi ville ha vunnet disse kampene, men jeg tror ikke vi ville blitt ydmyket på samme måte som vi ble. Jeg mener det blir for lettvint å si at et eventuelt ligagull står og faller på om vi får inn en ny deffensiv midtbanespiller eller ikke.

 

Kommentaren om at du var dyster var ikke myntet bare på det forrige innlegget ditt, men mer som et helhetlig syn på at jeg synes du over tid har "malt" et veldig dystert bilde over ståa i klubben.

 

Siste rykte går ut på at vi visstnok skal være interresserte i å hente Stephane Mbia på free transfer (kan bekle både deffensiv midtbane og stopperplass), så da får du kanskje ønsket ditt oppfylt, selv om det kanskje ikke er det største navnet på markedet.

Link to comment
Share on other sites

Takk for svar. Du har helt rett i helhetsinntrykket som jeg gir, jeg mener det er for dårlig med 4 plasser, og 9 år trofetørke. Nå vant vi FA ifjor noe som var MEGET gledelig også ifølge meg ;) Derimot mener jeg vi har i altfor lang tid hatt dårlige/veike spillere i mange posisjoner, dette er ikke rettet opp ennå men Wenger virker å være på vei. Hvorfor klubben har sagt at vi har penger hver silly season siste 6 åra vites ikke, og det virker til å først være tilfelle siste to år.

 

Årets sesong blir spennende, med dagens tropp tror jeg personlig Max 3 plass. Mulig det holder for noen, men jeg mener vi burde vært mer reelle utfordrere. Jeg anser troppen til for svak for CL også. FA cupen kan ha gitt oss ett springbrett til mer senkede skuldre og mer trygghet når det drar seg til, jeg håper mine litt nagative (realistiske) antagelser tar feil og vi kliner til.

Link to comment
Share on other sites

Takk for svar. Du har helt rett i helhetsinntrykket som jeg gir, jeg mener det er for dårlig med 4 plasser, og 9 år trofetørke. Nå vant vi FA ifjor noe som var MEGET gledelig også ifølge meg ;) Derimot mener jeg vi har i altfor lang tid hatt dårlige/veike spillere i mange posisjoner, dette er ikke rettet opp ennå men Wenger virker å være på vei. Hvorfor klubben har sagt at vi har penger hver silly season siste 6 åra vites ikke, og det virker til å først være tilfelle siste to år.

 

Årets sesong blir spennende, med dagens tropp tror jeg personlig Max 3 plass. Mulig det holder for noen, men jeg mener vi burde vært mer reelle utfordrere. Jeg anser troppen til for svak for CL også. FA cupen kan ha gitt oss ett springbrett til mer senkede skuldre og mer trygghet når det drar seg til, jeg håper mine litt nagative (realistiske) antagelser tar feil og vi kliner til.

 

Tror du skal lete lenge etter å finne noen som er fornøyd med 9 år med trofetørke. Men det er forskjell på å være misfornøyd og "svartmale" hele situasjonen. Et viktig tema her, er som du selv tar opp det med at klubben har gått ut og sagt at det har vært penger tilgjengelig for spillerkjøp i flere år når det tydeligvis ikke har vært det. Wenger er kanskje en av de dårligste taperne som finnes på managersiden i engelsk fotball, så hvorfor skulle han sette seg i en slik posisjon som han har gjort hvis det har vært midler tilgjengelige for å gjøre noe med situasjonen? Min påstand er at det er kun de to siste sommerne (denne sommeren inkludert) hvor Wenger faktisk har hatt midler tilgjengelig for spillerkjøp uten å måtte selge unna spillere først. Det er greit nok at Wenger er sta, og til tider kanskje har hatt vel stor tro på de yngre spillerne, men når du er så opptatt av at alt ellers i klubben skal være i tipp topp stand, så høres det ulogisk ut for meg at han skulle være mindre opptatt av å ha alt i tipp topp stand når det kommer til spillerstallen.

 

Og bare for å ha det sagt, så ønsker jeg også å ha inn en forsterkning på deffensiv midtbane, da jeg også mener at Arteta og Flamini kan bli for svake i enkeltkamper, men det er langt fra det og legge hele forrige sesongs kollaps på posisjonene deffensive midtbane og spissplass. Det er som nevnt mye mer komplekst enn det. Dersom man tror at det er så enkelt som at hadde vi hentet inn en ny spiss i januar så hadde vi ligaen, så er man smått naive, for så enkelt er det faktisk ikke. Hadde det vært så lettvint, så hadde nok Wenger hentet inn en spiss.

Link to comment
Share on other sites

Om du hadde lest kommentarene mine opp igjennom som du tidligere nevnte, vil jeg nå påstå at jeg forran denne sesongen absolutt ikke svartmaler hele situasjonen. Personlig tror jeg bare at en skikkelig DM og en skikkelig spiss (samt 3/4 valg midtstopper) er det som skal til for å utfordre de beste. Jeg har ikke sagt det er umulig med dagens tropp, bare at jeg tviler på at det kan holde inn. Derav mitt tips om 3 plass og noen ydmykende tap iår også.

 

Når det gjelder økonomien sier vi det samme. Jeg påstår ikke her at Wenger har gnua på penga, det er bare veldig merkelig at ledelsen påstår man har en milliard også selges de beste. Heldigvis har det snudd på dette punktet nå.

Link to comment
Share on other sites

Takk for svar. Du har helt rett i helhetsinntrykket som jeg gir, jeg mener det er for dårlig med 4 plasser, og 9 år trofetørke. Nå vant vi FA ifjor noe som var MEGET gledelig også ifølge meg ;) Derimot mener jeg vi har i altfor lang tid hatt dårlige/veike spillere i mange posisjoner, dette er ikke rettet opp ennå men Wenger virker å være på vei. Hvorfor klubben har sagt at vi har penger hver silly season siste 6 åra vites ikke, og det virker til å først være tilfelle siste to år.

 

Årets sesong blir spennende, med dagens tropp tror jeg personlig Max 3 plass. Mulig det holder for noen, men jeg mener vi burde vært mer reelle utfordrere. Jeg anser troppen til for svak for CL også. FA cupen kan ha gitt oss ett springbrett til mer senkede skuldre og mer trygghet når det drar seg til, jeg håper mine litt nagative (realistiske) antagelser tar feil og vi kliner til.

 

 

 

Tror du skal lete lenge etter å finne noen som er fornøyd med 9 år med trofetørke. Men det er forskjell på å være misfornøyd og "svartmale" hele situasjonen. Et viktig tema her, er som du selv tar opp det med at klubben har gått ut og sagt at det har vært penger tilgjengelig for spillerkjøp i flere år når det tydeligvis ikke har vært det. Wenger er kanskje en av de dårligste taperne som finnes på managersiden i engelsk fotball, så hvorfor skulle han sette seg i en slik posisjon som han har gjort hvis det har vært midler tilgjengelige for å gjøre noe med situasjonen? Min påstand er at det er kun de to siste sommerne (denne sommeren inkludert) hvor Wenger faktisk har hatt midler tilgjengelig for spillerkjøp uten å måtte selge unna spillere først. Det er greit nok at Wenger er sta, og til tider kanskje har hatt vel stor tro på de yngre spillerne, men når du er så opptatt av at alt ellers i klubben skal være i tipp topp stand, så høres det ulogisk ut for meg at han skulle være mindre opptatt av å ha alt i tipp topp stand når det kommer til spillerstallen.

 

Og bare for å ha det sagt, så ønsker jeg også å ha inn en forsterkning på deffensiv midtbane, da jeg også mener at Arteta og Flamini kan bli for svake i enkeltkamper, men det er langt fra det og legge hele forrige sesongs kollaps på posisjonene deffensive midtbane og spissplass. Det er som nevnt mye mer komplekst enn det. Dersom man tror at det er så enkelt som at hadde vi hentet inn en ny spiss i januar så hadde vi ligaen, så er man smått naive, for så enkelt er det faktisk ikke. Hadde det vært så lettvint, så hadde nok Wenger hentet inn en spiss.

For å ta sist sesongs kollaps først så er jeg en av de som var svært kritiske til at Wenger ikke tok et grep i januarvinduet når det gjelder spissplassen. Jeg tror/trodde ikke at en spiss inn i det vinduet "automatisk" ville gitt oss mesterskapet, men jeg ser ikke bort fra at vi med litt mer offensiv bredde i laget da kunne kommet på "medaljeplass". Jeg legger ikke skylden for "kollapsen" til noen av lagdelene, men vi er for svake på defensiv midtbane så for meg så er behovet stort for et "skikkelig" kjøp der,

Etter min mening så "overpresterte" laget i høstsesongen, og det er selvsagt gledelig, men med en manglende bredde (kvalitet) i stallen når det røynte på så var jeg fornøyd med fjerdeplassen til slutt.

Hvis jeg skal legge skylden for kollapsen til en del av laget så er det manglende bredde (til å takle en lang sesong med skader og suspensjoner) som er synderen i mine øyne.

 

Jeg er enig i at det var naivt å tro at en ekstra spiss inn var alt som skulle til får å vinne gullet, men på samme måte så mener jeg at det er en viss naivitet når det virket som at enkelte mente at "status quo" i troppen etter sist sesong var nok til at vi ville bli reelle utfordrere kommende sesong.

 

Når det gjelder punktet vedrørende "sommervinduene" over flere år så ser jeg ikke bort fra at det er korrekt at det er først i de to siste vinduene at vi har hatt en reell "kjøpekraft". For meg (og kanskje andre) så har det blitt en viss frustrasjon når Wenger sommer etter sommer påstår at han har midler men ikke nødvendigvis så behovet for å benytte seg av de.

 

Til årets stall så er jeg relativt positiv så langt, med ett unntak (DM). Jeg mener at vi har fått en reell styrking av laget der Alexis står for mye av denne ekstra styrken. Men så langt så ser det ut til at alle kjøpene kan kalles gode. Debuchy ser for meg ut til å være en god erstatter på backen, Chambers har jeg stor tro på ut fra det jeg har sett så lang og Ospina ser for meg ut til å styrke keeperduoen (hvis han bare blir frisk ;D ).

Jeg ser ikke bort fra at det kommer inn en erstatter for Vermaelen, men jeg er ikke sikker på det og jeg er heller ikke sikker på om at vi trenger ett nytt tredjevalg siden Chambers meget godt kan fylle denne posisjonen. En ny spiller som fjerdevalg er vel i så fall en nødvendighet.

 

En spiss kommer lite trolig inn, og det samme gjelder nok DM selv om jeg mener at den posisjonen kommer til å bli vår "akilleshæl" kommende sesong.

Link to comment
Share on other sites

Liten notis:

ser ut som verdens beste fotballspiller, Nicklas Bendtner har fått seg ny klubb. Mannen som ifølge pappa Bendtner (forøvrig agenten hans) kunne velge å vrake i toppklubber rundt om i Europa. Real og Barca ble nevnt. Ifølge dansk TV2 har han endelig signert for Wolfsburg, etter å ha firet på lønnskravene. Lykke til

Link to comment
Share on other sites

Liten notis:

ser ut som verdens beste fotballspiller, Nicklas Bendtner har fått seg ny klubb. Mannen som ifølge pappa Bendtner (forøvrig agenten hans) kunne velge å vrake i toppklubber rundt om i Europa. Real og Barca ble nevnt. Ifølge dansk TV2 har han endelig signert for Wolfsburg, etter å ha firet på lønnskravene. Lykke til

Tror han kommer til å gjøre det bra og kjenner jeg Wolfsburg rett tjener han nok veldig greit der også(Var jo slik de fikk Barzagli, Gustavo, Naldo, Dost og Diego, ved å hive penger på dem til de sa ja)

Link to comment
Share on other sites

Goal.com, Mirror og Metro, selve kremen av sportsjournalistikk, hevder i dag at Kostas Manolas har gjennomgått en medical hos oss i dag. Syns det i såfall er en fornuftig investering. 23 år gammel, 13 landskamper for Hellas og har vært fast inventar i Olympiacos' start 11'er i to sesonger allerede.

Link to comment
Share on other sites

Goal.com, Mirror og Metro, selve kremen av sportsjournalistikk, hevder i dag at Kostas Manolas har gjennomgått en medical hos oss i dag. Syns det i såfall er en fornuftig investering. 23 år gammel, 13 landskamper for Hellas og har vært fast inventar i Olympiacos' start 11'er i to sesonger allerede.

Visstnok en veldig god stopper som har vært mye linket de siste to ukene. Blir nok 3-valget vårt på stopperplass(til tross for at Chambers har vært best til nå..)

siden Chambers er en potet.

Link to comment
Share on other sites

Aner ikke en dritt om spilleren, men er visstnok stopper på et gjerrig gresk landslag. Og husk: vi er jævlig tynt besatt bak i midten. Monreal blir sett på som et alternativ til alternativet, men i tillegg til at jeg stiller meg tvilende til Monreal som CB er han jo uaktuell hvis Gibbs blir skadet (ble Gibbs skadet i går?).

 

Jeg sier ja takk til ny stopper i alle fall, og stiller samtidig spørsmålet som ble tatt opp av Erik Thorstvedt (!) i går: har vi egentlig forsterket oss fra i fjor? Fabianski-Ospina, Sagna-Debuchy, Vermaelen-Chambers. Mann for mann er det vel kun Sanchez som gir oss pluss i det regnskapet, samt kanskje Campell som kom inn fra lån.

 

Jeg er positiv foran sesongen altså, men mener vi fortsatt er sårbare i enkelte posisjoner.

Link to comment
Share on other sites

Aner ikke en dritt om spilleren, men er visstnok stopper på et gjerrig gresk landslag. Og husk: vi er jævlig tynt besatt bak i midten. Monreal blir sett på som et alternativ til alternativet, men i tillegg til at jeg stiller meg tvilende til Monreal som CB er han jo uaktuell hvis Gibbs blir skadet (ble Gibbs skadet i går?).

 

Jeg sier ja takk til ny stopper i alle fall, og stiller samtidig spørsmålet som ble tatt opp av Erik Thorstvedt (!) i går: har vi egentlig forsterket oss fra i fjor? Fabianski-Ospina, Sagna-Debuchy, Vermaelen-Chambers. Mann for mann er det vel kun Sanchez som gir oss pluss i det regnskapet, samt kanskje Campell som kom inn fra lån.

 

Jeg er positiv foran sesongen altså, men mener vi fortsatt er sårbare i enkelte posisjoner.

Når det gjelder Gibbs så gikk han ut med en sannsynlig "Hamstring", hvor alvorlig det er kunne ikke Wenger si på pressekonferansen.

 

Når det gjelder årets tropp vs fjorårets, så er det Alexis og Campbell som er den reelle forsterkningen av laget pr. dato. Forsvaret er på stedet hvil eller de har kanskje tatt ett steg tilbake siden Chambers pr. dato erstatter både Vermaelen og Jenkinson. Men tar vi reservelaget med i beregningen så er vel Bellerin en relativ god erstatter for Jenkinson.

Link to comment
Share on other sites

Jeg sier ja takk til ny stopper i alle fall, og stiller samtidig spørsmålet som ble tatt opp av Erik Thorstvedt (!) i går: har vi egentlig forsterket oss fra i fjor? Fabianski-Ospina, Sagna-Debuchy, Vermaelen-Chambers. Mann for mann er det vel kun Sanchez som gir oss pluss i det regnskapet, samt kanskje Campell som kom inn fra lån.

Samme mann påstod jo over halve fjorårssesongen at vi kunne bli mestere. At Spurs-supporteren Thorstvedt nå frykter oss bryr meg lite. Fabianski fikk ikke mange PL-kamper for oss, Vermaelen var kun skadd og Chambers er allerede en god spiller. Sanchez og Campbell kommer inn så vi slipper ineffektive spillere som Ryo på vingplass.

 

Ender vi opp med Manolas har vi fire gode alternativer på stopperplass(Som ikke går utover en annen posisjon som når Sagna kom inn fra høyrebacken i fjor), to nye, friske, hardtarbeidende, tekniske vinger som kan komme godt med og en skuddstopper i verdensklasse.

 

Dessuten har vi vel hentet en tysker som skal hjelpe å motvirke skadeproblemene våre. Dersom Ramsey og Theo holder seg skadefrie og får inn en Manolas(Og gjerne en DM som er bedre enn Coquelin) er jeg optimistisk.

En av grunnene til at vi slet sånn mot storlagene i fjor var at vi måtte spille med spillere som Cazorla og Wilshere istedenfor hurtigere og mer direkte spillere som Ramsey og Theo. Nå har Wenger bygget videre på er hurtigspillende lag og vi har dessuten en ekstra selvtillit etter FA-cupgullet.

 

Jeg er helt overbevist om at vi kommer i topp 3 i år og jeg er ikke ute etter at vi skal splashe pengene på storspillere eller endre filosofiene våre hele tiden. Styret og Wenger har tenkt langsiktig og bygget opp troppen, brikke for brikke og hatt relativt gode resultater under stort press og med lite pengebruk hver sesong. To av de mest dominerende klubbene i verden de siste årene, Bayern og Barca har forøvrig også tenkt langsiktig og holdt på filosofiene sine og har dermed fått suksess.

 

Vi havnet 7 poeng bak i fjor og tilveksten av Sanchez alene kan hjelpe oss med 4-5 i løpet av en sesong. Det samme kan skadefrie Walcott og Ramsey.

 

Sorry for mitt "arshavin-innlegg", men er lei av den syrende negativiteten enkelte her kommer med i blant. Fotballen er ikke FM, hvertfall ikke for en klubb som drives som en klubb og vi har fått inn gode spillere til gode priser. Jeg er sikker på at de andre lagene i toppen frykter oss mer foran denne sesongen enn forrige.

Link to comment
Share on other sites

Er Özil og gjengen klar til tirsdag? Ganske latterlig om de blir ute lenge pga VM

Personlig føler jeg det er helt greit at noen som driver en sånn fysisk jobb med det store presset får seg en pause etter en sånn påkjenning. Hadde de spilt og blitt skadet hadde vi alle kritisert Wenger for å ikke ha nok is i magen til å restituere spillerene fremfor å kjøre dem innpå for tidlig(Som vi har klaget på så mange ganger før) :)

Link to comment
Share on other sites

Noe "arshavin" innlegg var det ikke ;) Du kom ikke mer hersketeknikker eller nedlatende omtaler om andre, så langt ifra :) Det er lov å være positiv, samtidig som det må være lov å være en smule skeptisk. Det ser bedre ut iår enn ifjor, det kan vi vel alle skrive under på, ingen stjerner har reist (selv om kapteinene flyr ut som fluer) og spessielt EN god har kommet inn. Selv liker jeg særlig vår nye 19åring bedre og bedre, for en spiller det blir om han fortsetter utviklingen!

Link to comment
Share on other sites

Sorry for mitt "arshavin-innlegg", men er lei av den syrende negativiteten enkelte her kommer med i blant. Fotballen er ikke FM, hvertfall ikke for en klubb som drives som en klubb og vi har fått inn gode spillere til gode priser. Jeg er sikker på at de andre lagene i toppen frykter oss mer foran denne sesongen enn forrige.

Selv om jeg er en av de som av og til syter litt mye (rent subjektivt med rette ;D ), så er det som Marius- sier ikke et snev av "arshavin" i dine kommentarer. Jeg ønsker alle meninger velkommen så lenge den som skriver de har respekt for at andre mener noe annet, jeg synes et forum der alle er enig er et "fattig" forum.

Link to comment
Share on other sites

To av de mest dominerende klubbene i verden de siste årene, Bayern og Barca har forøvrig også tenkt langsiktig og holdt på filosofiene sine og har dermed fått suksess.

 

Nettopp!

 

Vi kjøpte selveste Özil i fjor. Men den viktigste kvalitetshevingen i laget, skjedde, spør du meg, gjennom Aaron Ramseys utvikling. Og forsåvidt også samarbeidet Kos-Per. Altså spillere vi allerede hadde. Trening. Øvelse. Så lenge vi ikke kan bruke like mye penger som andre, så dette være et element, skal vi vinne saker og ting.

Link to comment
Share on other sites

Det er nå snart kun en uke igjen av vinduet. Wenger har så langt gjort 4 gode kjøp, men som det nevnes er de fleste kun erstatninger for utgående spillere. Den eneste som reelt styrker oss er Alexis, selv om Chambers har vært et meget positivt bekjentskap. Så hvor er vi nå? Jeg vurderer dette ut fra en ambisjon om å kunne vinne en av de to store pokalene denne sesongen.

 

På keepersiden vil jeg kalle det godkjent med Szczesny, Ospina og Martinez.

 

I forsvaret er vi i øyeblikket avhengig av både Hector Bellerin og Ignasi Miquel for å få nødvendig oppdekkning. Bellerin er en meget spennende spiller, Miquel er jeg mer usikker på. Slik Chambers har presentert seg vil jeg ikke kalle det fullstendig krise, men vi er hakket for lette til at det er helt komfortabelt. En ny midtstopper hadde gitt oss nødvendig dekning. Forøvrig er det kun et spørsmål om plan og organisering der bak.

 

Offensive midtbanespillere har vi i søkk og kav. Egentlig for alt mange, og slik sett er Wengers "Cesc-nei" på en måte forståelig forutsatt at de største manglene fra å ha en stall som kan ha en mulighet til å dra dette helt i land i konkurransen med "de blå lagene" blir seriøst addressert. Alexis gir oss et nytt gear med fart og uforutsigbarhet samt et mentalt løft. Han er dog primært en kantspiller og det er etter min mening to andre posisjoner der vi kommer til kort i forhold til det abslolutt øverste nivået.

 

Defensiv/holdende midtbane. Vi har i øyeblikket Arteta og Flamini (samt Coquelin). Jeg liker Arteta. Han er en ærlig spiller som leverer stabilt bra prestasjoner, MEN når klinten skal skilles fra hveten blir han et nummer for lett. Flamini har mye lett synlig innsats å by på, men fotballmessig er han alt for enkel og han er ikke et reelt alternativ til Arteta. Behovet for en spiller med pondus og topp-topp ferdigheter i denne posisjonen er påtagelig.

 

Forrige sesong gikk Wenger løs på sesongen med kun en etablert spiss. Olivier Giroud. En spiller som enten blir elsket eller hatet virker det som. Noen mener han er ubrukelig, og noen mener han er en av toppspissene i Premier League. Vel han er ingen av delene. Han er en spiller på et høyt nivå, men jeg mener han har for mange fysiske og tekniske begrensninger for at vi skal ta siste steget. Det gjør oss for forutsigbare og det værste av alt er Girouds variarende prestasjoner. Noe som kanskje til en viss grad kan "unnskyldes" med at han har måttet bære lasset på topp alene, men desto mer skremmende blir det når det vi har å falle tilbake på er kun Yaya Sanogo og Joel Campbell. Beklager Wenger, men dette tviler jeg på kommer til å holde. Hverken gjennom 8 måneder eller mot de aller beste.

 

Vi mangler strengt tatt to-tre spillere for realistisk å kunne håpe på at vi skal greie å hamle opp med Chelsea, City, Bayern, Real, Barca & Co. I prioritert rekkefølge: en toppspiss, et kraftsentrum og en back-up midtstopper. Har du et ess eller to i ermet frem mot deadline, Arsene? Du kommer til å trenge det !!

Link to comment
Share on other sites

Vi mangler strengt tatt to-tre spillere for realistisk å kunne håpe på at vi skal greie å hamle opp med Chelsea, City, Bayern, Real, Barca & Co. I prioritert rekkefølge: en toppspiss, et kraftsentrum og en back-up midtstopper. Har du et ess eller to i ermet frem mot deadline, Arsene? Du kommer til å trenge det !!

Du setter fingeren på det meste i ditt innlegg og det er vanskelig å være uenig. Og selv om jeg også ideelt sett ønsker en toppspiss, så mener jeg at en enda mer defensiv trygghet vil gjøre den offensive delen mer "trygg", så jeg vil endre den prioriterte rekkefølgen litt. For meg så er kraftsentrumet det som er aller viktigst for oss, når det gjelder spiss v midtstopper så er jeg litt mer usikker. For to uker siden så hadde jeg klart prioritert en midtstopper, men med Chambers som en eventuell ny 3. stopper og Bellerin som er en adekvat backup på høyre back så kan vi (med hell på skadefronten) klare oss. Spissplassen hadde jeg nedprioritert, men så "tafatt" som Giroud virke, til tross for et drømmetreff mot CIty, så er jeg også mer usikker i den posisjonen. Når jeg likevel prioriterer DM framfor spiss så skyldes det den gode dekningen på offensiv midtbane der vi har kandidater som kan bekle posisjonen hvis nødvendig.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...