Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduet sommeren 2014


49 unbeaten

  

27 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Ryktes veldig om Balo og Khedira nå ser jeg, har Ospina-ryktene dødd litt ut?

Keen på å få de to sistnevnte inn i Arsenaldrakta.

Hvis det er noe i ryktene om Balo, håper jeg det er en skrivefeil og at det er snakk om Baloo fra Jungelboken enn Mario Balotelli :)

Ang Ospina, så høres jo 3m£ ut som en god handel.

Ang ytterligere handel, synes jeg det virket på Wenger som om han sa at OM Vermaelen selges vil han ha inn en stopper til. Virket altså ikke som om han hadde planer om å kjøpe ytterligere..!?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 673
  • Created
  • Last Reply

Det er iallefall feil signal og selge nok en kaptein til United i mine øyne. Også må vi se å slutte å velge kapteiner som enten vil bort eller selges. Vermaelen med ny selvtilitt er en god spiller, ikke noe jeg vil se hos en rival. Selg til utlandet om han ikke aksepterer å være 3 valg som sloss for plass.

Link to comment
Share on other sites

Det er iallefall feil signal og selge nok en kaptein til United i mine øyne. Også må vi se å slutte å velge kapteiner som enten vil bort eller selges. Vermaelen med ny selvtilitt er en god spiller, ikke noe jeg vil se hos en rival. Selg til utlandet om han ikke aksepterer å være 3 valg som sloss for plass.

 

 

Wenger + kaptein= fail

 

Fabregas, Van Persei, Vermalelen.

Link to comment
Share on other sites

Det er iallefall feil signal og selge nok en kaptein til United i mine øyne. Også må vi se å slutte å velge kapteiner som enten vil bort eller selges. Vermaelen med ny selvtilitt er en god spiller, ikke noe jeg vil se hos en rival. Selg til utlandet om han ikke aksepterer å være 3 valg som sloss for plass.

Helt enig, oppgrader Mertesacker til kaptein før sesongen og selg heller Vermaelen i januar om vi må. Våre to siste Arsenalkapteiner kan ikke spille for Manchester United.

Link to comment
Share on other sites

Hvis det er noe i ryktene om Balo, håper jeg det er en skrivefeil og at det er snakk om Baloo fra Jungelboken enn Mario Balotelli :)

Ang Ospina, så høres jo 3m£ ut som en god handel.

Ang ytterligere handel, synes jeg det virket på Wenger som om han sa at OM Vermaelen selges vil han ha inn en stopper til. Virket altså ikke som om han hadde planer om å kjøpe ytterligere..!?

Desverre Mario Balotelli, ønsket meg heller Loic Remy, men han ser ut til å være på vei til Liverpool(Like greit, fordi han er en lik spillertyper som Sturridge og for oss ville han vært noe annerledes). Egentlig er vi greit besatt med Sanchez, Podolski, Sanogo, Giroud og Walcott.

 

Ospina for 3.000.000£ er en meget god handel og jeg er veldig enig med deg at vi trenger et fjerdevalg på stopperplass, usikker på om denne spanjolen er god nok..

 

Forøvrig gøy å se at Chelsea nå jakter Miranda(Og sikkert fortsatt returen til Tiago) mens Liverpool fortsatt jakter Lovren, tømmer hver sin klubb for profiler istedenfor å bygge sammen egne lag stjeler de bare fra andre. Chelsea har dog hentet fra et bedre lag og jeg forventer at de blir langt sterkere enn Liverpool i år.(Og muligens alle andre)

Link to comment
Share on other sites

Schneiderlin

Vært favoritten min til rollen hele tiden, desverre blir han nok dyr, Southampton vil nok ikke selge mer av stallen sin nå, da den allerede begynner å bli tynn og Schneiderlin har vært deres beste midtbanespiller og på mange måter hjertet i laget. Vanskelig å sammenlikne med så forskjellige roller, men ser på han som langt bedre enn Lallana, dessuten telles jo begge som engelskproduserte.

 

Spent på om vi vil spille med høyere press om vi får inn han.

Link to comment
Share on other sites

Hmm, han trodde jeg skulle bli en av de som tok steget opp. Syntes det blir unormalt mange som faller fra nå, altså som ikke klarer å hevde seg fra akademiet.

Før i tiden gikk vi for å ha noe av de beste unge talentene samt fasiliteter. Men hvem har vi egentlig fostret helt opp på egenhånd nå? Wilshere og Jenk? Ramsey kom jo fra Cardiff.

Link to comment
Share on other sites

Hmm, han trodde jeg skulle bli en av de som tok steget opp. Syntes det blir unormalt mange som faller fra nå, altså som ikke klarer å hevde seg fra akademiet.

Før i tiden gikk vi for å ha noe av de beste unge talentene samt fasiliteter. Men hvem har vi egentlig fostret helt opp på egenhånd nå? Wilshere og Jenk? Ramsey kom jo fra Cardiff.

Jenk kom fra Charlton som 19-åring. Gibbs kan vel regnes som fostret opp av oss, selv om han kom til oss i 04 fra Wimbledon. Da var han vel 15 år gammel. Szczesny har vært i klubben siden han var 16.

Link to comment
Share on other sites

Hmm, han trodde jeg skulle bli en av de som tok steget opp. Syntes det blir unormalt mange som faller fra nå, altså som ikke klarer å hevde seg fra akademiet.

Før i tiden gikk vi for å ha noe av de beste unge talentene samt fasiliteter. Men hvem har vi egentlig fostret helt opp på egenhånd nå? Wilshere og Jenk? Ramsey kom jo fra Cardiff.

Jenkinson kom fra Charlton som 19-åring. Ramsey fra Cardiff da han var 17. Gnabry kom da han var 15. Sczcesny kom da han var 16. Gibbs kom fra Wimbledon da han var 15. Fabregas kom som 16-åring.

 

Av de hotteste unggutta som har vært i Arsenal hele livet, kommer jeg bare på Chuba Akpom som startet i klubben som 6-åring!

 

De siste 8-10 åra har det vært mange unggutter som har kommet opp på førstelagsnivå. Det var jo det 'Project youth' handlet om. Jeg tror nåløyet blir vanskligere å komme gjennom nå, fordi førstelagets ambisjoner og nivå er enda høyere enn tidligere, og fordi vi i større grad henter etablerte stjernespillere.

 

Det er mulig at jobben som har blitt gjort i på akademiet de siste par åra har vært svakere enn tidligere, men nå som Jonker er på plass har jeg ståltro på at vi får et oppsving igjen. Han har hittil gitt scholarship til 9 spillere fra egen klubb og hentet inn en del meget interessante talenter (15-18 år) fra rundt om i Europa.

Link to comment
Share on other sites

Jenkinson kom fra Charlton som 19-åring. Ramsey fra Cardiff da han var 17. Gnabry kom da han var 15. Sczcesny kom da han var 16. Gibbs kom fra Wimbledon da han var 15. Fabregas kom som 16-åring.

 

Av de hotteste unggutta som har vært i Arsenal hele livet, kommer jeg bare på Chuba Akpom som startet i klubben som 6-åring!

 

De siste 8-10 åra har det vært mange unggutter som har kommet opp på førstelagsnivå. Det var jo det 'Project youth' handlet om. Jeg tror nåløyet blir vanskligere å komme gjennom nå, fordi førstelagets ambisjoner og nivå er enda høyere enn tidligere, og fordi vi i større grad henter etablerte stjernespillere.

 

Det er mulig at jobben som har blitt gjort i på akademiet de siste par åra har vært svakere enn tidligere, men nå som Jonker er på plass har jeg ståltro på at vi får et oppsving igjen. Han har hittil gitt scholarship til 9 spillere fra egen klubb og hentet inn en del meget interessante talenter (15-18 år) fra rundt om i Europa.

Vi kan ikke gjøre noe med at 8-åringene vi henter ikke blir bedre. Gutter vi henta i ung alder som Sczcesny virker da også å ha et hjerte for klubben, samtidig har vi jo fått inn spillere som Gnabry, Jenkinson, Ramsey, Ox, Theo, Song, Djourou og så videre som kan styrke førstelaget med tiden eller gi penger til kassa. Problemet er at man, når man følger med litt engasjerer seg litt for mye i disse unggutta(Jeg var superfan av Emmanuel-Thomas og Afobe), som ikke tar steget, samt en del av de som hentes inn, Gallindo og Wellington Silva for å ta to eksempler. Får vi inn en fra U18 som blir god nok for klubben er jeg fornøyd, de 10 andre på laget har da kanskje ikke tatt steget, men vært en del av utviklingen til han som kommer opp og det handler egentlig bare om hardt arbeid og å være heldig med skader.

 

Spent på Jonker, men tror ikke vi kommer til å få opp så mye flere engelskproduserte spillere da det er få av de som tar steget totalt sett også..

Link to comment
Share on other sites

Førstelagets ambisjoner høyere? Den kjøper jeg ikke kontra 10-15 år tilbake.

Hvor mange unggutter fra England hadde vi på "The Invincibles" som hadde vært i klubben siden ung alder? Ashley Cole?

Nåløyet er langt trangere nå enn for 10-15 år tilbake. Da var det snakk om de fire store og for 15 år siden var det vel nesten utelukkende snakk om oss eller United. Det er flere gode lag i ligaen nå og vi har ikke tid eller rom til å satse like mye på ungdommer som for et par år siden. Derfor har også utlån blitt mer populære der 18-åringer som kan gjøre store feil og ødelegge kamper for oss kan være gode nok til å være stand-out performers i lag i Championship for eksempel.

 

Penga kom for alvor til PL og ligaen er nå bygget opp med lag med mye penger fra rike eiere og lag som jobber smart og ikke har samme presset på seg for å nå CL hvert år(Southampton har finansiert flere års drift med salgene i sommer, på spillere som var billige og unge og kan nå slippe til et nytt kobbel, men de kommer jo ikke til å komme i nærheten av CL og ville sannsynligvis ikke gjort det om de hadde beholdt alle heller)

Link to comment
Share on other sites

Sam @samuelJayC 1 min

Chambers fee reportedly between £7m-£12m. Arsenal view him as long-term right-back & centre-back cover. #afc

Nytt andrevalg på høyreback, fjerdevalg som midtstopper og mulig midtbanespiller - et talent av en potet som vil være en flott signering for fremtiden. Om det stemmer så må Jenkinson enten ut på lån kommende sesong, eller bare selges da Chambers går foran i køen.

Link to comment
Share on other sites

Flere og flere "eksperter" tror ikke Arsenal kan vinne ligaen med Giroud som spydspiss, mens vi derimot er reelle kandidater om vi får inn en målfarlig toppspiller.

Jeg kunne ikke vært mer enig. I enkelte kamper tror jeg Giroud ville passet bedre enn en tektisk rask og målfarlig spiller, men jevnt over trenger vi noe bedre.

 

Campbell kan bli en joker om han skulle levert fra dag en, men jeg ser for meg han blir solgt. Walcott kan spille der, men er jo skadet ofte. Alexis er vel tiltenkt kantrolle. Podolski fungerer bedre i mellomrommet og Sanogo scorer ikke mål. Hva tror dere andre? Som sagt vil mine personlige forventninger synke betraktelig om vi ikke får inn en reell utfordrer til Giroud som har andre kvaliteter.

Link to comment
Share on other sites

Flere og flere "eksperter" tror ikke Arsenal kan vinne ligaen med Giroud som spydspiss, mens vi derimot er reelle kandidater om vi får inn en målfarlig toppspiller.

Jeg kunne ikke vært mer enig. I enkelte kamper tror jeg Giroud ville passet bedre enn en tektisk rask og målfarlig spiller, men jevnt over trenger vi noe bedre.

 

Campbell kan bli en joker om han skulle levert fra dag en, men jeg ser for meg han blir solgt. Walcott kan spille der, men er jo skadet ofte. Alexis er vel tiltenkt kantrolle. Podolski fungerer bedre i mellomrommet og Sanogo scorer ikke mål. Hva tror dere andre? Som sagt vil mine personlige forventninger synke betraktelig om vi ikke får inn en reell utfordrer til Giroud som har andre kvaliteter.

 

 

Jeg tror Sanchez er hentet inn for å spille spiss. Backup kantspillere: Campbell, Chamberlain, Podolski, Gnabry. Backup spiss: Giroud, Sanogo.

 

Walcott-Ozil-Cazorla

Sanchez

 

Lukter svidd av det angrepet spør du meg. :)

 

 

Link to comment
Share on other sites

Ben Smith ‏@BenSmithBBC 20 min

I'm told Arsenal want Morgan Schneiderlin AND Callum Chambers from Southampton. Spurs have also made an enquiry for Jay Rodriguez

Ville vært fantastiske signeringer begge to og med forsterket laget vårt betraktelig(Ingen av de vil være fast uke inn og uke ut, men Schneiderlin gir oss noe annet på midten og Chambers er et stortalent).

 

Har ligget i luften en stund at Jenks blir utlånt/solgt, synd for elsker at han har lokal tilhørlighet og er en veldig likandes kar, viste seg jo også som en veldig god fotballspiller på den tiden han debuterte på landslaget. Dersom vi signerer Chambers må det bety at Wenger mener han har større potensiale og at AW har større tro på han enn både Jenks og Bellerin.(Noe jeg alt i alt er positiv til, en av mine store ankepunkt mot Wenger må være at han har vært for lojal mot enkelte talenter og unngått å hente gode spillere for å ikke stanse utviklingen deres, selv om det også har gitt oss mange fantastiske spillere)

 

Likte Saints i fjor og mener de gjør rett i å selge ut det de kan nå som de har vært sånn i vinden og spillerprisene deres er noe inflatert. Salg av Schneiderlin og Chambers gir økt satsning på Wanyama(Med spilleren deres som nok blir mest verdt i fremtiden, Ward-Prowse) og Clyne som også er meget gode, Lallana erstattes av Tadic som virker som en vilt talentfull playmaker og Pelle har også gode tall fra Nederland(Men Kezman og Ruiz så også ut som guder i nederlandsk fotball).

 

De kunne fremdeles hatt godt av en bedre førstekeeper, en ny venstreback og trenger å få mer ut av Osvaldo og Ramirez om de blir i klubben, men ser egentlig meget bra ut til tross for at det ser ut som de mister halve førstelaget sitt i sommer.

 

 

Aller dårligst nytt er vel dette for Coquelin som har spilt DM og høyreback for oss tidligere, alltid likt han og håper vi får en videresalgsklausul på han. Tror at han og Miquel vil forlate klubben snart.

Link to comment
Share on other sites

 

Av de hotteste unggutta som har vært i Arsenal hele livet, kommer jeg bare på Chuba Akpom som startet i klubben som 6-åring!

 

 

...også er jo Alex Iwobi litt spennende.

 

http://arsenal-mania.com/articles/3110833/Young-Guns-Arsenals-Alex-Iwobi.html

 

Startet i Arsenal som 8-åring, fylte 18 i mai. Spilte noen kamper på U21 forrige sesong, og preget Uefa-U19 turneringen.

Link to comment
Share on other sites

Hvor går grensen på alder for at man skal kalle dem skikkelig Arsenal oppdrett? For min del kan de gjerne være 15-16 år også går de gradene i akademiet for å blomstre for fullt. Da har det skjedd hos OSS, selv om det kan være ett skikkelig talent som ble hentet.

Greia jeg nevnte var vel at jeg føler mange potensielle forsvinner ut dørene for tiden... Det er helt riktig å sende de som ikke er gode nok på dør, men med våre fasiliteter og opparbeidet akademi trodde jeg vi skulle klart å fått fler igjennom nåløyet.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...