Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduet sommeren 2014


49 unbeaten

  

27 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Replies 673
  • Created
  • Last Reply

David Ornstein @bbcsport_david 11m

Tottenham in talks to sign Southampton midfielder Morgan Schneiderlin & forward Jay Rodriguez, as reported by @SimonPeach #thfc #saintsfc

Da blir det ingen Schneiderlin å se i Arsenal trolig. Håper at Wenger fortsatt har en midtbanespiller i sikte og at Schneiderlin bare var vår "backup"-plan.

Link to comment
Share on other sites

David Ornstein ‏@bbcsport_david 11m

Tottenham in talks to sign Southampton midfielder Morgan Schneiderlin & forward Jay Rodriguez, as reported by @SimonPeach #thfc #saintsfc

 

Da blir det ingen Schneiderlin å se i Arsenal trolig. Håper at Wenger fortsatt har en midtbanespiller i sikte og at Schneiderlin bare var vår "backup"-plan.

Det virker som om Soton har tenkt seg gjennom kommende sesong med en feit bankkonto, men uten fotballspillere...

Link to comment
Share on other sites

Så langt har vi vell svidd av rundt 600mill, noe som er langt i overkant av hva jeg forventet iallefall. Alexis var en slik signering som gir vann i munnen, ellers har det vært nødvendige HB, Keeper og nå ett talent inn. Det koster å være med for å si det slik, av disse er det kun Alexis som virkelig er prikken over i'en. Regner med vi må ut med rundt 200 mill til for en skikkelig DM, som vi er avhengig av for å ikke få 5-1 og 6-0 siffre mot oss i enkeltkamper.. Wenger må da ut med 800 mill på ett transfervindu, noe som er helt mot normalen der i gården.

 

Av salg er det mye gratis og frigitte spillere, Eisfeld fikk vi vel noen millioner for. Jenkinson regner jeg med forsvinner for en rundt 100mill, samt Vermaelen kan jo være på vei ut for samme sum. 200mill + inn der altså om det skjer.

Link to comment
Share on other sites

Klausulen til Cesc, forhandlingene om klausulen til Vela, salget av Djourou og Eisfeld har gitt oss i overkant av £20m. Så vi har ikke brukt så forferdelig mye penger.

 

Sanchez - £30m

Debuchy - £10-12m

Ospina - £3m

Chambers - £10m (£16m når man tar med eventuelle bonuser o.l.)

 

Så £55m - £22m = £33m brukt sånn ca.

 

Ellers er det i mine øyne virkelig at must å oppgradere på Arteta og Flamini. Førstnevnte har rett og slett ikke beina til å holde tritt lenger (ble parkert så det sang mot Red Bulls blant annet) og sistnevnte begynte bra i fjor, men dabbet kraftig av etterhvert. Håper virkelig at enten Khedira eller William Carvalho ender opp hos oss. Ellers mener jeg også fortsatt at en spiss eller en kantspiller burde stå på lista da Cazorla virkelig ikke passer inn på venstrekanten.

Link to comment
Share on other sites

Vela hadde jeg glemt, og ser han skal være "solgt" (frigitt av klausul) for 80mill.

 

inn:

Debuchy: 12mill£

Sánchez: 35mill£

Ospina: 3mill£

Chambers: 16mill£

tot: 66mill£

 

ut:

Fabiański - gratis

Ansah - gratis

Sagna - gratis

Bendtner - frigitt

Young - frigitt

Aneke - frigitt

Boateng - frigitt

Vela: 8,8mill£

Eisfeld: 0.4mill£

tot: 9,2mill£

 

Ifølge denne oversikten har vi da brukt 56,8mill£ så langt. Så jeg vet ikke helt hvordan du blir kvitt over 23mill£...

 

Kilde: http://www.transferleague.co.uk/premiership-transfers/arsenal-transfers.html

Link to comment
Share on other sites

Skulle ikke stå £23m der forøvrig. Skulle stå £20m, men av en eller annen grunn så endte jeg opp på £23m. Blandet også Vela sin sum med euro med pund. Mente det var £11m og ikke €11m.

 

Fabregas ga oss £5,6m. Vela var tett opp mot £9m. Djourou var £2-3m. Eisfeld var nærmere £1m.

Sanchez kostet oss heller ikke £35m. Chambers ei heller £16m. Sanchez var visstnok £27m + £3m og Chambers var £10m + £6m.

 

5,6 + 9 + 2,5 + 1 = 18,1.

 

Link to comment
Share on other sites

Hvor får du disse summene som er mye lavere enn hva andre oppererer med? (bare lurer)

 

Tar det fra folkene som meldte overgangene for disse spillerene langt før alle de andre mediene plukket opp på de. Der hvor avisene kun nevner "totalsummen" som f.eks. på Chambers hvor summen totalt sett kan stige opp til £16m så er det en "fee" på £16m for de. Faktumet er at det er en avtale på lik linje med Chamberlain og Walcott hvor vi betaler en god porsjon av summen der og da, mens resten av pengene er avhengig av diverse klausuler som kommer fra antall opptredner, mål o.l. over de neste årene.

 

Fra alle folkene jeg følger på twitter så er det 2 stk jeg "stoler" på. De sier at summen for Sanchez var £27m + £3m. Det samme sa et par andre journalister som var basert i Katalonia, men når overgangen blir bekreftet i England så er plutselig summen oppe i £35m. Merkelige greier.

Link to comment
Share on other sites

 

Bendtner - frigitt

 

Bare for å være umåtelig mye (unødvendig) kverulantisk ;D , så ble vel ikke Bendtner "frigitt". Kontrakten gikk så vidt jeg vet ut 1. juli i år, så da gikk han vel " gratis" på lik linje med Sagna og Fabianski.

Link to comment
Share on other sites

Vel vel, neste år får vi vel fasiten da regnskapet offentligjøres såvidt jeg vet. Det er litt merkelig at klubbene hemmeliggjør overgangssummer i all den tid, det må offentliggjøres for FA og UEFA, samt det blir kjent gjennom regnskapene året etter.

 

Hva som er rett her kjenner jeg ikke til, men jeg forstår resonnementet ditt med kilder ect. Syntes dog gapet er stort, og håper selvsagt vi er nærmere ditt regnestykke enn "mitt". Sjansene er da mye større for at Wenger virkelig skaffer oss den DM vi trenger, det er plassen det MÅ forsterkes på... Så kan heller det gjerne dukke opp en spiss av hatten en av de siste dagene for å gjøre vinduet komplett :)

Link to comment
Share on other sites

Bare for å være umåtelig mye (unødvendig) kverulantisk ;D , så ble vel ikke Bendtner "frigitt". Kontrakten gikk så vidt jeg vet ut 1. juli i år, så da gikk han vel " gratis" på lik linje med Sagna og Fabianski.

 

Såvidt jeg vet kalles spillere som skriver kontrakt med andre ved kontraktsslutten hos oss - gratis. Mens spillere som ikke har kontrakt klar, blir kallt frigitt.. Men vi vet jo alle at Bendtner ikke hadde noen kontrakt klar ;) Mannen kunne spillt i tysk fotball nå med god lønn, men krevde mer. Minner om at faren er agenten hans!

Link to comment
Share on other sites

 

Såvidt jeg vet kalles spillere som skriver kontrakt med andre ved kontraktsslutten hos oss - gratis. Mens spillere som ikke har kontrakt klar, blir kallt frigitt.. Men vi vet jo alle at Bendtner ikke hadde noen kontrakt klar ;) Mannen kunne spillt i tysk fotball nå med god lønn, men krevde mer. Minner om at faren er agenten hans!

Det er ikke tvil om at det må være en liten "skrue løs" hos den nevnte danske (eller kanskje "skruen er løs" hos en muligens dominerende far/agent).

 

Hans påståtte krav ovenfor Frankfurt var £40k i uken + ytterlige £30k for hvert poeng klubben måtte ta gjennom sesongen. For en spiller som knapt har levert på banen på "lang tid" så forstår jeg godt at Eintracht Frankfurt heller ser etter andre spillere. Familien Bendtner er muligens ikke helt realistiske når det gjelder hvilket nivå Bendtner ligger på akkurat nå, men kanskje hvis han tar seg en tur til en klubb på den arabiske halvøy så kan han kanskje håve inn noen brukbare summer.

Link to comment
Share on other sites

Vet ikke helt hvor jeg skulle poste, men...

 

A.cole gikk faktisk NED i lønn...

 

Snakker vi om den mannen ennå? :) Ikke så rart han gikk ned all den tid han er på overtid, og sikkert fikk tjent seg søkkrik på Manchester oppholdet sitt. Ned til varmere strøk, og har sikkert nok penger å rutte med i lang tid fremover.

Link to comment
Share on other sites

Vet ikke helt hvor jeg skulle poste, men...

 

A.cole gikk faktisk NED i lønn...

 

 

Snakker vi om den mannen ennå? :) Ikke så rart han gikk ned all den tid han er på overtid, og sikkert fikk tjent seg søkkrik på Manchester oppholdet sitt. Ned til varmere strøk, og har sikkert nok penger å rutte med i lang tid fremover.

 

Jeg er litt usikker på hvilken Cole Nima henviser til.

 

Andy Cole eller Ashely Cole?

 

Andy Cole som Marius- kommenterer har vel lagt opp for lengst, så jeg antar at det er Cashley Cole Nima skriver om,

Link to comment
Share on other sites

 

Jeg er litt usikker på hvilken Cole Nima henviser til.

 

Andy Cole eller Ashely Cole?

 

Andy Cole som Marius- kommenterer har vel lagt opp for lengst, så jeg antar at det er Cashley Cole Nima skriver om,

Enda en grunn til å skille i A.Cole(Andy) og C.Cole(Cashley)

Flirte godt over lagbildet til Roma, han var ikke akkurat den spilleren flest ville stå med.

 

Forøvrig ser jeg at et av ligaens største beist har blitt tidenes dyreste Everton-kjøp. Fantastisk fysikk, men ikke spesielt fotballklok, teknikken skranter litt(fortsatt meget god med tanke på at tempoet han har innabords og styrken), hovedgrunnen til at jeg er glad vi ikke var på banen er derimot linkupspillet hans, som er svært middelmådig.

 

 

Om klubben vår: Får vi inn en god DM nå har Ivan gjort en god jobb i sommer, Schneiderin ryktes å ha takket nei og foretrekker visst Spurs for fast spilletid(det gjorde Vertonghen også og han er jeg glad vi ikke endte opp med)

 

Får vi inn en stopperreserve i tillegg har Ivan gjort en ekstremt god jobb.(Spissplassen anser jeg som dekket med Campbell, Giroud, Theo, Alexis, Sanogo, Podolski osv..) Kun Giroud, Campbell og Sanogo jeg har troen på som ren spiss i vårt system desverre.(Podolski har alt som skal til for å kunne plaffe inn mye flere i PL, men mangler den naturlige evnen til å finne rom og strekke forsvaret og åpne plass for seg selv eller andre i laget vårt. Isteden har han tatt rollen som en mer spillende spiss som trekker for dypt ned i banen og ikke klarer linkupspill som det Giroud gjør.

 

Ser gjerne at han fortsetter på venstresiden vår dersom Theo/Alexis er ute eller en av de er på topp da han har fått mange viktige målpoeng for oss, ønsket tidligere et kantbytte på han og Theo så de kan gå inn og skyte med godfoten, men så latterlig enbeint Podolski er så tviler jeg på at han ville klart å utsidedempe ballen i fart hver gang og derfor best at han får fortsette på venstre.

Link to comment
Share on other sites

Podolski har 12 mål på 20 kamper (7 som innbytter) ifjor.

Giroud endte på 22 mål på 46 kamper (5 som innbytter) ifjor.

 

Giroud spillte spiss i samtlige, Podolski en eller to som spiss og resten på kant. Podolski er en av våre farligeste måltyver i laget, og en av de beste avslutterne. Hvofor han snakkes så ned forstår jeg ikke all den tid han ikke får spille der han trives (mellomrommet). Jeg syntes han gjør en god jobb, og sålenge han er fornøyd med å ikke spille førstefiolin i start 11'ere, så er han en genial mann å ha på benk eller starte kamper med.

Link to comment
Share on other sites

Podolski har 12 mål på 20 kamper (7 som innbytter) ifjor.

Giroud endte på 22 mål på 46 kamper (5 som innbytter) ifjor.

 

Giroud spillte spiss i samtlige, Podolski en eller to som spiss og resten på kant. Podolski er en av våre farligeste måltyver i laget, og en av de beste avslutterne. Hvofor han snakkes så ned forstår jeg ikke all den tid han ikke får spille der han trives (mellomrommet). Jeg syntes han gjør en god jobb, og sålenge han er fornøyd med å ikke spille førstefiolin i start 11'ere, så er han en genial mann å ha på benk eller starte kamper med.

----

 

helt enig! Podolski er lagets beste avslutter og veldig viktig å ha i troppen, særlig i et lag der nesten alle er for dårlige avsluttere. Han er dessverre ujevn i prestasjonene, og faller lett ut, men det kan kanskje skyldes at Wenger ikke bruker ham optimalt, som du er inne på. Men så lenge han er happy med å være squad-player, ville det være galskap å kvitte seg med en spiller med hans kvaliteter. I tillegg virker det som om han er en humør-faktor i troppen, og det er også en grunn til å beholde ham. Vi så jo hans rolle for Tyskland under VM. Virket ikke som han var særlig skuffet over å få spille så lite... sånne spillere er det for få av i dagens fotball, der de aller fleste fremstår som store egoer.

Link to comment
Share on other sites

----

 

helt enig! Podolski er lagets beste avslutter og veldig viktig å ha i troppen, særlig i et lag der nesten alle er for dårlige avsluttere. Han er dessverre ujevn i prestasjonene, og faller lett ut, men det kan kanskje skyldes at Wenger ikke bruker ham optimalt, som du er inne på. Men så lenge han er happy med å være squad-player, ville det være galskap å kvitte seg med en spiller med hans kvaliteter. I tillegg virker det som om han er en humør-faktor i troppen, og det er også en grunn til å beholde ham. Vi så jo hans rolle for Tyskland under VM. Virket ikke som han var særlig skuffet over å få spille så lite... sånne spillere er det for få av i dagens fotball, der de aller fleste fremstår som store egoer.

 

 

Amen! Podolski er kvalitet på så mange andre måter enn bare fotball!

Link to comment
Share on other sites

Arsenal nærmer seg Quintero

Sky Sports skriver at Arsenal har satt inn støtet for å signere Portos Juan Fernando Quintero. 21-åringen fra Colombia er blitt linket til London-klubben, og kan forsterke Arsenals midtbane.

 

 

Legit?

Link to comment
Share on other sites

Jævlig mye støy hvertfall og typisk Arsenal mtp. at det kommer ut av det blå (som Chambers blant annet). Mange veldig troverdige journalister som rapporterer dette hvertfall. Og med så mye røyk er det nok ild også.

Men, klarer ikke å se for meg at Quintaro kommer inn uten at noen går ut. Skal ikke se bortifra at Cazorla eller Podolski forsvinner i så fall.

Link to comment
Share on other sites

Om den er legit eller ikke er umulig å si. Inntil videre så velger jeg å være skeptisk til denne. Spilleren er sikkert god han, men det er ikke en offensiv midtbane/playmaker/ving som er vårt største behov nå, men kanskje en slik spiller kan være aktuell hvis Cazorla skulle være på vei til Spania.

 

Som sagt så florerer det med rykter og dessverre så har flere og flere "seriøse" media-aktører kommet inn i gaten der "løse rykter" litt for lett blir tatt som "god fisk".

Link to comment
Share on other sites

Quintero er vel off.midtbane? Hva skal vi med fler? Da må som noen andre her nevner noen ut, Cazorla er vel først i køen siden Ath.Madrid står å stanger på døra. Det er DM vi trenger!! Orker ikke flere ydmykelser når ting går på tverke etter håpløse ballmiss og hodeløs angrepsfotball.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...