Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduet sommeren 2014


49 unbeaten

  

27 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Replies 673
  • Created
  • Last Reply

Siste ryktene går ut på at Wenger muligens ikke kommer til å kjøpe noen DM, da han ser på Chambers som en mulighet i den posisjonen, og skal visstnok teste han ut som DM i kampen mot City på søndag. Personlig ser jeg ikke noe problem med det, da Community Shield for min del kun er en treningskamp. Dersom Chambers skulle mislykkes som DM, har man god tid til å hente inn en solid DM, og dersom han skulle lykkes og gjøre jobben bra, har vi muligens spart penger og kan heller fokusere på å hente inn en midtstopper og en klassespiss.

Link to comment
Share on other sites

Siste ryktene går ut på at Wenger muligens ikke kommer til å kjøpe noen DM, da han ser på Chambers som en mulighet i den posisjonen, og skal visstnok teste han ut som DM i kampen mot City på søndag. Personlig ser jeg ikke noe problem med det, da Community Shield for min del kun er en treningskamp. Dersom Chambers skulle mislykkes som DM, har man god tid til å hente inn en solid DM, og dersom han skulle lykkes og gjøre jobben bra, har vi muligens spart penger og kan heller fokusere på å hente inn en midtstopper og en klassespiss.

Hvis Chambers fungerer som DM så er det forsåvidt greit det, men det jeg er "redd" for er at han (p.g.a. at han er så anvendelig) skal bli en "Potet" som flyttes mellom DM, back og stopperplass. Det er selvsagt ikke negativt å ha en slik "Potet" i laget, men vi har behov for en DM som skal være fast i den posisjonen og som skaper balanse i laget. Et eventuelt stadig skifte av spillere i denne posisjonen kan være negativt for laget.

 

Chambers som fast DM skaper også et behov for ny backup på høgrebacken eller at f.eks. Bellerin er klar til å ta steget opp i førstelagstroppen. Det kan også skape et behov for en ekstra stopper i tillegg til erstatteren for Vermaelen.

 

Det er greit at Chambers eventuelt blir testet ut i denne posisjonen mot CIty, men hvis det tilslutt betyr at vi blir sittende igjen med tre "halvgode" alternativ som DM istedet for en "ekte" DM så gjør det meg en smule skeptisk til kommende sesong. Dessuten så er det vel kanskje et behov for Chambers på stopperplass mot City. Vermaelen har vel vært småskadd (den offisielle versjonen) og er på vei ut av klubben mens Mertesacker først er tilbake fra ferie dagen etter Citykampen.

 

Ellers er jeg enig i at denne kampen godt kan regnes som en treningskamp så resultatet er forsåvidt ikke sååå viktig,

 

EDIT!! Mens jeg skrev innlegget så opplyser BBC at Vermaelen er klar for Barcelona. Hvis det stemmer så har vi kun Koscielny som er klar i stopperrollen mot City så da antar jeg at Chambers blir hans makker der. Eller skal vi prøva Nacho enda en gang i den rollen?

Link to comment
Share on other sites

Nå som Vermaelen offisielt har forlatt Arsenal så er spørsmålet hva som skjer på transfer-markedet og jeg kan forsåvidt se for meg flere aktuelle scenarier. SIden det også er uvanlig stille på ryktefronten (og her på forumet) når det gjelder aktuelle spillere inn så tenkte jeg å "fantasere" litt om hva som kan skje.

 

- Det mest aktuelle er vel at vi får inn en "rimelig" kanskje en litt rutinert spiller som ikke er klart førstelagsvalg. Jeg innbiller meg at Wenger tenker som mange fans at Per og Kos er det perfekte valget bak og det er ingen vits i å hente inn en reell konkurrent men istedet en grei backup som 3. valg.

 

- Men samtidig så ser jeg for meg at den litt "avdankede" spilleren som jeg nevner i punkt 1 ikke blir vårt 3. valg men derimot et 4. valg der Chambers i realiteten blir vår nye 3. valg.

 

- Kanskje slår Wenger litt på stortromma og går for klasse når det gjelder Vermaelens erstatter, jeg tror det ikke men jeg hadde likt dette alternativet. Det er selvsagt å "banne i kirka" å lufte tanken om at vi skal få inn en ny midtstopper (som f.eks. Hummels) som blir en reell konkurrent til vårt stopperpar. Grunnen til at jeg ikke avviser denne tanken er at vi har et godt stopperpar, men det er ikke et par uten klare svakheter, samtidig så trenger vi en ny midtforsvarer som er minst jevngode med Per/Kos slik at våre spillere bak får muligheten til å hvile litt når kampprogrammet er på sitt verste. Per (min navnebror) har sin fantastiske "lange" fot, men hvor lenge kan han bruke rutinen for å kompensere for en dårlig hurtighet og vil farten bli et større problem i tiden som kommer? Kos ser ut til å ha fått fikset "sikringsskapet" og forhåpentligvis så er det slutt på de "hodeløse" situasjonene fra den kanten, men jeg frykter fremdeles at det kan komme noen "idiotiske" røde kort,

 

Personlig så tror jeg nok vi får inn en rutinert spiller av "akseptabel" kvalitet men ikke noe mer.

 

Jeg nevnte Chambers i punkt to og jeg er svært usikker på hvilke tanker Wenger har om vår nye unge spiller. På nettsidene så blir han plassert i mange posisjoner og jeg er forsåvidt redd for at han skal bli en spiller som blir brukt som reserve på diverse posisjoner istedet for å få "spesialisere" seg i en fast rolle. Uansett så håper jeg at Chambers blir værende i backfireren og at han ikke skal fungere som en ambulerende forsvarer/DM.

Link to comment
Share on other sites

Nå som Vermaelen offisielt har forlatt Arsenal så er spørsmålet hva som skjer på transfer-markedet og jeg kan forsåvidt se for meg flere aktuelle scenarier. SIden det også er uvanlig stille på ryktefronten (og her på forumet) når det gjelder aktuelle spillere inn så tenkte jeg å "fantasere" litt om hva som kan skje.

 

- Det mest aktuelle er vel at vi får inn en "rimelig" kanskje en litt rutinert spiller som ikke er klart førstelagsvalg. Jeg innbiller meg at Wenger tenker som mange fans at Per og Kos er det perfekte valget bak og det er ingen vits i å hente inn en reell konkurrent men istedet en grei backup som 3. valg.

 

- Men samtidig så ser jeg for meg at den litt "avdankede" spilleren som jeg nevner i punkt 1 ikke blir vårt 3. valg men derimot et 4. valg der Chambers i realiteten blir vår nye 3. valg.

 

- Kanskje slår Wenger litt på stortromma og går for klasse når det gjelder Vermaelens erstatter, jeg tror det ikke men jeg hadde likt dette alternativet. Det er selvsagt å "banne i kirka" å lufte tanken om at vi skal få inn en ny midtstopper (som f.eks. Hummels) som blir en reell konkurrent til vårt stopperpar. Grunnen til at jeg ikke avviser denne tanken er at vi har et godt stopperpar, men det er ikke et par uten klare svakheter, samtidig så trenger vi en ny midtforsvarer som er minst jevngode med Per/Kos slik at våre spillere bak får muligheten til å hvile litt når kampprogrammet er på sitt verste. Per (min navnebror) har sin fantastiske "lange" fot, men hvor lenge kan han bruke rutinen for å kompensere for en dårlig hurtighet og vil farten bli et større problem i tiden som kommer? Kos ser ut til å ha fått fikset "sikringsskapet" og forhåpentligvis så er det slutt på de "hodeløse" situasjonene fra den kanten, men jeg frykter fremdeles at det kan komme noen "idiotiske" røde kort,

 

Personlig så tror jeg nok vi får inn en rutinert spiller av "akseptabel" kvalitet men ikke noe mer.

 

Jeg nevnte Chambers i punkt to og jeg er svært usikker på hvilke tanker Wenger har om vår nye unge spiller. På nettsidene så blir han plassert i mange posisjoner og jeg er forsåvidt redd for at han skal bli en spiller som blir brukt som reserve på diverse posisjoner istedet for å få "spesialisere" seg i en fast rolle. Uansett så håper jeg at Chambers blir værende i backfireren og at han ikke skal fungere som en ambulerende forsvarer/DM.

 

 

Mtp alderen til Per og Kos håper jeg virkelig at Wenger kjøper inn en stopper rundt 25 år som er klasse. Hvis ikke blir det veldig mye utskiftning om bare et par år...

Link to comment
Share on other sites

http://www1.skysports.com/football/news/11095/9415918/community-shield-arsene-wenger-praises-arsenal-after-win-over-manchester-city

 

- I have more attacking options than I had for a long time, that's for sure. We are a strong squad.

- If I can find another centre back I will do it. You make your position with your performances.

 

Disse uttalelsene, pluss utnevnelsen av Arteta som ny kaptein, så ser jeg ikke andre enn en forsvarer/midtstopper komme inn i dette vinduet. Eventuelt noe ungt og ukjent også.

 

Agger? Jeg tror ikke på noen Hummels, men en potet/nytt tredjevalg.

Link to comment
Share on other sites

http://www1.skysports.com/football/news/11095/9415918/community-shield-arsene-wenger-praises-arsenal-after-win-over-manchester-city

 

- I have more attacking options than I had for a long time, that's for sure. We are a strong squad.

- If I can find another centre back I will do it. You make your position with your performances.

 

Disse uttalelsene, pluss utnevnelsen av Arteta som ny kaptein, så ser jeg ikke andre enn en forsvarer/midtstopper komme inn i dette vinduet. Eventuelt noe ungt og ukjent også.

 

Agger? Jeg tror ikke på noen Hummels, men en potet/nytt tredjevalg.

Jeg avskriver nå dessverre muligheten for at det kommer inn en ny DM.

 

Chambers viser så lovende tendenser som stopper at jeg heller ikke er sikker på at det kommer inn en stopper av "klasse" for å erstatte Vermaelen. Det kommer kanskje inn en stopper, men det kan gjerne like godt være som et fjerdevalg, Der Chambers er vårt 3. valg som også kan dekke høgrebacken. Siden vi også har et brukbart alternativ til høgrebacken i Bellerin så forventer jeg ikke noen ekstra backup i denne posisjonen.

 

På spissplassen så er jeg overbevist om at det ikke kommer inn noe nytt, og forbausende nok så er det ikke den posisjonen jeg pr.dato vil prioritere når det gjelder spillerkjøp.

 

Det er litt merkelig etter en relativt oppløftende dag på Wembley at jeg så raskt er tilbake i min pessimistiske "fase", men jeg tror mer og mer at spillerkjøpene i dette vinduet er ferdig muligens med unntak av en erfaren stopper som er litt på hell.

 

Er det en overdreven pessimisme fra min side? Sannsynligvis! Men det skyldes rett og slett at jeg ikke har tro på at Arteta/Flamini er gode nok til å dekke vårt defensive behov på midtbanen mot de "store" lagene. Jeg påstår selvsagt ikke at jeg har mer kunnskap om fotball og Arsenals behov enn Wenger, men ut fra de manglene som jeg følte at Arteta/Flamini viste sist sesong så anser jeg DM-posisjonen som lagets største "flaskehals" den kommende sesongen.

Link to comment
Share on other sites

For de av oss som hadde håpet at Arsenal skulle "stjele" Hummels rett foran nesen på United, så kommer det nå informasjon om at Hummels er blitt utnevnt som Dortmunds nye kaptein kommende sesong. Om det er et desperat forsøk på å beholde sin forsvarer eller om at det er en utnevnelse i samråd med Hummels står det ikke noe om, men det ganske usannsynlige håpet mitt/vårt er nå enda mer usannsynlig.

Link to comment
Share on other sites

Har en som kansje kunne vært kjempesignering Benedikt Howedes kunne løse flere roller spilte hele VM ut av possisjon for Tyskland gjorde en god jobb. Et billigere alternativ til Hummels mere annvenlig kan mulligens spille DM også .Helt klart et bedre alternativ en D Agger .

Link to comment
Share on other sites

Har en som kansje kunne vært kjempesignering Benedikt Howedes kunne løse flere roller spilte hele VM ut av possisjon for Tyskland gjorde en god jobb. Et billigere alternativ til Hummels mere annvenlig kan mulligens spille DM også .Helt klart et bedre alternativ en D Agger .

Synes ikke han er spesielt god med ballen, han er Schalkes kaptein og har gått gradene i klubben, utvilsomt en strålende spiller, men ikke bedre enn Per, sannsynligvis ikke villig til å slite benk, prislapp omlag den Hummels har og IMO et dårlig alternativ på DM.

 

Gi meg W. Carvalho. God erstatter for Per, bedre defensivt enn Arteta.(Desverre cirka samme hastigheten)

Link to comment
Share on other sites

Ser vi blir linket til Tiote i Newcastle i disse dager. Kan ikke si at jeg blir fornøyd dersom Vi henter inn han. Tiote er ikke engang fast på Newcastle, og jeg mener vi bør satse på en spiller med bedre kvaliteter

Link to comment
Share on other sites

Ser vi blir linket til Tiote i Newcastle i disse dager. Kan ikke si at jeg blir fornøyd dersom Vi henter inn han. Tiote er ikke engang fast på Newcastle, og jeg mener vi bør satse på en spiller med bedre kvaliteter

Sa det når folk ønsket han inn etter debutsesongen hans i Newcastle - Maken til begrenset midtbanespiller skal en lete lenge etter. Han er god defensivt, men har en middelmådig pasningsfot og mister ballen - OFTE.

 

Heldigvis var det vel METRO som koblet oss til han og ser derfor på en overgang som lite plausibelt. Virker nesten som om det er mindre sjanse for at en overgang finner sted etter Metro har rapportert det for de har i hvertfall nesten aldri rett.

Link to comment
Share on other sites

Etter seieren mot city i CC tror jeg vi er ferdighandlet. Wenger var ikke like lur i blikket og begynnte med å snakke om kanskje. Vi er bedre rustet enn ifjor, og mest sannsynlig har den beste signeringen blitt gjort i støtteapparatet. Om det holder med Arteta på midten og flamini som backup? Jeg tror ikke det, 3-4 plass i PL og kanskje en cup igjen.

Link to comment
Share on other sites

Sa det når folk ønsket han inn etter debutsesongen hans i Newcastle - Maken til begrenset midtbanespiller skal en lete lenge etter. Han er god defensivt, men har en middelmådig pasningsfot og mister ballen - OFTE.

 

Heldigvis var det vel METRO som koblet oss til han og ser derfor på en overgang som lite plausibelt. Virker nesten som om det er mindre sjanse for at en overgang finner sted etter Metro har rapportert det for de har i hvertfall nesten aldri rett.

 

Dette jeg har sagt hele veien også. Tiote er middelmådig og har absolutt ingenting å gjøre i en klubb som Arsenal. Hadde vi kjøpt Tiote så hadde jeg seriøst begynt å lure på hva Wenger tenkte med. Heldigvis har jeg aldri hatt noe tro på at Tiote har vært på radaren til professoren uansett. :P

 

Link to comment
Share on other sites

Etter seieren mot city i CC tror jeg vi er ferdighandlet. Wenger var ikke like lur i blikket og begynnte med å snakke om kanskje. Vi er bedre rustet enn ifjor, og mest sannsynlig har den beste signeringen blitt gjort i støtteapparatet. Om det holder med Arteta på midten og flamini som backup? Jeg tror ikke det, 3-4 plass i PL og kanskje en cup igjen.

I mine pessimistiske øyeblikk så har jeg også ansett overgangsvinduet som avsluttet for Arsenals del. Men hvis jeg skal prøve å være realistisk så tror jeg at det kommer inn en midtstopper før vinduet stenger og om denne spilleren kommer inn som 3. eller 4. valg (i så fall blir Chambers 3. valg) er jeg usikker på.

 

Når det gjelder DM så er jeg helt enig med deg og når det gjelder tabellen så kommer vi nok til å kjempe med Pool og Manure om 3. plassen. De to "blå" lagene vil nok kjempe om mesterskapet.

Link to comment
Share on other sites

Om det holder med Arteta på midten og flamini som backup?

 

Det kan jo hende det dukker opp andre løsninger enn disse to?! Skader og suspensjoner kan tvinge frem nye, kreative løsninger som, kan hende, inneholder Wilshere, Diaby, Rosicky eller Chambers? Spesielt for Wilshere må denne plassen være et mål!

Link to comment
Share on other sites

 

Det kan jo hende det dukker opp andre løsninger enn disse to?! Skader og suspensjoner kan tvinge frem nye, kreative løsninger som, kan hende, inneholder Wilshere, Diaby, Rosicky eller Chambers? Spesielt for Wilshere må denne plassen være et mål!

 

...eller The Ox? Wenger har jo antydet at hans naturlige posisjon er sentralt. http://theshortfuse.sbnation.com/2014/8/13/5998609/arsenal-epl-predictions-ramsey-ozil-oxlade-chamberlain

 

Jeg synes vi har nok spillere med høy nok kvalitet til å komponere gode midtbaner, selv med skader, slitne bein og suspensjoner.

Link to comment
Share on other sites

OX, Wilshere osv. De er ikke DM'er. Diaby gidder jeg ikke nevne engang, for han kan man aldri belage seg på. Vi (jeg) snakker om defensive midtbaner... En Mascherano type som ryddegutt, vi har Arteta og Flamini i disse to possisjonene og begge er for dårlige når det drar seg til. Stiller vi med OX eller Wilshere i en slik posisjon mot topplag blir vi myrdet når det kommer overganger imot. Ifjor klarte vi knapt vinne en toppkamp med nåværende DM'er, så selv om vi er styrket fremover ser jeg ikke hvorfor dette plutselig skulle endre seg.

 

Med mindre Wenger begynner å ha taktiske strategier avhengig av motstander da... Men det tror jeg neppe vi ser mye av.

Link to comment
Share on other sites

OX, Wilshere osv. De er ikke DM'er. Diaby gidder jeg ikke nevne engang, for han kan man aldri belage seg på. Vi (jeg) snakker om defensive midtbaner... En Mascherano type som ryddegutt, vi har Arteta og Flamini i disse to possisjonene og begge er for dårlige når det drar seg til. Stiller vi med OX eller Wilshere i en slik posisjon mot topplag blir vi myrdet når det kommer overganger imot. Ifjor klarte vi knapt vinne en toppkamp med nåværende DM'er, så selv om vi er styrket fremover ser jeg ikke hvorfor dette plutselig skulle endre seg.

 

Med mindre Wenger begynner å ha taktiske strategier avhengig av motstander da... Men det tror jeg neppe vi ser mye av.

 

Det er tre kamper som skiller seg ut i spesielt negativt henseende fra toppkampene forrige sesong, og det er bortekampene mot City, Liverpool og Chelsea. Citykampen var spesiell, der City var dødelig effektive og resultatet representerer ikke selve kampbildet da vi ble langt fra overkjørt på samme måte som mot Liverpool og Chelsea. Fellesnevneren for kampene mot Liverpool og Chelsea er Ramsey og Walcott ute med skade. Når Walcott ble skadet, mistet vi mye tempo der fremme, som gjorde at motstanderne kunne ta større risiko og presse høyere i banen. Det er få om ingen som dekker så store rom på banen som det Ramsey gjør. Wilshere i form vil kunne demme opp for en skadet eller suspendert Ramsey. Så det er ikke nødvendigvis kun den deffensive midtbaneposisjonen som er problemet, og det tror jeg også er grunnen til at Wenger har vært ute etter Kedhira, som ikke er noen a-typisk deffensiv midtbane ala Carvalho og Mascherano. Kedhira er i mine øyne en spiller som ligner mer på Ramsey, så hadde vi fått Kedhira inn, ville vi blitt mindre sårbare om Ramsey skulle være ute. I tillegg har vi fått inn litt mer fart i laget i Sanchez og Campbell. Og så lenge vi kan stille med spillere som Sanchez, Campbell og Walcott borte i de store kampene, tror jeg ikke vi vil bli overkjørt på samme måte som forrige sesong.

 

Alt er faktisk ikke så dystert som du får det til å høres ut.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...