Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduet sommeren 2014


49 unbeaten

  

27 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Kilde? Mener distinktivt at Wenger har uttalt at han er et alternativ på topp og på vingene samt bak spissen hele veien..

 

http://www.espn.co.uk/football/sport/story/337891.html

 

Nå hadde jeg en lesefeil da jeg tolket utsagnet hans som at han hentet han som CF og ikke kantspiller, men ser nå det står at han sier han hentet han som CF og ikke bare som kantspiller. Uansett har jeg tidligere lest at han mente han skulle spille overalt på topp der. Sikkert bare meg som syntes det var snodig endring.

 

Alexis var dog livlig der oppe mot Besiktas, det skal sies.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 673
  • Created
  • Last Reply

Jeg sitter her og funderer litt på det hypotetiske lånet av Falcao og kostnadene ved dette.

 

Det er litt forskjellige tall som florerer rundt om men jeg plukker ut min egen "sannhet" ut fra det jeg leser.

Det er snakk om en lånesum på £20 mill for en sesong. Jeg bruker 12 måneder her selv om det i praksis vil bety 10 måneder.

Denne lånesummen skal være delt opp i £ 8 mill for å dekke lønn og £12 mill som en "låneavgift" til Monaco.

£8 mill i lønn skulle tilsi ca £150k i uken (52 uker og inneholder bonuser antar jeg).

 

På nettet så går summen €350k (ca £280k) igjen i de fleste oversikter, det som kan forvirre litt er at de fleste sier at dette er pr. mnd, mens andre påstår at det er pr uke. Men innen for £8 mill pr år så må den nevnte sum være pr måned. Dette gir en ukelønn omregnet til pund på ca £70k. Dette er dog en nettosum i Monaco siden han der har bortimot null skatt (slik jeg forstår det kun en liten andel som går til "sosial"/pensjonsavgift). Med en skatt i Storbritannia som skal være max 45% så vil lønnen såvidt passere £100k. I tillegg antar jeg at det er med visse bonuser i den totale lønnskostnaden på £8 mill.

 

£150k i uka er over Arsenals maksimale lønnsnivå pr. dato som vel er på ca £135k, Men jeg antar at bonuser ikke er med når man regner ut £135k så da virker ikke en eventuell lønn til Falcao urovekkende høy.

 

At Monaco også vil ha penger for å låne ut Falcao har jeg ingen problemer med å forstå, de har tross alt betalt et overgangsbeløp når han kom og de må kanskje ut med et overgangsbeløp for å skaffe en erstatter.

£12 mill virker vel litt drøyt for en sesongs lån, men det er vel muligheter for å forhandle det ned noe.

 

Jeg har ingen tro på at Falcao kommer til Arsenal i dette vinduet, men hvis jeg har regnet feil så mener jeg at en slik hypotetisk overgang ikke bør strande på det økonomiske, Men selvsagt kan jeg ha regnet totalt feil .............

Link to comment
Share on other sites

Jeg må innrømme at jeg liker å lese om alle spillerne som ryktes til Arsenal. Det er ikke det at jeg tar "ryktene" seriøst, men det gir meg til tider god underholdning så det ene ryktet slår det andre ihjel eller når ryktene er gammelt "oppgulp" som er skrevet på ny uten den minste anelse av å følge med i tiden.

 

For et par uker siden så kom ryktet om at vi var ute etter Cavani og ville gi de Giroud + en god slump penger. Forsåvidt ingen dårlig ide selv om den er usannsynlig.

I dag finner jeg en ny "artikkel" på nettet datert i dag, med de samme påstandene. Det er forsåvidt greit det, men bloggeren er kanskje ikke den mest oppdaterte personen da Girouds skade synes å ha gått vedkommende hus forbi.

 

Cavani kommer nok ikke men jeg fikk meg en god latter, så det kom tross alt noe godt ut av bloggen.

Link to comment
Share on other sites

Meget god signering av dem. Song kjenner PL og kan beklemto plasser. Skulle gjerne hatt ham hos oss

Hvis det var snakk om Song eller ingen? Joda, kanskje det. Men det må da virkelig være noen bedre alternativer der ute!!

Link to comment
Share on other sites

Etter at Chelsea nå skal være ute etter Loic Remy, så skal Arsenal tilsynelatende også være tilbake i den kampen.

 

Da er vi egentlig tilbake der vi var for tre måneder siden ;D

 

Metro melder at Remy har godtatt de personlige betingelsene med Arsenal, og at vi ser ut til å hente han for £10m.

 

Link to comment
Share on other sites

På denne tiden i morgen så ville det vært et drømmescenario om Falcao, Carvalho og Sokratis pryder fremsiden på arsenal.com. Endelig en verdensklasse spiss, en bauta på midtbanen og god dekning i midtforsvaret.

 

Szczesny

Debuchy - Mertesacker - Koscielny - Gibbs

Carvalho

Ramsey - Cazorla

Özil

Sanchez - Falcao

-

Ospina

Bellerin - Chambers - Sokratis - Monreal

Arteta - Wilshere

Walcott - Chamberlain - Campbell

Giroud

Link to comment
Share on other sites

Hva skjer de neste tretten timene`? Ikke vet jeg, menjeg håper at Wenger i det minste har en anelse.

 

Ideelt sett så får vi inn de tre spillertypene vi har etterlyst, spiss, DM og stopper, der de to førstnevnte er klare førstevalg.

 

Jeg er nok ikke fullt så stor optimist i den reelle verden. Jeg tror vi (etter gårsdagens forestilling) får en spiss, men ikke nødvendigvis av den ønskede "verdenskasse". Jeg tror vi får en stopper, fjerdevalg som stort sett blir tribunefyll. Og når det gjelder DM som jeg har etterlyst lenge så er troen rett og slett relativt liten på at denne spilleren kommer.

 

Forsvinner det noen fra oss i dag? Ja det tror jeg. Jeg blir ikke overrasket om Podolski havner tilbake på kontinentet. Og hvis vi mot formodning får vår klassespiss, så tror jeg Campbell går på utlån eller blir solgt.

Link to comment
Share on other sites

Falcao skal visstnok være klar for Manchester United for 65 millioner euro - om man skal tro de siste ryktene. Det koster dyrt å ikke være med i Champions League, og de vil være svært avhengige av å komme topp 4 denne sesongen om det ikke skal bli meget røde tall i regnskapet sesongene som kommer. Luke Shaw, Herrera, Di Maria, Falcao og Mata inn de siste to overgangsvinduene har kostet nært 2 mrd. Likevel ser laget elendige ut uten noen som helst forsterkninger i midtforsvaret og defensiv midtbane hvor de virkelig sliter.

Link to comment
Share on other sites

Skjermbilde_2014_09_01_kl_11_25_30.png

Da ser det ut som om Falcao går til United, gud veit hvorfor de velger å hente han. Nå ser det vell ut som om vår mest sannsynlige signering er Bacca, eller kan vi håpe på Cavani?

 

Skjermbilde_2014_09_01_kl_11_30_36.png

 

Hernandez er på medical i Madrid, da er det nok mye i Falcaoryktene. Wengers smil var defintivt ikke med tanke på han, dessverre!

Link to comment
Share on other sites

2j494pt.png

Kan se ut som om det blir seine signeringer i dag, Wenger er opptatt med å dømme fotballkamp til åttetiden!

 

Forøvrig går det mye rykter om Ron Vlaar, virker relativt sannsynlig også!

 

2yued54.png

 

...og Miquel virker å være på vei bort. Noe som tyder på at det er en forsvarssignering på gang!

 

2wohdf9.png

 

Benfica prøver seg på Joel Campbell, men her er det vell lite sannsynlig at noe skjer før et nytt spissalternativ er sikret.

2d9b7le.png

Link to comment
Share on other sites

Kjenner jeg har gitt opp før det i det hele tatt har startet i dag. Er helt håpløst av Wenger, Gazidis og Arsenal å vente til siste dagen av vinduet før vi skal tette 2 av de største hullene i troppen vår. Nemlig spissplass og defensiv midtbane/sentral midtbane.

 

United får dårlige nyheter om van Persie og hva skjer? Jo de erstatter han med fuckings Falcao etter et par dager. Chelsea kvitter seg med Torres og signerer Remy døgnet etter. Liverpool mister Suarez og kjøper Balotelli.

 

Arsenal selger van Persie og har fortsatt ikke erstattet han (selv om Wenger prøver å si at Giroud og Podolski var hans erstattere). Ironisk nok så erstatter faktisk United van Persie før vi har fått på plass en erstatter 2 år etter.

 

Og som vi nå alle vet: Det står ikke på penger lenger. Så hva er det det står på? Jo.. en manns stahet. Nemlig Arséne Wenger.

Link to comment
Share on other sites

Take a chill pill Stefan.

 

Fram til Giroud ble skadet så var det strengt talt ingen grunn til å kjøpe inn en ny spiss. Når det kommer til DM er jeg nok like frustrert som deg, men håper det skjer noe i kveld/natt.

 

Jeg vet ikke om det er offisielt om Manu har kjøpt inn Falcao. Slik jeg ser det så trenger de desperat midtbanespillere og forsvarere. I stedet går de hen og svir av over 1 mrd (forutsatt at Falcao kommer inn) på spiller i posisjoner de har solid dekning fra før. Jeg ser intet beundringsverdig i det.

 

Chelsea betaler for å låne ut Torres og henter inn Remy som ikke passerte medical hos Liverpool, hvor fornuftig er det Stefan?

Link to comment
Share on other sites

Kjenner jeg har gitt opp før det i det hele tatt har startet i dag. Er helt håpløst av Wenger, Gazidis og Arsenal å vente til siste dagen av vinduet før vi skal tette 2 av de største hullene i troppen vår. Nemlig spissplass og defensiv midtbane/sentral midtbane.

 

United får dårlige nyheter om van Persie og hva skjer? Jo de erstatter han med fuckings Falcao etter et par dager. Chelsea kvitter seg med Torres og signerer Remy døgnet etter. Liverpool mister Suarez og kjøper Balotelli.

 

Arsenal selger van Persie og har fortsatt ikke erstattet han (selv om Wenger prøver å si at Giroud og Podolski var hans erstattere). Ironisk nok så erstatter faktisk United van Persie før vi har fått på plass en erstatter 2 år etter.

 

Og som vi nå alle vet: Det står ikke på penger lenger. Så hva er det det står på? Jo.. en manns stahet. Nemlig Arséne Wenger.

 

Har jeg sett en eneste deadline day uten at du kaller Wenger, klubb og styre for håpløse? I år handlet vi 4 spillere i juli, 1 forsterkning og tre erstattere. Vi har brukt mer penger enn noen gang. Det er fortsatt behov for mer skal man kjempe om de gjeveste trofeene, men hva skal man gjøre når United bruker 2 mrd på to vinduer? De betaler så høye priser at markedet blir helt overopphetet. Det samme kan sies om Chelsea til tider. At Wenger bruker lang tid på sine overganger er det liten tvil om, men vil du at Arsenal skal betale £30 mill for en spiller som Luke Shaw? Nei da syns jeg det er bedre å betale under halve prisen for Chambers. £59,5 mill for Di Maria eller £35 mill for Alexis? I sommer ble Wenger hetset for at han var på stranda under VM. Han skulle jo signere spillere! Like etter kom Alexis. Nå dømmer han en kamp i Italia. Cerci som vi har vært linket mye til kommer fra Italia.

 

Du konkluderer også med at vi har en utømmelig kilde med penger og at det er kun Wengers stahet det står på. Det at vi har brukt rekordmange penger betyr ikke at vi kan bruke så mye vi vil. Ett sted går kanskje grensen for oss? Jeg tror vi får se 1-2 spillere inn i kveld. Det gjør DLD enda artigere.

 

Edit: Nå er Ornstein ute med denne tweeten:

 

Arsenal very unlikely to sign anyone before deadline. Barring late surprise & a couple of squad exits, #AFC business is done #bbcdeadlineday

Tipper dette er en del av spillet fra klubben og Wenger :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...