Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduet sommeren 2014


49 unbeaten

  

27 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Dette skulle gi litt tid for eventuelle nye spillere til å bli litt "husvarme" i Arsenalmiljøet.

Signerer vi en spiller til en forhåpentligvis vedkommende god nok til å spille landslagsfotball i de 11 dagene, har også trua på at noe stort kan skje dersom vi klarer CL, men er jo fortsatt et stykke igjen å gå når det kommer til det.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 673
  • Created
  • Last Reply

Har de siste dagene gått rykter om at Podolski er på vei bort fra klubben, der både Juventus, Wolfsburg og noen MLS-klubber visstnok har vist interesse. Jeg forstår han veldig godt siden han er for god til å sitte på benken, men likevel ikke passer inn i vår startoppstilling. Han er ikke en utpreget kantspiller i Wenger sitt system og ei heller spydspissen som skal lede angrepet vårt. Kjøpet av Sanchez og Campbell tilbake fra lån vil gjøre veien inn på laget bare enda vanskeligere for Podolski, og med to år igjen på kontrakten vil jeg derfor få solgt han mens vi fortsatt kan få endel pund. Vil tippe prisen vil ligge mellom £10-15 millioner, alt etter om det blir noen budkrig, og hvis Juventus og/eller Wolfsburg virkelig ønsker han så er jeg åpen for en byttedeal. Wolfsburg har Luiz Gustavo som ville gått rett inn på laget ved siden av Ramsey og som jeg ville verdsatt på samme nivå som Podolski. I Juventus er det to verdensklassespillere som hele Europa kunne tenkt seg i Pogba og Vidal. Her må vi nok ut med minst £20 millioner i mellomlegg, men det ville absolutt vært verdt det.

Link to comment
Share on other sites

Pogba/Vidal mot Podolski. Da er det helt greit ;) Liker tyskeren bedre enn de fleste her inne, særlig for avsluttningsegenskapene hans noe som er mangelvare for resten av troppen. Men særlig Pogba inn i midten hadde vært rått, og derfor så skjer det jo heller ikke da..

Link to comment
Share on other sites

Podolski i Arsenal har vært mye opp og ned. Fantastisk på det beste, men litt for ofte under pari. Om det siste skyldes spiller eller systemet i laget vil det være ulike meninger om. Men selv om det har vært litt for mange kamper "under pari" så har Podolski for meg vært en spiller som har vært lojal og som har støttet klubb og manager, Hvis Podoslki ikke har Wengers "tillit", som det kan virke som, så fortjener han å gå til en klubb der han får spilletid og ikke må tilbringe mer tid på tribunen enn på banen.

 

Ja jeg vil gjerne ha Podolski med videre, men med den plasseringen han tydeligvis har i rangstigen så håper jeg at han nå finner seg en klubb der han får spilletid.

Link to comment
Share on other sites

De siste ryktene nå går ut på at Arsenal visstnok vurderer en emergency striker signing på grunn av skaden til Giroud.

 

Det ryktes også at Sporting er villig til å godta budet vårt på Carvalho dersom de får en spiller i retur også (enten permanent eller på lån). Ville jo eventuelt vært perfekt å sende Serge Gnabry på lån for sesongen, da det uansett er snakk om å låne han ut.

Link to comment
Share on other sites

De siste ryktene nå går ut på at Arsenal visstnok vurderer en emergency striker signing på grunn av skaden til Giroud.

 

Det ryktes også at Sporting er villig til å godta budet vårt på Carvalho dersom de får en spiller i retur også (enten permanent eller på lån). Ville jo eventuelt vært perfekt å sende Serge Gnabry på lån for sesongen, da det uansett er snakk om å låne han ut.

De kan få med Ryo i samme slengen. Spilleren jeg liker minst i dagens tropp.

Link to comment
Share on other sites

Ønsker overhodet ikke å se Podolski forlate klubben. Rett og slett en fantastisk spiller, som Wenger bruker alt for lite. Men tar gjerne Vidal i bytte ja. Selv om det skulle koste 25-35 mill.

 

Fantastisk er han definitvit ikke. En god spiller ja. Bra statistikk osv, men det forteller ikke hele sannheten. Hvis podolski forlater oss ( hvis man skal tro alt det som står i avisene), så håper jeg Wenger henter inn en erstatter.

 

 

Håper at han blir. God spiller å ha på benken.

Link to comment
Share on other sites

Straks under 1 uke igjen av overgangsvinduet og vi har fortsatt 3 spillere for lite. Dårlig planlegging, dårlige ambisjoner eller har Wenger en mesterplan?

 

Personlig tror jeg de to første der er realiteten, men herregud som jeg håper at Wenger har en plan for å virkelig forsterke laget vårt. Det å gå inn i sesongen med 3 midtstoppere hvorav den ene backupen er en 19-åring som potensielt også må være backup på DM hvis ting går virkelig galt er ikke akkurat det topplagene gjør.

 

Topplagene har heller ikke en spiss av Giroud sitt kaliber som førstevalg og deretter en spiss av ikke noe kaliber som backup i Sanogo.

 

Mitt største problem er dog fortsatt på midten hvor Arteta viser han sliter når ting går for fort og Flamini som startet bra nå viser sitt ordentlige nivå som er under Arteta igjen (hvertfall i den formasjonen vi spiller nå).

 

Håper for Guds skyld at Wenger har en plan som sagt. Ellers blir det nok en sesong hvor 4. plass er det beste vi kan håpe på i ligaen.

 

Link to comment
Share on other sites

Jo, Podolski er fantastisk. Og da er det slettes ikke bare det at han er en svært god spiller jeg tenker på. Han er en særdeles positiv bidragsyter på mange andre måter. Det er tydelig at han er en humørspreder, og en flott person. I tillegg, virker han å være tilfreds uten at han spiller alle kamper. Slike typer har alle klubber bruk for.

Link to comment
Share on other sites

Straks under 1 uke igjen av overgangsvinduet og vi har fortsatt 3 spillere for lite. Dårlig planlegging, dårlige ambisjoner eller har Wenger en mesterplan?

Sikkert superenkelt å handle storspillere uten lovnader om CL-ball. Vi må ta kampen i morgen først så får vi se om det skjer noe. Jeg tror fremdeles på en storsignering til.

Slik ståa er nå er det helt vitalt å få inn en DM som også kan spille stopper(Carvalho?) og om Poldi virkelig er på vei vekk trenger vi en ny spiss.(Ser ikke på han som en av de bedre spisskandidatene i stallen, men siden de fleste spissene våre er vinger som også kan spille der og vingene er ganske godt dekket vil jeg ha en spiss inn for han)

 

Cavani og Carvalho er drømmen, men førstnevnte har det brått blitt stille rundt.

Link to comment
Share on other sites

Sikkert superenkelt å handle storspillere uten lovnader om CL-ball. Vi må ta kampen i morgen først så får vi se om det skjer noe. Jeg tror fremdeles på en storsignering til.

Slik ståa er nå er det helt vitalt å få inn en DM som også kan spille stopper(Carvalho?) og om Poldi virkelig er på vei vekk trenger vi en ny spiss.(Ser ikke på han som en av de bedre spisskandidatene i stallen, men siden de fleste spissene våre er vinger som også kan spille der og vingene er ganske godt dekket vil jeg ha en spiss inn for han)

 

Cavani og Carvalho er drømmen, men førstnevnte har det brått blitt stille rundt.

 

Så du mener at det å hente inn en backup stopper og f.eks. William Carvalho uten CL spill er umulig?

 

Jeg er enig i at hvis planen var å hente en storsignering på topp at man kanskje må sikre seg CL, men disse to andre posisjonene hadde det vært fullt mulig å hente en spiller til langt langt tidligere enn det Wenger potensielt gjør. Mest trolig så ender vi vel ikke opp med verken ny stopper eller midtbanespiller eller spiss for den saks skyld.

 

Gikk rykte senest i går/dag om Cavani dog. Så ikke fullt så stille, men det var vel ikke akkurat fra den mest troverdige kilden der ute.

 

Personlig ville jeg vært fornøyd med Loic Remy på dette tidspunktet, men skulle faktisk ønske at vi tok en sjanse på Danny Welbeck hvis United var villige til å selge han til oss. Han sa selv at han ville vekk i våres fordi han mente at han nå måtte begynne å spille fast som spiss. Fikk vel 9 kamper for United som spiss i fjor i fraværet til van Persie og Rooney og scorte 7 mål på disse kampene. Som Sturridge er likhetstrekkene mange: En spiss som blir spilt ute på kant og som droppes for de større navnene (Drogba, Torres for Sturridge og Rooney og van Persie for Welbeck). Begge er også omtrent på samme alder og på utkikk etter spilletid på spissplass.

 

Det er selvfølgelig et prosjekt som kan slå begge veier, men etter å ha sett Jovetic og Balotelli ende opp hos konkurrentene våre (+ Sturridge) så mener vi burde ta oss råd til noe lignende hvis en stjernespiss er utelukket uansett.

 

Edit:

 

Ser at Manchester United nå har offsielt bekreftet at de har kjøpt Angel di Maria! £60m er overgangssummen. Fantastisk spiller og imponerende overgang slik sett, men de største problemene deres er vel egentlig på sentral midtbane, men med et talent som di Maria der så klarer vel det å hjelpe litt på problemene der også.

 

Link to comment
Share on other sites

 

Så du mener at det å hente inn en backup stopper og f.eks. William Carvalho uten CL spill er umulig?

 

Jeg er enig i at hvis planen var å hente en storsignering på topp at man kanskje må sikre seg CL, men disse to andre posisjonene hadde det vært fullt mulig å hente en spiller til langt langt tidligere enn det Wenger potensielt gjør. Mest trolig så ender vi vel ikke opp med verken ny stopper eller midtbanespiller eller spiss for den saks skyld.

 

Gikk rykte senest i går/dag om Cavani dog. Så ikke fullt så stille, men det var vel ikke akkurat fra den mest troverdige kilden der ute.

 

Personlig ville jeg vært fornøyd med Loic Remy på dette tidspunktet, men skulle faktisk ønske at vi tok en sjanse på Danny Welbeck hvis United var villige til å selge han til oss. Han sa selv at han ville vekk i våres fordi han mente at han nå måtte begynne å spille fast som spiss. Fikk vel 9 kamper for United som spiss i fjor i fraværet til van Persie og Rooney og scorte 7 mål på disse kampene. Som Sturridge er likhetstrekkene mange: En spiss som blir spilt ute på kant og som droppes for de større navnene (Drogba, Torres for Sturridge og Rooney og van Persie for Welbeck). Begge er også omtrent på samme alder og på utkikk etter spilletid på spissplass.

 

Det er selvfølgelig et prosjekt som kan slå begge veier, men etter å ha sett Jovetic og Balotelli ende opp hos konkurrentene våre (+ Sturridge) så mener vi burde ta oss råd til noe lignende hvis en stjernespiss er utelukket uansett.

 

Edit:

 

Ser at Manchester United nå har offsielt bekreftet at de har kjøpt Angel di Maria! £60m er overgangssummen. Fantastisk spiller og imponerende overgang slik sett, men de største problemene deres er vel egentlig på sentral midtbane, men med et talent som di Maria der så klarer vel det å hjelpe litt på problemene der også.

 

 

Underlig at så mange arsenal supportere tror det. Caravalho er heller ingen verdensklasse, i motsetning til di maria...

Link to comment
Share on other sites

Underlig at så mange arsenal supportere tror det. Caravalho er heller ingen verdensklasse, i motsetning til di maria...

 

Jepp.Carvalho vet også at Arsenal er en klubb som konstant er i Europa i motsetning til klubber som f.eks. Spurs, Everton o.l., men jeg tviler sterkt på at Carvalho har krav om CL spill på lik linje med spillere som Özil, di Maria o.l.

 

Nå har forøvrig også Everton signert Eto'o. Så nå har de både Lukaku og Eto'o som spissvalg. Altså bedre enn Giroud og Sanogo.

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

 

Jepp.Carvalho vet også at Arsenal er en klubb som konstant er i Europa i motsetning til klubber som f.eks. Spurs, Everton o.l., men jeg tviler sterkt på at Carvalho har krav om CL spill på lik linje med spillere som Özil, di Maria o.l.

 

Nå har forøvrig også Everton signert Eto'o. Så nå har de både Lukaku og Eto'o som spissvalg. Altså bedre enn Giroud og Sanogo.

 

 

 

 

Er vel ikke et helt passende eksempel akkurat i dette tidsrommet, er det vel? :P

 

Men ser på det som helt nødvendig at det kommer en spiss inn for å erstatte giroud.. Og da bør det komme en som i det minste kan ta opp kampen om førstevalget når han er tilbake (om ikke bli førstevalget). Et anker og stopper er også nødvendig, evt en som kan bekle begge plassene! Minst to spillere inn med andre ord.

Link to comment
Share on other sites

Er vel ikke et helt passende eksempel akkurat i dette tidsrommet, er det vel? :P

 

Men ser på det som helt nødvendig at det kommer en spiss inn for å erstatte giroud.. Og da bør det komme en som i det minste kan ta opp kampen om førstevalget når han er tilbake (om ikke bli førstevalget). Et anker og stopper er også nødvendig, evt en som kan bekle begge plassene! Minst to spillere inn med andre ord.

 

Var brukt som et dobbelteksempel på at selv spillere som di Maria med slike krav firer på de når det er snakk om klubber som som regel alltid spiller i CL eller hvis de overbetaler (noe som gjelder for United på begge deler).

 

Minimum 2 spillere må inn for min del. Minimum 2 spillere er altså en DM som kan spille som stopper også og en spiss. I beste fall så er det 3 spillere hvor den siste er en backup stopper. :)

 

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...