Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduet sommeren 2014


49 unbeaten

  

27 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Så veldig stille rundt Cavani er det ikke.

 

http://www.givemesport.com/498216-arsenal-to-make-bid-for-edinson-cavani?autoplay=on

 

Denne er rimelig fersk, og skulle Wenger være villig til å betale det Cavani koster, så kan det isåfall være Uniteds kjøp av Di Maria som gjør det mulig, da Real Madrid ifølge artikkelen skal være lysten på å bruke pengene de fikk for Di Maria på å hente Falcao. Den handelen vil da frigjøre muligheten for PSG til å hente Benzema, som igjen vil gi Arsenal muligheten til å hente Cavani. Sannsynlig? Tvilsomt, men det er lov å drømme og håpe frem til overgangsvinduet stenger. Og hvor digg hadde det ikke vært at det var Uniteds kjøp av en spiller som de i utgangspunktet ikke har behov for som gjorde det mulig for Arsenal å kjøpe en spiller som de har virkelig behov for?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 673
  • Created
  • Last Reply

Så veldig stille rundt Cavani er det ikke.

 

http://www.givemesport.com/498216-arsenal-to-make-bid-for-edinson-cavani?autoplay=on

 

Denne er rimelig fersk, og skulle Wenger være villig til å betale det Cavani koster, så kan det isåfall være Uniteds kjøp av Di Maria som gjør det mulig, da Real Madrid ifølge artikkelen skal være lysten på å bruke pengene de fikk for Di Maria på å hente Falcao. Den handelen vil da frigjøre muligheten for PSG til å hente Benzema, som igjen vil gi Arsenal muligheten til å hente Cavani. Sannsynlig? Tvilsomt, men det er lov å drømme og håpe frem til overgangsvinduet stenger. Og hvor digg hadde det ikke vært at det var Uniteds kjøp av en spiller som de i utgangspunktet ikke har behov for som gjorde det mulig for Arsenal å kjøpe en spiller som de har virkelig behov for?

United har behov for Di Maria, de har langt mer behov for noen defensive forsterkninger, men han kan gå rett inn som førstevalg sentralt, på vingen og på ene vingbacken. Tror heller ikke at Real vil slippe Benzema og heller gå for en løsning med litt rotasjon slik som de gjorde med Benzema og Higuain dersom de henter Falcao.

 

Jeg synes det er stille rundt Cavani fordi de eneste ryktene som har gått rundt han har vært fra drittaviser, men nå har visstnok l'equipe meldt det som det kanskje er litt mer hold i.

 

Og Stefan: Du vet like godt som meg at selv om United ikke er i CL er de en større klubb enn oss, de var villig til å ta lønningene hans og frigjorde midler for et eventuelt Falcao-kjøp.

 

Carvalho kan vi glatt få uten CL, det skal jeg ikke protestere på, men jeg vil tro Wenger vil se hvor vi står før han går på markedet og hvor vi står vet vi ikke før i morgen kveld. Blir nok en deadlineday hvor jeg sitter oppe hele natten mao.

Link to comment
Share on other sites

United har behov for Di Maria, de har langt mer behov for noen defensive forsterkninger, men han kan gå rett inn som førstevalg sentralt, på vingen og på ene vingbacken. Tror heller ikke at Real vil slippe Benzema og heller gå for en løsning med litt rotasjon slik som de gjorde med Benzema og Higuain dersom de henter Falcao.

 

Jeg synes det er stille rundt Cavani fordi de eneste ryktene som har gått rundt han har vært fra drittaviser, men nå har visstnok l'equipe meldt det som det kanskje er litt mer hold i.

 

Og Stefan: Du vet like godt som meg at selv om United ikke er i CL er de en større klubb enn oss, de var villig til å ta lønningene hans og frigjorde midler for et eventuelt Falcao-kjøp.

 

Carvalho kan vi glatt få uten CL, det skal jeg ikke protestere på, men jeg vil tro Wenger vil se hvor vi står før han går på markedet og hvor vi står vet vi ikke før i morgen kveld. Blir nok en deadlineday hvor jeg sitter oppe hele natten mao.

 

Alle lag har selvfølgelig behov for en spiller som Di Maria, poenget mitt var at behovet er sterkere andre plasser. Di Maria som vingback skulle jeg gjerne likt og sett. Tror ikke det kommer til å fungere særlig bra, da han ikke er kjent for å være den som jobber mest hjemover. United må benytte Di Maria som en av indreløperne, eller legge om formasjonen til 4-3-3. Det siste ville kanskje være mest fornuftig, da de sliter med å få på plass gode nok midtstoppere til å spille med 3 midtstoppere.

 

Når det gjelder det med Benzema til PSG, så mener jeg Real Madrid ikke har noe annet valg enn å selge han dersom de kjøper Falcao. Tror de vil slite med å overholde FFP om ikke. De har svidd av noen voldsomme summer på transfermarkedet de siste årene, uten å ha fått en brøkdel av disse pengene inn i form av spillersalg. Dyre kjøp fører også ofte med seg høye lønninger.

Link to comment
Share on other sites

Som Wenger sier, naturligvis kan Sanchez spille i midten, man bedømmer ikke en spiller etter èn kamp.

Men samtidig : Det er hans første sesong i verdens tøffeste liga. Å spille midtspiss i PL for Arsenal kontra midtspiss for Barca i

La Liga, ja jeg ser på forskjellen som ganske stor.

 

Så hvis det stemmer at Giroud er ute i 3 mnd, er det er skrikende (!) behov for en ny spiss slik jeg ser det. Jada, Wenger kan gjerne ramse

opp alle spissene vi har, som jo forsåvidt er en del, men typene, og deres erfaring og kvalitet, holder simpelten ikke.

Sanogo har et spennende råmaterial, men AW kan da ikke forvente at han plutselig skal begynne å levere mål regelmessig, spesielt ikke når

avslutningsteknikken pdd er som den er. I tilegg til en allerede rik skadehistorikk...

Link to comment
Share on other sites

Jada, Wenger kan gjerne ramse

opp alle spissene vi har, som jo forsåvidt er en del, men typene, og deres erfaring og kvalitet, holder simpelten ikke.

Sanogo har et spennende råmaterial, men AW kan da ikke forvente at han plutselig skal begynne å levere mål regelmessig, spesielt ikke når

avslutningsteknikken pdd er som den er. I tilegg til en allerede rik skadehistorikk...

 

 

Sanogo har fremdeles scoret null - 0 mål i obligatorisk kamp for Arsenal FC. Så å tro at han plutselig skal levere i 3mnd er som å tro på julenissen

Link to comment
Share on other sites

 

 

Sanogo har fremdeles scoret null - 0 mål i obligatorisk kamp for Arsenal FC. Så å tro at han plutselig skal levere i 3mnd er som å tro på julenissen

Det virket heller ikke som om Henry eller Adebayor noensinne kom til å score noen mål når de tok over spissplassen, utrolig ineffektive i starten. Likevel er jeg enig med deg, vi trenger en spiss nå som Giroud er ute.

Link to comment
Share on other sites

Det virket heller ikke som om Henry eller Adebayor noensinne kom til å score noen mål når de tok over spissplassen, utrolig ineffektive i starten. Likevel er jeg enig med deg, vi trenger en spiss nå som Giroud er ute.

 

Henry og Adebayor hadde etter såpass mange kamper i det minste scoret et mål. For å ikke snakke om vanvittig mye mer "promise".

 

Sanogo har fortsatt tilgode å score et eneste mål i annet enn preseason. Over to preseasons har han scoret 4 mål hvorav alle målene kom i samme kamp. Akpom scoret til gjengjeld flere mål under forrige preseason enn Sanogo har scoret under hele sin Arsenalkarriere.

 

Spissproblemet i Arsenal er réelt.

 

Link to comment
Share on other sites

Når nå overgangsvinduet snart stenger så har jeg gjort meg noen refleksjoner rundt det å ha en "adekvat" spillerstall for å henge med i toppen.

Det er ikke meningen å være etterpåklok eller å "provosere" de som ser spillerstallen vår i et annet lys en det jeg gjør selv, men akkurat i disse dager så mener jeg at vi kan se hvor sårbar Arsenals spillerstall er.

Når jeg til tider har ivret for flere kjøp, så er det ikke de største stjernene jeg nødvendigvis er ute etter men spillere som kan tilføre klubben både kvalitet og bredde.

 

Det er to posisjoner det først og fremst har vært (og er) stor debatt rundt, og debatten går også mye på om førstevalgene våre er gode nok. I dag så er det mer hva vi har i bakhånd som opptar meg. De to aktuelle posisjonene er DM og spissplassen der Arteta og Giroud har fremstått som relativt klare førstevalg. Det har vært debatt om de er gode nok, men den lar jeg være i denne omgang og forutsetter at de er "gode nok". Men siden de begge nå (i vinduets sluttfase) er skadet så er det grunn til å vurdere de som er backup. Arteta er nok snart tilbake, men jeg tror nok (subjektivt) at det ikke er siste gang denne sesongen at han blir ute med skader.

 

Det som gjør meg skeptisk er hva vi har i bakhånd, og jeg vil starte med den defensive midtbanen.

Flamini er vårt åpenbare andrevalg og han er på ingen måte en dårlig spiller. jeg har faktisk stor sans for Flamini når det gjelder hva han gir både når det gjelder innsats og hva han gjør for å "piske" resten av laget når det "butter" imot. Men mitt største problem med Flamini er at han er en vandrende postensiel kandidat for å se dømmerens røde kort. Taklingene er av og til hårreisende og selv om han i fjor fikk mange gule kort så var han etter min mening heldig som kom gjennom sesongen med ett av de røde. Flamini er etter min mening fin å ha i bakhånd, men ikke en kandidat som førstevalg gjennom sesongen.

Chambers er vårt andrevalg og han kan kanskje gjøre det godt der, men vi vet ikke hva han står for som DM og når han samtidig skal være en "potet" så gjør det meg skeptisk. Vi kan bruke spillere som Ramsey/Wilshere/Coquelin men ingen av de er etter min mening gode nok til å dekke denne posisjonen over tid?

 

I spissposisjonen så består våre alternativer av to litt usikre kort i Sanogo/Campbell og vi har diverse midtbanespillere som kan vikariere der. Podolski er en fantastisk avslutter, men med unntak av noen flotte mål så har jeg aldri følt at han har fungert som som vår target man. Walcott (nå ute med skade) vil gjerne ha spissplassen, men har vi egentlig råd til å flytte en av våre "ekte" vinger inn i denne posisjonen over tid.

 

Man kan gjerne si at vi har kvantitet nok til å dekke de to nevnte posisjonene når våre hovedvalg er ute med skade, men jeg har problemer med å se at vi har kvalitet nok til å dekke de to plassene på banen over tid når skader og eventuelt suspensjoner rammer oss.

 

Uansett utfall av dagens kamp mot Besiktas så trenger vi forsterkninger før vinduet stenger. Går vi videre til CL så kan vi nok velge på en litt høyere hylle, men hvis vi ryker ut og skal være garantert å være aktuelle foran neste års CL så må det likevel inn forsterkninger.

 

Jeg trenger ikke nødvendigvis en spiss til £50 mill eller en DM til £30 mill, men vi skal heller ikke ha inn noen avdankede kontraktløse spillere i 30-årene. Som sagt vi trenger KVALITET!!

 

PS!! Selvsagt så må vi ha inn en stopper også, men som et eventuelt 4. valg (jeg setter Chambers som nr 3, så stiller jeg ikke de samme kravene her som jeg gjør i de to andre posisjonene)

Link to comment
Share on other sites

Helt enig i hele innlegget Polljen.

 

Hovedsakling trenger vi en Spiss og en DM, i tillegg til en Midtstopper backup!

 

Cavani, Carvalho og gud vet hvem som midtstopper er jo drømmen!

Link to comment
Share on other sites

nå som man er gjennom CL-nåløyet, og det er klart at Giroud blir ute nesten hele høst-sesongen, må det skaffes en erstatter. Tror (dessverre) Cavani er en utopi, men hva med Bony i Swansea? Jeg mener han har stort potensiale, og kan blomstre hvis han får sjansen i en større klubb, med bedre spillere rundt seg. Løp og kjøp Wenger! :)

Link to comment
Share on other sites

Wenger sier så mye fornuftig i dette intervjuet og jeg er helt enig med han;

The injury appears to have left Wenger with limited options up-front, but the Gunners boss is adamant he will not be forced into panic-buying a replacement before the transfer window closes on August 31.

"You will ask me straight away who we will buy,” he said. “I give you the answer - at the moment, no-one.

"If you want to make everyone happy you buy all of these players but what is important is the performance on the football pitch.

“If you look at the players we had on the bench and those out injured, we have players. You cannot buy every time a player is injured.

"We are open for any position as long as we feel the player can strengthen the squad. Buy to buy? I don't see the purpose of that."

 

Før overgangsvinduet åpnet så ønsket jeg meg primært en ny DM og en ny keeper. Vi har fått en ny keeper som jeg håper danker ut Szczesny og jeg håper fortsatt at vi får inn en ny DM. Ellers er jeg veldig fornøyd med våre nye spillere. Debuchy har allerede fjernet savnet etter Sagna. Chambers har allerede vist mer enn det Vermaelen gjorde de siste årene, jeg liker virkelig det jeg ser av ham. Sanchez hadde en grei kamp i går, men han virker litt forknytt for tiden. Jeg er sikker på at han blir en kjempespiller for oss. På spissplass har vi god dekning, selv om Giroud er skadet.

 

Så Wenger, skaff oss en ny solid DM og la oss konkurrere om de gjeveste trofeene som finnes i fotballverden.

Link to comment
Share on other sites

The injury appears to have left Wenger with limited options up-front, but the Gunners boss is adamant he will not be forced into panic-buying a replacement before the transfer window closes on August 31.

 

“If you look at the players we had on the bench and those out injured, we have players. You cannot buy every time a player is injured.

 

"We are open for any position as long as we feel the player can strengthen the squad. Buy to buy? I don't see the purpose of that."

Jeg har lenge vært av de som mener at troppen bør styrkes og at Wenger har vært for "sta" når han vurderer kvaliteten på de spillerne han har i bakhånd, men slik han ordlegger seg her så er det vanskelig å være uenig med han.

 

Jeg er på mange måter enig i hans kommentarer (linje for linje), det jeg er uenig i er vel konklusjonen når det gjelder behovet for å styrke troppen.

Panikk-kjøp er aldri en god ide det har vi sett før i klubben, men det jeg håper da inderlig at det er såpass kvalitet blant de som styrer "innkjøpene" av eventuelle kjøp er veloverveide.

Jeg er enig i at vi ikke kan kjøpe spillere hver gang vi får en skade, men samtidig så er det enkelte posisjoner som er så sårbare at når førstevalget blir skadd (langtid) så må man seriøst vurdere å finne nye spillere.

Kjøpe for å kjøpe? Selvsagt skal vi ikke det. For meg så virker det klart at de fleste av oss her som "maser" slik om kjøp av nye spillere gjør det fordi vi har et ønske om å styrke laget.

 

Som sagt, kjøpe for å kjøpe, panikk-kjøp og kjøp for hver minste skade er noe vi ikke kan holde på med, men det er et stykke fra den typen kjøp til det de kjøpene for å styrke laget som de fleste av "kjøpsfansen" her på forumet har etterlyst.

Link to comment
Share on other sites

Det har jo vært masse snakk om Walcott og spissplass, da.. Hvis det skal bli mer enn bare snakk, så må han på et eller annet tidspunkt få sjansen. Over tid. Og så er Sanchez et alternativ. Podolski. Campbell. Sanogo.

 

I antall har vi mer enn nok alternativer. Utfordringen er selvsagt at ingen av disse har vist noe på denne plassen for Arsenal over tid. Så kan man jo lure på hva Wenger ser på trening.. Så lenge alle disse blir værende, kommer ingen ny spiss inn, tror jeg. Jeg mener vi har klart størst behov for en Alex Song-type, en som kan ta både stopper- og den dype midtbanerollen. Og så får vi evt. også bytte ut Campbell og Podolski med Cavani. For eksempel.

Link to comment
Share on other sites

Ignasi Miquel ryktes å være på vei til Norwich for £ 1.5 mill, og siden han vel i realiteten er vårt 4. stoppervalg pr.dato, så bør vel det indikere at Wenger nå (garantert) kommer til å hente inn en ny stopper. Eller ???

Link to comment
Share on other sites

Det bør være en forsvarspiller på vei ja, noe jeg ville tro det også skulle være greit å få tak i. Det store spørsmålet er spiss nå som Giroud er ute. Syntes det er merkelig at Wenger plutselig sier at Alexis ble hentet inn for å spille spiss, når uttalelsene hans har vært motsatt tidligere. Falcao hadde vi ikke råd til, noe han ga klart uttrykk for, og da tror jeg neppe Cavani heller er i prisleia. Podolski blir ikke brukt, og forundrer meg ikke om han ryker også, da må vi ha en ny inn. Men om mr Wenger mener det samme tror jeg ikke. Leser også OX er ute å snakker om at vi må klare oss med de vi har, noe som igjen kan tyde på at det ikke kommer noen ny spydspiss. Hvis man skal ha tittelambisjoner kan man ikke satse på en som Sanogo som har vist null og niks. Igjen poengterer jeg at Sanogo KAN komme til å bli god, men han er en type spiller som burde vært lånt ut ala Campell så han kan utvikle seg og spille regelmessig fotball.

 

Tips til inn: en stykk forsvarer og thats it.

Resultat: kjemper om 3/4 plass og en cup. CL ryker man i kvart/semi.

Link to comment
Share on other sites

Syntes det er merkelig at Wenger plutselig sier at Alexis ble hentet inn for å spille spiss, når uttalelsene hans har vært motsatt tidligere.

Kilde? Mener distinktivt at Wenger har uttalt at han er et alternativ på topp og på vingene samt bak spissen hele veien..

Link to comment
Share on other sites

Falcao hadde vi ikke råd til, noe han ga klart uttrykk for, og da tror jeg neppe Cavani heller er i prisleia.

 

For det første, så skal man aldri forsøke å lese noe som helst ut fra Wenger sine uttalelser, da han sjelden/aldri spiller med åpne kort ovenfor media når det kommer til kjøp av spillere. Å svare ja på spørsmål om vi har råd til Falcao ville vært lite smart. Det ville gitt et signal om at Arsenal har drøssevis av penger å kjøpe for, og dermed ville prislappen på eventuelle spillere vi er ute etter økt betraktelig.

 

For det andre, så er det forskjell på Falcao og Cavani. Det vil være noe helt annet å betale £50 millioner for Cavani som vi da vil ha til rådighet over flere sesonger og det å ta seg råd til å betale £20 millioner for å låne Falcao for 1 sesong. Det er greitnok at den summen inkluderer alt av lønn og bonuser, men er fortsatt en rimelig stiv pris å betale for 1 sesong. Hadde det vært meg, så hadde jeg glatt bladd opp summen, men jeg slipper heldigivs å tenke på alle andre aspekter rundt klubben og økonomien.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...