Jump to content

2012.09.18 Montpellier (B)


Mr Chapman

Recommended Posts

Montpellier v Arsenal

UEFA Champions League, La Mosson

Tuesday, September 18, 2012, 19:45

 

 

Årets Champions League-ferd sparkes i gang tirsdag kveld når Arsenal er gjester på La Mosson - hjemmearenaen til fjorårets Ligue 1-mester, Montpellier. De franske serievinnerne har hatt en poengfattig start på sin sesong, mens Arsenal på sin side ser ut til å være i flytsonen foran tirsdagens møte i Frankrike. Skal det endelig løsne for Olivier Giroud mot sin gamle klubb - eller fortsetter en heller dårlig bortetrend i Europa for Arsenal sin del?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 161
  • Created
  • Last Reply

Wenger sa at stammen i laget blir beholdt og at det blir 2-3 endringer fra laget sist. Det betyr at Mertesacker/Vermalenen/Arteta/Cazorla/Podolski sansynligvis spiller, og hans uttalelser angående Szczesny tilsier at han spiller også. Det samme gjør Jenkinson i mangel av alternativer og Diaby blir sikkert også gjenintrodusert. Eneste jeg har han mistenkt for er å sende ut Koscielny som en oppvarming til Citykampen der han kan være å foretrekke mot deres kjappe og mobile angrepsrekke. Mitt tips blir derfor:

 

Szczesny

Jenkinson-Koscielny-Vermaelen-Gibbs

Diaby-Arteta

Gervinho-Cazorla-Podolski

Giroud

Link to comment
Share on other sites

Forøvrig: Er ikke Wenger bannet for 2-3 kamper? Mon tro om Bouldie klarer å videreføre arven til Rice når det kommer til å ikke tape når Wenger må sitte på tribunen :P

 

Szczesny er forøvrig skadet og ikke med til Frankrike. Skaden er nok ekte grunnet at Wenger så sent som i går backet han som førstekeeper. Muligens han ble presset tilbake litt for fort?

Link to comment
Share on other sites

Vet ikke annet en hva som står på Arsenal.com:

Wojciech Szczesny has been ruled out with an ankle injury so James Shea has been drafted into the squad. Damian Martinez has not been called up because he was not named on Arsenal's A list squad for the Champions League and was ineligibie for the B list.

 

Kan ikke reglene godt nok til at jeg kan fortelle hvorfor. Det er nok mulig å lese seg til. Over to someone..........

Link to comment
Share on other sites

Middelmådigheten Shea foran Martinez, handler dette om alder?

Jeg er enig i at Martinez virker mer spennende enn Shea, men det handler nok litt om alder og litt om erfaring. Shea vant The Double (jr.) for oss i 2009. Han har også to utlån bak seg. Disse resulterte riktignok bare i en kamp totalt. Også har han jo vært på samling med Englands landslag under Capello ;D .

 

James Shea har også stått strålende på vårt U-21 lag etter at Martinez ble utvist i første kamp.

 

Synes det er litt moro med local lads som får lov til å bli med på tur, jeg.

Link to comment
Share on other sites

Blir viktig med en god start, både for å slippe stresset et tap ville ført til videre i gruppespillet fra journalistene, men også for å holde ballen gående etter en veldig positiv serieåpning. Noen av de mest skadeforfulgte spillerne bør kanskje hviles med tanke på City kampen, men noen store endringer bør ikke gjøres siden en borteseier og 9 poeng hjemme i gruppespillet vil være nok til gruppeseier. Nå har det nettopp vært landslagspause og dermed god hvile for en spiller som Arteta som dermed bør starte igjen. Diaby kan godt få være benkevarmer for å hindre evt. muskelskader før midtbanekrigen til helgen mot Y. Toure - dermed får Coquelin fortsette etter den gode kampen på lørdag mot Southampton. Som Sir J. sier litt lengre opp i tråden, så ønsker jeg Koscielny inn for Mertesacker for å få kamptrening og bygge opp samarbeidet med resten av backrekken igjen før kampen mot City hvor tyskeren blir for stasjonær og treg til å henge med Teves, Silva, Nasri og co. Fremover på banen spilte Podolski lite for Tyskland å bør være noenlunde uthvilt, mens det er større spørsmål hvem som bør starte på motsatt kant. Gervinho imponerte tidvis som alene spiss, mens Chamberlain jobbet iherdig mot sine gamle lagkamerater. Likevel ønsker jeg Walcott fra start på grunn av farten han har og den trusselen han vil være mot et Montpellier som må gå fremover i banen på egen hjemmebane og dermed åpne opp rom til kontringer. Giroud får ny tillit på topp etter å hvilt forrige kamp.

 

Altså ønsker jeg dette laget:

Mannone

Jenkinson - Koscielny - Vermaelen - Gibbs

Arteta -Coquelin

Walcott - Cazorla - Podolski

Giroud

 

Fire endringer fra forrige kamp, en i hvert ledd. Tenkte tanken på å hvile Gibbs også, men får fortsette siden det er nok med et bytte i backfireren og at han må få fortsette å bygge på den gode følelsen han tydeligvis har.

Link to comment
Share on other sites

Kan ikke reglene godt nok til at jeg kan fortelle hvorfor. Det er nok mulig å lese seg til. Over to someone..........

Tror jeg vet det, James Shea går på egenprodusertkvoten, mens Martinez trengte halvannet år ekstra i klubben for å gå på denne kvoten, trenger vel fire egenproduserte, regner med at de er Gibbs, Wilshere, Shea og Frimpong.

Link to comment
Share on other sites

Vet ikke annet en hva som står på Arsenal.com:

Wojciech Szczesny has been ruled out with an ankle injury so James Shea has been drafted into the squad. Damian Martinez has not been called up because he was not named on Arsenal's A list squad for the Champions League and was ineligibie for the B list.

 

Kan ikke reglene godt nok til at jeg kan fortelle hvorfor. Det er nok mulig å lese seg til. Over to someone..........

 

Iflg. Arsenal.com så er Martinez valgbar i PL men ikke i Europeiske turneringer. Dessverre så står det ikke noe om grunnen. De andre "reservene" som lider samme skjebne er Eastmond, Bellerin, Toral, Olsson og Eisfeld.

 

 

A-list: 17 "frie" spillere og 8 "locally trained". Av disse 8 må minimum 4 spillere ha vært i klubben i minimum tre sesonger mellom alder 15-21 år. Maksimum 4 spillere kan være "assiciation-trained" (d.v.s. ha vært i klubber i England/Wales i samme periode).

 

B-list:(legger inn UEFA-tekst siden jeg er usikker på tolkning). "Conditions for registration: List B

17.15 Each club is entitled to register an unlimited number of players on List B

during the season. The list must be submitted by no later than 24.00 CET on

the day before the match in question.

17.16 A player may be registered on List B if he is born on or after 1 January 1987

and has been eligible to play for the club concerned for any uninterrupted

period of two years since his 15th birthday by the time he is registered with

UEFA. Players aged 16 may be registered on List B if they have been

registered with the participating club for the previous two years without

interruption. "

Link to comment
Share on other sites

Denne kampen blir nok litt tøffere enn mange tror. Montpellier kommer nok til å bli en hard nøtt i deres første CL-kamp på lenge. Men jeg tror bra forsvarsspill er nøkkelen her, og det har jo blitt vist tidligere i sesongen.

Ønsket lag:

 

Mannone

 

Jenkinson

Vermaelen©

Mertesacker

Gibbs

 

Arteta

Diaby

 

Chamberlain

Cazorla

Podolski

 

Giroud

 

TIPS: 1-2(Belhanda - Giroud, Podolski)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...