Jump to content

2012.09.18 Montpellier (B)


Mr Chapman

Recommended Posts

Ingen stor kamp, men gjør jobben. Ingen skader og godt med selvtillit for spillerne.

 

Uryddig kamp, men en god egenskap å vinne dårlige kamper. Ingen som var outstanding, men flere som gjorde en god jobb. Syns Mertesacker og Arteta var de jevneste. Podolski, Diaby og Gervinho med ekstreme prestasjoner og Giroud med to veldig gode gjennomspill

 

Klare for City

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 161
  • Created
  • Last Reply

 

For øvrig - idag syns jeg Cazorla ikke gjør en god kamp i det hele tatt. Kanskje god i første, men i andre er det iiiiiiiikkje bra. Men sånn er det - han hever seg mot Shitty!

 

NATTA!

 

What? Hele laget spilte fantastisk i 1ste omgang, men hvordan er det mulig å si at Cazorla ikke gjør en god kamp? Altså, i forhold til de andre så er han jo helt brukbar.

Link to comment
Share on other sites

Jeg liker at lista legges høyt, men det må være innenfor realistiske rammer. Jeg synes laget i går kommer nokså jevnt ut, ingen utmerker seg voldsomt hverken positivt eller negativt. Det virker som om folk nærmest forventet walk-over mot klubben med det lite renomerte navnet Montpellier. Vel, laget var proppfullt av supermotiverte teknisk meget begavede spillere, de er mestere i en av europas største nasjoner, de spiller hjemme på en meget intim stadion i en kamp som for dem er en milepæl der de har alt å vinne og ingenting å tape. Rene cup-finalen slik sett. Jeg er av den klare oppfatning at Montpellier i denne kampen er bedre enn Arsenal er dårlige, både som lag og som enkeltspillere. Ingen Arsenalspillere var dårlige i går, men de var heller ikke fantastiske. Hvis jeg likevel skal peke på en enkeltspiller som gikk helt på kanten av å koste oss poengene så blir det Abou Diaby med gjentatte dårlige valg på egen tredjedel. Cazorla var ikke dårlig. Det var heller ikke Giroud. Han var kanskje ikke utpreget målfarlig, men han jobbet som en helt og han var helt sentral både på å forsvare dødballer imot (som det ble en del av) og i å snu kampen i vår favør. That's a fact guys.

Link to comment
Share on other sites

Fornøyd med hvordan vi opptrådte i gårsdagens kamp. Vi gjør jobben i første omgang og leder 2-1, noe som tillater oss å spille på resultatet i andre omgang. Selvfølgelig er vi heldige som ikke slipper inn mål, men i motsetning til foregående år, gjorde vi ikke det. Skulle gjerne sett noen bytter litt tidligere, gjerne litt fart på topp med Walcott f.eks. Nå er det city til helga som fikk seg en skikkelig støkk forrige kamp, mens vi fortsetter flyten.

Link to comment
Share on other sites

Jeg liker at lista legges høyt, men det må være innenfor realistiske rammer. Jeg synes laget i går kommer nokså jevnt ut, ingen utmerker seg voldsomt hverken positivt eller negativt. Det virker som om folk nærmest forventet walk-over mot klubben med det lite renomerte navnet Montpellier. Vel, laget var proppfullt av supermotiverte teknisk meget begavede spillere, de er mestere i en av europas største nasjoner, de spiller hjemme på en meget intim stadion i en kamp som for dem er en milepæl der de har alt å vinne og ingenting å tape. Rene cup-finalen slik sett. Jeg er av den klare oppfatning at Montpellier i denne kampen er bedre enn Arsenal er dårlige, både som lag og som enkeltspillere. Ingen Arsenalspillere var dårlige i går, men de var heller ikke fantastiske. Hvis jeg likevel skal peke på en enkeltspiller som gikk helt på kanten av å koste oss poengene så blir det Abou Diaby med gjentatte dårlige valg på egen tredjedel. Cazorla var ikke dårlig. Det var heller ikke Giroud. Han var kanskje ikke utpreget målfarlig, men han jobbet som en helt og han var helt sentral både på å forsvare dødballer imot (som det ble en del av) og i å snu kampen i vår favør. That's a fact guys.

 

Helt enig, vanskeligheten av bortekamper i CL er sterkt undervurdert, enten det er mot Real Madrid eller FC Thun. Jeg fikk ikke sett hele matchen grunnet elendig nett, men syntes vi klarte oss OK.

 

Skal jeg sette fingeren på noe må det være den perioden i 2 omgang hvor det var natta over hele fjøla. Her kunne og burde Montpellier straffet oss. Godt å se at captain heller ikke var helt happy med den omgangen.

Link to comment
Share on other sites

God åpning på CL. En helt grei seier med en innsats som er godt over middels.

Eneste minuset må være Diaby's sine driblinger i egen 16, men han fikk vel passet påskrevet

da han fyrte den neste langt utenfor sidelinjen. Sånn skal det være.

Mannone syns jeg faktisk virket hakket vassere enn WS for tiden. God opptreden av

vår sisteskanse.

Ellers må jeg berømme Per og Arteta. Arteta kler den defenisive rollen mye bedre enn Song etter

min mening. Disiplenert,ballsikker og klok i duellene.

Ellers så har vi Poldi who scores whenever he wants.

Vi er klar for Shitty.

Link to comment
Share on other sites

 

What? Hele laget spilte fantastisk i 1ste omgang, men hvordan er det mulig å si at Cazorla ikke gjør en god kamp? Altså, i forhold til de andre så er han jo helt brukbar.

 

Hehe, regnet med å får svar på den. Jeg syns han virker generelt tung og har alt for mange feilpasninger. Sånn er det vel all-around over hele laget, men syns Cazorla hadde overraskende mange igår til å være han.

Link to comment
Share on other sites

 

Hehe, regnet med å får svar på den. Jeg syns han virker generelt tung og har alt for mange feilpasninger. Sånn er det vel all-around over hele laget, men syns Cazorla hadde overraskende mange igår til å være han.

Jeg skjønner godt hva du tenker på. Cazorla spiller neppe sine beste kamper når vi blir presset tilbake i banen, og midtbanene må løpe i mellom. Han er utvilsomt en mann som er best med ballen i laget, og fikk dermed ikke spilt på sine styrker i går. Jeg syns ikke han hadde så mange feilpasninger, men han virket litt tung ja.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...