Jump to content

2012.09.18 Montpellier (B)


Mr Chapman

Recommended Posts

  • Replies 161
  • Created
  • Last Reply

Vi tar med oss dette! Ok 1. omgang med et flott comeback og en shaky og noe svak 2. omgang.

Er vel bare svake avslutninger fra Montpellier som gjør at vi unngår flere baklengs. Syns gutta så slitne ut siste halvtimen.

 

Viktig borteseier og mye er allerede gjort i gruppa med seier hjemme mot Olympiakos.

Link to comment
Share on other sites

Har veldig mange tanker som skulle vært skrevet ned og lagt ut om hva som gikk galt i denne kampen, men likevel ser jeg på det som en styrke der vi drar til Frankrike og vinner på en dårlig dag.

 

Dårlig dag og dårlig dag. I mine øyne gjorde Arsenal akkurat det som var nødvendig for å vinne. Og ikke en tøddel mer.

 

Eneste jeg har å utsette på andre omgangen er at vi til tider blir for passive. Å forsvare i land en 2-1-seier er en god gammel kunst, men balansegangen mellom å forsvare seg dypt og å bli for passive er hårfin. I enkelte tilfeller passerte vi den - sånn som ved kjempesjansen MP-spilleren blåste rett på Mannone.

 

Job well done - tre poeng i boks. :-)

Link to comment
Share on other sites

Andre omgangen ble Montpellier sin, men vi har den nødvendige arbeidsmoralen, den nødvendige flaksen og vi har en 110% forsvarspiller. Vi gikk tom for krefter med 10 minutter igjen, og Bould ventet i lengste laget med å få inn friske bein.

 

Uansett. Godt gjennomført kamp på en intim stadion mot et meget godt lag. Selvsagt er de det. De er mesterene i Frankrike.

 

Børsen er som vanlig her: https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0Aol4RnjAKUe8dFY3ZjlmM2E2Y19jeXNpTUpMT2lJWmc#gid=0

 

Fyr løs.

Link to comment
Share on other sites

Det er vel strengt talt godkjent med tre poeng på bortebane i CL, når Mertesacker og Mannone var de eneste som stilte opp i andre omgang. Nei, denne andre omgangen var en erketypisk forestilling av Arsenal. Knust på mental innstilling og innsats. Men som vi har blitt fortalt gjentatte ganger så får man ikke stilpoeng i fotball og derfor er det Arsenal som tar med seg tre poeng i dag. Jeg tror dette var en god oppkjøring før City kampen. Nå fikk vi fighte med veggen mot ryggen, noe vi sikkert må gjøre til helgen og.

 

Det som overasket meg i denne kampen var at begge backene fikk tilsynelatende frie tøyler fremover. Det ble riktignok utslagsgivende i målprotokollen, men det hadde da ikke vært nødvendig å kjøre på like mye i andre omgang? Et annet bekymringsmoment er hvor lite kyniske vi er de siste ti. Vi vinner ett innkast laaaangt inn på motstanders banehalvdel i det 86 (?) minutt. I stedet for å gå til hjørneflagget forsøker CJ og kaste Gervinho fri, og vi får naturlignok kontring i mot. Litt senere bryter Gibbs og fosser fremover. I stedet for å gå mot flagget forsøker han å kombinere. Det fører til nok ett balltap og kontring i mot. Skjerpings!

 

Utover det så syns jeg andre omgang minnet mye om fjorårets Arsenal. Forsvarsfireren var igjen spredd utover banen, og vi ble løpende i mellom med en gang vi møtte ett lag som kjempet hardt. Men viktigst av alt er tre poeng, og det i en veldig vanskelig CL kamp på bortebane. Tørk møkka av shortsen, vær fornøyd med tre poeng og jobb knallhardt frem mot helgen. Neste kamp er alt som teller nå.

Link to comment
Share on other sites

når Mertesacker og Mannone var de eneste som stilte opp i andre omgang

 

Er helt enig i nesten alt i innlegget ditt, så du sparer meg for mye tid med å skrive det for meg. Eneste punktet hvor jeg er uenig med deg, og flere andre over innlegget ditt, så er det at Mertesacker var så fantastisk i denne kampen og kåres til banens beste. Solgte seg noe fryktelig på skuddfinten til Belhanda som burde scoret og straffet forsvarsspillet vårt. Samme tidligere i kampen når klonen til Suarez tok noen overstegsfinter og den langbeinte tyskeren vår ikke fikk stokket beina og lurt trill rundt. Når det er sagt så var det vanskeligere å være midtstopper i Arsenal i dag siden begge backene ofte var ute av posisjon etter å ha mistet ballen offensivt, men det forsvarer ikke individuelle feil som kunne blitt matchavgjørende. Kampen i dag synes jeg personlig viser godt argumentet mitt rundt at Koscielny bør være makker til Vermaelen når vi møter lag som spiller langs bakken og har hurtige, tekniske spillere. Mertesacker er en utmerket reserve i de kampene hvor vi forventer tøffe dueller og mange innlegg mot fyrtårn på topp, for da er han vår beste midtstopper.

Link to comment
Share on other sites

Syns andreomgangen vi gjør er årsverste, men samtidig er også andreomgangen til Montpellier årsbeste? Egentlig ganske utrolig at vi ikke slipper inn mål - de får noen feite i løpet av andre halvvek. Uansett så er ingen lag borte noe "lett match" i CL - og det viktigste er at vi får med oss de tre poengene! Alltid deilig å vinne på en dårlig dag.

 

Men vi må opp MANGE hakk til helga.

 

For øvrig - idag syns jeg Cazorla ikke gjør en god kamp i det hele tatt. Kanskje god i første, men i andre er det iiiiiiiikkje bra. Men sånn er det - han hever seg mot Shitty!

 

NATTA!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...