Jump to content

15.02.12 AC Milan (B)


Umlaut

Recommended Posts

Statistikken viser vel egentlig hvor mye balltrilling vi har uten å være kreative og hvor mye risiko vi spiller på og da vi mister ballen bak får vi en i fleisen.

Wenger har ingen plan B, og da har ikke spillerne det heller

 

dette er jo Arsenal i et nøtteskall.. Og ja, vi trenger alle sterke medisiner i dag... for min del har jeg mistet troen på dette laget. Som sagt, talentet er der, men de virker ute av stand til å gjøre de grepene som skal til for at talentene skal blomstre.

 

btw, velkommen tilbake til forumet, long time no seen.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 252
  • Created
  • Last Reply

... for min del har jeg mistet troen på dette laget. Som sagt, talentet er der, men de virker ute av stand til å gjøre de grepene som skal til for at talentene skal blomstre.

Uansett hvordan sesongen ender mener jeg det er på tide at Wenger takker for seg som manager. Han har vært fantastisk, men klubben trenger i mine øyne noe nytt.

Link to comment
Share on other sites

Det som er helt sikkert, er at jeg skal se store forandringer i vår, og til sommeren, for at jeg skal fortsette å bruke like mye tid og energi på Arsenal i fremtiden. Laget og klubben, har de siste to sesongene, vært i fritt fall de siste to sesongene. Og det uten at ledelse/styret har sett ut til å være særlig interessert i å gjøre noe med det. Det blir bare skuffende. Har ikke annet å si om det. Har de siste 12 årene, bare gått glipp av 1 kamp, som har blitt vist på tv, eller via stream. Men nå er det snart slutt. Om ikke de nødvendige grep tas.

Link to comment
Share on other sites

De scoret på sine 3 første skudd, ett lykketrekk, en soleklar offside og et mål hvor Vermaelen sklir.

Det fjerde målet er jo en billig straffe, men dommeren har ikke sjangs til å se Zlatan sitt smarte triks.

Vi er ikke ute av CL fordi Milan scoret fire, men fordi vi scoret null

Link to comment
Share on other sites

Vi er ikke ute av CL fordi Milan scoret fire, men fordi vi scoret null

Er vel strengt tatt en kombinasjon, men vi skapte altfor lite til å score i går (selvom RvP var nære et par ganger)

 

Notert meg at når vi ikke har dagen og kollapser så treffer motstanderene også på det meste.

Mot United hadde Young to drømmetreff som han ikke har vært i nærheten av siden, og har egentlig Rooney scoret på flere enn de to frisparkene han satte mot oss?

Link to comment
Share on other sites

En annen ting som sniker seg inn her er om England har sakket litt akterut?

I PL så er de 2 Manchesterlagene ganske suverene poengmessig. Chelsea,Arsenal og Pool

er svakere enn på lenge.

Igår var det et såkalt'aldrende'' Milanlag vi skulle spille mot.

Vel, de virket bedre trent og virket som de hadde en helt annen fysikk enn vårt lag.

Det var rett og slett klasseforskjell på alt.

Det kan bli artig å se hvordan Chelsea klarer seg neste uke.

Ryker de ut er dette det svakeste England har gjort i CL på mange år.

Link to comment
Share on other sites

"jeg mener vi ikke gjorde store taktiske bommene" (AW)

 

Hvordan kan Wenger mene dette? Hva er det han ser som vi ikke ser, eller omvendt, hvorfor ser ikke han det samme som de fleste av oss andre? Å satse på å stå og trille ball på motstandernes banehalvdel, med dårlig sikring bakover, når man møter skarpskodde lag med sterke individuelle ferdigheter er og blir selvmordsfotball, og dårlig taktikk. Det vil jeg alltid mene. Og denne fellen har Arsenal gått i alt for mange ganger, ikke bare mot stjernelag i CL, men også i ligaen. Når skal de lære? ... (dvs jeg tror ikke de vil lære så lenge Wenger sitter ved roret, dessverre)

Link to comment
Share on other sites

Det som er rart i denne kampen er statistikken, relativt jevnt:

Milan 4 - 0 Arsenal

5 Shots on Target 4

11 Shots off Target 3

5 Corners 6

76.4 Passing Success 83.3

42.8 Possession 57.2

 

De scoret på sine 3 første skudd, ett lyUkketrekk, en soleklar offside og et mål hvor Vermaelen sklir.

Det fjerde målet er jo en billig straffe, men dommeren har ikke sjangs til å se Zlatan sitt smarte triks.

 

Statistikken viser vel egentlig hvor mye balltrilling vi har uten å være kreative og hvor mye risiko vi spiller på og da vi mister ballen bak får vi en i fleisen.

Wenger har ingen plan B, og da har ikke spillerne det heller og bortsett fra RvP er det ingen som klarer å levere det lille ekstra på et jevnt nivå.

Forsiktig nå Kjellus. Hvis du prøver å trekke frem statistikk eller gjøre andre analyser på dette forumet etter et tap så vil du ha en travel tid fremover..:-)

Jeg nevnte det kort etter kampen i går og fikk umiddelbart kommentarer på det og lot det derfor ligge.

Faktum er som du selv sier at vi slipper inn 3 mål på 4 sjanser og får en billig straffe i mot. Det betyr skrekkelig dårlig forsvarsspill og at Milan har en maksprestasjon som de ikke kommer til å gjenta på en stund. Ikke ulikt United på OT.

Det som er det mest frustrerende er at det skjer mot oss og da må man spørre seg om hvorfor. I mine øyne var problemet i går Vermaelen som gjør en hel firer og midtbanen foran seg ekstremt usikre da det ikke er struktur i spillet hans. Det er umulig å vite hva han skal gjøre i neste trekk og dermed blir det nøling og feil. Forsvaret ble langt bedre da han ble flyttet på backen, det var skremmende å se. Skrev det i pausen, men da var muligheten til å flytte Song ned mindre grunnet skaden til Kosc.

Dette har han vist tendenser til tidligere også med Barca borte som verste eksempel. Da var han direkte ansvarlig for 3 av 4 mål. I går ansvarlig for 2 av 4. Det holder ikke dessverre. Han har en lang vei å gå mot topplagene. Der blir man straffet for feilene hver gang og ikke bare annenhver gang som mot Fulham eller Villa borte.

Per i dag syns jeg ikke han er strukturert nok til å spille i midten og passer bedre som venstre back

Link to comment
Share on other sites

Her er kremeksemplet på hva vi ikke har. Det går ikke så bra dette her, ting går mot oss. Så tar en ansvar som har holdningen til det og ferdighetene til å bygge oppunder med (gjett hvem), de andre følger opp. Voila!!

 

det var jo en fantastisk minneverdig kamp. Og som du skriver, man lot seg ikke psyke ut selv om motparten scoret på alt det lille de klarte å skape, man fortsatte å male på og tro på sitt prosjekt. Og ikke minst, det var jo ingen statisk balltrilling foran boksen til motparten, det var raske overganger, med mye bevegelse og presise pasninger, et opplegg som naturligvis er vanskelig å gjennomføre (og som derfor krever gode spillere), men også vanskelig å forsvare seg mot. Og når man er så gode offensivt kompenserer dette for defensivt lurveri, som også var tilstede den gangen...

Link to comment
Share on other sites

Uansett hvordan sesongen ender mener jeg det er på tide at Wenger takker for seg som manager. Han har vært fantastisk, men klubben trenger i mine øyne noe nytt.

 

Det ser sånn ut for min del også. Endelig avgjørelse får tas etter sesongen, men de siste 7 årene har vist at vi ikke har kommet noen særlig vei i forhold til å skulle vinne pokaler ihvertfall. Jeg tror klubben trenger noen nye tanker rundt hvordan vi skal klare å vinne noe. Ser ut som Wenger har kjørt seg fast i sitt spor.

Link to comment
Share on other sites

man lot seg ikke psyke ut selv om motparten scoret på alt det lille de klarte å skape, man fortsatte å male på og tro på sitt prosjekt..........det var jo ingen statisk balltrilling foran boksen til motparten, det var raske overganger, med mye bevegelse og presise pasninger, et opplegg som naturligvis er vanskelig å gjennomføre (og som derfor krever gode spillere), men også vanskelig å forsvare seg mot..........når man er så gode offensivt kompenserer dette for defensivt lurveri, som også var tilstede den gangen...

 

Som sagt, kremeksempel - og som du sier det krever kvalitet. For å sette navn på det mest groteske kontrastene mellom dette og gårsdagen: Bergkamp vs Ramsey. Den offensive nøkkelspilleren, den skapende nøkkelspilleren. Ramsey når ikke DB10 til skolissene i noe som har med fotball å gjøre, terrengløping derimot..........desverre er det ikke det dette går ut på..........men det er dette som slipper han gjennom nåløyet hos Wenger. PC'en sier at Ramsey er best..........i terrengløp.

Link to comment
Share on other sites

Det som er rart i denne kampen er statistikken, relativt jevnt:

Milan 4 - 0 Arsenal

5 Shots on Target 4

11 Shots off Target 3

5 Corners 6

76.4 Passing Success 83.3

42.8 Possession 57.2

 

De scoret på sine 3 første skudd, ett lykketrekk, en soleklar offside og et mål hvor Vermaelen sklir.

Det fjerde målet er jo en billig straffe, men dommeren har ikke sjangs til å se Zlatan sitt smarte triks.

 

Statistikken viser vel egentlig hvor mye balltrilling vi har uten å være kreative og hvor mye risiko vi spiller på og da vi mister ballen bak får vi en i fleisen.

Wenger har ingen plan B, og da har ikke spillerne det heller og bortsett fra RvP er det ingen som klarer å levere det lille ekstra på et jevnt nivå.

Statistikker har selvsagt en viss plass når man vurderer en fotballkamp, men hvis den blir brukt på samme måte som andre bruker bibelen, så vil man av og til se litt "stygt" på den som tolker slike statistikker.

 

Jeg blir ofte forbauset over hva som blir registrert i statistikker og også hvordan slike statistikker blir tolket. La meg nå bare si noen ord om den som du har lagt frem her.

Shots on target
- dette skal vel bety skudd på mål, men er det alle baller fra motstander som har retning mot det området som ligger innen for stengene, eller er det bare "ordentlige" sjanser som blir registrert. Hvis der er lompeskudd og tamme headinger som også blir registrert så er slike tall verdiløse for meg.
Shots off target
- dette er vel alle skudd fra motstander som passerer dørlinjen mellom mål og cornerflagg på begge sider, går jeg ut i fra. Men om det er en god sjanse som er 10 cm eller 10 meter til sides for mål sier dette lite om. Igjen en verdiløs informasjon.
Corners
- en informasjon som jeg ser på med
litt
mer interesse, for ett stort antall hjørnespark
kan
tyde på et godt offensivt spill fra angripende lag.
Passing Success
- Igjen, hva er det som blir registrert? når vi blir stående utenfor 16-meteren og "småpasse" ball fram og tilbake uten at det fører til noen tilløp til sjanser, så er det forsåvidt suksesfulle passninger men likevel det sier lite om hvor effektive vi er. Arsenal kan til tider passe svært mye ball, med svært liten uttelling i "farlige" situasjoner.
Possession
- prosentsatsen er igjen sikker rett, men hva sier den. Den sier nok at vi er flinke til å holde ballen i laget i større eller mindre perioder. Men til å vurdre en fortjent/ufortjent seier, har den mindre verdi.

 

 

 

 

Det som jeg har skrevet her er ikke ment som ett stikk til deg som la disse tallene inn i tråden her, men mer for å vise hva jeg mener om at statistikk skal brukes til å forklare/bortforklare mye av det som skjer på en fotballbane og forsåvidt i andre sammenheger også.

 

Bruk gjerne statistikk, men la det ikke bli den bli det viktigeste når en skal vurdere det en opplever.

Link to comment
Share on other sites

Wenger Heaven er blitt Arséne Hell...Hvor ble det av "ungdomsgenerasjonen" som han drev å kokte på i 5-6 år? Åja, de er forduftet til Barcelona og Man. City (hvis de da ikke ligger til marinering i form av langtidsskader).

 

7 år uten troféer and still counting...

 

Få inn Usmanov og hans rubler. Spark ut det kastrerte styret vårt. Spark Wenger, få inn Guardiola.

 

Få ut Arshavin, Rosicky, Djourou, Squillacy, Gibbs, Walcott, Chamakh, Santos, Arteta. Få inn skikkelige spillere. Og for Guds skyld, få ut DIABY!! Fyren har ligget på sykehus de siste 5 årene og sett bankkontoen vokse.

 

Tilpass klubben til moderne tider, en diger klubb som Arsenal klarer faktisk det. Alternativet er å fordufte til en posisjon som midhavsfarer.

 

Wenger har gått ut på dato. I 1996 var han en frisk pust, nå er han en sta gammel mann som har gått seg vill i sine egne labryinter.

Link to comment
Share on other sites

Wenger Heaven er blitt Arséne Hell...Hvor ble det av "ungdomsgenerasjonen" som han drev å kokte på i 5-6 år? Åja, de er forduftet til Barcelona og Man. City (hvis de da ikke ligger til marinering i form av langtidsskader).

 

7 år uten troféer and still counting...

 

Få inn Usmanov og hans rubler. Spark ut det kastrerte styret vårt. Spark Wenger, få inn Guardiola.

 

Få ut Arshavin, Rosicky, Djourou, Squillacy, Gibbs, Walcott, Chamakh, Santos, Arteta. Få inn skikkelige spillere. Og for Guds skyld, få ut DIABY!! Fyren har ligget på sykehus de siste 5 årene og sett bankkontoen vokse.

 

Tilpass klubben til moderne tider, en diger klubb som Arsenal klarer faktisk det. Alternativet er å fordufte til en posisjon som midhavsfarer.

 

Wenger har gått ut på dato. I 1996 var han en frisk pust, nå er han en sta gammel mann som har gått seg vill i sine egne labryinter.

 

Det er nesten så jeg mistenker deg for å ha røket mine godt brukte sokker. Ut med Gibbs, Santos og Arteta?

Herre min liksomhatt

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Tilpass klubben til moderne tider, en diger klubb som Arsenal klarer faktisk det. Alternativet er å fordufte til en posisjon som midhavsfarer.

 

 

Et alternativ PHW og co virker tilfreds med, helt til dukker opp mørketall i økonomidokumentene. Men da kan det også være for sent. Faller vi ut av tetgruppa kan det bli uhyre vanskelig å kjempe seg tilbake.

 

Vi trenger et styre som setter press på manageren og en manager som setter press på styret. En sånn aksept av middelmålighet som vi har vært vitne til de siste årene kan kun ende galt, tror jeg. Nå må noen i Arsenal, forutenom reiseklare Thierry Henry, vise at de virkelig ønsker at Arsenal skal forbli en toppklubb. For fra utsiden ser det unektelig ut som om ingen bryr seg nok om Arsenals status og plass i Europas maktelite. Vi er for faen ikke et økonomiselskap, vi er Arsenal Football Club! Show some fucking passion!!!!

Link to comment
Share on other sites

Her er kremeksemplet på hva vi ikke har. Det går ikke så bra dette her, ting går mot oss. Så tar en ansvar som har holdningen til det og ferdighetene til å bygge oppunder med (gjett hvem), de andre følger opp. Voila!!

 

http://www.youtube.com/watch?v=x7Cxcuv4Tt4

Bergkamp, Henry, Pires, Ljungberg, Gilberto, Vieira, Campbell, Fabregas, Lauren, Cole... Det er til å grine av...

Link to comment
Share on other sites

Her er kremeksemplet på hva vi ikke har. Det går ikke så bra dette her, ting går mot oss. Så tar en ansvar som har holdningen til det og ferdighetene til å bygge oppunder med (gjett hvem), de andre følger opp. Voila!!

 

http://www.youtube.com/watch?v=x7Cxcuv4Tt4

4-3 målet gir meg frysninger. Det målet symboliserer fantastisk mye av det vi mangler i dagens stall.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...