Jump to content

15.02.12 AC Milan (B)


Umlaut

Recommended Posts

Vermaelen har sutret i den siste tiden over å måtte spille venstreback. Når han så får spille midtstopper så svikter han totalt. Laget forventer et visst nivå, og stoler på han i en hel rekke situasjoner. Når han så feiler gang på gang, så begynner spillerne rundt å forsøke å kompensere samt skulle dekke egne rom. Når de da havner i en slik situasjon så svikter hele leddet. Dette sprer seg over på midtbanen (da spesielt Song og Arteta) som begge mangler støtte fra midtstopperne, og som heller ikke kalrer å gi støtte til midtstopperne da de er konstant feilmarkerte.

 

Jeg er enig med RP7 i atVermaelen sin elendige innsats fra første spark skaper en uro i hele forsvarsleddet,, og dette sprer seg selvfølgelig. Når i tillegg andre spillere (som alikevel ikke er nøkkelspillere) ikke presterer, så blir dette en ond sirkel. Vermaelen er sterkt delaktig i dette - men ikke helt og holdent alene om det.

 

Selvfølgelig kan en ikke skylde bare på Vermaelan,men en forventer at spillere som han skal ta tak i laget da han er en'

av de såkalte lederne utpå der. For meg så hadde Vermaelan en virkelig 'shocker' av en kamp. Det var nesten uvirkelig

å se hvor ubesluttsom,usikker og svak både han og andre var i denne kampen.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 252
  • Created
  • Last Reply
  • 9 months later...

Uansett hvordan sesongen ender mener jeg det er på tide at Wenger takker for seg som manager. Han har vært fantastisk, men klubben trenger i mine øyne noe nytt.

Sjeldent innom forumet, men må bare få ut litt grums. Bruker da energien på å *bumpe* denne opp på listen igjen...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...