Jump to content

15.02.12 AC Milan (B)


Umlaut

Recommended Posts

AC_Milan-logo-D6197AF2D5-seeklogo.com.gifChampions LeagueArsenal_FC.gif

AC Milan vs. Arsenal FC

15.02.2012 - kl. 20.45

San Siro, Milano

300px-MilanoSanSiro02.JPG

Kampen vises på Viasat 4/Sport HD.

 

 

 

 

Både Arsenal og AC Milan kommer til denne matchen med 2-1-seiere, der begge kommer tilbake etter å ha kommet under med 0-1. Det at begge klarer å snu matchene gir dem begge et godt utgangspunkt fram mot onsdagen. Lagene har møtt hverandre tre ganger tidligere om vi ser på de moderne tider, hvor et av møtene er under Emirates Cup. Sist gang de møttes i en obligatorisk kamp, var under andre utslagsrunde i Champions League, hvor Arsenal gikk seirende ut etter å ha vunnet 2-0 borte, før vi holdt de til 0-0 hjemme på Emirates. Under Emirates Cup ble resultatet 1-1. Så over tre kamper går Arsenal ut med 1-2-0. Bak disse tre kampene må vi tilbake til 1995 for å finne tidligere møter mellom klubbene. Da slo AC Milan Arsenal ut av UEFA Super Cups første runde med 2-0 sammenlagt.

 

AC Milan har hatt en litt trøblete måned så langt. 0-2 mot Lazio, 0-0 mot Napoli, før de gikk på 1-2 nederlag mot rivalen Juventus i semifinalen i Coppa Italia. Oppreisningen kom som sagt i går mot Udinese med 2-1 seieren. Arsenal kan se tilbake på Feburar som vendepunktets måned om de skulle få med seg et godt resultat i denne kampen. 0-0 mot Bolton kom etter en serie med dårlige kamper i januar-måned, men 7-1 seieren mot et tafatt Blackburn kan ha gjort underverker med moralen i laget, og nettopp denne storseieren kan ha spilt en rolle i opphentningen av formlaget Sunderland.

 

AC Milan leder for øyeblikket Serie A, men de har rotet det litt til for seg i det siste, og Juventus lurer bak med bare to poeng mindre, med to kamper mindre spilt. Arsenal på sin side avanserte til 4. plass på lørdag.

 

Per Mertesacker gikk av med skade under oppgjøret mellom Sunderland og Arsenal, og det kan se ut som at et eller annet røyk i ankelen til den digre tyskeren. Heldigvis for Arsenal ser Kieran Gibbs ut til å være kampklar til onsdagens match. Da går mest sannsynlig Vermaelen inn i midtforsvaret hvor han hører hjemme, mens Gibbs eller Coquelin tar venstrebacken. Ellers er Santos, Diaby, Jenkinson og Wilshere forstatt ute med skade eller usannsynlige. Milan har nylig gått gjennom et skademareritt. De hadde 11 spillere som var utilgjengelige mot Udinese, men det er ryktet at "few" av disse skal være klare til onsdagen. Aquilani, Boateng, Flamini, Merkel, Nesta, Pato, Strasser, Yepes, Cassano og Gattuso. Av disse skal Boateng, Nesta og Pato være nærmest å rekke Arsenal-kampen. Zlatan var ikke med i troppen mot Udinese pga smårusk, men han skal være klar til onsdagen.

Forventede lagoppstillinger:

AC MILAN:

Abbiati

Abate-Nesta-Silva-Emanuelson

Nocerino-van Bommel

El Sharaawy-Boateng-Pato

Ibrahimovic

ARSENAL:

Sczcesny

Sagna-Koscielny-Vermaelen-Gibbs

Song-Arteta

Walcott-Rosicky-Chamberlain

van Persie

 

 

 

 

Kjør diskusjon!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 252
  • Created
  • Last Reply

Milan har store skadeproblemer om dagen, blandt annet regner man med at verken Boateng, Pato eller Nesta rekker kampen. De har alle vært ute en stund, men "er på vei tilbake". Arsenal-kampen blir nok litt for tidlig for de tre nevnte. Tror Milan er såpass svekket nå, at det er et perfekt tidspunkt å møte dem på, her har vi alle muligheter til å sikre oss et godt utgangspunkt. I kampen mot Udinese var forsvarsfireren forresten Abate-Mexes-Silva-Mesbah. Kjører vel muligens samme oppstilling?

Link to comment
Share on other sites

Flott kamptråd og helt enig med laget som Umlaut setter opp. Ramsey har nok fått en "boost" av hvilen pluss målet i går, men Rosicky er ufattelig god til å holde spillet flytende og mot Milan så blir det ytterst viktig. Ramsey er ei heller på sitt beste i Champions League kamper så dette er nok den perfekte arenaen for Rosicky å dominere.

 

Ellers blir det artig å se Gibbs igjen (hvis han er fit) hvis ikke så blir det nok Sagna/Coquelin på hver sin back.

Link to comment
Share on other sites

Om Boateng og Pato er ute har vi en kjempefordel. Boateng har vist seg å være kanskje Milans beste spiller det siste halvannet året og Pato vet vi alle hva er i stand til. Milan er helt klart et lag vi kan slå, selv på San Siro, men det krever mye av spillerne. Vi må prestere på topp. Enig med lagoppstillingen til Umlaut. Gleder meg til å se Gibbsy i aksjon igjen, samtidig som Rosicky tidligere har vist at han er bedre i Champions League enn han er i Premier League. Så får heller Rambo komme inn om det skulle trenges mål. ;)

Link to comment
Share on other sites

Å starte med en Gibbs ute av kampform i en såpass viktig kamp blir en gambling jeg ikke ville valgt, men heller satset på Coquelin som har imponert meg med sin allsidighet.Hvem som skal starte på hvilken side av Sagna og Coquelin blir opp til Wenger å velge, men jeg synes samarbeidet mellom Coquelin og Walcott i Blackburn kampen var såpass imponerende at jeg setter han som høyreback og Sagna på venstre. Samtidig synes jeg Rosicky blir for lite målfarlig og for lite truende rundt motstanderens forsvarsfirer til å spille i den offensive midtbanerollen. Der synes jeg Ramsey er bedre til å gå på løp bak forsvaret og til å dra med seg et par forsvarsspillere for å gjøre rommet rundt van Persie enklere å jobbe i. Hadde Rosicky dratt frem den skuddfoten han hadde når han kom til Arsenal hvor han klinte til fra distanse så kunne valget vært vanskeligere, men siden han så og si ikke skaper målsjanser velger jeg å sette han på benken. Ellers tror jeg dette vil bli en kamp som passer Walcott og Oxlade-Chamberlain mye bedre enn den kampen på potetåkeren i Sunderland hvor de hele tiden måtte utfordre et forsvar i balanse med dobbel dekning på backplass, og alternativet som midtspiss er ganske enkelt Robin van Persie.

.

Szczesny

Coquelin - Koscielny - Vermaelen - Sagna

Song - Arteta

Walcott - Ramsey - Oxlade-Chamberlain

van Persie

Link to comment
Share on other sites

Italienske lag sliter ofte mot Engelsk motstand og jeg tror ikke denne matchen blir noe unntak. Har gode forhåpninger om at vi skal stikke av med en grei seier. Enig med 49 UB i at Coq og Sagna skal bekle backplass med Vermaelen og Kos i midten. Håper også Rosicky får fornyet tillit da Milan vil gi han lengt bedre arbeidsvilkår enn et Sunderland i form med O'Neill ved roret

Link to comment
Share on other sites

Italienske lag sliter ofte mot Engelsk motstand og jeg tror ikke denne matchen blir noe unntak. Har gode forhåpninger om at vi skal stikke av med en grei seier. Enig med 49 UB i at Coq og Sagna skal bekle backplass med Vermaelen og Kos i midten. Håper også Rosicky får fornyet tillit da Milan vil gi han lengt bedre arbeidsvilkår enn et Sunderland i form med O'Neill ved roret

 

Pluss en fotballbane hvor det er mulig å spille rask pasningsfotball. Å kalle Stadium of Light for en potetåker er jo nærmest et kompliment..

Link to comment
Share on other sites

La de stille med hvem de vil. Scorer vi borte går vi videre, det er jeg rimelig sikker på. Satser på samme lag som mot Sunderland, men med Coquelin inn for Mertesacker og Sagna over på venstre.

Vi bør ha en langt sterkere midtbane enn Milan og tror de vil legge seg lavt og la oss trille ball. Det lille jeg har sett av dem så langt i år er ikke veldig imponerende og de spiller med ekstremt dårlig tempo. Ballen går sakte og det er lite trykk. Overrasket over at de ligger i teten av serie A, men det sier noe om kvaliteten på ligaen for tiden. De har et godt forsvar og en Zlatan som fortsatt holder topp nivå når han vil eller har dagen.

Tålmodighet og besluttsomhet når sjansene byr seg blir nøkkel her.

Link to comment
Share on other sites

Å starte med en Gibbs ute av kampform i en såpass viktig kamp blir en gambling jeg ikke ville valgt, men heller satset på Coquelin som har imponert meg med sin allsidighet.Hvem som skal starte på hvilken side av Sagna og Coquelin blir opp til Wenger å velge, men jeg synes samarbeidet mellom Coquelin og Walcott i Blackburn kampen var såpass imponerende at jeg setter han som høyreback og Sagna på venstre. Samtidig synes jeg Rosicky blir for lite målfarlig og for lite truende rundt motstanderens forsvarsfirer til å spille i den offensive midtbanerollen. Der synes jeg Ramsey er bedre til å gå på løp bak forsvaret og til å dra med seg et par forsvarsspillere for å gjøre rommet rundt van Persie enklere å jobbe i. Hadde Rosicky dratt frem den skuddfoten han hadde når han kom til Arsenal hvor han klinte til fra distanse så kunne valget vært vanskeligere, men siden han så og si ikke skaper målsjanser velger jeg å sette han på benken. Ellers tror jeg dette vil bli en kamp som passer Walcott og Oxlade-Chamberlain mye bedre enn den kampen på potetåkeren i Sunderland hvor de hele tiden måtte utfordre et forsvar i balanse med dobbel dekning på backplass, og alternativet som midtspiss er ganske enkelt Robin van Persie.

.

Szczesny

Coquelin - Koscielny - Vermaelen - Sagna

Song - Arteta

Walcott - Ramsey - Oxlade-Chamberlain

van Persie

 

 

Tror dette er det beste alternativet! Ramsey/Rosicky er en close en, Rosicky vil gjøre oss litt bedre i possesion mens Ramsey vil gi litt mer målfarlighet og energi.

Link to comment
Share on other sites

Kong Viasat? :)

Alle som ønsker viaplaykoder kan sende meg en pm med epostadressen sin. De som har brukt en epostadresse for å få gratis viaplaykode todligere må hoste frem en ny adresse. Dette bør gjøres i god tid før klokka 1700 i dag.

Det er den eneste muligheten for å få ut kodene før srsenal kamp. Jeg må på jobbtur på leverkusen-barca kampen. Fikk ikk billrtter til arsenal kampen, blir derfor borte fra jobb de neste to dagene

 

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Jeg må på jobbtur på leverkusen-barca kampen. Fikk ikk billrtter til arsenal kampen, blir derfor borte fra jobb de neste to dagene

Stakkars deg - MÅ du på jobbtur til en CL-kamp du da? Må være forferdelig!

 

Om du vil så kan jeg ta billetten jeg... Men bare for å være kamerat...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...