Jump to content

15.02.12 AC Milan (B)


Umlaut

Recommended Posts

Ok, vi har sett en kamp som at vi ikke er blant europas beste lag for tiden, men mål nr 2 og 3 er uheldige. Nr 2 er offside og 3 glipper det i det nye matta på San Siro for Verminator. Sånt kan skje men ikke mot de beste. Greier vi 4 plassen i år, er det stort. Laget evener ikke å kontre, det er helt utrolig å se på. Store overgangsmuligheter, men de skusles bort. Er det selvtillit, ikke vet jeg...

I dag evner vi ikke å kontre, men vi er fortsatt det laget i PL som lager flest målsjaner på kontringer.

 

2 elendige mål i mot og en billig straffe. Abiati med to gode redninger og snytt for straffe. Vi taper fortjent, men siffrene er flatterende og gjenspeiler ikke kampen egentlig. Vi får vinne hjemmekampen og glemme denne kampen. Mertesacker dypt savnet og det vil Kosc også bli. Forsvaret flere hakk bedre etter at Song erstatter en forferdelig dårlig Vermaelen som er så rotete i stilen at verken forsvarerne rundt ham eller de som spiller sentralt på midten vet hvordan de skal forholde seg til ham.

 

Dette var en nitrist kveld og det er bare å gå videre uten å tenke mer på denne elendige forestillingen.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 252
  • Created
  • Last Reply

Vondt å se på. Det som irriterer meg aller mest idag er måten målene kommer på. 1-0 målet er Szszesny som sparker ut som en junior, 2-0 jogger Sagna rolig etter og er mer opptatt av å hilse på linjedommeren på andre siden av banen, 3-0 Vermaelen er uheldig og sklir, og Song går ikke i takling, 4-0 straffe som kløna Djourou på tullete vis klarte å lage. Han må være den letteste stopperen å runde. Går på hver forbanna gang.

 

Ramsey er faktisk så dårlig idag at jeg ikke har ord. Hva er det Wenger ser i han? Hvorfor er Wenger som sinnsykt naiv og ikke handler, når DETTE er det beste vi kan stelle i stand? Ramsey er ikke bare elendig idag, han har også vært det de 10-20 forestående kampene også. Vermaelen er ikke seg selv i det hele tatt, og Arteta og Song er også begredelige. Walcott gidder jeg ikke nevne engang. Spilte han i det hele tatt?

 

Wenger UT.

Link to comment
Share on other sites

Vi taper fortjent, men siffrene er flatterende og gjenspeiler ikke kampen egentlig.

 

Du kan få sagt det....

Selvfølgelig ren bullshit, men du skal ha ros for at du velger the Wenger way og prøver å lyge bort en forferdelig situasjon.

 

Arsenal skjemte seg ut, og det er faen ikke førte gang denne sesongen. Laget er i enkelte kamper så svakt at jeg aldri har sett maken. I motsetning til mange andre synes jeg ikke spillermaterialet er så forferdlig dårlig. Jeg synes heller holdninger og mentalitet er helt på jordet, og er ikke dette Wengers siste sesong så skjønner jeg ingenting.

 

Wenger har mistet helt grepet, bør gi seg eller sparkes, gjerne så fort som mulig.

Link to comment
Share on other sites

Liverpool kom tilbake fra 0-3 mot Milan. Og de hadde bare 45 minutter på seg. Vi har 90 på 0-4. Det er ikke umulig. Men vanskelig blir det. Og jeg tror dessverre ikke vi har den driven og fandenivoldskheten som vil være nødvendig.

 

Med en litt dårligere Abbiati kunne van Persie hatt et par mål. Uten Vermaelens fall kunne det også sett bedre ut. Konklusjonen er likevel at dette var en tur til slakter'n. Skrekkelig dårlig, faktisk. Over hele linja. Honnør til Wenger for å bytte tidlig, men der stopper det.

 

Wenger: "The first sign of quality is consistency." Hvis han har rett, står det ganske dårlig til med oss!

 

Ingenting er umulig i fotball, men vi holder jo ikke tett.. slipper inn mål i nesten hver kamp og er helt utafor kollektivt defensivt og taktisk svak.

Jeg syns ikke Milan er så bra som alle skal ha det til, men har likevel vanskelig for å se at vi skal ha noe sjans til å score 4-5 mål mot dem uten at vi får baklengs...til det har vi for dårlig balanse i laget og i det defensive spillet.

Mye sitter i topplokket også, men der er spillerne alt for variable og blir nervøse når det gjelder som mest.

Link to comment
Share on other sites

Klarer seriøst ikke å skjønne de som mener at mål nummer 1 er en keepertabbe. Ja det var et dårlig spark av Szczesny i utgangspunktet, men det var virkelig et par trekk til før ballen havnet hos Boateng og når Vermaelen bare lar Boateng stå upresset innenfor 16-meteren og gutten har en av de peneste volleyskuddene på San Siro i moderne tid så er det virkelig ikke en keepertabbe på selve målet. Målet til Kevin Prince-Boateng var et av de peneste målene jeg har sett på lang lang tid.

 

At vi taper i kveld var så ytterst fortjent. Vi har ballen mest, men hva hjelper det når vi ikke gjør annet enn å kose med ballen og sentre sidelengs og baklengs? Aaron Ramsey, Tomas Rosicky (selv om han trolig var blant våre beste der ute i dag), Walcott, Gibbs er alle langt ifra Arsenal kvalitet utifra den kvaliteten man forventer at en toppklubb skal stille med i sine førstevalg. Arteta er også fryktelig en-dimensjonal og er ikke engang en Fabregas-light i kveld.

Link to comment
Share on other sites

Skjønner fremdeles ikke den voldsomme kritikken Ramsey til stadighet får her. Han var svak i dag, men det var jaggu ta hele laget. Man kan si hva man vil om Ramsey, men det er en ting man ikke kan stikke under stolen, og det er at han skaper mål og er som oftest alltid involvert når det scores. Hvilke andre av alternativene våre kan skilte med det? Vi trenger ikke se lengre tilbake enn til lørdag for å se det.

Link to comment
Share on other sites

tommel opp AnabOle. Spelar for spelar er vi bra nok til å prestere ganske så godt, men summen blir som eg har sagt maks summen av enkeltspelarar og som oftast ein del under. Vi klarer ikkje å få til nokon bonuspoeng som lag, og det er viktig i fotball. I dag tek det ca 4 -5 minutt å sjå at dette laget ikkje har møtt opp til kamp. Det skjer deserre oftare og oftare. Eg heller meg til at Wenger må ut, utan at eg står fremst på barrikaden for å kreve det!

Link to comment
Share on other sites

Klarer seriøst ikke å skjønne de som mener at mål nummer 1 er en keepertabbe. Ja det var et dårlig spark av Szczesny i utgangspunktet, men det var virkelig et par trekk til før ballen havnet hos Boateng og når Vermaelen bare lar Boateng stå upresset innenfor 16-meteren og gutten har en av de peneste volleyskuddene på San Siro i moderne tid så er det virkelig ikke en keepertabbe på selve målet. Målet til Kevin Prince-Boateng var et av de peneste målene jeg har sett på lang lang tid.

 

At vi taper i kveld var så ytterst fortjent. Vi har ballen mest, men hva hjelper det når vi ikke gjør annet enn å kose med ballen og sentre sidelengs og baklengs? Aaron Ramsey, Tomas Rosicky (selv om han trolig var blant våre beste der ute i dag), Walcott, Gibbs er alle langt ifra Arsenal kvalitet utifra den kvaliteten man forventer at en toppklubb skal stille med i sine førstevalg. Arteta er også fryktelig en-dimensjonal og er ikke engang en Fabregas-light i kveld.

 

Pent mål? Naturligvis!

 

Poenget er at dette målet aldri hadde kommet om Szszesny hadde hatt litt krutt i støvla!

Link to comment
Share on other sites

 

Pent mål? Naturligvis!

 

Poenget er at dette målet aldri hadde kommet om Szszesny hadde hatt litt krutt i støvla!

 

Det hadde ei heller aldri kommet hvis Vermaelen hadde klart å posisjonere seg riktig. At Szczesny har noen svake spark støtt og stadig er helt klart, men når han spiller med en gjeng med nervebunter og mentalt svake menn så bærer han virkelig preg av dette i kveld. I kveld syntes jeg vi var mer tafatte enn vi var mot Manchester United på Old Trafford. At Milan scorer 4 er greit, men de er virkelig ikke så gode. De var gode, men det var at vi var helt elendige (og bittelitt uheldige til tider) som gjorde at de vant med 4 mål.

 

Hadde dette vært Manchester City eller Manchester United i storform tidligere i sesongen så hadde det sikkert endt med tosifret antall mål for hjemmelaget.

Link to comment
Share on other sites

RP7:

Vermaelen er grusom som stopper. Han er konsekvent feilplassert og det er umulig for de andre å samarbeide med ham. Akkurat samme tendenser som i fjor.

 

Vermaelen holder meget høy klasse som stopper, selv om også han kan ha dårlige enkeltkamper. Grusom faktisk..... Hvilke begreper blir brukt mot andre stoppere i klubben da....?

 

Lite å si om kampen, som ikke er sagt tidligere i tråden.

Mønsteret i spillesystemet er det samme. Lite direkte bevegelser med og uten ball fremover på kontringsmuligheter, som var kjennemerket til Wenger sin fotball i sine første fase i klubben. Hvorfor har han gått vekk ifra dette?

 

Balltrilling, stillestående fotball, og spillere som ikke trives i rollene i laget. Vi kan si hva vi vil, om at dette var et feilskjær.- Ser man resultatene fra januar 2011 til midten av februar 2012, så er det skremmende lavt nivå. Hvor lenge skal skipet synke, før det blir tatt affære?

 

Føles trist, det som har skjedd i klubben de siste 2-3årene.

Link to comment
Share on other sites

 

Viasat er og blir mest patetisk når det kommer til fotballsendinger.

Presterte å ha Per Sundnes i studio i dag....sier det meste! Som om ikke Fjøra er håpløst nok.

Davidsen er jo bare en tulling....Thor Eggen lite seriøs.

Det er vel vi som var tullete i dag.

Ikke noe vits i å kjefte på andre.

Link to comment
Share on other sites

Klar tale fra Wenger etter kampen ihvertfall. Hadde håpet på noe skikkelig klassisk surmuling om banen...

 

It was a shocking result and a shocking performance, mistake after mistake. During the 90 mins we were never really in the game ... our worst night in Europe ever. It's possible to win 5-0, but Champions League isn't played in Dreamland. I do promise a better perfromance.
Link to comment
Share on other sites

Vel, ingen dårlige unnskyldninger fra Wenger ihvertfall.

 

Men jeg er stadig forundret over at han ikke tar grep å gjøre noe med å forbedre forsvarsspillet. Da snakker jeg ikke om spillerkjøp, men hva som skjer på trenerfeltet.

Virker ikke som han "gidder" å fokusere på det og sier ofte etter kamper at vi spiller bra når det fortsatt er mye skurr.

Vi ser hvor avkledd vi blir i enkelte av disse kampene mot våre argeste konkurrenter eller ute i Europa (som i kveld)

Jeg syns det blir værre og værre for hver sesong og det er skremmende.

 

Stabiliteten fra Fabulous four og forsvaret vi hadde i 03/04 er vi fryktelig langt unna desverre.

Link to comment
Share on other sites

Det er rart hvordan fire individuelt gode forsvarsspillere gang på gang kan lage så mye trøbbel for seg selv. Nesten hver gang det kommer et mål i mot kan man peke på tabber, merkelige avgjørelser, bisarre hendelser og direkte svakt spill. Tror ikke resultatet hadde vært så mye annerledes hvis vi hadde hatt en spiller som Thiago Silva i forsvaret, det bunner nok mer i en fundamentalt dårlig forsvarsfilosofi som de siste årene har blitt berget av eksepsjonelt angrepsspill. Det funker til en viss grad i PL, men i cupspill mot det ypperste i europa fungerer det ikke, og det har vært sånn i noen år nå.

Link to comment
Share on other sites

For ca et halvt år siden bestemte jeg meg for å kutte ned dette greiene med Arsenal. Arsenals dårlige sesong har gjort det lettere enn antatt. Nå er det nesten slik at jeg gir slipp på det siste lille som er igjen av patriotisme...

 

Enhver står selvfølgelig fritt til å følge laget kun i medgang..

Link to comment
Share on other sites

For ca et halvt år siden bestemte jeg meg for å kutte ned dette greiene med Arsenal. Arsenals dårlige sesong har gjort det lettere enn antatt. Nå er det nesten slik at jeg gir slipp på det siste lille som er igjen av patriotisme...

 

 

Misunner deg, kan du gi meg formelen så jeg kan klare det samme? HAr titt og ofte prøvd de siste årene, men bestiller alltid kanalene igjen. Skulle ønske jeg aldri var fotballintressert, for akkurat nå virker det så totalt meningsløst å bruke alt for mye penger og tid av livet mitt på den søpla her...

Link to comment
Share on other sites

 

 

Misunner deg, kan du gi meg formelen så jeg kan klare det samme? HAr titt og ofte prøvd de siste årene, men bestiller alltid kanalene igjen. Skulle ønske jeg aldri var fotballintressert, for akkurat nå virker det så totalt meningsløst å bruke alt for mye penger og tid av livet mitt på den søpla her...

 

 

Kom igjen folkens.

 

Det er nå vi trengs.

Link to comment
Share on other sites

Det er vel vi som var tullete i dag.

Ikke noe vits i å kjefte på andre.

 

Kjefter alltid på Viasat når det kommer til fotball. <_< Jeg syns ikke de bør ha fotballrettigheter overhodet.

Stort sett håpløse programledere, kommentatorer og "eksperter", dårlig bildekvalitet og for få kamper på Viasat 4.

Kanaler som Viasat Fotball, Viasat Sport HD f.eks. er kun tilgjengelig for et fåtalls kunder. (mest parabol)

Viaplay ikke noe skryte av heller.

Link to comment
Share on other sites

 

Det var nå godt det da. Da gjenstår det å gjøre noe med det.

 

Ja det var det...

 

Kampen i kveld kan man ikke gjøre stort med, men som med de andre nederlagene bør det være verdifull læring fremover. Det er bare synd at det sjeldent er tilfelle i dagens Arsenal. Tror vi kommer til å slite enda mer mot Sunderland i helga med dette i bagasjen.

Link to comment
Share on other sites

 

Enhver står selvfølgelig fritt til å følge laget kun i medgang..

Jeg visste at dette kom. At det går an! Som jeg har skrevet, bestemte jeg meg FØR sesongen, og FØR alle de gode spillerne ble solgt. Jeg har vært supporter leeeenge, inkludert midten av 90-tallet hvor det gikk svært dårlig, med tap mot PAOK i Europacupen som et lavdepunkt. I alle disse årene har jeg støttet laget i tykt og tynt. Nå har jeg derimot funnet at livet er så mye mer enn fotball. Hadde jeg gått over til et nytt lag osv, hadde du vært inne på noe, men slik det er nå er du ganske langt på viddene.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...