Jump to content

15.02.12 AC Milan (B)


Umlaut

Recommended Posts

Arteta er en sympatisk fyr som er lett å like. Jeg liker selv ham. Men det er bare å innse at mannen er 30 år til sommeren, og han har erfaring fra middelmådige klubber, han vet ikke hva som trengs for å vinne. Nøyaktig samme kan man si om Santos. Han har hatt ujevne prestasjoner hos oss, og han nærmer seg også 30. Og som Arteta er sterkeste klubben i hans CV en middelmådig tyrkisk klubb. Ikke akkurat toppklassemateriale.

 

Fabregas var 17 da han satte PL i flammer, Wilshere det samme. Nå ser vi også at The Ox gjør samme. Svært mange av de som senere blir toppspillere viser allerede tydelige takter i 17-18 års alderen. Gibbs er 22 år og alt han har vist så langt er å veksle mellom å skadet og å levere shaky prestasjoner. Jeg har ingen tro på han.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 252
  • Created
  • Last Reply

Arteta er en sympatisk fyr som er lett å like. Jeg liker selv ham. Men det er bare å innse at mannen er 30 år til sommeren, og han har erfaring fra middelmådige klubber, han vet ikke hva som trengs for å vinne.

 

Arteta er en av få som vi nesten kan stole 100 prosent på i dagens Arsenal-utgave. Han er ingen Fabregas, men han gjør nøyaktig den jobben han er satt til, og han løser den enormt bra. Uten han på midten har vi ingen ballsentral, og pasningsspillet og balansen på midten har vært merkbart svakere i de kampene spanjolen har vært ute. I tillegg er han en av få som tør å fyre fra distanse og han er vår fremste bidragsyter fra midtbanen offensivt, selv om han har en mer tilbaketrukket rolle. Det sier mest om de som har bekledd den offensive midtbanerollen.

 

Jeg tror Arteta er akkurat den spillertypen vi har manglet på midten de seneste årene. Fabregas og Song har vært udiskutable førstevalg på hver sin plass, men jeg følte vi trengte en mer disiplinert, rutinert og ballsikker spiller ala Schweinsteiger/Xabi Alonso, og lite visste jeg om at Arteta kunne fylle denne rollen. Problemet er at Cesc pakket sakene sine i sommer. Da mangler vi allikevel en viktig brikke i midtbanepuslespillet. Wilshere kan kanskje være denne brikken?

 

Arteta var imidlertid uhyre svak i går...

Link to comment
Share on other sites

Arteta spiller ikke i Fabregas sin rolle. Det gjør Ramsey. Arteta innhar den rollen Wilshere hadde i fjor.

 

Helt korrekt Sir. Dessverre for Arteta så er Ramsey altfor dårlig og Song altfor ustabil og offensiv denne sesongen. Dog tror jeg det siste har med å gjøre at han prøver å kompensere for Ramsey sine svakheter offensivt, men allikevel syntes jeg også han var altfor offensiv i fjor med Wilshere ved siden av seg.

 

Skulle gjerne sett at Song hadde den disiplinen Arteta har og at vi spilte en annen fremfor Ramsey. Rosicky er et bedre alternativ, men problemet med tsjekkeren er at han absolutt ikke noe endeprodukt, men kompenserer for dette med smarte løsninger og til tider god disiplin hvis Arteta eller Song presser fremover. Posisjonen burde i utgangspunktet vært et sted Arshavin hadde stortrives, men mtp. hvor demoralisert og umotivert han fremstår så er han nok så langt unna at han aldri vil komme opp på et stabilt høyt nivå igjen. Dog tror jeg fortsatt han ville bidratt med flere målpoeng enn Ramsey med mer spilletid.

Link to comment
Share on other sites

.

Wilshere kan kanskje være denne brikken?

 

Arteta var imidlertid uhyre svak i går...

 

Ein frisk Wilshere ville gitt oss ein ny dimensjon og ein heilt annan sesong.

 

Arteta svikta til likes med alle dei andre etablerte. Korleis går det an? Kvifor såg Sagna og Vermaelen ut som nybyrjarar? Ein kan ikkje springe ut på San Siro med redsel og frykt. Milan-spelarane er ikkje dummare enn at dei forstod teikninga. Korleis er det mogleg å misse på sjølv dei enklaste pass i ein så viktig kamp? Kvifor framstår ein i og for seg talentfull gjeng utan tru på seg sjølve eller på lagkameratane? Kvifor underpresterer ein alltid når det dreg seg til?

Wenger, spelarane og alle andre ansvarlege må ta tak i desse problemstillingane, særleg fordi det har fått pågå litt for lenge.

 

Dette løpet er køyrt. Me må angripe i returen, og Milan går til duk og dekka bord på kontringane. Men eg forventar innsats, besluttsomheit og eit lag som framstår som eit lag og som ikkje let seg bøffe med. Eg forventar at ein mobiliserer litt sinne og yrkesstoltheit og får attende eit minimum av sjølvrespekt.

Litt av hensyn til alle oss som er glade i Arsenal F.C,, men mest av hensyn til seg sjølve og det som står att av sesongen.

Link to comment
Share on other sites

Den verste skuffelsen er lagt seg og litt mer tid til refleksjon. Vi fortjente ingenting fra kampen, men jeg mener at 4-0 klart er i overkant av hva Milan fortjente. De scorte på stort sett alle sjansene de skapte, og en kombinasjon av dårlige enkeltprestasjoner i forsvar/keeper, dommerfeil (offside + straffe vi skulle hatt) og tilfeldigheter(Vermaelen gled + litt billig straffe) ga resultatet. VI derimot, fikk desverre ingenting i vår favør (fantastisk redning + klar straffe som ikke ble dømt). Med litt mer utjevning på tifeldigheter så hadde resultatet blitt "akseptabelt" og den verste kritikken hadde uteblitt.

 

Men så er det vel sånn at man får den flaksen man gjør seg fortjent til, og reelt sett så fortjente vi ikke mye fra onsdagens kamp så all kritikk til laget er desverre velfortjent.

Link to comment
Share on other sites

Den verste skuffelsen er lagt seg og litt mer tid til refleksjon. Vi fortjente ingenting fra kampen, men jeg mener at 4-0 klart er i overkant av hva Milan fortjente. De scorte på stort sett alle sjansene de skapte, og en kombinasjon av dårlige enkeltprestasjoner i forsvar/keeper, dommerfeil (offside + straffe vi skulle hatt) og tilfeldigheter(Vermaelen gled + litt billig straffe) ga resultatet. VI derimot, fikk desverre ingenting i vår favør (fantastisk redning + klar straffe som ikke ble dømt). Med litt mer utjevning på tifeldigheter så hadde resultatet blitt "akseptabelt" og den verste kritikken hadde uteblitt.

 

Men så er det vel sånn at man får den flaksen man gjør seg fortjent til, og reelt sett så fortjente vi ikke mye fra onsdagens kamp så all kritikk til laget er desverre velfortjent.

 

Jo da, resultatet var litt flatterende for Milan, etter spill og sjanser var nok seieren kanskje et par mål for stor. Men HVIS det hadde gått slik (feks et 1-3 tap) ville kampen også kunne blitt en slags sovepute. Som du skriver fortjente ikke Arsenal særlig mye fra kampen, og om vi ikke så alle svakhetene der og da (svakheter vi har sett i flere år), var jo de brutale tallene om ikke annet en real oppvåkner. Sånne kan være nyttige innimellom. Det jeg ER bekymret for er at de stygge tallene ikke klarer å vekke Wenger opp av sin tornerose-søvn, han som fremfor noen burde våkne etter en slik nesestyver.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vet ikke helt, det kunne like gjerne blitt 6-0 som 3-1. Hva resultatet til slutt ble er egentlig nesten uinterresant. Det er å stikke hodet i sanden. Vi ble utklasset og utspillt i 90 minutter. Vi var fullstendig forsvarsløse og tilnærmet fullstendig ufarlige. That's a fact. Intet mindre, intet mere.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vet ikke helt, det kunne like gjerne blitt 6-0 som 3-1. Hva resultatet til slutt ble er egentlig nesten uinterresant. Det er å stikke hodet i sanden. Vi ble utklasset og utspillt i 90 minutter. Vi var fullstendig forsvarsløse og tilnærmet fullstendig ufarlige. That's a fact. Intet mindre, intet mere.

 

det var vel egentlig noe sånt jeg også forsøkte å si. Poenget er at å se på ulike statistikker over sjanser og ballinnehav ofte er misvisende og lite nyttig for en selv. På samme måte som det er et faktum at Arsenal var elendige som du skriver, er det også et faktum at Milan var uhyre effektive, det er sjelden å score på fire av seks store sjanser. Men som jeg også forsøkte å si; det er lite nyttig for oss å henge oss opp i dette. Arsenal må fokusere på hva de gjorde av feil - og prøve å rette på disse - ikke at de møtte et lag som til de grader hadde kvelden.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vet ikke helt, det kunne like gjerne blitt 6-0 som 3-1. Hva resultatet til slutt ble er egentlig nesten uinterresant. Det er å stikke hodet i sanden. Vi ble utklasset og utspillt i 90 minutter. Vi var fullstendig forsvarsløse og tilnærmet fullstendig ufarlige. That's a fact. Intet mindre, intet mere.

 

Ikke enig i at resultatet er uniteressant her. Med 3-1 hadde vi fremdeles vært med, og hatt en fair sjanse til å komme videre til kvarten. Det i seg selv er veldig interssant. Men, om vi fortjente et 3-1 resultat er jo en helt annen sak. Det gjorde vi nok ikke.

 

Mye av den umiddelbare kritikken er nok også basert på den ydmykelsen mange oppleved på onsdag. Vi er Arsenal, og vi skal ikke tape 4-0.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tar dette i denne tråden, selv om dette ikke utelukkende gjelder denne kampen. Det er også viktig å få frem at dette ikke har noe med å bortforklare at vi tapte 4-0.

 

Etter å ha sett gressmattene i de to siste kampene mot henholdsvis Milan og Sunderland, så lurer jeg på om det ikke er på tide å få innført et krav til standard på akkurat dette. En ting er at du risikerer å måtte spille på en potetåker når du møter lag fra Championship og divisjonene nedover i systemet. Men bør det ikke være krav til en viss standard når man kommer på høyeste nivå som Premier Leauge og Champions Leauge? Ta f. eks matta til Wigan. Det bør vel være mulig for de fleste klubber å ha en tilfredsstillende standard på gressmatta? Hva mener dere andre her inne?

Link to comment
Share on other sites

Joda, du er sikkert inne på noe. Likevel. Noe av det som provoserer meg mest med "Arseneal" de siste årene er at dette med baner, dommere, skader, straffer, marginer og hva det alt er til stadighet trekkes frem og brukes som alternative forklaringer til virkeligheten. Vi spiller på de samme banene, har de samme dommerene, velger selv spillere, velger selv treningsmetoder og over tid har vi de samme marginene som alle andre.

 

Vi har inntekter som overgår de fleste, vi har nå en håndterbar gjeld og vi har bedre netto ressurser enn de fleste (5-8 klubber unntatt). Vi velger selv hvordan vi disponerer dem. Det er på høy tid å kalle en spade for en spade spør du meg. Det er på høy tid lederene i Arsenal FC tar en grundig kikk på seg selv og de valgene som gjøres. Jeg spør meg selv, hva vil de med Arsenal FC. Både på og utenfor banen.

Link to comment
Share on other sites

Joda, du er sikkert inne på noe. Likevel. Noe av det som provoserer meg mest med "Arseneal" de siste årene er at dette med baner, dommere, skader, straffer, marginer og hva det alt er til stadighet trekkes frem og brukes som alternative forklaringer til virkeligheten. Vi spiller på de samme banene, har de samme dommerene, velger selv spillere, velger selv treningsmetoder og over tid har vi de samme marginene som alle andre.

 

Vi har inntekter som overgår de fleste, vi har nå en håndterbar gjeld og vi har bedre netto ressurser enn de fleste (5-8 klubber unntatt). Vi velger selv hvordan vi disponerer dem. Det er på høy tid å kalle en spade for en spade spør du meg. Det er på høy tid lederene i Arsenal FC tar en grundig kikk på seg selv og de valgene som gjøres. Jeg spør meg selv, hva vil de med Arsenal FC. Både på og utenfor banen.

 

Jeg er helt enig med deg, og som jeg skrev, så handler ikke dette om å forsøke å bortforklare tapet. For meg handler det rett og slett om at jeg har forventninger til banekvalitet når man spiller på dette nivået. I tilfelle Milankampen, er det nesten så man kan mistenke de for å bevisst ha sørget for dårlig standard på banen. I forkant av kampen var det mye prat om at Milan fryktet farten Arsenal har på kantene. Da var det merkelig at det var nettopp på sidene av banen at standarden var crap. Jeg har sett flere Milankamper de siste sesongen, og har aldri sett banen i så dårlig forfatning som det man kunne se på onsdag.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Jeg er helt enig med deg, og som jeg skrev, så handler ikke dette om å forsøke å bortforklare tapet. For meg handler det rett og slett om at jeg har forventninger til banekvalitet når man spiller på dette nivået. I tilfelle Milankampen, er det nesten så man kan mistenke de for å bevisst ha sørget for dårlig standard på banen. I forkant av kampen var det mye prat om at Milan fryktet farten Arsenal har på kantene. Da var det merkelig at det var nettopp på sidene av banen at standarden var crap. Jeg har sett flere Milankamper de siste sesongen, og har aldri sett banen i så dårlig forfatning som det man kunne se på onsdag.

Litt av grunnen Kim er at de har hatt en helt uvanlig kulde og snøperiode i vinter. De skiftet gresset kort tid før kampen og det har ikke satt seg.

 

Milan scorer 4 mål på 6 målsjanser noe som er ekstremt. Vi scorer ikke på de 3 gode vi hadde og der Milan fikk en billig straffe så fikk vi ingenting. Det er forskjellen i denne kampen og derfor blir resultatet ekstremt. Normal uttelling er ca 1/3, dvs vi ble hardt straffet og det skal Milan ha honnør for og Arsenal fortjener kritikk.

Totalt sett så er 6 målsjanser i mot og 3 målsjanser for på bortebane i CL ikke så galt, men ser man på måten sjansene kommer på så er det større grunn til bekymring. 4 av 4 mål er grunnet grove personlige feil. De 2 andre sjansene er også etter personlige feil. Dessverre er det ikke nok struktur i laget til å redde seg inn hvis en tabber seg ut. Da er det strengt tatt bare å løpe uhindret mot mål.

 

På 1-0 bør ikke Arsenal blottlegge seg for kontringer. De trenger ikke angripe i slutten av 1. omgang. Det resultatet til pause hadde gjort at Milan måtte være forsiktige fremover. I stedet angripes det hals over hodet og med en naivitet som er helt uforståelig for meg. Noen må da kunne banke litt vett inn i skallen på disse spillerne. Litt smartness må man kunne forvente av spillere på dette nivået.

Vermaelen, Sagna og Gibbs var feilplasserte og ga bort så mye rom at Milan kunne spille ballen over hodet på dem hele tiden og alle løp i panikk for å klarere ballen. Vermaelen feilvendt mot egen keeper er nestenkatastrofe hver gang. I flere kamper i år har det faktisk endt med katastrofe også. Det holder ikke på dette nivået dessverre.

Link to comment
Share on other sites

For meg er det uforståelig, at ikke midtbaneleddet blir nevnt som faktor i denne kampen. Man kan skylde på enkeltspillere som Vermaelen, som tydeligvis gjør: "hel firer og midtbanen foran seg ekstremt usikre da det ikke er struktur i spillet hans" i følge RP7.

For meg var det et midtbaneledd som ikke vant dueller, som var på etterskudd i situasjon etter situasjon, ikke låste rom å spille i, ikke jobbet godt nok bakover, og som ikke klarte å ta tak i kampen med å roe ned/skape kreativitet. Mulig alt dette skyldes en grusom stopper som Vermalen, men jeg tror og mener at det var flere faktorer som skapte en slik dag.

 

Jeg synes det blir for lettvindt å skylde på en forsvarspiller/forsvarsledd i kampen mot Milan, for det var virkelig et stort lagproblem i disse 90minuttene. Vi var ikke i nærheten av Milan på så mange områder av spillet, at det var skremmende. Vi hadde en stor sjanse, og en straffesituasjon som vi ikke fikk. Burde nå Wenger gå ut å sutre/reklamere i media med tanke på CL-fotballen også, slik at dommerene forstår at vi aldri filmer? Eller; er effekten allerede over..........

Link to comment
Share on other sites

For meg er det uforståelig, at ikke midtbaneleddet blir nevnt som faktor i denne kampen. Man kan skylde på enkeltspillere som Vermaelen, som tydeligvis gjør: "hel firer og midtbanen foran seg ekstremt usikre da det ikke er struktur i spillet hans" i følge RP7.

For meg var det et midtbaneledd som ikke vant dueller, som var på etterskudd i situasjon etter situasjon, ikke låste rom å spille i, ikke jobbet godt nok bakover, og som ikke klarte å ta tak i kampen med å roe ned/skape kreativitet. Mulig alt dette skyldes en grusom stopper som Vermalen, men jeg tror og mener at det var flere faktorer som skapte en slik dag.

 

Jeg synes det blir for lettvindt å skylde på en forsvarspiller/forsvarsledd i kampen mot Milan, for det var virkelig et stort lagproblem i disse 90minuttene. Vi var ikke i nærheten av Milan på så mange områder av spillet, at det var skremmende. Vi hadde en stor sjanse, og en straffesituasjon som vi ikke fikk. Burde nå Wenger gå ut å sutre/reklamere i media med tanke på CL-fotballen også, slik at dommerene forstår at vi aldri filmer? Eller; er effekten allerede over..........

 

Jeg sier det rett ut: Forsvaret sviktet, midtbanen sviktet, angrepet sviktet og støtteapparatet sviktet. Van Persie var den eneste spilleren der ute som var i stand til å få til noe (Rosicky, Henry og Chamberlain prøvde, men det er ikke lett når ingen aspekter ved laget fungerer) selv om han var tettpakket og isolert i 90 minutter.

 

En av de verste lagopptrednene jeg har sett på lang lang tid og hver gang Wenger tidligere har snakket om "fighting spirit" og den mentale styrken til laget så vet jeg ikke om jeg skal le eller grine over Wenger's blindhet og stahet.

Link to comment
Share on other sites

For meg er det uforståelig, at ikke midtbaneleddet blir nevnt som faktor i denne kampen. Man kan skylde på enkeltspillere som Vermaelen, som tydeligvis gjør: "hel firer og midtbanen foran seg ekstremt usikre da det ikke er struktur i spillet hans" i følge RP7.

For meg var det et midtbaneledd som ikke vant dueller, som var på etterskudd i situasjon etter situasjon, ikke låste rom å spille i, ikke jobbet godt nok bakover, og som ikke klarte å ta tak i kampen med å roe ned/skape kreativitet. Mulig alt dette skyldes en grusom stopper som Vermalen, men jeg tror og mener at det var flere faktorer som skapte en slik dag.

 

Jeg synes det blir for lettvindt å skylde på en forsvarspiller/forsvarsledd i kampen mot Milan, for det var virkelig et stort lagproblem i disse 90minuttene. Vi var ikke i nærheten av Milan på så mange områder av spillet, at det var skremmende. Vi hadde en stor sjanse, og en straffesituasjon som vi ikke fikk. Burde nå Wenger gå ut å sutre/reklamere i media med tanke på CL-fotballen også, slik at dommerene forstår at vi aldri filmer? Eller; er effekten allerede over..........

Du verden så sår og bitter vi er i dag da....

 

Kom heller med en begrunnelse på hvorfor 10stk spillere underpresterer samtidig du. Påpeke at alle var dårlige er greit nok det, men hva var grunnen?

Jeg argumenterer for hvordan dette kan skje enkelt å greit ved å beskrive hvordan usikkerheten brer seg når en forventet nøkkelspiller svikter så utrolig mye.

Ikke vet jeg hvilket nivå du har drevet lagidrett på, men de fleste som har vært litt høyt vet hvor mye en sviktende spiller i sentrallinjen betyr.

 

Hadde vi blitt snytt for 6 straffespark i 6 kamper på rad i CL så hadde nok Wenger kommentert det ja.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er uenig i de meningene du har hatt mot Vermaelen (som stopper) og hvordan han ble utpekt som "syndebukken" på Milan kampen, så får du selv velge å stå for det du selv skriver. Er dine ord og meninger, og ikke mine som er sitert.

Er hverken sår eller bitter, men håper også du har det bra idag :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg er uenig i de meningene du har hatt mot Vermaelen (som stopper) og hvordan han ble utpekt som "syndebukken" på Milan kampen, så får du selv velge å stå for det du selv skriver. Er dine ord og meninger, og ikke mine som er sitert.

Er hverken sår eller bitter, men håper også du har det bra idag :)

Vieira04:

Vermaelen er ofte god han, ingen tvil om det, men mot Milan var han rett og slett ræva.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Vieira04:

Vermaelen er ofte god han, ingen tvil om det, men mot Milan var han rett og slett ræva.

 

BE

 

Jeg er HELT enig med deg BE, men jeg mener også at det var mange andre som feilet i denne kampen. At Vermaelen skal ha skyld for at hele forsvarsrekka og midtbaneleddet ikke fungerte og var usikre, den synes jeg blir for drøy.

Og ja; jeg mener også Vermaelen er en stopper i ypperste klasse, selv om han (som alle andre) kan ha enkelte dårlige kamper. Generelt; så har han stått frem som en stopper av ypperste kvalitet i sin Arsenal-karriere. Ypperste klasse!

Link to comment
Share on other sites

Jeg er uenig i de meningene du har hatt mot Vermaelen (som stopper) og hvordan han ble utpekt som "syndebukken" på Milan kampen, så får du selv velge å stå for det du selv skriver. Er dine ord og meninger, og ikke mine som er sitert.

Er hverken sår eller bitter, men håper også du har det bra idag :)

Velge å stå for det jeg skriver?? Har jeg noensinne gjort noe annet?

Nå syns jeg du surrer noe forferdelig..

Vær så uenig du vil, dette er min mening. Du kan latterliggjøre det så mye du vil, jeg står for hvert ord

Link to comment
Share on other sites

Har ikke spilt på toppnivå på a-nivå, men må man ha gjort det for å ha en klar mening om akkurat dette i denne kampen?

 

At Vermaelen sin opptreden gav hele forsvarsleddet og hele midtbaneleddet en usikkerhet, det føler jeg blir å finne en syndebukk og ikke se Milan kampen fra et helhetlig syn. Selvfølgelig kan spillere sine prestasjoner påvirke andre, og det i mindre/større grad avhengig av kamp. Kan virkelig ikke se kampen mot Milan, om at Vermaelen var hovedproblemet og at det gav så stor usikkerhet til to ledd.

Får tolke det som man vil, med eller uten masse erfaring selv som toppidrettsutøver. Kanskje andre med x-antall år som toppidrettsutøvere i en lagidrett har en helt annen oppfatning enn deg selv på Milan-kampen, eller?

 

Jeg argumenterer for hvordan dette kan skje enkelt å greit ved å beskrive hvordan usikkerheten brer seg når en forventet nøkkelspiller svikter så utrolig mye.

Ikke vet jeg hvilket nivå du har drevet lagidrett på, men de fleste som har vært litt høyt vet hvor mye en sviktende spiller i sentrallinjen betyr.

 

Det kan bety mye, og det kan ha mindre effekt. Så får vi være uenige i at i akkurat den kampen, på hvor mye ansvar Vermaelen hadde på usikkerheten og prestasjonene for laget.

 

Det var feilskjer fra a til å, og det var mange faktorer som ikke fungerte. Noe jeg har skrevet om tidligere. Ansvar, vilje, arbeidsoppgaver, spillertyper sammen i ledd kontra motstander, spillertaktikk, osv osv.

 

(ser at du har tilført innlegget med mer enn kun din første linje, så beklager dermed at ordlyden kanskje var litt hard i mitt svar.....)

Link to comment
Share on other sites

Vermaelen har sutret i den siste tiden over å måtte spille venstreback. Når han så får spille midtstopper så svikter han totalt. Laget forventer et visst nivå, og stoler på han i en hel rekke situasjoner. Når han så feiler gang på gang, så begynner spillerne rundt å forsøke å kompensere samt skulle dekke egne rom. Når de da havner i en slik situasjon så svikter hele leddet. Dette sprer seg over på midtbanen (da spesielt Song og Arteta) som begge mangler støtte fra midtstopperne, og som heller ikke kalrer å gi støtte til midtstopperne da de er konstant feilmarkerte.

 

Jeg er enig med RP7 i atVermaelen sin elendige innsats fra første spark skaper en uro i hele forsvarsleddet,, og dette sprer seg selvfølgelig. Når i tillegg andre spillere (som alikevel ikke er nøkkelspillere) ikke presterer, så blir dette en ond sirkel. Vermaelen er sterkt delaktig i dette - men ikke helt og holdent alene om det.

Link to comment
Share on other sites

En av de jeg ble aller mest overrasket over at svikter i denne matchen er Mikel Arteta. I hele år har han vist særdeles god evne til å beholde ballen i pressede situasjoner, og på den måten skape litt ro i laget. Mot Milan var det sjelden vi klarte å etablere noe spill i det hele tatt, Arteta var langt, langt under pari. Underlaget må kanskje ta sin del av skylda, men han var uvanlig svak teknisk.

 

Midtbanen hang ikke sammen i det hele tatt. Som vanlig løper Ramsey rundt som uten mål og mening. Borte mot AC Milan er det lov å være litt taktisk og defensiv. Likevel ser vi Ramsey presse høyt på Milans stoppere iblant. Han gjør ofte dette, men det må være mulig å begrense seg i en så viktig kamp som dette. Og hvorfor får ikke Song beskjed om å ligge foran midtstopperne hele tiden, med Arteta og Ramsey som kan fordele baller foran seg. Zlatan fikk herje litt som han ville med både Koscielny og ikke minst Djourou hele matchen. Hvorfor fikk ikke Song beskjed om å legge seg rundt Zlatan for å demme litt opp for enten fysikken hans eller de løpene som kom fra andre Milan-spillerne rundt Zlatan?

 

Og Rosicky ... Rosicky. Tanken om en ballspillende kant er ålreit, men det fjerner jo trusselen fra venstre totalt, og gir Milan muligheten til å pakke inn Walcott helt. Rosicky prøvde ikke å komme seg inn bak Milan-forsvaret én gang. Jeg vet ikke om en Chamberlain ville endret noe på resultat/innsats, men det er en av våre spillere som er i form, og som ville gitt Milan noe helt annet å forholde seg til.

 

Selvsagt er det ingenting som unnskylder den forferdelig svake innsatsen mange viser. Arsenal vinner ikke dueller, de utfordrer ikke Milan på noe som helst, annet enn håpefulle pasninger i retning van Persie. Når det er sagt, så kunne mye vært annerledes om volleyen hans hadde gått inn, og vi hadde fått 1-3. Da kunne vi kanskje kommet unna med en fair sjanse i returmøtet, men det var så fortjent at Milan vant med 4-0. Og skal sant sies, kunne resultatet vært styggere. Vi ble grundig slått av et bedre lag.

 

La oss bare håpe Arsenal kan redde litt ære med seier på Emirates, for onsdagen var rett og slett flaut.

Link to comment
Share on other sites

En av de jeg ble aller mest overrasket over at svikter i denne matchen er Mikel Arteta. I hele år har han vist særdeles god evne til å beholde ballen i pressede situasjoner, og på den måten skape litt ro i laget. Mot Milan var det sjelden vi klarte å etablere noe spill i det hele tatt, Arteta var langt, langt under pari. Underlaget må kanskje ta sin del av skylda, men han var uvanlig svak teknisk.

 

Midtbanen hang ikke sammen i det hele tatt. Som vanlig løper Ramsey rundt som uten mål og mening. Borte mot AC Milan er det lov å være litt taktisk og defensiv. Likevel ser vi Ramsey presse høyt på Milans stoppere iblant. Han gjør ofte dette, men det må være mulig å begrense seg i en så viktig kamp som dette. Og hvorfor får ikke Song beskjed om å ligge foran midtstopperne hele tiden, med Arteta og Ramsey som kan fordele baller foran seg. Zlatan fikk herje litt som han ville med både Koscielny og ikke minst Djourou hele matchen. Hvorfor fikk ikke Song beskjed om å legge seg rundt Zlatan for å demme litt opp for enten fysikken hans eller de løpene som kom fra andre Milan-spillerne rundt Zlatan?

 

Og Rosicky ... Rosicky. Tanken om en ballspillende kant er ålreit, men det fjerner jo trusselen fra venstre totalt, og gir Milan muligheten til å pakke inn Walcott helt. Rosicky prøvde ikke å komme seg inn bak Milan-forsvaret én gang. Jeg vet ikke om en Chamberlain ville endret noe på resultat/innsats, men det er en av våre spillere som er i form, og som ville gitt Milan noe helt annet å forholde seg til.

 

Selvsagt er det ingenting som unnskylder den forferdelig svake innsatsen mange viser. Arsenal vinner ikke dueller, de utfordrer ikke Milan på noe som helst, annet enn håpefulle pasninger i retning van Persie. Når det er sagt, så kunne mye vært annerledes om volleyen hans hadde gått inn, og vi hadde fått 1-3. Da kunne vi kanskje kommet unna med en fair sjanse i returmøtet, men det var så fortjent at Milan vant med 4-0. Og skal sant sies, kunne resultatet vært styggere. Vi ble grundig slått av et bedre lag.

 

La oss bare håpe Arsenal kan redde litt ære med seier på Emirates, for onsdagen var rett og slett flaut.

Helt enig med deg at dette ikke var Arteta sin kamp. Synes flere av våre spillere så små ut.Litt pinglete kanskje, Virket som om de kom for kort på det fysiske.De ble sittende igjen på gressmatta og rope på frispark.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...