Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduet januar 2012


49 unbeaten

Recommended Posts

Nja, jo. Deltagelse i CL dikterer mye om hvilke type spillere vi kan hente. Nå er vi fortsatt med i CL og er ikke ute i kampen om CL neste sesong. Hvis vi kan få inn noen skikkelig gode til å hjelpe oss med det vil det være verdt pengene. Hvis vi står med ny manager ved starten av neste sesong og bare europaligaspill frykter jeg det kan bli Liverpool-standarder over spillerrektrutteringen. Plutselig betaler vi absurde summer for middelmådigheter på lik linje med Downing, Henderson og Adam. Det kan fort gå samme vei for oss hvis vi også vi ramler ut av CL-dansen og alle de økonomiske gledene det fører med seg. Fallhøyden er fremdeles stor.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 827
  • Created
  • Last Reply

Jeg vet det er mange dommedagsinnlegg her nå, men det er også fortjent etter at en dårlig juleperiode som utviklet seg til tap mot Fulham og Swansea. Skal vi klare å ta opp kampen om 4. plassen så må Wenger få ut fingeren; det har gått 15 dager av overgangsvinduet og inn har det bare kommet en Henry som snart forsvinner igjen. Skadeproblemene vil aldri bli bedre i Arsenal og derfor må en handle deretter.

 

Per dags dato er disse skadet/lån/borte som kunne vært med og forbedret laget:

  • Wilshere
  • Sagna
  • Gibbs
  • Jenkinson
  • Vermaelen
  • Santos
  • Arteta
  • Diaby
  • Coquelin
  • Denilson
  • Bendtner
  • Frimpong
  • Vela
  • Bartley
  • Gervinho
  • Chamakh
  • Mannone
  • Fabianski

 

Dette er 18 spillere som har spilt førstelagsfotball for oss de siste årene, 5 av dem er på utlån resten av sesongen, 2 er på afrikamesterskapet mens de 11 siste er skadet. Det svekker stallen vår noe enormt.

 

Nå sitter vi igjen med disse alternativene som har PL erfaring:

  • Szczesny
  • Almunia
  • Djourou
  • Squillaci
  • Mertesacker
  • Koscielny
  • Miquel
  • Ramsey
  • Rosicky
  • Song
  • Benayoun
  • Walcott
  • Oxlade-Chamberlain
  • Henry
  • Van Persie
  • Arshavin

I tillegg har vi Park som fortsatt ikke har prøvd seg i serien.

 

Dette er 16 spillere hvor flesteparten ikke har kvaliteten til å spille på ett topp 4 lag. Djourou og Squillaci har jeg tidligere ønsket bort og det står jeg fortsatt ved. Arshavin, Rosicky og Benayoun begynner alle å dra på årene og står ikke for den kreativiteten vi sårt trenger i disse posisjonene. Walcott behøver et spark bak, og aldri i livet at han behøver en lønnsforhøyning i sin nye kontrakt med de prestasjonene han har hatt den siste tiden. Chelsea lokket med 20-25 millioner pund sier ryktene; send han bort med engang er min mening hvis pengene kommer samlet. Finnes flere som kan erstatte han for de pengene. Bak van Persie har vi nå bare Henry frem til slutten av februar og Park som etter et halvt år fortsatt mangler spilletid i ligaen, riktignok kommer Chamakh og Gervinho tilbake mot mars, men begge disse vil trenge en hvil etter hardt kampprogram.

 

Da sitter vi igjen med Szczesny, Mertesacker, Koscielny, Miquel, Song, Ramsey, Oxlade-Chamberlain, Walcott (om ikke salg) og Henry. ) Dette er 9 spillere som faktisk gjør jobben sin og kan forsvare sin plass på et topplag. Nå sier ikke jeg at alt skal endres i dette overgangsvinduet, men vi bør begynne en ganske så stor opprydning i stallen og få inn hurtigere og bedre tekniske spillere med et vinnerhode, f. eks Götze, Tiote, Cissokho og Podolski.

 

Men når det er sagt så ligger ikke alle problemene hos spillerne, for en av oppgavene til Wenger og trenerapparatet er å bygge opp selvtilliten og jobbe med mentaliteten til spillerne. Der har jeg mistet mye av troen på Wengers egenskaper, for selv om han var/er en fantastisk trener har jeg aldri opplevd han som noen voldsom motivator i likhet med Sir Alex Ferguson, Jose Mourinho eller Pep Guardiola som kjører streng linje over stjernene i Barcelona. Ikke virker det som han er interessert i å hente inn hjelp utenfra heller, så får vi se frem til sommeren om han klarer 4. plassen, hvis ikke kan han få statuen sin utenfor stadion og reise hjem til Frankrike med hodet hevet over hva han oppnådde tidlig i arsenalkarrieren.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vet det er mange dommedagsinnlegg her nå, men det er også fortjent etter at en dårlig juleperiode som utviklet seg til tap mot Fulham og Swansea. Skal vi klare å ta opp kampen om 4. plassen så må Wenger få ut fingeren; det har gått 15 dager av overgangsvinduet og inn har det bare kommet en Henry som snart forsvinner igjen. Skadeproblemene vil aldri bli bedre i Arsenal og derfor må en handle deretter.

 

Per dags dato er disse skadet/lån/borte som kunne vært med og forbedret laget:

  • Wilshere
  • Sagna
  • Gibbs
  • Jenkinson
  • Vermaelen
  • Santos
  • Arteta
  • Diaby
  • Coquelin
  • Denilson
  • Bendtner
  • Frimpong
  • Vela
  • Bartley
  • Gervinho
  • Chamakh
  • Mannone
  • Fabianski

Dette er 18 spillere som har spilt førstelagsfotball for oss de siste årene, 5 av dem er på utlån resten av sesongen, 2 er på afrikamesterskapet mens de 11 siste er skadet. Det svekker stallen vår noe enormt.

 

Nå sitter vi igjen med disse alternativene som har PL erfaring:

  • Szczesny
  • Almunia
  • Djourou
  • Squillaci
  • Mertesacker
  • Koscielny
  • Miquel
  • Ramsey
  • Rosicky
  • Song
  • Benayoun
  • Walcott
  • Oxlade-Chamberlain
  • Henry
  • Van Persie
  • Arshavin

I tillegg har vi Park som fortsatt ikke har prøvd seg i serien.

 

 

Dette er 16 spillere hvor flesteparten ikke har kvaliteten til å spille på ett topp 4 lag. Djourou og Squillaci har jeg tidligere ønsket bort og det står jeg fortsatt ved. Arshavin, Rosicky og Benayoun begynner alle å dra på årene og står ikke for den kreativiteten vi sårt trenger i disse posisjonene. Walcott behøver et spark bak, og aldri i livet at han behøver en lønnsforhøyning i sin nye kontrakt med de prestasjonene han har hatt den siste tiden. Chelsea lokket med 20-25 millioner pund sier ryktene; send han bort med engang er min mening hvis pengene kommer samlet. Finnes flere som kan erstatte han for de pengene. Bak van Persie har vi nå bare Henry frem til slutten av februar og Park som etter et halvt år fortsatt mangler spilletid i ligaen, riktignok kommer Chamakh og Gervinho tilbake mot mars, men begge disse vil trenge en hvil etter hardt kampprogram.

 

Da sitter vi igjen med Szczesny, Mertesacker, Koscielny, Miquel, Song, Ramsey, Oxlade-Chamberlain, Walcott (om ikke salg) og Henry. ) Dette er 9 spillere som faktisk gjør jobben sin og kan forsvare sin plass på et topplag. Nå sier ikke jeg at alt skal endres i dette overgangsvinduet, men vi bør begynne en ganske så stor opprydning i stallen og få inn hurtigere og bedre tekniske spillere med et vinnerhode, f. eks Götze, Tiote, Cissokho og Podolski.

 

Men når det er sagt så ligger ikke alle problemene hos spillerne, for en av oppgavene til Wenger og trenerapparatet er å bygge opp selvtilliten og jobbe med mentaliteten til spillerne. Der har jeg mistet mye av troen på Wengers egenskaper, for selv om han var/er en fantastisk trener har jeg aldri opplevd han som noen voldsom motivator i likhet med Sir Alex Ferguson, Jose Mourinho eller Pep Guardiola som kjører streng linje over stjernene i Barcelona. Ikke virker det som han er interessert i å hente inn hjelp utenfra heller, så får vi se frem til sommeren om han klarer 4. plassen, hvis ikke kan han få statuen sin utenfor stadion og reise hjem til Frankrike med hodet hevet over hva han oppnådde tidlig i arsenalkarrieren.

Veldig interessent lesning dette. En gjennomgang av hvem som skal bli med videre er noe Wenger sikkert gjør,men trenger kanskje noe handling. Ti spillere ut og tre toppspillere inn - økonomien status quo.

Rosicky drar på årene ja, men han er faktisk en av de som skaper noe. Og han tør avslutte på mål.

Link to comment
Share on other sites

Legg merke til at jeg ikke sa alle skulle ut samtidig for da blir det en for stor revolusjon i laget, men en gradvis utskifting som det Wenger har forsøkt siden 2005 bare at nå må de som erstatter være av topp kvalitet og ikke en haug med unggutter som behøver 3-5 år på etablere seg. Benayoun har vi jo bare ut året så den er ganske enkel, og jeg mener han får dra tilbake Chelsea for å gjøre plass til en yngre og mer sulten spiller inn i stallen vår. Arshavin og Rosicky må vi tenke langtidserstatning på, for det er greit å være litt føre var og ikke komme i den situasjon at vi må gjøre panikk kjøp. Gjerne få erstatterne inn 1 år før veteranene selges slik at de får tilvenningstid og sugd til seg den siste kunnskapen som Rosicky, Arshavin, Almunia og Squillaci har.

Link to comment
Share on other sites

Disse ser jeg for meg har en fremtid i klubben

  • Szczesny - Vårt førstevalg og en god keeper som kommer til å bli bedre - Bankers i stallen og som førstevalg
  • Mannone - Relativt ung for en keeper, og en grei andre keeper i mine øyne
  • Fabianski - Kommer nok ikke til å akseptere å være tredjevalg derfor burde mulighetene være for at han må finn seg en ny klubb - Tipper vi kan få 3-4 mill pund for han
  • Djourou - Greit 4 valg som stopper , toppnivået som stopper holder høyt nivå, desverre er bunnnivået litt tvilsomt til tider, spesielt som høyreback
  • Mertesacker - Har rutine og kvalitet vi trenger , men er i mine øyne bak Verm og Kos
  • Koscielny - Vår beste stopper denne sesongen, forsetter han utviklingen kommer han til å blii blant de aller beste.
  • Miquel - Kaptein på Spania u 19, og i mine øyne stort talent, hadde ikke vi være så skadeplaget så hadde han hatt godt av et lån.
  • Ramsey - Meget synkende form i det siste og er heller ikke kreativ eller målfarlig nok til rollen han har i laget, men i stallen skal han være, men han bør spille andrefiolin til noen(Gotze, Kaka, Martin Georguff etter min mening)
  • Song - flere steg denne sesongen, blant våre viktigste spillere, han lider også av at de foran han gir vekk ballen alt for mye mens vi er på vei fremover. Uansett bankers på laget.
  • Walcott - Mer frustrende spiller skal du lete lenge etter, men farten hannes hadde jeg vært 4-5 ganger så god som han og jeg har ikke spilt på mange år.
  • Oxlade-Chamberlain - Kjempe talent, er glad Wenger bladde opp for denne gutten, trenger å få våære mer involvert
  • (Henry) Greit å hente han tilbake, men teorien burde det ikke være nødvendig. Thierry is legend no mather what!
  • Van Persie - Lurer på hvor mye han kunne scoret på et kvalitetslag.
  • Wilshere - Dypt savnet. Arteta har tatt plassen hans, men regner med han tar Ramsay sin når han er tilbake.
  • Sagna - Pl beste høreback, vil vel snart vekk
  • Gibbs - Så skadeplaget at det er ekkelt, aldri spilt mer enn 5 kamper på rad i sitt liv. Sier sitt. Wenger må ta ansvaret her, disse tingen visste han.
  • Jenkinson - Tro på at han kan bli en kvalitetsback.
  • Vermaelen - Kapteinstype som alltid har hode på rett plass, må holdes unna andre klubber.
  • Santos - Tror han hadde egnet seg bedre som ving, men vi savner sårt de offensive bidragene nå
  • Arteta - Vokst seg inn i rolle ved siden av Song, vil ikke si at han har gjort det bedre enn Wilshere gjorde i fjor, men ser frem til å se hva som skjer når når Wilshere er tilbake for en av de må litt lenger frem på banen.
  • Diaby - evig skadet.. Kan vurderes å selge i mine øyne, men har et høyt høyt toppnivå og Wenger lever vel i håpet
  • Coquelin - Stort talent og bra understudy til Song sammen med Frimpong
  • Frimpong - Samme som Coquelin bare akte Arsenal gutt, cocuelin muligens hakket bedre.
  • Bartley - the jury is still out, men kan for bli 4-5 valg som stopper neste sesong.
  • Gervinho - Var akkurat som den Franske Scouten sa om han en voldsomt frustrerende spiller som skaper mye men ikke har "noe end product", kommer til å blir veldig god neste år tror jeg.

 

Disse bør gjøre plass til litt yngre, bedre spillere som viser at vi er ambisiøs og ønsker å vinne ting.

Link to comment
Share on other sites

Disse ser jeg for meg har en fremtid i klubben

  • Szczesny - Vårt førstevalg og en god keeper som kommer til å bli bedre - Bankers i stallen og som førstevalg
  • Mannone - Relativt ung for en keeper, og en grei andre keeper i mine øyne
  • (Fabianski) - Kommer nok ikke til å akseptere å være tredjevalg derfor burde mulighetene være for at han må finn seg en ny klubb - Tipper vi kan få 3-4 mill pund for han
  • Djourou - Greit 4 valg som stopper , toppnivået som stopper holder høyt nivå, desverre er bunnnivået litt tvilsomt til tider, spesielt som høyreback
  • Mertesacker - Har rutine og kvalitet vi trenger , men er i mine øyne bak Verm og Kos
  • Koscielny - Vår beste stopper denne sesongen, forsetter han utviklingen kommer han til å blii blant de aller beste.
  • Miquel - Kaptein på Spania u 19, og i mine øyne stort talent, hadde ikke vi være så skadeplaget så hadde han hatt godt av et lån.
  • Ramsey - Meget synkende form i det siste og er heller ikke kreativ eller målfarlig nok til rollen han har i laget, men i stallen skal han være, men han bør spille andrefiolin til noen(Gotze, Kaka, Martin Georguff etter min mening)
  • Song - flere steg denne sesongen, blant våre viktigste spillere, han lider også av at de foran han gir vekk ballen alt for mye mens vi er på vei fremover. Uansett bankers på laget.
  • Walcott - Mer frustrende spiller skal du lete lenge etter, men farten hannes hadde jeg vært 4-5 ganger så god som han og jeg har ikke spilt på mange år. Bør heller ikke være førstevalg, men heller komme inn mot slutten av kampene, kunne vært 3 valg som spiss, 2 valg som kant.
  • Oxlade-Chamberlain - Kjempe talent, er glad Wenger bladde opp for denne gutten, trenger å få våære mer involvert
  • (Henry) Greit å hente han tilbake, men teorien burde det ikke være nødvendig. Thierry is legend no mather what!
  • Van Persie - Lurer på hvor mye han kunne scoret på et kvalitetslag.
  • Wilshere - Dypt savnet. Arteta har tatt plassen hans, men regner med han tar Ramsay sin når han er tilbake.
  • Sagna - Pl beste høreback, vil vel snart vekk
  • Gibbs - Så skadeplaget at det er ekkelt, aldri spilt mer enn 5 kamper på rad i sitt liv. Sier sitt. Wenger må ta ansvaret her, disse tingen visste han.
  • Jenkinson - Tro på at han kan bli en kvalitetsback.
  • Vermaelen - Kapteinstype som alltid har hode på rett plass, må holdes unna andre klubber.
  • Santos - Tror han hadde egnet seg bedre som ving, men vi savner sårt de offensive bidragene nå
  • Arteta - Vokst seg inn i rolle ved siden av Song, vil ikke si at han har gjort det bedre enn Wilshere gjorde i fjor, men ser frem til å se hva som skjer når når Wilshere er tilbake for en av de må litt lenger frem på banen.
  • Diaby - evig skadet.. Kan vurderes å selge i mine øyne, men har et høyt høyt toppnivå og Wenger lever vel i håpet
  • Coquelin - Stort talent og bra understudy til Song sammen med Frimpong
  • Frimpong - Samme som Coquelin bare akte Arsenal gutt, cocuelin muligens hakket bedre.
  • Bartley - the jury is still out, men kan for bli 4-5 valg som stopper neste sesong.
  • Gervinho - Var akkurat som den Franske Scouten sa om han en voldsomt frustrerende spiller som skaper mye men ikke har "noe end product", kommer til å blir veldig god neste år tror jeg.

Disse bør gjøre plass til litt yngre, bedre spillere som viser at vi er ambisiøs og ønsker å vinne ting.

 

Bendtner, Arshavin, Chamack, Vela, Squilachi, Almunia, (Fabianski), Rosicky, Benayoun, Park

Link to comment
Share on other sites

PS! for å slippe å lage så mange "qouter" så legger jeg mine kommentarer inn i din tekst med skrift i annen farge.

 

Disse ser jeg for meg har en fremtid i klubben

  • Szczesny - Vårt førstevalg og en god keeper som kommer til å bli bedre - Bankers i stallen og som førstevalg. Til tross for noen tabber i ny og ne, så er jeg enig.
  • Mannone - Relativt ung for en keeper, og en grei andre keeper i mine øyne. Har bare sett han noen få ganger, men imponerer ikke. Jeg vil gjerne ha inn ett nytt 2. valg som kan "konkurrere" med Szczesny.
  • (Fabianski) - Kommer nok ikke til å akseptere å være tredjevalg derfor burde mulighetene være for at han må finn seg en ny klubb - Tipper vi kan få 3-4 mill pund for han Enig der.
  • Djourou - Greit 4 valg som stopper , toppnivået som stopper holder høyt nivå, desverre er bunnnivået litt tvilsomt til tider, spesielt som høyreback. Helt uenig. Johan er for "vinglete" for å ha en fremtid i Arsenal. På sitt beste er han akseptabel, men vi ser ikke det beste så ofte.
  • Mertesacker - Har rutine og kvalitet vi trenger , men er i mine øyne bak Verm og Kos. Bak Verm, på linje med Kos.
  • Koscielny - Vår beste stopper denne sesongen, forsetter han utviklingen kommer han til å blii blant de aller beste. En spiller som jeg har vært kritisk til, men som jeg nå blir mer og mer imponert av.
  • Miquel - Kaptein på Spania u 19, og i mine øyne stort talent, hadde ikke vi være så skadeplaget så hadde han hatt godt av et lån. Enig.
  • Ramsey - Meget synkende form i det siste og er heller ikke kreativ eller målfarlig nok til rollen han har i laget, men i stallen skal han være, men han bør spille andrefiolin til noen(Gotze, Kaka, Martin Georguff etter min mening) Enig
  • Song - flere steg denne sesongen, blant våre viktigste spillere, han lider også av at de foran han gir vekk ballen alt for mye mens vi er på vei fremover. Uansett bankers på laget. Vi skal beholde Song, men jeg har lenge etterlyst en backup/konkurrent på defensiv midtbane.
  • Walcott - Mer frustrende spiller skal du lete lenge etter, men farten hannes hadde jeg vært 4-5 ganger så god som han og jeg har ikke spilt på mange år. Bør heller ikke være førstevalg, men heller komme inn mot slutten av kampene, kunne vært 3 valg som spiss, 2 valg som kant. Har i små glimt vist talentet som er der, men det er grenser for hvor lenge vi skal vente til dette talentet vises "permanent".
  • Oxlade-Chamberlain - Kjempe talent, er glad Wenger bladde opp for denne gutten, trenger å få våære mer involvert Enig
  • (Henry) Greit å hente han tilbake, men teorien burde det ikke være nødvendig. Thierry is legend no mather what! Svært enig. Det burde ikke vært nødvendig å hente han tilbake.
  • Van Persie - Lurer på hvor mye han kunne scoret på et kvalitetslag. Jepp. Selv vi "ateister" begynner snart å be aftenbønn, med håp om at han skal forbli i klubben.
  • Wilshere - Dypt savnet. Arteta har tatt plassen hans, men regner med han tar Ramsay sin når han er tilbake. Enig
  • Sagna - Pl beste høreback, vil vel snart vekk PL's beste vet jeg ikke, men god og kommer med i nevnte aftenbønn.
  • Gibbs - Så skadeplaget at det er ekkelt, aldri spilt mer enn 5 kamper på rad i sitt liv. Sier sitt. Wenger må ta ansvaret her, disse tingen visste han. Derfor er det på sikt ikke godt nok med en back på lån. Vi må ha en klassespiller som er bedre defensivt enn Gibbs og Santos, og som også er god fremover.
  • Jenkinson - Tro på at han kan bli en kvalitetsback. Jeg er noe usikker, men lar tvilen komme Jenkinson til gode.
  • Vermaelen - Kapteinstype som alltid har hode på rett plass, må holdes unna andre klubber. ENIG
  • Santos - Tror han hadde egnet seg bedre som ving, men vi savner sårt de offensive bidragene nå (SE kommentar bak Gibbs når det gjelder back) Enig i at han kanskje hadde gjort seg bedre som ren ving.
  • Arteta - Vokst seg inn i rolle ved siden av Song, vil ikke si at han har gjort det bedre enn Wilshere gjorde i fjor, men ser frem til å se hva som skjer når når Wilshere er tilbake for en av de må litt lenger frem på banen. En som absolutt har en fremtid på laget
  • Diaby - evig skadet.. Kan vurderes å selge i mine øyne, men har et høyt høyt toppnivå og Wenger lever vel i håpet En tidligere "favoritt" av meg, men jeg er enig. bør selges, men finnes det kjøpere? usikker der.
  • Coquelin - Stort talent og bra understudy til Song sammen med Frimpong På sikt er jeg enig, men tror ikke han er/blir klar der denne eller neste sesong.
  • Frimpong - Samme som Coquelin bare akte Arsenal gutt, cocuelin muligens hakket bedre. Har dessverre ikke imponert meg for mye.
  • Bartley - the jury is still out, men kan for bli 4-5 valg som stopper neste sesong. Har ikke grunlag til å uttale meg.
  • Gervinho - Var akkurat som den Franske Scouten sa om han en voldsomt frustrerende spiller som skaper mye men ikke har "noe end product", kommer til å blir veldig god neste år tror jeg. Igjen en som har potensiale, men det var det å virkelig få det ut da.

Disse bør gjøre plass til litt yngre, bedre spillere som viser at vi er ambisiøs og ønsker å vinne ting.

 

 

 

 

 

 

Bendtner, Arshavin, Chamack, Vela, Squilachi, Almunia, (Fabianski), Rosicky, Benayoun, Park Enig forsåvidt, men har sett Park for lite til å vurdere han.

Link to comment
Share on other sites

Støtter kommentarene til Pacman rundt stallen med Polljens merknader. Og det sier mye om hvor "dårlig" bredden i stallen vår når hele 10 spillere settes på salgslisten, mens fortsatt spillere som Diaby, Walcott og Djourou som er verdensmestre i å variere i form skyves lengre og lengre ut fra supporternes favoritter. Men som jeg skrev i et innlegg tidligere, så kan vi ikke fortsette og erstatte middelsgode spillere med bare yngre talenter for da vil sirkelen bare fortsette. Om f. eks Arshavin selges kan vi ikke nøye oss med et kjøp av Rodallega som kan være god, men ikke forbedrer laget. Erstatterne bør være flest mulig i Götze, Hazard, Tiote, Podolski, Vertonghen klassen...

Link to comment
Share on other sites

http://www1.skysport...quests-transfer

 

Samba leverer transfer request i Blackburn...

I min tankegang mener jeg vi fortsatt ikke er ferdig med midtstopperkjøp og vi burde gjøre som G. Graham også mener å hente Samba før evt. Sp*rs eller noen andre gjør det. Han blir ikke så dyr heller.

Han er en kriger, godt vant til PL og kan være matchvinner. På lik linje med Verminator er han sjef og dette ville skapt en knallhard og frisk konkurranse på stopperplass. Akkurat sånn det bør være.

At noen kanskje da vil murre over lite spilletid kan jo komme.......vel...krig seg til en plass da!

Selg Squillaci og Djourou...hent Samba. Da har vi to fyrtårn og to oppryddere + lederegenskaper.

Kommer skadene har vi solid backup ihvertfall.

Skjønner jo at en del av forsvarsproblemene nå skyldes skader på backer, mangel på samkjøring og en mental greie, men så lenge det er spillere tilgjengelig på markedet som er bedre enn Squillaci og Djourou burde man utnytte det.

 

Samtidig trenger vi en venstreback inn asap. Hvis f.eks. Cissokho er tilgjengelig for en billig penge, hvorfor ikke? Er trolig bedre enn både Gibbs og Santos.

Mistenker Wenger sitter å håper på at Gibbs er tilbake snart...skadeplaget og langt unna matchform. Mye større risiko i mine øyne.

 

Forstår at dette er usannsynlig og at Wenger mest sannsynlig utelukker stopperkjøp eller permanent backkjøp, men kanskje vi trenger det for å piffe opp forsvaret ytterligere?

Link to comment
Share on other sites

Postet akkurat det samme i ryktetråden som Samba har her inne, og er så enig med deg som det går ann å bli. Wenger har alltid sagt at han kun kjøper spillere som er av topp kvalitet og om de er ledige, og nå er det nettopp en slik spiller rett foran nesen på han. Stor oppgradering fra Squillaci som har vært en fiasko av et kjøp og fra Djourou som ikke har den utviklingen som skal til for å nå nivået som skal til i Arsenal. 4 midtstoppere av høy kvalitet er bare sundt, og med vår skadehistorikk så er denne bredden høyst nødvendig.

Link to comment
Share on other sites

Går forøvrig nå at Hazard er på vei til Chelsea og at de også har lagt inn bud på Stevan Jovetic.

 

Hvis det stemmer; Hvorfor i helvete kan ikke Wenger gjøre noe lignende? Er visstnok snakk om £25M for Hazard forøvrig. Ikke akkurat uoverkommelig det for en toppklubb (ikke nødvendigvis en toppklubb engang når Darren Bent kostet £23M) som Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Nei takk. Montpellier skal visstnok ønske rundt £40M for fyren og han er hittil bare et one-season wonder. For rundt £10M så hadde jeg sikkert sagt ja, men når det bare er 1/4 av ønsket overgangssum så har jeg mine tvil.

Link to comment
Share on other sites

Går forøvrig nå at Hazard er på vei til Chelsea og at de også har lagt inn bud på Stevan Jovetic.

 

Hvis det stemmer; Hvorfor i helvete kan ikke Wenger gjøre noe lignende?

 

FOR et boost og herregud så morsomt det ville vært. Men nei, han tenker nok som så at hvis han venter til sommeren kan han skaffe seg Kalou eller lignende nærmest kostnadsfritt...

Link to comment
Share on other sites

Drømmescenario:

 

Arsenal kjøper Hazard, Cissokho og Moussa Sow. Selger Squillaci og Almunia. Promoterer Martinez til andre/tredjekeeper (mens Bartley tar plassen til Squillaci til sommeren). Utelater enten Diaby eller Andre Santos fra 25 mannstroppen og forhåpentligvis ender på fjerdeplass når sesongen er omme. Selger deretter Diaby, Bendtner, Denilson, Vela, Chamakh og Arshavin (hvis førstnevnte noen ganger holder seg frisk og hvis sistnevnte fortsatt sliter med formen. Har han funnet formen kan han godt bli en sesong til) og lar Benayoun forsvinne tilbake til Chelsea. Henter inn en erfaren midtbanespiller på rundt 27-32 år som kan fungere enten i tospann med Arteta og Song, eller være backup/konkurrent for Song i et par sesonger (irriterer fortsatt at Marseille fikk snappet opp Alou Diarra for lusne €4M). Hvem dette skal være er jeg fortsatt bittelitt usikker på, men Rolfes og Mavuba (dog tviler jeg på at Lille ville solgt Mavuba etter å ha mistet Hazard i januar) ville vært meget solide forsterkninger.

 

Førstelaget ville da sett slik ut:

Szczesny

Sagna - Mertesacker/Koscielny - Vermaelen - Cissokho

Song - Arteta

Gervinho - Wilshere - Hazard

v. Persie

 

Andrelaget ville vært noe slik:

Martinez/Fabianski

Jenkinson - Bartley - Djourou/Miquel - Andre Santos

Rolfes/Mavuba/Coquelin - Rosicky/Lansbury

Chamberlain - Ramsey/Arshavin - Walcott

Sow

 

Da sitter vi også igjen med spillere som Fabianski, Mannone, Djourou/Miquel, Rolfes/Mavuba/Coquelin, Lansbury/Rosicky, Frimpong, Ramsey/Arshavin, Miyaichi, Campbell (hvis han får arbeidstillatelse), Park og Afobe.

 

Det er vel lov å drømme bittelitt? :P

Link to comment
Share on other sites

Stefan B : Hvorfor er ikke du manager? Du har den rette tankegangen som ville garantert oss en 4 plass denne sesongen! Vi har i "alle" sesonger kunne hentet toppspillere ved å tilby de Champions Leauge men har benyttet oss dårlig! Hva skal vi gjøre neste sesong om vi havner utenfor topp 4? Våre konkurrenter forsterker og de seiler i fra oss i flau vind! Det er et under att Liverpool ikke er foran oss enda etter alle investeringene de har gjort.

 

 

 

 

 

Wenger bør vise ambisjoner nå straks,med en eneste gang! Hent klassespillere! .

Link to comment
Share on other sites

Det er lov å drømme Stefan, og jeg må si jeg gjerne tilbringer mang en natt med liknende drømmer. Men hvorfor utelate Andre Santos fra troppen?

 

Fordi han mest sannsynligvis ikke blir klar før i slutten av april eller begynnelsen av mai og vi trenger plassen. Som du ser så er han inkludert i mine fremtidsplaner. Er en stor fan av brassen ;)

 

@14Robinho

 

Jo takk for den, men det er nå lettere å sitte bak en PC-skjerm og drømme og lage planer, men for en ekte manager så er det nok hakket verre! Hehe :)

 

Men, du har helt rett. Forsvinner vi ut av Champions League så sliter vi. I så fall så skal det godt gjøres å lokke klassespillere til Arsenal og de vi kanskje klarer å lokke hit må vi mest sannsynligvis tilby høyere lønninger for å få de til å velge oss. Rett og slett en utrolig uheldig situasjon, MEN det er fortsatt gode muligheter for en Champions League plass hvis Wenger får fingern ut av ræva.

 

Når det gjelder Liverpool så er det ikke et under egentlig. De har gjort helt vanvittig dårlige kjøp til en meget høy sum. Jordan Henderson til underkant av £20M (mr. average), Charlie Adam til rundt £8M (helt ok spiller, men ingenting spesielt) og til slutt superfloppen Andy Carroll for £35M. Trolig det dårligste kjøpet i Premier Leagues historie sammen med Shevchenko. Suarez sine ferdigheter er klasse, men i et lag som Liverpool så sliter han litt med å komme helt til rette, pluss at han fortsatt trenger å tilvenne seg tempoet. At han nå er utestrengt i en måned eller to hjelper heller ikke. Dog en meget god spiller som fortsatt er veldig ung med et vanvittig potensiale. Kan uheldigvis bli en sinnsyk spiller for Liverpool hvis han får utfolde seg og legger fra seg ufyslighetene.

 

Amen på den siste setningen i innlegget ditt!

 

Edit: Glemte forøvrig å nevne Montolivo på midten. Han nærmer seg slutten av kontrakten sin i Fiorentina (tror den går ut til sommeren) og er veldig veldig anvendelig og vil være temmelig billig. Det jeg er mest skeptisk til er at han er italiensk. Usikker på om han vil takle Premier League noe særlig bra.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...