Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduet januar 2012


49 unbeaten

Recommended Posts

  • Replies 827
  • Created
  • Last Reply

Hah. Robben på sitt beste er en fantastisk spiller, men mannen er utrolig skadeplaget og ufattelig ustabil. Er ikke uten grunn til at Bayern har sett på erstattere for høyrekanten sin.

 

46 kamper i ligaen på 2,5 sesong er ikke akkurat imponerende og når man ser på skadehistorikken til Robben så er det ufattelig kjipt. Han er som regel involvert i rundt 20 ligakamper i løpet av en sesong. £22M for det? Og når han attpåtil er utrolig ustabil?

 

Et ruvende NEI TAKK! Fra meg selv om han på sitt beste er verdensklasse.

Link to comment
Share on other sites

Merker at overgangsvinduet har åpnet og ryktene begynner å flomme. Mange rare rykter angående Arsenal; Richardsson, al-Mukhaini(!?), Robben og nå altså Taylor. Sjansen for at Arsenal går for en av disse er vell lik maks 1 %, der det mest sannsynlige kjøpet ville vært fyren med det arabiske navnet.

Link to comment
Share on other sites

Hadde ikke sagt nei til N'Zonzi sånn egentlig som erstatter for Diaby, men syntes ikke dette er et problem område pdd. Coquelin med spilletid kommer til å bli meget god og Song er ei heller blant de som er mest skadet.

 

En venstreback sammen med backup for RvP og en kantspiller burde være prioritet.

Link to comment
Share on other sites

N'Zonzi er helt klart en veldig undervurdert spiller. I hans første sesong i Blackburn (da bare 21 år) ble han kåret til årets spiller av fansen. Forrige sesong ble ødelagt mye av skader, men da han først spilte klarte han også å heve et veldig svakt Blackburn lag under håpløs ledelse. Han rager 194 cm, og kan være viktig på dødballer både for og i mot, og kan gjøre en meget god jobb på midtbanen i vanskelige kamper. Nå som Frimpong er sendt på lån, så har vi bare Coq som cover på en av de to defensive midtbanespillerne våre (Arteta og Song). I tillegg virker det som om Coquelin skal vikariere en del på back, nå med alle skadene der. At Arteta en eller annen gang får seg en skade er veldig sannsynlig når man ser tilbake på hans skadehistorikk og at Song pådrar seg karantene i løpet av siste halvdelen av sesongen er garantert. Så ja takk til en ekstra midtbanemann i Januar! Men gjerne også en spiss til!

Link to comment
Share on other sites

Leser på forsiden at Arsenal leder kampen om N'zonzi.

Ærlig talt?! Dette er for svakt, det må hentes inn klassespillere og ikke slike middelmådige fra bunnlaget Blackburn.

 

Nå hentet vel Manchester United Phil Jones fra det samme bunnlaget, i sterk konkurranse fra oss, og han har da klart seg meget bra (spes nå mot Newcastle ;D ).

 

Jeg har ikke noe spes ønske om å hente inn N'zonzi og det er ikke den posisjonen jeg primært ønsker en forsterkning hvis vi skulle hente inn noen. Men av det jeg har sett av han så har han det lille ekstra som kan gjøre han til en suksess. I kampen mot oss ifjor på bortebane var han kampens gigant etter mitt syn.

 

Det er i grunn ikke så viktig hvilket lag vi henter en spiller fra, så lenge spilleren har kvaliteter til å spille for oss.

Link to comment
Share on other sites

Så Blackburn - Stoke for rundt ei måned siden, og la greit merke til N`zonzi.

Dog pga at han bevist slo med albuen i ansiktet på en motspiller under dødball, hele 3 ganger under kampen, 2 av dem iløpet av en kort periode på 2-3 minutter.

Virker generelt som en ufin type..

Link to comment
Share on other sites

N'Zonzi er ikke så verst, men skulle vi først hentet noen fra Blackburn hadde jeg foretrukket Junior Hoilett. Utrolig spennende spiller!

 

Har utrolig liten tro på at N'Zonzi-ryktene er sanne. Wenger handler nesten aldri fra Premier League og de gangene han har gjort det har det vært særtilfeller som Arteta, Benayoun og Gallas. Regner med signeringene av Richard Wright (grøss) og Francis Jeffers (dobbeltgrøss) er foreldet nå.

 

Hvis Wenger først handler blir det neppe noen fra england.

 

Ellers ser jeg på twitter at tyske Bild skriver om at Gazprom-bossene heller vil hente Arshavin til Schalke 04 istedenfor Zenit, og at forhandlingene allerede er i gang. Bild har vel kredibilitet på nivå med The Sun, så ta det med en trillebår salt.

Link to comment
Share on other sites

N`Zonzi ryktene syns jeg er spennende. En spiller jeg mener helt klart ville styrket bredden og mulighetene vi har defensivt på midten. Ja, han har noen stygge episoder og taklinger på samvittigheten, men er virkelig en spiller som går i krigen for laget sitt.

Vi hadde jo for noen år siden en hærfører ved navn Vieira på midten, heller ikke mors beste barn, men elsket av oss Arsenal fans, hatet av alle andre. Slike spillertyper mener jeg faktisk styrker alle lag, til tross for at det blir en del kontroversielle episoder.

Når vi først skal ut å handle i januar mener jeg også det er meget lurt å handle fra PL, det gjør det mye enklere for nysigneringene å gå rett inn å gjøre en god jobb fra dag en, da de er vant med tempoet og hva som kreves i PL. Så N`Zonzi, ja takk.

Link to comment
Share on other sites

Enig med bjornage. Hvorfor N'Zonzi når man kan hente Hoilett? FØRST må vi styrke problemområdene i dagens førsteellever, så kan man få inn spillere på andre plasser (dog er def. midtbane et sted vi trenger backup). N'Zonzi kommer til å bli en god spiller, men hvis dette kjøpet hindrer Wenger i å hente forsterkninger på viktigere plasser bør han eventuelt vente til sommeren. Jeg grøsser av tanken på en langtidsskade på van Persie, særlig hvis Arshavin drar og Gervinho bruker lang tid før han er fit for oss igjen.

 

EDIT: Glemte visst at vi hadde fått Henry, så det hjelper noe på backupen. Tror likevel dette ikke er nok, for vi trenger en som kan spille fast på vingen. Dessuten vet vi ikke hvordan Henry kommer til å prestere og hvordan han kommer til å fungere i dette spillesystemet!

Link to comment
Share on other sites

Det er vanskelig å være uenig i at vi bør forsterke også i angrepsposisjon, dekning bak Van Persie er merkelig dårlig. Allikevel er etter min mening den defensive midtbane posisjon like kritisk, vi har Song som den ubestridte 1`er her, men ingen naturlig erstatter/konkurrent for han. Hvis man ser på skadehistorikken, så ja, sannsynligheten for at Persie blir langtidsskadet er større enn at Song blir det. På en annen side har Song spilt enormt mange kamper de siste 2 årene og det er ikke utenkelig at han vil få en skade, når Song i tillegg plukker jevnt og trutt med kort i løpet av sesongen må vi regne med at vi kan miste ham flere ganger med karantene.

Det faktum at Song sannsynligvis også vil ha meget godt av litt konkurranse om plassen på laget er heller ikke til å komme bort fra. Når N`Zonzi virker å være tilgjengelig for en OK pris mener jeg dette vil være en god deal når man også tar med i betraktningen at han allerede er godt vant med hva som kreves i engelsk fotball.

Link to comment
Share on other sites

Både venstre og høyre side bør forsterkes, ikke bare defensivt men også offensivt. Backplassene blir hyppig nok diskutert og jeg er enig i mye, men en av mine største bekymringer er faktisk Walcott som like gjerne kan selges nå i januar mens det fortsatt er mulig å få et par pund for ham. Det holder ikke å levere i hver tiende kamp i snitt.

Link to comment
Share on other sites

Både venstre og høyre side bør forsterkes, ikke bare defensivt men også offensivt. Backplassene blir hyppig nok diskutert og jeg er enig i mye, men en av mine største bekymringer er faktisk Walcott som like gjerne kan selges nå i januar mens det fortsatt er mulig å få et par pund for ham. Det holder ikke å levere i hver tiende kamp i snitt.

 

Syntes Gervinho er god nok til å starte for oss pdd. og når endeproduktet hans virkelig begynner å komme og han er vant til Premier League vil han være blant de beste spillerene i ligaen. Gervinho er forøvrig nærmest like effektiv på høyre som på venstre, men jeg liker han fortsatt best på høyre. Dog er jeg enig i at Walcott ikke burde starte for oss. Er dog god nok til å være backup for Gervinho og en eventuelt ny venstrekant og er fortsatt kun 22 år gammel, men hvis ryktene på £85k-100k i uka stemmer så burde han vel kanskje forsvinne. Temmelig drøyt å forlange såpass mye utifra prestasjonene hans.

Link to comment
Share on other sites

Jeg syns vi bør beholde Walcott og tror også at vi gjør det. Han drar neppe utenlands og i england er det bare toppklubbene som kan være aktuelle for han men jeg tror ikke han er aktuell for noen av dem. Håper Chamberlain snart blir introdusert på a-laget og kan begynne å konkurrere med Walcott. Tror han trenger et lite spark i ræva for å spille så bra som vi alle vet han kan gjøre.

Link to comment
Share on other sites

Jeg mistet troen på Walcott for lenge siden. De siste kampene har bare forsterket inntrykket. Tror ikke det holder med et spark i ræva, for å si det sånn. For dårlig 1:1. Funker ikke feilvendt og er vaksinert mot scoringer. Totalt avhengig av å ha en autostrada foran seg å løpe på.

Link to comment
Share on other sites

Syns han hadde en kjempesesong i fjor, men han har skuffet litt i år. For meg er han en utrolig nyttig spiller mot angripende lag. Han strekker forsvaret, utfordrer backer på fart og han kan avslutte godt hvis han holder hodet kaldt. Kontringsmessig er han livsfarlig og i det siste har han også begynt å få mye av det defensive på plass. Jeg syns han skal ha æren for mange av Van Persies mål. Er ikke så uenig i det du sier, han er veldig begrenset spiller men jeg har likevel stor sans for han. Han bør derimot forbedre seg kraftig på innlegg og avslutninger, og å time løpene sine bedre. Men pilen peker absolutt oppover...

Link to comment
Share on other sites

Syns han hadde en kjempesesong i fjor, men han har skuffet litt i år. For meg er han en utrolig nyttig spiller mot angripende lag. Han strekker forsvaret, utfordrer backer på fart og han kan avslutte godt hvis han holder hodet kaldt. Kontringsmessig er han livsfarlig og i det siste har han også begynt å få mye av det defensive på plass. Jeg syns han skal ha æren for mange av Van Persies mål. Er ikke så uenig i det du sier, han er veldig begrenset spiller men jeg har likevel stor sans for han. Han bør derimot forbedre seg kraftig på innlegg og avslutninger, og å time løpene sine bedre. Men pilen peker absolutt oppover...

Joda, mulig jeg svartmaler litt. Dessuten er det viktig at h.back fungerer i sin rolle. I så måte har ikke Djorou heller levert...... Men at pilen peker OPPOVER er jeg uenig i ;)
Link to comment
Share on other sites

Jeg har vært veldig kritisk til Walcott i mange år, men i fjor viste han et nivå som jeg ærlig talt ikke trodde han hadde inne. I år har han delvis bekreftet nivået offensivt, og har forbedret seg stort defensivt. Der gjør han en god jobb, bedre enn noensinne.

Link to comment
Share on other sites

Enig med flere her at Hoilett bør hentes og spesielt når han med stor sannsynlighet blir så billig. Har potensiale til å bli veldig god tror jeg. Syns han har virket god over lengre tid i Blackburn nå.

Desverre tror jeg Wenger er lite interessert i noe kjøp nå etter Henry ble lånt inn, men det kommer jo en tid etter utlånet også. Gervinho og Chamahk kommer trolig sliten tilbake fra Afrika og jeg ser ikke for meg en veldig formstigning hos Arshavin heller. Fremtiden i Arsenal for Arshavin og Chamahk blir neppe lang så et salg av dem og inn med en Hoilett kunne vært en løsning. Eventuelt gå for en annen spiss. Moussa Sow kanskje?

Men Gervinho, RVP, Walcott, Park, Chambo, Hoilett + Henry nå i 1-2 mnd syns jeg høres solid ut.

Har derimot en feeling på at Sp*rs henter Hoilett. Typisk at Redknapp kjøper en sånn type spiller.

 

N'Zonzi skjønner jeg ikke helt fasinasjonen for og heller ikke min Blackburn-kompis forstår hvorfor han er ettertraktet. Minner meg om en mildere, men teknisk litt bedre utgave av Karl Henry på Wolves. Dvs. ikke spesielt god.

Han er ihvertfall ikke på nivå med Song så hvorfor hente noen fra hyllerad 3 når det finnes noen på nest øverste og ikke minst øverste hylle? Vedkommende bør jo forsterke midtbanen...ikke bare fylle den.

Tror også Frimpong kommer til å få flere kamper neste sesong...må bare lære seg å slå pasninger, forbedre teknikken og bli vant til PL-spill.

 

Mange kritiserer Walcott og vil selge, men det er jo bare et fåtall ganger han blir brukt rett. Ja, han sliter 1 mot 1 og det oser ikke akkurat teknisk begavelse av han, men vi har jo sett hvor god han kan være (Bl.a. mot Chelsea og Barca) og er helt klart en trussel mot enhver back i PL nettopp pga. hans sterkeste våpen i den enorme farten.

Det å få ballen i mål kommer tror jeg og det skorter mest på selvtilliten og ro nok i avgjørende situasjoner. Vi vet jo han kan score mål. Starten av forrige sesong var jo glimrende.

Theo har fornuftig innstilling, jobber for å bli bedre og jeg tror fortsatt han kan bli veldig god kommmende år. Ser svært få grunner til å selge han fremfor f.eks. Arshavin, Rosicky og Chamahk og håper han signerer ny kontrakt.

 

Men sånn ellers....burde vi kanskje lånt inn en back også? Men for all del ikke Wayne Bridge! >_<

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...