Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduet januar 2012


49 unbeaten

Recommended Posts

  • Replies 827
  • Created
  • Last Reply

Lukas Podolski reluctant to gamble Germany place with move to Arsenal

 

 

Tok ikke lang tid før denne drømmen ble knust. The Guardian er jo temmelig seriøs også.

 

Høres noe merkelig ut egentlig. Skulle tro sjansene for å komme med til EM var større i Arsenal, hvor han får spille på det høyeste mulig nivået; Champions League. Og uansett, skulle han ende opp som en flopp i Arsenal, vil han nok uansett være garantert EM-plass ettersom han alltid presterer på et høyt høyt nivå på landslaget. Når han 'floppet' i Bayern storspilte han fortsatt for Tyskland.

 

Håper Arsenal får han på plass, hadde vært en glitrende signering!

Link to comment
Share on other sites

Selge Djourou? Greit nok at han har vært under pari som back men han er tross alt en midtstopper! Har dere glemt fjorårets sesong?

Han er en gooner og klager ikke på spilletid. Tviler på at du finner et lag som har en 4. midtstopper som er bedre enn DJ!

Greit han ikke klager på spilletid, men nå får det være nok og det bør du også se?

Link to comment
Share on other sites

Djourou har grodd seg fast i Arsenal. Han har vært her i alle år, og som vi så med Eboue har det blitt en voldsom stagnering fordi det virker som han ikke trenger å kjempe om en plass i laget - det er alltid nok skader til at han får spille. Det er synd, for han er ikke så allverdens dårlig men han har bare ingen gnist lengre. Koscielny gjorde masse feil i fjor og var variabel i prestasjonene men har jobbet og stått på for å virkelig bli god nok for klubben. Den egenskapen har ikke Djourou dessverre.

Link to comment
Share on other sites

Djourou har grodd seg fast i Arsenal. Han har vært her i alle år, og som vi så med Eboue har det blitt en voldsom stagnering fordi det virker som han ikke trenger å kjempe om en plass i laget - det er alltid nok skader til at han får spille. Det er synd, for han er ikke så allverdens dårlig men han har bare ingen gnist lengre. Koscielny gjorde masse feil i fjor og var variabel i prestasjonene men har jobbet og stått på for å virkelig bli god nok for klubben. Den egenskapen har ikke Djourou dessverre.

 

Kremt. Tror nok du tar feil der bjornage. Mens alle andre tok seg fri fra trening rundt juletider så var Djourou tilstede på Colney og trente slik at han skulle være klar til å spille mot Wolves. Dessverre for Djourou hadde han et fryktelig 2011 etter han ble skadet mot United. Og hittil så har han nærmest utelukkende vært å finne på høyrebacken i en posisjon hvor han er langt ifra komfortabel.

 

@Orakelet

 

Amen.

Link to comment
Share on other sites

Djourou er en likanes kar han, han står på og gjør sitt beste men når han gang på gang gjør feil som koster oss dyrt vitner det om en spiller som ikke er god nok. Konsentrasjonen mangler, roen mangler, det selvkritiske mangler. Han blir aldri bedre, det er ingen positiv utvikling. Eboue gjorde en gigatabbe mot Liverpool i fjor som kostet oss veldig, veldig dyrt og det ble slutten hans i Arsenal og jeg tror det samme kommer til å skje med Djourou også. Så fort kurven starter å peke nedover bør de ikke få spille.

Link to comment
Share on other sites

I følge en artikkel skrevet av den veldig troverdige Jamie Sanderson for Metro, så kan Cissokho være aktuell for et utlån til Premier League ut sesongen, for å få i gang en budkrig til sommeren. Dette ville jo passet Arsenal ypperlig!

Link to comment
Share on other sites

Er i utgangspunktet ingen stor fan av store signeringer i januar vinduet, spillere har overhodet ingen tid til å tilpasse seg sin nye klubb før de må ut i ilden og prestere. Spesielt om vi skal handle fra utlandet er dette en stor utfordring.

På en annen side har dagens Arsenal mannskap i øyeblikket ett stort behov for forsterkninger, spesielt med tanke på skadesituasjonen i den bakre fireren og at Gervinho drar til Afrikamesterskapet.

Å hente tilbake Henry tror jeg vil vise seg som en god løsning, han kjenner klubben ut å inn fra sin tid hos oss, og jeg tror til tross for at karrieren hans er på hell at han vil levere for oss i sin korte tid i klubben. Uten å ha sett noe særlig av Henry siden han var i Barcelona, tror jeg bestemt at han fortsatt har nok kvalitet til å kunne terrorisere hvilke som helst forsvarer i ligaen.

Hva vi skal gjøre med backproblemet er jeg mer usikker på, hente spiller(e) på permanent basis eller satse på korte låneavtaler?

Jeg mener vi på lang sikt uansett har behov for å forsterke spesielt på venstreback, Gibbs har jeg liten tro på at noen gang vi få ut sitt fulle potensial, til det er han alt for skadeforfulgt. Santos viste at han er en OK back, men ikke noe mer i mine øyne.

Derimot vil det være bortkastet å gjøre ”panikk” kjøp av en back i januar, alt for ofte må man betale blodpris for middels kvalitet.

Når Wayne Bridge først ble nevnt for et par uker siden tenkte jeg først NEI, NEI og NEI, men etter å ha ofret det noen tanker er det kanskje ikke en alt for dum løsning. Ja, Bridge har vært benksliter i en lang periode og er uten kamptrening, men han er kjent med nivået og har lang fartstid fra PL, jeg ser overhodet ikke på han som noen permanent løsning, men som leiesoldat i noen måneder trenger det faktisk ikke være så dumt.

Vet ikke om noen har oversikt over gode backer som for eksempel har utgående kontrakt til sommeren og kan være tilgjengelig for en grei pris? Jeg kommer ikke på noen spesielle navn som frister nevneverdig her, men er absolutt positiv til å hente inn en ny back om man kan få valuta i form av den rette kvaliteten.

Bortsett fra at jeg håper og tror Wenger vil finne en OK løsning på backproblemet har jeg liten tro på at det blir noen særlig aktivitet i dette overgangsvinduet, men kanskje overrasker Wenger igjen?

Link to comment
Share on other sites

Bridge er en ok spiller, og det er ikke noe å si på kvaliteten han har i spillet sitt. Det er heller motivasjonen som er problemet. Han sitter på en enorm kontrakt i City, og gjør ikke noe galt i å forholde seg til den, men han viser ikke akkurat ambisjoner med å takke nei til utlån til klubber som Celtic for å heller leve et komfortabelt liv i Manchester City med £90k i uka. Og det er ikke den typen spillere Wenger henter, og heller ikke kommer til å hente. En spiller som Benayoun er sulten og har et "point to prove", da han ikke fikk sjansen i Chelsea ville han ut så kjapt som mulig og vi ser at han jobber hardt for å gjøre et inntrykk hver gang han kommer på banen for oss. Bridge er ingen sånn spiller. Han er stappmett.

Link to comment
Share on other sites

Hvis Wayne Bridge har tenkt å kopiere det han presterte på lån i West Ham kan vi like godt la Squillaci spille. Det er sikkert mulig å få Bridge opp igjen på et brukbart nivå, men den tiden har vi ikke luksusen av å ta oss. Dagens backrykter er Kieran Richardson og Aly Cissokho, begge etter min mening mye bedre alternativer enn Wayne Bridge.

Link to comment
Share on other sites

Dagens backrykter er Kieran Richardson og Aly Cissokho, begge etter min mening mye bedre alternativer enn Wayne Bridge.

 

Har Kieran Richardson gått fra å være ving til å bli back? Dersom han kan spille back, ville han vært et godt kjøp, da han har kvaliteter til å være en meget god backup på vingen også

Link to comment
Share on other sites

 

Har Kieran Richardson gått fra å være ving til å bli back? Dersom han kan spille back, ville han vært et godt kjøp, da han har kvaliteter til å være en meget god backup på vingen også

 

Han har drøssevis med kamper på back, samt ving, samt midtbane. Han er nesten som en fattigmanns Vertonghen, bortsett fra at han ikke er midtstopper noe Vertonghen er. Det i seg selv er verdt noe for meg. Det er et par alternativer der jeg gjerne ser får prøve seg andre steder enn hos oss (begge ble sentrale i går). Kjøp Jan Vertonghen, Arsene. You know it makes sense.

Link to comment
Share on other sites

For å være fair mot Wayne Bridge så hadde han et brukbart opphold i West Ham etter den forferdelige debuten hans der han fikk Walcott til å se ut som Leo Messi.

 

Verthonghen hadde vært glimrende. Kjenner Vermaelen godt og er etter det jeg har forstått en slags altmuligmann som er komfortabel både på venstreback, stopperplass og som defensiv midtbane. Absolutt verdt et forsøk.

Link to comment
Share on other sites

Er veldig usikker på om jeg vil ha inn Richardson. Han er en potet,men som hos oss har Sunderland store skadeproblemer

i forsvaret og må sette spillere inn i posisjoner de normalt ikke bekler.

Da kan vi like godt bruke Coquelin i venstrebackrollen. Han var ok han.

 

Skal vi gå for kvalitet er det Verthongen som har vært min favoritt lenge. Får vi inn han og Podolski får vi inn 2 kvalitetsspillere vi trenger.

Og det håper jeg Wenger går for.

Dessverre ser det ut som Wenger heller vil låne spillere og hvis valget er Bridge...sier jeg nei takk.

Link to comment
Share on other sites

Kieran Richardson til Arsenal? Hvis det skjer skal jeg spise underbuksene mine. Han er knapt nok god nok for Sunderland, hva i all verden skulle han tilføre oss?

 

Da syns jeg heller vi bør hente tilbake Kyle Bartley fra Rangers om det er mulig. Riktignok er han ikke en venstreback, men nå som Squillaci nærmer seg startoppstillingen er det på høy tid å gjøre noe med det.

Link to comment
Share on other sites

 

Han har drøssevis med kamper på back, samt ving, samt midtbane. Han er nesten som en fattigmanns Vertonghen, bortsett fra at han ikke er midtstopper noe Vertonghen er. Det i seg selv er verdt noe for meg. Det er et par alternativer der jeg gjerne ser får prøve seg andre steder enn hos oss (begge ble sentrale i går). Kjøp Jan Vertonghen, Arsene. You know it makes sense.

 

Amen Sir. Vertonghen er en førsteklasses potet.

Link to comment
Share on other sites

Wayne Bridge har jeg liten tro på kan bli noe bra selv på et korttidslån. Han er over the top..og som en nevnte tidligere...stappmett...både på penger og motivasjon..oser Silvestre signering i tilfelle.

 

K. Richardson kan være en ok tilvekst, men er han god nok til å heve laget? Nei. Må være mest fordi han kan brukes i mange posisjoner og er engelsk, men noe kvalitetsheving er det ikke.

Knapt plass på benken når Wilshere & Co. kommer tilbake fra skade. Forøvrig har vi Lansbury på utlån som kommer til å bli bedre enn Richardson.

Skal vi kjøpe noen på midtbanen må det bli for å erstatte f.eks. Rosicky eller Diaby (kjeks). Samtidig bør vel nye spillere være på minst like god som f.eks. Arteta, Wilshere og Ramsey for å virkelig kjempe om en plass og heve kvaliteten i laget.

 

Salgsobjekt er etter min mening er Almunia, Squallaci, Djourou..til dels Rosicky, Arshavin og Diaby. Samtidig har vi Bendtner og Denilson som jeg mener vi bør cashe inn å selge asap. Alle disse har etter min mening prestert under pari over lengre tid. Diaby kan være god, men skadet 3/4 av året og klarer nesten aldri å spille seg i form og er derfor ujevn i prestasjonene. Selv om flesteparten blir til sommer'n så håper jeg det blir en slags "clear-out" da i det minste.

Min filosofi og tankegang er nok en del annerledes enn Wenger sin når det kommer til spillerkjøp og salg, men når spillere ikke presterer over lang tid..eller vil bort...og hever høy lønn...ja, da selger man.

Vi trenger nytt blod (gjerne med erfaring) og en mer slagkraftig tropp hvor nivået heves betraktelig.

 

Eneste spilleren jeg er usikker på er Vela. Syns han er en fantastisk avslutter, men har vel aldri helt tilpasset seg fysikken og fått noen særlig med kamper i PL.

Tror nok han blir solgt til en klubb i Spania, men skulle gjerne sett han slå igjennom i Arsenal.

 

Så nå i januar...hvorfor ikke være litt busy?

To-tre kjøpes/lånes og ca. samme antall selges og la oss se hvordan det går.

Vet det neppe skjer, men hadde vært spennende med litt aktivitet og tiltak fra Wengers side.

Link to comment
Share on other sites

Drømmer selvsagt om Podolski. Var det ikke slik at kontrakten hans gikk ut til sommeren? I så fall gidder neppe Wenger å hente han mot en støre sum. Han går nok heller for gratisprinsippet.

 

Ellers tar vel evt kjøp/lån en evighet før de er i boks. Henry burde vel strengt tatt ha vært i boks allerede?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...