Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduet januar 2012


49 unbeaten

Recommended Posts

  • Replies 827
  • Created
  • Last Reply

Vedder på at Huntelaar ikke ville scoret like mye mål i Arsenal. Litt som Chamakh i Bordeaux.

 

Forøvrig Eden Hazard på twitter:

 

hazardeden10 Merci monsieur T. Henry.

 

Gutten har tidligere uttalt at Arsenal er hans "dream move". Hent Henry tilbake og hent Hazard. Selv om han er gammel vil man fortsatt spille med en levende legende.

Link to comment
Share on other sites

Vedder på at Huntelaar ikke ville scoret like mye mål i Arsenal. Litt som Chamakh i Bordeaux.

 

Forøvrig Eden Hazard på twitter:

 

hazardeden10 Merci monsieur T. Henry.

 

Gutten har tidligere uttalt at Arsenal er hans "dream move". Hent Henry tilbake og hent Hazard. Selv om han er gammel vil man fortsatt spille med en levende legende.

 

Da han uttalte at han ville dra til Arsenal, var det fordi han selv mente at han ikke var god nok for de "større" klubbene enda som Barcelona, Real Madrid, Chelsea og United. Han ville til Arsenal fordi han mente det var der han ville fått best utvikling. Det er ihvertfall det jeg leste for et par år siden. Nå har vell pipa en annen lyd regner jeg med.

Link to comment
Share on other sites

 

Da han uttalte at han ville dra til Arsenal, var det fordi han selv mente at han ikke var god nok for de "større" klubbene enda som Barcelona, Real Madrid, Chelsea og United. Han ville til Arsenal fordi han mente det var der han ville fått best utvikling. Det er ihvertfall det jeg leste for et par år siden. Nå har vell pipa en annen lyd regner jeg med.

 

Nå fant jeg ikke artikkelen, men han sa temmelig klart at han ville meget gjerne spille for Arsenal. Dette var i januar i fjor, så det er ikke så lenge siden, men når vi har mistet spillere som Nasri og Cesc så har nok interessen fra Hazard falmet bittelitt tenker jeg.

 

Ellers så er jeg klar over at det er Daily Mail, men allikevel:

 

Wenger offered £8m Lyon ace Cissokho to solve Arsenal's problems in defence

 

Ja takk! Cissokho hadde vært meget velkommen.

 

Edit: Matias Suarez er visstnok så godt som klar for Arsenal, men det er dessverre ikke før til sommeren ifølge @JavierPerez108.

 

Artikkelen finner man her

Link to comment
Share on other sites

Matias

 

Nå fant jeg ikke artikkelen, men han sa temmelig klart at han ville meget gjerne spille for Arsenal. Dette var i januar i fjor, så det er ikke så lenge siden, men når vi har mistet spillere som Nasri og Cesc så har nok interessen fra Hazard falmet bittelitt tenker jeg.

 

Ellers så er jeg klar over at det er Daily Mail, men allikevel:

 

Wenger offered £8m Lyon ace Cissokho to solve Arsenal's problems in defence

 

Ja takk! Cissokho hadde vært meget velkommen.

 

Edit: Matias Suarez er visstnok så godt som klar for Arsenal, men det er dessverre ikke før til sommeren ifølge @JavierPerez108.

 

Artikkelen finner man her

 

Matias Suarez har 14 mål og 10 assist på 24 eller 26 kamper i år og virker som en spennende spiller.. Skulle ønske vi handlet for en hylle over han igjen men hadde ikke takket nei til den mannen nå da det ikke er tvil om at vi trenger både målscorere og tilretteleggere. I Suarez hadde vi fått en som kan både spille kant og spiss, to posisjoner jeg mener wenger burde forsterke dette vinduet.

Link to comment
Share on other sites

Tror det avhenger mye om vi sikrer CL-plass til våren om hvilke spillere som eventuelt kommer til oss i sommer.

Kanskje det blir en signering elller to til i januarvinduet, men neppe Hazard e.l. tror jeg.

 

Ryktes jo at Sp*rs å Arsenal fighter om å sikre seg Moussa Sow fra Lille. 6 mål denne sesongen og 25 mål forrige sesong.

Lille sier han ikke er til salgs og har avslått et bud fra Fenerbache, men regner med de selger hvis budene blir høye nok. Blir sikkert dyr han også.

Akkurat nå er han vel i Afrika siden han har valgt å spille for Senegal så er ikke sikkert det blir noen overgang nå.

 

Hazard tror jeg blir å koste godt over det Arsenal er villig til å betale og jeg blir overrasket hvis han blir solgt i januar.

 

Kalou...njææ..en spiller som aldri har klart å spille seg inn på Chelsea...hvorfor skulle han gjøre det så mye bedre for oss?

Er vel best som midtspiss og vil bli en benkesliter og plassert utpå høyrekanten hvis han får sjansen. Der har jeg mer tro på at Walcott får tøffere konkurranse av Chambo i fremtiden.

Men Kalou er jo en ok squadplayer.

 

Matias Suarez...ukjent for meg foruten èn Youtube-video. Får se om det er noe i disse sommerryktene da..

 

Uansett bør Wenger prioritere å få inn en back. Kommer jo et par tilbake om 1 mnd., men det er tynt nå.

Cissokho er jo god, men Wenger hinter jo om at et lån er mer aktuelt fremfor kjøp på backplass.

På en annen side...Gibbs er jo alltid skadet og karrieren kan fort rinne bort i Arsenal hvis det ikke forbedrer seg.

Cissokho i konkurranse med Andre Santos ville jo blitt solid.

 

Mye synsing her nå, men føler vel at 1-2 spillere til inn og kanskje 1-2 salg bør være mulig å få til nå i januar.

Link to comment
Share on other sites

Han er ukjent ja, så hvordan kan du vite om han er god eller dårlig? Store, kjente navn er så absolutt ingen garanti for suksess det heller.

 

De er som regel en langt større garanti enn et ukjent navn. Og uansett så vil et kjent navn dra inn bøttevis med penger på draktsalg fremfor et ukjent navn.

 

Uansett så er kjøp av spillere gambling. Man vet aldri hvordan en spiller vil prestere dessverre..

Link to comment
Share on other sites

Han er ukjent ja, så hvordan kan du vite om han er god eller dårlig? Store, kjente navn er så absolutt ingen garanti for suksess det heller.

 

Bedre med en spiss på øverste hylle med et navn, rutine og kvalitet fremfor motstander sitt mål er alfa og omega!

Går dag for dag nå og tenker på hvorfor i svarte City skulle ha Dzeko?! En spiss av han sitt kaliber har ingenting på en benk å gjøre, han river i stykker forsvar på forsvar så lenge han får sjansen. Irriterer meg noe grenseløst!

Link to comment
Share on other sites

Ting tar tid ofte når vi er på shopping. Zlatan hadde i sin tid en drakt med 9 Ibrahimovic trykket på ryggen på. Hva som skjedde da vet jeg ikke helt, men han gikk til Ajax i stedet. Ronaldinho fikk de ikke inn pga de spesielle reglene i England, så han havnet i Nederland. De var imidlertid ikke på hugget da muligheten igjen var der, i stedet havnet han i PSG. Resten er historie. Så er det Ronaldo'en fra Portugal. Mens vi diskuterte skillemynt (vi ville gi £4M, mens portugiserene ville ha £4,5 kom United på retur fra USA og møtte Ronaldo i treningskamp. Ronaldo rev United i fillebiter og handelen var i boks samme kveld. Resten er der også historie. Slik kunne vi fortsatt......

Link to comment
Share on other sites

 

Bedre med en spiss på øverste hylle med et navn, rutine og kvalitet fremfor motstander sitt mål er alfa og omega!

 

Litt som Torres i Chelsea?

 

Neida, klart det hadde vært kjekt med noen fra øverste hylle men Wenger har aldri handlet fra øverste hylle. Hans greie er å hente dem fra nest øverste (eller lengre ned..) og så pushe de oppover. En filosofi som er helt grei for meg når det slår til.

 

 

 

Ting tar tid ofte når vi er på shopping. Zlatan hadde i sin tid en drakt med 9 Ibrahimovic trykket på ryggen på. Hva som skjedde da vet jeg ikke helt, men han gikk til Ajax i stedet.

 

Jeg leste Zlatan-boka i julen og Arsenal var den første klubben han møtte etter han slo igjennom i Malmø og han fikk et godt inntrykk av Wenger. Grunnen til at det ikke ble noe av den handelen var at sportsdirektøren i Malmø (som på den tiden fungerte som Zlatans agent) nektet å la han prøvespille i noen klubber i frykt for at verdien hans skulle gå ned. Southampton var også interessert i Zlatan men ble avfeid av samme grunn. Ajax ble til syvende og sist valgt fordi de lovet han en plass på førstelaget og også bydde langt over det de andre interesserte ville gi. Noe som til slutt resulterte i at Zlatan fikk langt mindre i lønn enn forventet siden de midlene gikk rett til Malmø. God lesning akkurat det kapittelet der.

 

Sett i ettertid kan det være interessant å tenke hvordan Zlatan i Arsenal ville utspilt seg siden han misliker Fredrik Ljungberg veldig, veldig, veldig mye.

Link to comment
Share on other sites

Hva om man prøver seg på Jonathan Reis? Scoret 8 mål på 11 kamper for PSV i serien i 2010/11 seongen, før han fikk en alvorlig kneskade. Ble så løst fra kontrakten, men er nå tilbake i nederlandsk fotball etter å ha signer for Marcus Pedersens klubb Vitesse. Han har dog nettop signert, skjedde i begynnelsen av desember engang, men de trenger ihvertfall ikke å hindre oss i å hente han feks til sommeren. Jeg ser på han som en meget spennende spiller, med meget gode avslutningsegenskaper. Tviler på at han noen gang kommer til klubben, men tror jeg ville likt det.

Link to comment
Share on other sites

Ting tar tid ofte når vi er på shopping. Zlatan hadde i sin tid en drakt med 9 Ibrahimovic trykket på ryggen på. Hva som skjedde da vet jeg ikke helt, men han gikk til Ajax i stedet. Ronaldinho fikk de ikke inn pga de spesielle reglene i England, så han havnet i Nederland. De var imidlertid ikke på hugget da muligheten igjen var der, i stedet havnet han i PSG. Resten er historie. Så er det Ronaldo'en fra Portugal. Mens vi diskuterte skillemynt (vi ville gi £4M, mens portugiserene ville ha £4,5 kom United på retur fra USA og møtte Ronaldo i treningskamp. Ronaldo rev United i fillebiter og handelen var i boks samme kveld. Resten er der også historie. Slik kunne vi fortsatt......

 

I tillegg til det Bjornage sier, kan jeg legge til at det bildet av Zlatan i Arsenaldrakt er blitt hengt opp i stua til Ibrahimovic senior (faren altså), sammen med en dose andre Zlatanbilder. Dette så jeg også i Zlatanboka, som jeg snart er ferdig med. Og den er virkelig å anbefale!

Link to comment
Share on other sites

Ting tar tid ofte når vi er på shopping. Zlatan hadde i sin tid en drakt med 9 Ibrahimovic trykket på ryggen på. Hva som skjedde da vet jeg ikke helt, men han gikk til Ajax i stedet. Ronaldinho fikk de ikke inn pga de spesielle reglene i England, så han havnet i Nederland. De var imidlertid ikke på hugget da muligheten igjen var der, i stedet havnet han i PSG. Resten er historie. Så er det Ronaldo'en fra Portugal. Mens vi diskuterte skillemynt (vi ville gi £4M, mens portugiserene ville ha £4,5 kom United på retur fra USA og møtte Ronaldo i treningskamp. Ronaldo rev United i fillebiter og handelen var i boks samme kveld. Resten er der også historie. Slik kunne vi fortsatt......

 

Ganske utrolig, Etoo var vell også nær har jeg hørt. Men, men "cant have them all"

 

Ang Zlatan var det fordi Arsenal kun ville tilby prøvespill. Hosse og Zlatan ville ha mer! Holder på med Zlatan-boka,

anbefales !!

Link to comment
Share on other sites

http://www.givemefootball.com/premier-league/arsenal-chelsea-could-land-serie-a-samba-star

 

Pålitelig kilde? Mjau. Uansett, Pato er en stor spiller som ville passet inn å vår filosofi. Scorer relativt mye mål, og kan bekle alle de tre offensive posisjonene. Han er vel like gammel som Walcott, og vil nok koste minst £20 millioner pund, så jeg tror ikke noe spesielt på at Wenger snuser på Pato. Men for all del, bring it on om det er mulig.

Link to comment
Share on other sites

Det er et par negative ting med Pato.

 

Han er relativt skadeplaget. Arsenal er ikke akkurat det stedet hvor man lar vær å være skadet for å si det sånn. For det andre er han en humørspiller, men han er langt langt bedre enn Walcott uansett hvilket humør han er i. Det siste er vel at han er forholdsvis dyr.

 

Ja takk selvfølgelig fra meg.

Link to comment
Share on other sites

 

Ganske utrolig, Etoo var vell også nær har jeg hørt. Men, men "cant have them all"

 

Ang Zlatan var det fordi Arsenal kun ville tilby prøvespill. Hosse og Zlatan ville ha mer! Holder på med Zlatan-boka,

anbefales !!

 

Eto'o var vi intressert i når han spilte i Mallorca året før Barca kom på banen, hadde vi hentet han da hadde nok vi sittet med en god del flere pokaler i dag.

Litt lyst å lese den boken jeg og

Link to comment
Share on other sites

Det er et par negative ting med Pato.

 

Han er relativt skadeplaget. Arsenal er ikke akkurat det stedet hvor man lar vær å være skadet for å si det sånn. For det andre er han en humørspiller, men han er langt langt bedre enn Walcott uansett hvilket humør han er i. Det siste er vel at han er forholdsvis dyr.

 

Ja takk selvfølgelig fra meg.

 

Selfølgelig ja takk her og.. Om han kommer, aldri i verden.

 

Kunne kommet for 270 mill, siden han idag ble klar for PSG

Link to comment
Share on other sites

http://www1.skysport...y-Cissokho-sale

 

Virker jo som Lyon er villig til å selge Cissokho og prisen skal visst nok være rundt £8 mill.

Jeg vet ikke vet akkurat hvor god han er, men har forstått han er av de beste venstrebackene i Frankrike og kanskje også Europa.

Selv om Wenger ønsker et lån burde han kanskje revurdere og gå for et Cissokho-kjøp isteden?

Det går jo selvsagt utover Gibbs' sjanser, men han er jo oftere på sykestua enn på banen. Med skadene vi alltid har på backplass må vi jo nesten ha tre backer..hehe.

Kunne jo blitt bra konkurranse mellom Santos og Cissokho i tilfelle. Santos kan jo også skyves frem på ving innimellom. Og mulig Gibbs har godt av et utlån også hvis han blir frisk.

 

Og til Pacman:

Pato blir nok i Milan. http://www1.skysport...lans-Milan-stay

Link to comment
Share on other sites

Så lenge det forbedrer laget som en helhet, så burde vi ikke tenke på at det kan ødelegge for den og den. Den som presterer best får spille. Vi er et topplag, og det er ikke i som i småguttefotballen der spillerne står i en rekke på benken og venter på tur. Gibbs kan uansett ikke regnes med, han blir skadet hver gang han kommer opp på et ok nivå.

 

Aly Cissokho er etter hva jeg har sett av han både i Porto og i Lyon en svært aggressiv back. Ikke aggressiv som i å gå bananas og skalle ned motspillerne, men heller en som trøkker til tidlig i duellene. Samtidig er han jævla fotrapp, og han forserer leddene bra. Husker han spilte for Porto mot Man Utd og Ronaldo i CL i 2008/09 tror jeg, og han klarte seg bra. Da var han vel 19 år gammel mener jeg å huske.

 

Jeg skal ikke si at jeg har sett altfor mye til han, men jeg tror han er blant de beste venstrebackene som det kan være mulig å kuppe til under £10 millioner nå i Januar.

 

Eneste som er sikkert, vi trenger en ny venstreback. Lån eller permanent, jeg gir meg vel faen.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...