Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduet januar 2012


49 unbeaten

Recommended Posts

Cissokho er en av de venstrebackene jeg helst ville sett i Arsenal og for 8 millioner pund er han temmelig billig også! Han ville konkurrert og trolig utkonkurrert Santos for å være førstevalg på backen. Helt klart en forsterkelse i en lagdel jeg mener vi er særdeles utsatte i nå og hvor Gibbs rett og slett ikke har noe "rett" til å være andrevalg med alle disse skadene vi har.

 

Cissokho hadde vært meget meget velkommen.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 827
  • Created
  • Last Reply

Argumentet til Wenger rundt at en ikke kan ha trippeldekning på backplass er bare tull. Hvis vi nå hadde hentet inn nevnte Cissokho, som jeg ikke har spesielt god kjennskap til, så hadde vi sammen med Santos og Gibbs også fått dekning på vingplass ved skader der. I alle fall Santos og Gibbs kunne spilt på vingen ved behov, sett at disse tre klarer å holde seg skadefrie samtidig.

 

Men som tidligere nevnt i tråden, så må noen selges eller sendes på lån før vi kan kjøpe nye spillere pga. kvotesystemet, og da er det nok Squillaci og Almunia/Fabianski som må vike plass først uten at troppen svekkes av dette.

Link to comment
Share on other sites

Hvor villige tror du "gamlingene" Almunia og Squillaci er til å tilbringe sin siste tid som fotballproffer på tribunen? Og for Arsenal som klubb må det være bedre å sende dem bort i stedet for at de hever lønninger uten å gjøre nytte for seg som burde gått til nye spillere eller for å sikre fremtiden til f.eks Robin van Persie.

Link to comment
Share on other sites

Den økonomiske situasjonen i Europa må nok ta skylden for mye, samt at det de store klubbene søker etter ikke er ledig og da blir det mindre penger som spredes rundt mellom klubbene...

 

Ellers et fint løp og iskald avslutning av Kalou som ble linket til oss like før avreisen til Afrikamesterskapet. Det er også verdt å legge merke til et av de klareste straffesparkene og det som skulle vært rødt kort for stoppe en scoringsmulighet på slutten der, ikke bare i Premier League at dommerne er svake!

 

http://www.tv2.no/sport/fotball/landslag/premier-leaguestjernene-markerte-seg-for-elfenbenskysten-3682698.html

Link to comment
Share on other sites

Hazard er villig til å flytte på seg dette vinduet etter siste rapportene.. Wenger splash the cash! Trow park, ryo og kansje til å med chamack i budet så kommer vi til å ha the upper hand

 

Skjønner ikke hvorfor vi skal gi dem Ryo? Wenger har avvist et salg av Chamack i dette vinduet, så eneste jeg kan se som sannsynlig er å bruke Park som lokkemiddel. Tviler uansett på en slik overgang. Hazard ender opp i Barca, Real eller City.

Link to comment
Share on other sites

Harry Redknapp røper at Emmanuel Adebayor er på £225.000 i uka i Manchester City. Skjønner godt at spillerne våre drar dit eller til andre steder når de kan få såpass mye penger. Det er godt over det dobbelte de beste kan få i Arsenal, og nok en grunn for hvorfor vi ikke kommer til hente spillere som Hazard, Götze og co. så lenge rikere klubber også er interesserte.

 

http://www.guardian.co.uk/football/2012/jan/13/tottenham-jermain-defoe-harry-redknapp?mobile-redirect=false

Link to comment
Share on other sites

Det er en grunn til at man så sjeldent ser slike spillere gå til klubber som Arsenal, Tottenham, United og Liverpool. Dessverre er ikke dette klubber som er interessant nok for slike unge 'superstjerner'. Penger og agenter har nok fått en for stor rolle i dagens overgangsmarked.

Link to comment
Share on other sites

De utgiftene City har på lønninger må det gjøres noe med før FFP kommer igang. Og da er vell et salg av Adebayour, Teves, Bridge og Santa Cruz ganske nødvendig med sine høye lønninger for å sitte på tribunen, eller som med Adebayours tilfelle hvor de fortsatt betaler halve lønna mens han er på utlån fordi ingen andre har råd til det. For all del Mancini, fortsett og hent spillere i 25 mill £ klassen og gi dem skyhøye lønninger, men da må du finne noen gode økonomer som lurer deg inn i europacupene...

Link to comment
Share on other sites

Harry Redknapp røper at Emmanuel Adebayor er på £225.000 i uka i Manchester City. Skjønner godt at spillerne våre drar dit eller til andre steder når de kan få såpass mye penger. Det er godt over det dobbelte de beste kan få i Arsenal, og nok en grunn for hvorfor vi ikke kommer til hente spillere som Hazard, Götze og co. så lenge rikere klubber også er interesserte.

 

http://www.guardian....-redirect=false

Det er faen meg ikke mulig. £225k?? Galskap og atter galskap

Link to comment
Share on other sites

Kommer ikke som noe sjokk at Wenger ikke liker januarvinduet, og skal være litt enig med han der. Skaper mye unødvendig uro hos klubbene, med alt fra løse rykter som hele tiden må svares på til spillere som setter seg på bakfota og nekter å spille, les Tevez. Men sett fra den andre siden så kan jo dette vinduet være løsningen på om man beholder plassen i PL eller ikke, eller tittelstriden for den del, og da tenker først på store skadekriser og mulighetene til å hente inn erstattere der. Også for de trenerne som blir ansatt midt i sesongen, f.eks O'Neil og Hughes nå da som får mulighet til gjøre sine endringer i spillerstallen en annen valgte for han...

Link to comment
Share on other sites

Tror ikke så veldig mye på det der. Gudene vet hvor vi hadde vært nå om ikke Arshavin hadde kommet inn i januar (eller februar) 2009. Vi hadde neppe klart topp 4 den sesongen hvis det ikke hadde vært for han og den boosten han ga laget.

 

Jepp. Det var jo også i Januar Adebayor kom til klubben. Man kan si mye om Adebayor, men han gjorde en helsikes god jobb for oss, tiltross for uendelige offside-løp. Mye penger tjente vi også på den handelen. Ellers skapte Reyes mange fine øyeblikk, samt Walcott og Diaby som fortsatt er i klubben. Så må vi ikke glemme Henry heller da. :)

 

Nei, Januarvinduet er nok kommet for å bli. Jeg har ihvertfall ingenting i mot det.

Link to comment
Share on other sites

 

Skjønner ikke hvorfor vi skal gi dem Ryo? Wenger har avvist et salg av Chamack i dette vinduet, så eneste jeg kan se som sannsynlig er å bruke Park som lokkemiddel. Tviler uansett på en slik overgang. Hazard ender opp i Barca, Real eller City.

 

Fordi jeg tviler sterkt på at Park eller Chamack er et sterkt nok lokkemiddel, mens med Ryo inni der vil vi få en bra prisreduksjon pluss fristelsen for Lille kan bli stoor.

Har ikke lyst til å kvitte meg med Ryo, men for Hazard går det greit

Link to comment
Share on other sites

Akkurat nå har jeg ikke stort tro på at vi kan snu noe stort ved å hente inn nye spillere heller. Hva er egentlig galt? Jeg syns det virker som om det er hele mentaliteten, troen, arbeidslysten. Det blir som et norsk sagbruk der 90% av arbeiderne tenker mest på å bli ferdig på jobb å ende dagen så lite sliten som overhode mulig. Da blir det vanvittig dårlig produksjon, om de henter inn 1 eller 2 mann til det sagbruket vil ikke det endre stort, for det tar ikke lang tid før de havner i samme tankegangen. Her må det en overall turnaround i tankegang og mentalitet.

 

Vi har ikke en eneste gang denne sesongen vist mental strength, og det er fakta. Vi må snu noe, som ikke går på ferdigheter men på det psykiske. Hvorvidt det er signeringer som skal til er vanskelig å si, men det er mye å hente i laget også. Kanskje det er på tide å hente inn noen rundt laget, som kan snu noe. Man prater om at Henry gir en kanonboost, ja men gir han ikke også et gufs av storhet fra fortiden, en fortid som var stor og som kun setter plaster på de enorme blødende sårene vi har i laget i dag. Vi trenger noe nytt, hva det er klarer jeg ikke å svare på, det er bare noe som stemmer ufattelig dårlig!

Link to comment
Share on other sites

Tror ikke så veldig mye på det der. Gudene vet hvor vi hadde vært nå om ikke Arshavin hadde kommet inn i januar (eller februar) 2009. Vi hadde neppe klart topp 4 den sesongen hvis det ikke hadde vært for han og den boosten han ga laget.

 

Vil bare sitere denne. Nå er det viktigere enn noen gang at det kan komme inn en spiller som kan booste laget på samme måte. Et bra navn som kan gjøre umiddelbar effekt. En statement of intent fra Wenger om at han ikke vil gi opp kampen om topp 4 - og sin egen jobb - uten en skikkelig fight.

Link to comment
Share on other sites

Akkurat nå har jeg ikke stort tro på at vi kan snu noe stort ved å hente inn nye spillere heller. Hva er egentlig galt? Jeg syns det virker som om det er hele mentaliteten, troen, arbeidslysten. Det blir som et norsk sagbruk der 90% av arbeiderne tenker mest på å bli ferdig på jobb å ende dagen så lite sliten som overhode mulig. Da blir det vanvittig dårlig produksjon, om de henter inn 1 eller 2 mann til det sagbruket vil ikke det endre stort, for det tar ikke lang tid før de havner i samme tankegangen. Her må det en overall turnaround i tankegang og mentalitet.

 

Vi har ikke en eneste gang denne sesongen vist mental strength, og det er fakta. Vi må snu noe, som ikke går på ferdigheter men på det psykiske. Hvorvidt det er signeringer som skal til er vanskelig å si, men det er mye å hente i laget også. Kanskje det er på tide å hente inn noen rundt laget, som kan snu noe. Man prater om at Henry gir en kanonboost, ja men gir han ikke også et gufs av storhet fra fortiden, en fortid som var stor og som kun setter plaster på de enorme blødende sårene vi har i laget i dag. Vi trenger noe nytt, hva det er klarer jeg ikke å svare på, det er bare noe som stemmer ufattelig dårlig!

 

En grei beskrivelse, men spørsmåler er ikke lenger hva. Heller hvem. Første, andre eller tredje dør?

Link to comment
Share on other sites

Problemet er at vi ikke bare kan knipse å bytte ut både den ene og den andre. Pdd. så er det ingen kandidater tilgjengelig som har forutsetningene for å gjøre en bedre jobb enn den Wenger gjør i dag, hvem skulle det vært?

 

Vi må starte på nytt, se på oss selv og finne ut hvor svakhetene ligger. Derfra er det full gass...Det er mulig hele klubben har godt av en sesong utenfor topp 4 for å forstå at det er på tide selvransakelse og en ordentlig opprydning. Gutter som Arshavin og Rosicky er på feil plass, det er rett og slett ikke godt nok...

Link to comment
Share on other sites

"YoungGunsBlog Jamie Sanderson

 

 

 

 

16-year-old Falkenberg FF winger Niclas Eliasson has arrived in London ahead of his trial with Arsenal. Highly rated."

Vi trenger i utgangspunktet ikke mer talenter i vingposisjonen nå, men jo mer talenter Wenger etterlater i Arsenal jo bedre, bare han ikke får latterlig høy lønn.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...