Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduet januar 2012


49 unbeaten

Recommended Posts

En ting er at vi skal bli enige med klubben om en pris på spilleren for det er ganske greit, men "problemet" med Smalling og Jones vil jeg tro lå mer på lønninger enn det sportslige som ryktene sier. Wenger og Arsenal er enige om hvordan lønningsstrukturen i klubben skal være og nye spillere inn som vet de er ettertraktet uten at de har noen spesiell kjærlighet til en klubb, går jo selvfølgelig til de klubbene som tilbyr høyest lønning. Det finnes selvfølgelig unntak, men dette er grovt sett hvordan jeg ser på dagens marked.

 

Her tar du feil 49 unbeaten. Arsenal er notorisk kjent for å tilby langt høyere lønninger til talenter enn hva United o.l. gjør. Lønningsstrukturen vår gjør at vi ikke har store hopp fra de "dårligste" til de "beste". Så middelmådigheter som Almunia, Denilson, Bendtner osv. har meget høye lønninger kontra hva de ville fått i f.eks. Manchester United, Liverpool og til og med Chelsea.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 827
  • Created
  • Last Reply

Da er det bare å vente på en venstre back, som skal komme inn på lån. (Wayne Bridge?)

Henry er sikret, og det virker vel som om Wenger nok engang sparer spillere fra å måtte bli solgt.

 

Arshavin: Er helt utrolig, at han fortsatt er i klubben. Spiller i en posisjon som kanskje ikke bekler han optimalt, men gjør selv lite for å virkelig prestere. Har virket lat, lite fokusert, og har vært en skygge av seg selv i "kvalitet" over lang tid. Burde vært solgt for 2år siden, det er min dom.

 

Chamakh: Etter en meget god høstsesong i 2010, så forsvant han. Har aldri fått tillitt over tid til å vise seg frem igjen, og jeg sitter litt med; hva skjedde egentlig i den tiden der, var det noe utenomsportslig?

Har ferdigheter som jeg ville tro vi burde ha utnyttet bedre i enkeltkamper (4-4-2), og kunne gitt oss fler strenger å spille på. Ikke god nok til å spille fast, men kunne vært et godt valg som 3.spiss, i et 4-4-2 system. Med Persie og Henry(Podolski fra høsten av) som de faste i spissrekka.

Det siste året, har han knapt fått spille noen minutter som innbytter, og da er det ikke lett å vise seg frem for sjefen. Når Bendtner fikk så mye spilletid istedenfor Chamakh, så skjønner jeg lite. Har ikke tillitt fra Wenger, og vil neppe få det heller. Burde bli solgt for både Wenger og sin egen del.

 

Almunia/Fabianski: Begge er milevis unna en plass i laget, og det burde holde med kun en av de som benkesliter. Fabianski er vel den, som burde være mest attraktiv med tanke på et salg. Fortsatt ung som keeper, og burde selv være gira på å spille fast for sin egen del. Kan fortsatt få en god karriere på et lavere nivå, men trenger da erfaring mellom stengene.

 

Rosicky: En godt betalt squadplayer med mye rutine, og som sjelden kommer inn å bidrar med noe bedre. Har vært over the top i lang tid, og mye av skylden for det er skader og atter skader. Er det virkelig fornuftig, at en slik spiller er på benken? Kunne man ikke funnet en mer sulten spiller med langt lavere lønn i en slik rolle i laget, eller er hans rutine for laget noe vi ikke kan miste......? Mulig vi ikke får noen god sum for Rosicky, men for meg så tar han bare plassen til en sulten ung spiller. Ox har jo forøvrig fått en kamp som innbytter i PL på et halvt år, så da blir det tragikomisk at Rosicky har vært involvert i 11 PL kamper. (selv om posisjon på banen er forskjell, så sier det likevel noe om prioriteringer) Hva skulle du egentlig med Benayoun Mr Wenger, når du ikke ville kvitte deg med Rosicky?

 

Squillaci: Tja, er hverken god nok for laget eller benken. Tanken var god Wenger, men du burde nok ha punget ut for "Per" eller en annen stopper sommeren 2010. Er man gjerrig, så kan man få/kjøpe katta i sekken. Man kan ikke forvente at trylleformelen fungerer uansett, og dette burde Wenger snart erfart......

Link to comment
Share on other sites

 

Her tar du feil 49 unbeaten. Arsenal er notorisk kjent for å tilby langt høyere lønninger til talenter enn hva United o.l. gjør. Lønningsstrukturen vår gjør at vi ikke har store hopp fra de "dårligste" til de "beste". Så middelmådigheter som Almunia, Denilson, Bendtner osv. har meget høye lønninger kontra hva de ville fått i f.eks. Manchester United, Liverpool og til og med Chelsea.

Nå vet jeg ikke hvor mye man skal stole på det som står i media, men fant noen artikler fra når de signerte kontrakter med United og der stod det at Jones og Smalling skulle få 65'000 £ i uken mens Cleverly får 60'000 £. Om kildene Daily Mail og Sky Sports har rett vet jeg ikke, men de vet vell mer enn meg i alle fall. :P

Link to comment
Share on other sites

Freddy Eastwood og Dean Asthon putta også rimelig solid nede i divisjonene.. Uansett så må vi som jeg har poengtert en god stund nå(og som noen linket til over) frigjøre plass før vi handler, ingen vits i å handle inn bredde i troppen når det betyr at vi må la andre deler av a-laget gå uregistrert..

Link to comment
Share on other sites

Arshavin: Er helt utrolig, at han fortsatt er i klubben. Spiller i en posisjon som kanskje ikke bekler han optimalt, men gjør selv lite for å virkelig prestere. Har virket lat, lite fokusert, og har vært en skygge av seg selv i "kvalitet" over lang tid. Burde vært solgt for 2år siden, det er min dom.

 

Rosicky: En godt betalt squadplayer med mye rutine, og som sjelden kommer inn å bidrar med noe bedre. Har vært over the top i lang tid, og mye av skylden for det er skader og atter skader. Er det virkelig fornuftig, at en slik spiller er på benken? Kunne man ikke funnet en mer sulten spiller med langt lavere lønn i en slik rolle i laget, eller er hans rutine for laget noe vi ikke kan miste......? Mulig vi ikke får noen god sum for Rosicky, men for meg så tar han bare plassen til en sulten ung spiller. Ox har jo forøvrig fått en kamp som innbytter i PL på et halvt år, så da blir det tragikomisk at Rosicky har vært involvert i 11 PL kamper. (selv om posisjon på banen er forskjell, så sier det likevel noe om prioriteringer) Hva skulle du egentlig med Benayoun Mr Wenger, når du ikke ville kvitte deg med Rosicky?

 

Arshavin er en luksusspiller. Ser vi på tallene hadde han en god sesong i fjor med 10 mål og 17 assists, han er aldri skadet og er meget anvendelig. Han spiller ikke så veldig annerledes nå, bortsett fra at han ikke klarer å få de 2-3 minuttene med storhet som resulterer i mål lengre. Det er litt morsomt å se på han kontra en spiller som Gervinho. Gervinho prøver og prøver og prøver før han får til noe. Arshavin prøver nesten aldri, men når han gjør det blir det ofte noe ut av det. Han drar ikke lasset, jobber ikke spesielt hardt og er veldig anonym helt til han plutselig dukker opp med en assist som her om dagen. Jeg liker han, men vi har ikke rom en som han i laget. Som sagt, luksusspiller. Tipper han drar nå i januar eller til sommeren.

 

Rosicky syns jeg har hatt en fin sesong så langt. Han var forferdelig dårlig forrige sesong men gjør det greit nå. Et klokt og rutinert hode å ta inn på slutten av kamper for å styre inn en seier. Syns det er viktig å ha spillere som han i tillegg til unggutta. Bare så synd han ikke er i stand til å gjøre noe som helst i nærheten av målet. Skadene har ødelagt han, han var en kjempespiller da han først kom til Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Hvis denne klausulen i kontrakten til Demba Ba, som løsmunnede og hyklerske Harry snakker om, eksisterer så er det bare å løfte av røret og ringe til Newcastle. Ba for under £7 mill ville være et røverkjøp av dimensjoner, og jeg bryr meg katta om at han var gratis i sommer. Han kan score fra alle hold med tilsynelatende alle kroppsdeler. I tilegg er han sterk, rask, kald som is, har dyrebar PL-erfaring og vil være tilgjengelig i CL. Som 26-åring tipper jeg han ønsker seg det sistnevnte ganske brennkvikt. Sign him up, Arsene.

Link to comment
Share on other sites

Går masse rykter om at vi visstnok har lagt inn et bud på £3M for Kalou og at han skal fly til London for "talks".

 

Håper vitterlig det ikke stemmer. Er nok med èt Chelsea reject i troppen syntes jeg.

 

Kalou for 3 millioner pund? Ja takk! Eneste minuset med en slik overgang må være at han reiser til ACON annenhvert år, men Kalou er pdd bedre enn Walcott.

 

Bønna drar vell tilbake til Chelski etter sesongen, så da er det jo plass til en reject til i stallen! :P

Link to comment
Share on other sites

Kalou er ikke så dårlig som mange skal ha det til, han ville vært en grei squadplayer. Når det er sagt tviler jeg på at det er sant. "Kalou til Arsenal" dukker opp i hvert transfervindu, på linje med "Mexes til Arsenal" og "Sebastian Frey til Arsenal" som også dukket opp ved jevne mellomrom i årevis. Hvis han mot formodning skulle komme vil det også bety at en av utlendingene må tas av registreringslisten til PL, så en free transfer i sommer er nok mest sannsynlig hvis han først kommer hit siden kontrakten går ut i juni.

Link to comment
Share on other sites

..og gjør lite annet. Er i utgangspunktet positiv til en slik spiller, men jeg tror ikke Wenger vil være det. Wenger liker spisser med et litt mer anvendelig spillesett som også kan bidra dypere på banen og (grøss) ute på kant. Huntelaar ønsker uansett å bli værende i Schalke og ønsker å forlenge ut i fra noen uttalelser han kom med her om dagen.

Link to comment
Share on other sites

YoungGunsBlog Transfer snippets: Matías Suárez has ruled out leaving Anderlecht, and Ivory Coast confirm Salomon Kalou not London bound for #AFC talks.

 

Skal innrømme at Kalou inn ville vært bedre enn ingenting, men jeg mener at vi burde sikte langt høyere enn Kalou. Dog virker det ikke sannsynlig at vi får inn en kantspiller i dette vinduet.

 

Slik Arsenal.com (og Wenger) holder på så skulle man tro at Henry var løsningen på alt. Har sikkert vært 20 historier på Arsenal.com om Henry den siste uka.

Link to comment
Share on other sites

Håper også vi sikter høyere enn Kalou.

 

With that being said, Wenger er nok mannen som kan hente frem selvtilitten i ivorianeren igjen. Jeg tror det er det som har hemmet han i Chelsea de siste årene. Han har utvilsomt et bra toppnivå, men er kanskje en spiller som trenger tilitt og trygghet for å ta enda et steg og bli stabil. Chelsea har hatt og har mange bra spillere i hans posisjon og har ikke hatt tid/anledning til bruke en så ustabil spiller fast. For ustabil er han.

 

...Og det er det som bekymrer meg litt. Ja, det kan hende han blomstrer med tillitt og blir en god spiller for oss, men det er heller ikke utenkelig at han blir "en Diaby" som spiller bra i 1 kamp, etterfulgt av 10 dårlige/middels. Jeg har mine tvil til om han har den rette gløden, om han er sulten nok.

 

Er det verdt å ta sjansen? For "bare" koster 3 mill pund vil jeg si ja ettersom Wenger etter all sannsynlighet ikke gjør det han burde uansett : Splæshe cæsha! Selg Arshavin og kjøp en virkelig klassespiller sier jeg da.... En som er bedre enn Walcott og Gervinho, ikke bare en som har potensial til å være det....

Link to comment
Share on other sites

Slik Arsenal.com (og Wenger) holder på så skulle man tro at Henry var løsningen på alt. Har sikkert vært 20 historier på Arsenal.com om Henry den siste uka.

 

Sitter litt med den samme følelsen jeg også.

 

Har selvsagt tro på at Henry vil styrke oss, men problemet er jo at hans låneopphold bare gjelder for to måneder. Etter den tid er vi tilbake til det normale. Det vil si en Chamakh og Arshavin som trolig ikke har funnet formen, Park som fremdeles fremstår som et spørsmålstegn, samt at vi har den samme beholdningen når det gjelder skader.

 

Mulig jeg er streng, men jeg synes det virker noe kortsiktig. Tenk litt mer langsiktig. Chamakh, Arshavin, Rosicky, Park, Squillaci, Djourou er noen navn som virker klare for utskiftning.

Link to comment
Share on other sites

 

Sitter litt med den samme følelsen jeg også.

 

Har selvsagt tro på at Henry vil styrke oss, men problemet er jo at hans låneopphold bare gjelder for to måneder. Etter den tid er vi tilbake til det normale. Det vil si en Chamakh og Arshavin som trolig ikke har funnet formen, Park som fremdeles fremstår som et spørsmålstegn, samt at vi har den samme beholdningen når det gjelder skader.

 

Mulig jeg er streng, men jeg synes det virker noe kortsiktig. Tenk litt mer langsiktig. Chamakh, Arshavin, Rosicky, Park, Squillaci, Djourou er noen navn som virker klare for utskiftning.

 

Nei. Det er akkurat slik det skal være i en toppklubb.

 

Ellers et meget godt innlegg. Veldig enig med deg Charlie!

Link to comment
Share on other sites

Vertonghen. Ellers mangler vi fortsatt en kantspiller. Arshavin burde bli solgt. Dog hadde han en bedre kamp i dag enn tidligere, men uansett så er det langt langt laaaaangt ifra godt nok.

 

Nesten sånn at jeg håper Kalou kommer slik at vi blir kvitt Arshavin nå.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...