Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduet januar 2012


49 unbeaten

Recommended Posts

Jeg har sagt det før, og sier det igjen. Dirk Kuyt er en spiller jeg gjerne skulle sett i Arsenal. Av en eller annen grunn har han ikke Dalglishs store tillit. 0 seriemål så langt, mot 13,9,12,3 og 12 de seneste sesongene. Han kjenner Van Persie, han kjenner Premier League. Han har målteft, høy arbeidsmoral og er sjelden(?) skadet. På mange måter det motsatte av hva både Walcott, Gervinho, Arshavin og Rosicky står for om dagen. Han ville gitt oss noen sårt efterlengtede kvaliterer i angrep!

 

Defensivt aner jeg ikke. Wayne Bridge var langt fra overbevisende for West Ham i fjor. Han vil efter alle solemerker trenge mange kamper for å nå nødvendig matchmodus. Vertongen vet jeg fint lite om.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 827
  • Created
  • Last Reply

Drømmer selvsagt om Podolski. Var det ikke slik at kontrakten hans gikk ut til sommeren? I så fall gidder neppe Wenger å hente han mot en støre sum. Han går nok heller for gratisprinsippet.

 

Ellers tar vel evt kjøp/lån en evighet før de er i boks. Henry burde vel strengt tatt ha vært i boks allerede?

 

Kontrakten til Podolski går ut sommeren 2013. Som van Persie og Walcott..

Link to comment
Share on other sites

Beklager til alle som ble støtt av ryktene om Richardsons transfersøknad, etter alt og dømme stemmer det ikke.

 

Kuyt ville jeg lett i hatt i Arsenal - for tre år siden. Han er ikke like god som han en gang var, og mine Liverpoolvenner er ihvertfall veldig skuffet over han så langt i år.

 

Til slutt ser vi at Reina, keeperen vi la inn bud på £20m på for et par år siden, gjorde nok en brøler nå nettopp mot City. For all del, han er en av de beste keeperne i verden men syns har han vært svært, svært shaky i år.

Link to comment
Share on other sites

Kan ikke skjønne at folk har ambisjoner om å hente Dirk Kuyt. Bortsett fra målteft og ekstremt jobbing så er det fint lite med kvaliteter han innehar for å kunne spille i en klubb som Arsenal.

 

Han er som en mer målfarlig Ray Parlour innenfor boksen, men betydelig mye dårligere på alle andre områder.

Link to comment
Share on other sites

Har også sansen for han. God fart og balanse og ikke minst skudd. Lurer dem nedi hjørnet stort sett hver gang. Virker heller ikke som at han syter selv med benketilværelse og det er et pluss.

 

Han har fantastiske avslutninger, er en meste på å curle i motsatt som du nevner. Har aldri skjønt at han sliter benken jeg, men vet ikke om det er noe pluss hvis vi har lyst på han.

Link to comment
Share on other sites

Johnson er en god spiller, typisk "impact-spiller" som er god på å utfordre slitne backer. Han har nettopp signert ny kontrakt, så vi må nok langt inn i drømmeland før han blir aktuell for noen overgang. Han er variabel i prestasjonene men har en fin utvikling. Utvilsomt best når han kommer inn fra benken.

 

Hvis det er noen vi skal håpe på fra City kan det virke som Nigel De Jong kanskje kan være på vei ut? Han har mistet plassen i laget og har vært mye på tribunen i år og stort sett brukt på tampen av matchene for å trygge resultat. Hadde ikke hatt noe i mot han i Arsenal. Kanskje litt endimensjonal (ikke helt tilfeldig at han ikke får plass i det mer offensive City-laget i år), men en sånn type spiller jeg syns vi trenger. Kjenner vi City rett er kanskje ikke et lån helt urealistisk :D

 

Ellers er det etter kamper som dette at jeg føler for å gråte en skvett over at Yaya Toure aldri ble Arsenalspiller. Kanskje en av favorittspillerne mine i Premier League, helt strålende spiller. Tror ikke Wenger er helt uenig...

Link to comment
Share on other sites

 

Han har fantastiske avslutninger, er en meste på å curle i motsatt som du nevner. Har aldri skjønt at han sliter benken jeg, men vet ikke om det er noe pluss hvis vi har lyst på han.

 

Nei sånn sett så er det ikke et pluss. Hvor mye er Adam Johnson verdt egentlig? Han er to år yngre enn Podolski. 15 millioner pund?

Link to comment
Share on other sites

Marco Reus har akkurat blitt solgt til Borussia Dortmund (spiller dog sesongen ut i Borussia Mönchengladbach) og attpåtil Dortmund så har de også uttalt at de ikke har planer om å slippe Götze denne sesongen så da blir det ingen av disse to i januar/sommer mest sannsynligvis.

 

Podolski derimot har uttalt at han ikke vil forlate Köln grunnet at han vil være garantert å spille i EM 2012 for Tyskland, men har visstnok samtidig "falt ut" med sporsdirektøren i Köln og vil heller ikke diskutere muligheten for ny kontrakt. Tror hvis Wenger byr nok så vil Köln akseptere budet og Podolski burde også skjønne at sjansene for spill i EM ikke akkurat blir mindre hvis han er Arsenal spiller.

Link to comment
Share on other sites

Tror nok ikke Podolski drar dette vinduet, siden han er for redd for landslagsplassen sin (som jeg ikke kan forstå hvorfor), men ser ut som han ikke ønsker å spille i Köln i en ny sesong, så kanskje wenger planlegger et bud til sommeren? Da vil han attpåtil være billigere.

Link to comment
Share on other sites

Problemet med å ikke skaffe Podolski dette vinduet (hvor interessen fortsatt er temmelig "liten) er hvis han fortsetter storspillet i Köln og deretter presterer meget godt i EM. Da vil vi mest sannsynligvis bli priset ut etter at utallige klubber ligger langflate.

 

Forøvrig: En liten edit på Götze. Visstnok skal han spille "en ny sesong" til i Dortmund. Så han ville i så fall ikke vært tilgjengelig før til sommeren 2013. Da vil han trolig koste langt langt mer enn hva han gjør pdd.

 

Bring on Hazard!

Link to comment
Share on other sites

Reus til Dortmund etter sesongen, Götze blir i Dortmund et år til, Podolski selges kanskje først til sommeren, Hazard blir for dyr. Er redd for at om vi henter noen så blir det nok en gang spillere midt på treet. Kvalitet koster, er det skjønt Wenger?

Link to comment
Share on other sites

Slik som laget og prestasjonene er idag, ville det vært rart uten forsterkninger i Januar.

Jeg "tror" vi vil få en ny spiller denne måneden.

Jeg krysser bare fingrene for at det er en kar som kan gå rett inn på startellevern.

 

*Fingers crossed*

Link to comment
Share on other sites

 

Tja, hvem ville du helst hatt?

 

£50mill. - Torres

£35mill. - Carroll

£3,5mill. - Sturridge

£2,75mill. - van Persie

0 - Demba Ba

 

1. RvP

2. Demba Ba

3. Sturridge

4. Torres

5. Ikke Caroll, ville ikke hatt han gratis engang.

Link to comment
Share on other sites

 

Tja, hvem ville du helst hatt?

 

£50mill. - Torres

£35mill. - Carroll

£3,5mill. - Sturridge

£2,75mill. - van Persie

0 - Demba Ba

 

Vel. Jeg ville heller hatt Torres til £25M den gangen han var verdensklasse. Carroll kunne jeg aldri tenkt meg. Sturridge er grei nok. Van Persie derimot tok det 6,5 sesong før vi fikk skadefri og i verdensklasse.

 

Demba Ba er nok det beste valget utifra summene og det å prestere fra første øyeblikk. Og det er jo det ultimate.

Link to comment
Share on other sites

Selvsagt finnes det unntak. Henry, van Persie osv.. selvsagt treffer man på et og annet. De fleste unge talenter rundt om i verden blir speidet på av mange klubber. Det hører vel med til sjeldenhetene at en kommer over et supertalent uten at noen andre vet om han. Arsenal trenger kvalitet pr. dags dato og den kvaliteten vi trenger er de andre storklubbene rundt om i Europa også søkende etter. Får et talent valget mellom Barca eller Arsenal velger 9 av 10 Barca. Skal Wenger få Arsenal til topps igjen må han betale det markedet bestemmer. Det er i hvertfall min mening.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...