Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduet januar 2012


49 unbeaten

Recommended Posts

Noen som kjenner denne Matias Suarez? Er han ettertraktet? Han har ikke scoret vanvittig mye i Anderlecht til å være midtspiss.

 

6 mål på 6 kamper i Europa hvertfall denne sesongen. Mange twitter rykter om han hvertfall!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 827
  • Created
  • Last Reply

 

Anderlecht scorte 18 mål i gruppespillet så det bør han i allefall ligge på som midtspiss ;)

 

Man kan neppe forvente at en spiller skal ha en rate på 1 mål pr kamp. Det er unormalt uansett hva du heter. Det er hvertfall ingen som klarer det over mange år - men 1 godt år kan man ha en slik eksepsjonell rate.

 

Henry sin rate i Arsenal er fantastisk - den er langt under 1...

Link to comment
Share on other sites

 

Man kan neppe forvente at en spiller skal ha en rate på 1 mål pr kamp. Det er unormalt uansett hva du heter. Det er hvertfall ingen som klarer det over mange år - men 1 godt år kan man ha en slik eksepsjonell rate.

 

Henry sin rate i Arsenal er fantastisk - den er langt under 1...

 

0,685 i Premier League og 0,612 totalt sett for å være spesifikk. :P

Link to comment
Share on other sites

Men på bakgrunn av de 18 målene så bør en som midtspiss score en del av de. Regner med at han har vært god den siste tiden siden det går en del rykter nå. Har man flyten og spiller på et lag som scorer mye mål kan man forte tegne seg med over ett mål i snitt på et høvelig antall kamper. Var snakk om 6 mål på 6 kamper, ikke umulig ;)

Link to comment
Share on other sites

Men på bakgrunn av de 18 målene så bør en som midtspiss score en del av de. Regner med at han har vært god den siste tiden siden det går en del rykter nå. Har man flyten og spiller på et lag som scorer mye mål kan man forte tegne seg med over ett mål i snitt på et høvelig antall kamper. Var snakk om 6 mål på 6 kamper, ikke umulig ;)

 

Nei, nei. Men, måten du skrev det på så var det en "selvfølge" at han hadde minst et mål per kamp fordi Anderlecht hadde scoret så mye. Det var dette Orakelet prikket på.

Link to comment
Share on other sites

Såvidt jeg har skjønt er han mer en kantspiller som også kan spille spiss. Høres nyttig ut siden Wenger elsker å plassere spissene ute på kanten der de ikke hører hjemme.

 

Huff ja dessverre liker Wenger dette. Det er utrolig sjeldent at spillere som er "like gode" på kanten og på topp faktisk er det. Som oftest betyr det at de ikke scorer så vanvittig mange mål. Suarez vet jeg ikke noe om i det hele tatt bortsett fra statistikker. Kunne dog tenkt meg Loic Remy fremfor denne Suarez.

Link to comment
Share on other sites

Kun for å konkretisere det jeg skrev så mente jeg at hvis Suarez er Arsenals spisskjøp så bør en forvente at han har et visst nivå inne og at han scorer en god andel mål i en klubb som Anderlecht. Selvsagt er det bra at har et snitt på 1 mål pr. kamp i Europa i år, det er faktisk strålende (han har faktisk scort 7 mål på 6 kamper !). Og såpass bør vi forlange av en spiller om det er snakk om et "storkjøp" i Arsenal forstånd. Men det er rart ingen andre klubber er interesserte ? ;)

Link to comment
Share on other sites

Er det ikke aktuelt å kalle tilbake Pedro Bothelo da? Storspilte jo på lån i fjor.

 

Han er ikke engelsk og skadeplaget og er derfor ikke høyt ansett av Wenger tydeligvis.

 

Botelho var den spilleren jeg håpet ville få sitt store gjennombrudd på venstrebacken vår denne sesongen..

Link to comment
Share on other sites

Et av hans problemer er vel at han ikke kvalifiserer til arbeidstillatelse enda?

 

Han spilte sitt siste år som ikke-spansk statsborger i Spania i fjor. Altså har han spansk pass.

 

Stefan: Jeg også har stor to på Pedro, og trodde det var han som skulle figurere som back-up på venstrebacken vår i år. Hans egenskaper framover på banen er udiskutabel, samtidig som han har en meget god fysikk, og har alle forutsetninger for å bli en klasseback også når det kommer til det defensive arbeidet. Og nå spiller han vell fast for Rayo i La liga. Syns også det er rart at Wenger ikke skulle hatt tro på han, siden det var han selv som hentet Pedro, til tross for at han ikke fikk arbeidstillatelse. Og han er vell ikke spesielt skadeplaget heller. I fjor fikk han 39 ligakamper for Cartagena. Han har fått noen flere smeller i år, men aldri noe som har holdt han ute i lang tid. Syns en Pedro-løsning hadde vært mye bedre enn et korttids-lån av en middelmådig venstreback ala Wayne Bridge.

Link to comment
Share on other sites

Temmelig sikker på at han kvalifiserte til en jobbtillatelse sommeren som var da han har vært på lån i Spania siden 2007, men helt sikker er jeg ikke. Så det kan jo være problemer med dette som gjør at Botelho ikke er en del av Arsenal laget pdd.

 

Edit: Se der ja. Mente han hadde spansk pass!

 

Har også stor tro på Botelho. Gutten er utrolig rask, høy og sterk og har meget god teknikk. Meget offensiv back dog. Måtte nok ha roet seg litt ned i Arsenal hvis han ikke ble spilt på kanten.

 

Syntes det er utrolig at han ikke får sjansen i Arsenal. Hadde faktisk håpet at han skulle ta over for Clichy i sommer da han forsvant når ingen andre venstrebacker så ut til å komme inn, men der tok jeg feil. Ufattelig kjipt at Wenger har såpass mye større tro på Gibbs at han ikke er interessert i å gi Botelho sjansen selv om brasilianeren viser ekstremferdigheter på en del punkter.

 

Èn ting som er litt kjedelig med Botelho dog, er at han ikke går under "homegrown" regelen..

Link to comment
Share on other sites

Ahmed Musa klar for CSKA btw.

 

En på vgd som var imponert over 21 år gamle Jordan Rhodes i Huddersfield. Vanvittig scorings rate i Huddersfield bla. 25 mål i år på 18 kamper (3 som innbytter). På to og et halvt år i Huddersfield har han scoret 68 mål på 101 kamper om jeg ikke har regna helt feil, og i går scorte han 5 mål i 6-0 seieren borte mot Wycombe. Dette blir vel lagt merke til?

Link to comment
Share on other sites

Ahmed Musa klar for CSKA btw.

 

En på vgd som var imponert over 21 år gamle Jordan Rhodes i Huddersfield. Vanvittig scorings rate i Huddersfield bla. 25 mål i år på 18 kamper (3 som innbytter). På to og et halvt år i Huddersfield har han scoret 68 mål på 101 kamper om jeg ikke har regna helt feil, og i går scorte han 5 mål i 6-0 seieren borte mot Wycombe. Dette blir vel lagt merke til?

 

Lagt merke til ja, Tottenham snuser på denne gutten. Så hvorfor ikke hente en engelsk vidundergutt istedefor en fransk, pjokk som aldri får det helt til.

Han der er syk, kan bli en fantastisk spiller om han får spille og blomstret skikkelig.

Folket her bør ta seg en tur å lese på Tor Kristian Karlsen sin blogg, der han skriver om de 10 største fotballtalentene. Rhodes er nevnt der vel å merke.

Link to comment
Share on other sites

http://www.ashburton...is-premier.html

 

Dette må jo vurderes når når nye spillere skal hentes eller selges.

Hvis det som skrives her er riktig så må antagelig èn droppes fra 25-mannstroppen for spill i ligaen etter Henry kom tilbake.

Ligger vel an til at Squallaci blir solgt eller skvises ut? Ikke noe stort tap i tilfelle..

Almunia, Arshavin og Rosicky er kanskje også aktuell for salg, men tviler på Wenger selger før sommer'n i tilfelle.

Link to comment
Share on other sites

Håper virkelig Wenger prøver seg på Rhodes. Han virker som en meget komplett spiss. Har dugelig med fart, teknikk og styrke. Og har det vanvittige scoringsinstinktet få spillere har. Heller han enn Bendtner for å si det sånn!

Link to comment
Share on other sites

Tror nok Wenger og det ganske så store speidernettverket Arsenal faktisk har rundt om i fotballverdenen får med seg det som sparkes av fotballer, enten det er en 13 år gammel gutt fra indre Mongolia eller en 21 år gammel spiss som "leker" seg i Ligue One. Jeg stoler etter såpass mange år med Wenger og hans nese for talent at jeg ikke er bekymret for rykter om at vi ikke fulgte han i denne ene kampen han scoret 5 mål. Har ganske friskt i minnet en franskmann som fåtallet hadde hørt om for 2 år siden, men nå har etablert seg både på landslaget og for oss. Og den overgangssummen som Karlsen nevner vil minst dobbles hvis de nå viser seg å bli en budkrig om han, og da er Wenger tradisjonelt sett en av de første som gir seg.

Link to comment
Share on other sites

Tror nok Wenger og det ganske så store speidernettverket Arsenal faktisk har rundt om i fotballverdenen får med seg det som sparkes av fotballer, enten det er en 13 år gammel gutt fra indre Mongolia eller en 21 år gammel spiss som "leker" seg i Ligue One. Jeg stoler etter såpass mange år med Wenger og hans nese for talent at jeg ikke er bekymret for rykter om at vi ikke fulgte han i denne ene kampen han scoret 5 mål. Har ganske friskt i minnet en franskmann som fåtallet hadde hørt om for 2 år siden, men nå har etablert seg både på landslaget og for oss. Og den overgangssummen som Karlsen nevner vil minst dobbles hvis de nå viser seg å bli en budkrig om han, og da er Wenger tradisjonelt sett en av de første som gir seg.

 

Nja. Vi hadde et bud akseptert på både Smalling og Jones når vi var i en budkrig med flere klubber, men det var rett og slett spillerene selv som valgte å ikke komme. Ellers har vi jo snappet Walcott, Ramsey og Oxlade-Chamberlain for temmelig drøye priser. Sistnevnte med United.

 

For min del spiller det en liten rolle om hvilken nasjonalitet spilleren har sånn egentlig, men grunnet disse fordømte reglene så kan man ikke gjøre annet enn å tenke litt på det.. Rhodes ser ut som et meget stort talent og er heller ikke så ung at han trenger lang tid for å kunne være klar for førstelaget. At han i tillegg er mer målfarlig med venstre lilletå enn hva Chamakh totalt sett er er heller ingen dårlig ting.

Link to comment
Share on other sites

En ting er at vi skal bli enige med klubben om en pris på spilleren for det er ganske greit, men "problemet" med Smalling og Jones vil jeg tro lå mer på lønninger enn det sportslige som ryktene sier. Wenger og Arsenal er enige om hvordan lønningsstrukturen i klubben skal være og nye spillere inn som vet de er ettertraktet uten at de har noen spesiell kjærlighet til en klubb, går jo selvfølgelig til de klubbene som tilbyr høyest lønning. Det finnes selvfølgelig unntak, men dette er grovt sett hvordan jeg ser på dagens marked.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...