Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduet januar 2012


49 unbeaten

Recommended Posts

Både Reyes og Arshavin kom vel i januar?

 

Arshavin kom i februar ;)

 

Er ellers enig i gjengangeren her; Spiss og ving bør etter min mening prioriteres før back og def. midtbane. Tror ikke man kommer langt med for mye kortsiktige løsninger på back iallefall. Hvis ikke det er en gammel ringrev som er fornøyd med benken/salg når vi har fått tilbake alle 4 backene fra skader iallefall.. På defensiv midtbaneplass har vi nok dekning. Om denne er god nok kan vel diskuteres, men føler allikevel at dette ikke er den største svakheten i troppen!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 827
  • Created
  • Last Reply

 

Vi har fortsatt ikke brukt opp pengene fra Adebayor/Touré salget alene så hvorfor Wenger nøler så forbanna mye med å sprenge banken er vel enten fordi han står på sine prinsipper om at han ikke vil overbetale for spillere. Eller fordi han rett og slett blir nektet dette av Kroenke/styret?

 

Eller er det på grunn av finanskrisa som har ført til at 90% av klubbene i PL sliter økonomisk, og at situasjonen sannsynligvis vil forverre seg de neste årene? Det er lov til å drømme om Podolski, Gøtze og Hazard. Men det er ikke som på FM at spillerne nødvendigvis har en prislapp, hvis Arsenal byr 15mill£ kommer en annen storklubb til å by 20...

Link to comment
Share on other sites

I hvilken posisjon er det mest realistisk at vi henter inn en knallsignering ? Av alle spillerne som er nevnt hvilken spiller er mest realistisk ? Og finnes det en mulighet for at Wenger bruker PENGER på en eller to spillere eller er det helt urealistisk?

Link to comment
Share on other sites

I hvilken posisjon er det mest realistisk at vi henter inn en knallsignering ? Av alle spillerne som er nevnt hvilken spiller er mest realistisk ? Og finnes det en mulighet for at Wenger bruker PENGER på en eller to spillere eller er det helt urealistisk?

 

Har faktisk litt tro på Podolski, men tror ikke vi får større signeringer en det. Føler meg også sikker på at en rutinert venstreback blir leid inn. En eller to stor signeringer i januar nå kunne gjort at vi får en knall avslutning på sesongen, og redder den!

Link to comment
Share on other sites

så hvorfor Wenger nøler så forbanna mye med å sprenge banken er vel enten fordi han står på sine prinsipper om at han ikke vil overbetale for spillere. Eller fordi han rett og slett blir nektet dette av Kroenke/styret?

 

Såvidt jeg har forstått, så ligger ikke problemet i at man ikke er villig til å betale høye overgangssummer. Problemet ligger i at styret ikke er villig til å endre lønnsstrukturen slik at man kan gi den lønnen som disse spillerne krever.

Link to comment
Share on other sites

Såvidt jeg har forstått, så ligger ikke problemet i at man ikke er villig til å betale høye overgangssummer. Problemet ligger i at styret ikke er villig til å endre lønnsstrukturen slik at man kan gi den lønnen som disse spillerne krever.

 

Ja denne grunnen hadde jeg også glemt, men det er ikke alle spillere med høy prislapp som krever monsterlønn. Tviler på at Götze ville ha endt opp på lønningsnivået til Arshavin og van Persie, men det blir jo selvfølgelig bare spekulasjoner.

 

Den samme lønningsstrukturen ender vel opp med å hemme oss mtp. våre egne stjerner også tenker jeg. Fryktelig redd for at van Persie blir fristet av megalønningene til Shitty.

 

Den samme strukturen som gjør at Denilson og Nicklas Bendtner er nesten usalgbare, ja.

 

Don't forget Almunia.

 

Vi betaler våre største stjerner bare en "brøkdel" mer enn spillere som Denilson og Bendtner. Snakk om forskjellsbehandling for innsats og ferdigheter :P

Link to comment
Share on other sites

Den samme strukturen som gjør at Denilson og Nicklas Bendtner er nesten usalgbare, ja.

Antageligvis den samme strukturen som sikret oss Walcott, Ramsey og Chamberlain. Tror det er en bevist del av Wengers ungdomsrevolusjon. Det er vel på tide å endre den dersom man skal spise kirsebær med de aller største gutta.

Link to comment
Share on other sites

Se spesielt fra 2:18 til 2:26 hvordan han får med laget. 19 år og nettopp kommet til ny klubb. Han sier det selv, han skal bli best i verden. En spiller som blir elsket av fansen uansett klubb. Derfor vil jeg ha han i Arsenal.

 

 

Klassisk 10'er ja. Visste ikke han var svensk heller, men ser jo ut til å ha veldig bra teknikk å "passion".

Nå er han vel Man. Shittys eiendom så må vel se om de har en plan med han etter utlånene, men de er jo en klubb som ikke akkurat kjent for å gi ungguttene mange sjanser.

Link to comment
Share on other sites

Guidetti blir etter alt å regne tatt ut i EM-troppen til Sverige. Skal vi hente han bør vi gjøre det i vinter for han vil helt sikkert vise seg fram under sommerens mesterskap. Har lest at han er i kontraktsforhandlinger med Feyenoord om å forlenge låneperioden frem til sommeren.. I dream...

Link to comment
Share on other sites

Kjære julenisse!

Vet at jeg begynner å bli litt for gammel med tanke på din egentlige målgruppe men jeg sender allikevel inn en ønskeliste til jul.

 

Jeg ønsker meg to raske vinger med dribbleferdigheter... Eden Hazard er et eksempel her... (Er nok trolig for dyr til at Wenger henter ham selv, men kanskje du julenisse kan få ham på andre tanker?? (Tror Gervinho blir god etterhvert når han får justert iveren sin ørlitte grann og kanskje får lært litt avsluttningsteknikk av RVP)

Så ønsker jeg meg en defensiv midtbane spiller som faktisk spiller defensiv midtbane. Song har en lei tendens som du sikkert vet, til å være ute av posisjon, og spiller med altfor høy risiko på pasningsfronten etter min smak. Veldig god i enkeltkamper men ustabil. Det har du sikkert lagt merke til du også som er rød og hvit.En defensiv midtbane spiller bør i mine øyne være en spiller som er god til å posisjonere seg og er taklingssterk. Spille trygge enkle pasninger fremover, og heller komme på løp når laget er i balanse (Gud jeg savner Petit og Vieira!!!) (Håper du unnskylder meg Julenisse for å blande Gud inn i dette, men vi vet begge at Gud er United supporter og hvis savnet er stort nok så får han kanskje dårlig samvittighet og hjelper oss litt også.)

Slik det er nå så er det ofte Arteta som blir bakerste mann på midtbanen og da mener jeg at vi ikke får brukt hans kvaliteter på best mulig måte. Så hvis ikke Song har et nyttårsforsett om å unngå slurvepasninger og holde seg mer på plass så ønsker jeg ny mann her. Du kan jo se hva du får til...

Ny spiss er også på ønskelisten vet du. Blir RVP skadet så er det heller tynt der fremme. Jeg kunne tenkt meg Podolski men tror han blir litt for lik RVP til at de kan spille sammen, men du om noen vet jo alt om poler og motpoler så det burde være mulig å få noe til. Spissen må i hvertfall score en del mål... Hete tips er Cavani, Loic Remy, Olivier Giroud, Leandro Damiao, Og hvis du virkelig vil glede oss Arsenal supportere denne julen, så pakker du inn Neymar, og dropper han ned pipa på Emirates. Jeg blir ikke skuffet hvis det ikke går for jeg skjønner jo at City, Barcelona og Real Madrid også er i beita for spillere og må få litt de også om ikke det skulle gå...

Til slutt ønsker jeg meg en playmaker som kan ligge i rommet bak den ensomme spissen vi for øyblikket har. Hvis du kan skaffe en med overblikk, fart og legge inn litt teknisk brillianse så hadde det vært fint. Håper du ikke synes jeg er for kravstor, men sånn helt helt helt til slutt så hadde det vært fint om du kunne reparert de spillerne som er skadet, eller erstatte de med nye kopier av seg selv og kansklje slenge på en engelsk forsvarer.

 

Så kjære Julenisse. Dette var min ønskeliste. Hvis jeg får disse ønskene oppfylt så kan jeg heller levere tilbake alle dukene jeg fikk ifjor. Har ikke bruk for alle 10

Hils Nissemor og ungene og gi Rudolf en bjørneklem.

 

Hilsen Steffan 38 år

Link to comment
Share on other sites

Kjære julenisse.

 

Jeg håper du forstår at hverken Santos eller Gibbs kommer til å se dagslys på evigheter, og det er rett og slett misbruk at Vermaelen skal spille back. Ser at Staffan 38 år blandt annet ønsker seg en som faktisk kan spille defensiv midtbane, og her kan du slå to fluer i en smekk. Du som er julenisse vet selvsagt hva jeg sikter til.

 

Vi sliter jo også med dekning for RvP. Jeg er selvsagt inneforstått med at det er en viss risiko knyttet til oppussingsobjekter, men hvis det medfører riktighet at det er janaursalg på en defekt spiss er jeg sikker på at Arsene Wenger klarer å reparere dette. Han har reparert defekte fotballspillere tidligere, så han vet jo hva det går i. Her ligger det et potensielt kupp og venter, så hvis du kan plante denne tanken i hodet på en og annen amerikaner hadde det vert fint.

 

For ikke å være grådig stopper jeg her, slik at din bror sommernissen også får noen ønskelister. Det blir jo feil om ikke ønskene blir fordelt broderlig.

 

Hilsen John Inge, snart moden for hornet på veggen.

Link to comment
Share on other sites

Kanskje, om alle har troa og ønsker det samme, det da kan gå i oppfyllelse? La oss få skikkelig julestemning og tro på Nissen i år alle sammen.

 

Ønsker det samme som Sir John og delvis det samme som ste_ru, i tillegg til John Guidetti! Har tro på at han kan bli en klassespiss

Link to comment
Share on other sites

Kjære julenisse.

 

Jeg håper du forstår at hverken Santos eller Gibbs kommer til å se dagslys på evigheter, og det er rett og slett misbruk at Vermaelen skal spille back. Ser at Staffan 38 år blandt annet ønsker seg en som faktisk kan spille defensiv midtbane, og her kan du slå to fluer i en smekk. Du som er julenisse vet selvsagt hva jeg sikter til.

 

Vi sliter jo også med dekning for RvP. Jeg er selvsagt inneforstått med at det er en viss risiko knyttet til oppussingsobjekter, men hvis det medfører riktighet at det er janaursalg på en defekt spiss er jeg sikker på at Arsene Wenger klarer å reparere dette. Han har reparert defekte fotballspillere tidligere, så han vet jo hva det går i. Her ligger det et potensielt kupp og venter, så hvis du kan plante denne tanken i hodet på en og annen amerikaner hadde det vert fint.

 

For ikke å være grådig stopper jeg her, slik at din bror sommernissen også får noen ønskelister. Det blir jo feil om ikke ønskene blir fordelt broderlig.

 

Hilsen John Inge, snart moden for hornet på veggen.

Kjære Julenisse,

 

Jeg er for lat til å skrive noen lang liste, så jeg kopierer John Inge sin liste.

 

Men hvis du også hvisker bestemt nok i Arsene sitt øre, så kanksje du tar med at ønskene bør gå i oppfyllelse tidlig i januar, og ikke kl 23.55 den 31. januar.

Med vennlig hilsen Per

Godt middelaldrende

Link to comment
Share on other sites

Kjære julenisse

 

Kan ikke du på en eller annen måte, du finner nok ut av hvordan best selv, sørge for at våre gutter gir alle våre rivaler juling i året som kommer? Du er jo en nisse som vet hvordan man skal jule.

 

Middelaldrende hilsen

Shahzad

Link to comment
Share on other sites

Kjære nissen, jeg krever ikke mye, men en ving som kan ta plassen til Gervinho da han drar til ACN hadde vært flott. Å få kvittet seg med daukjøttet som drar inn fete lønninger hadde neppe skadet det heller, og om det i tillegg kom inn en målfarlig spiss til og en venstreback begynner det å se bra ut.

 

Med skrifttypene dere har valgt her sliter selv ungfolene med å lese ønskene deres.

 

Hilsen Erlend, 21 år.

Link to comment
Share on other sites

Etter å ha lest litt om Wengers tanker rundt overgangsvinduet, så må jeg nok en gang konstatere at Wenger kjører sparebluss. Et lån av forsvarsspiller er innen rekkevidde... Milde måne, her satser vi på at van Persie holder seg skadefri, samt at Chamakh finner veien til nettmaskene?

Link to comment
Share on other sites

Så lenge spilleren som kommer inn på lån er av god nok kvalitet er jeg fornøyd. Har aldri hatt noen stor tro på at Wenger etter alle innkjøpene i sommer kom til å "sjokkere" med å signere stjernespillere allerede nå i januar. Håpet har vært der og drømmene har av og til vært svært så lovende, men som sagt så er troen på at han finner frem spanderbuksene med lommene klare til å revne av trykket - ja, de som ligger i safen til Kroenke - like stor som at Berlusconi tar over etter Joseph Alois Ratzinger (paven i Roma).

Link to comment
Share on other sites

Etter å ha regnet på overgangene Arsenal foretok seg i løpet av sommeren har jeg funnet ut av vi lå med et overskudd på rundt £53M etter alle salgene OG kjøpene.

 

At vi dermed skal gå for sparebluss løsningene kan jeg vitterlig ikke skjønne, men jeg begynner virkelig å lure. Ikke nok med at vi solgte Nasri og Cesc som hadde temmelig fete lønninger (spesielt sistnevnte), men vi har også lånt ut Denilson og Bendtner som begge to hadde temmelig høye lønninger også.

 

Hvor blir alle disse pengene våre av?

Link to comment
Share on other sites

Som jeg har påstått i et snaut år nå:

 

Jeg tror at enten så er ikke Wenger interessert i å vinne noe lenger og kun har som mål å bringe inn profitter fra overgangssummer for våre bedre/beste spillere og det å kvalifisere seg til Champions League. Alt bedre enn dette virker å være en bonus, men rett og slett ikke et mål.

 

Nå skal det sies at Wenger mest sannsynligvis får vingene sine klippet av styret/Kroenke, men uansett så er det noe som skurrer.

 

Slik situasjonen er nå så er visstnok Wenger interessert i muligheten til å hente Wayne Bridge på lån og en billig spiss som kan erstatte Chamakh. Nå skal vi ikke dømme Wenger før etter overgangsvinduet er stengt, men det har vært mang en januar hvor laget har vært veldig nærme å vinne Premier League hvis Wenger bare hadde hentet en forsterkning eller to på problem områder. Det har aldri skjedd (bortsett fra 08/09 sesongen hvor Arshavin ble hentet inn. Dog ryktes det at dette ikke var Wenger sin avgjørelse, men at det var Gazidis som fikk frie tøyler).

 

Hvor stor tro har jeg på at det kommer inn en spiller av høy klasse? Ufattelig lite tro. Hvor desperat trenger vi en klassespiller eller to til? Veldig mye hvis vi skal vinne noe eller bare å komme med i topp 4 denne sesongen såfremt ikke nærmest hele vår førsteellver holder seg skadefri resten av sesongen og samtidig tar store steg.

Link to comment
Share on other sites

Vi må ikke glemme at klubben fortsatt har ganske stor gjeld. Det at vi går i overskudd iløpet av et transfervindu skal egentlig være en selvfølge i en klubb med såpass stor gjeld etter å ha bygd en slik fantastisk stadion som Emirates Stadium. Nå har vi vært svært heldige mtp boligsalg på Highbury, men salgene vil ikke vare evig og klubben må finne andre måter å spare inn på. Jeg er sjeleglad for at klubben velger å være litt mer defensiv på markedet i stede for å satse som gal i vinduene når samtlige alle toppklubber i Premier League gjør det samme. Med å bruke for mye penger i et vindu vil risikoen for å ikke havne i overskudd adskillig høy. I såfall vil vi være avhengig av å vinne trofeer for å skaffe de nødvendige pengene, og med pengegaloppen i Premier League er det slett ingen selvfølge selv med enormt mange forsterkninger. Det at vi har klart å holde oss stabilt oppe blandt topplagene i England og Europa er en stor prestasjon rett etter en såpass stor byggelse, som har krevd så mye av klubben. Det skal særlig Wenger ha stor ære for.

 

Du spør hvor pengene fra forrige vindu er blitt av, Stefan? Jeg håper de er brukt for å hjelpe på med nedbetalingen av gjelden, slik at vi fortest mulig kan begynne å bruke mer penger, uten å ha noe gjeld å tenke på overhode.

 

Ser på Arsenal.com at Wenger fortsatt vurderer et kjøp/lån av Henry, samt et back-lån. Om Henry og en eventuell back kommer inn er jeg brukbart fornøyd, selv om jeg gjerne ser en noe mer "livlig" spiss som Podolski eller Moa kommer inn. Om Arshavin skal selges ser jeg også gjerne at det hentes inn en ny ving, om ikke Chamberlain har begynt å blomstre iløpet av juleprogrammet.

Link to comment
Share on other sites

Vi må ikke glemme at klubben fortsatt har ganske stor gjeld. Det at vi går i overskudd iløpet av et transfervindu skal egentlig være en selvfølge i en klubb med såpass stor gjeld etter å ha bygd en slik fantastisk stadion som Emirates Stadium. Nå har vi vært svært heldige mtp boligsalg på Highbury, men salgene vil ikke vare evig og klubben må finne andre måter å spare inn på. Jeg er sjeleglad for at klubben velger å være litt mer defensiv på markedet i stede for å satse som gal i vinduene når samtlige alle toppklubber i Premier League gjør det samme. Med å bruke for mye penger i et vindu vil risikoen for å ikke havne i overskudd adskillig høy. I såfall vil vi være avhengig av å vinne trofeer for å skaffe de nødvendige pengene, og med pengegaloppen i Premier League er det slett ingen selvfølge selv med enormt mange forsterkninger. Det at vi har klart å holde oss stabilt oppe blandt topplagene i England og Europa er en stor prestasjon rett etter en såpass stor byggelse, som har krevd så mye av klubben. Det skal særlig Wenger ha stor ære for.

 

Du spør hvor pengene fra forrige vindu er blitt av, Stefan? Jeg håper de er brukt for å hjelpe på med nedbetalingen av gjelden, slik at vi fortest mulig kan begynne å bruke mer penger, uten å ha noe gjeld å tenke på overhode.

+1, spot on, innertier og amen to that.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...