Jump to content

Mikel Arteta


bergkamp

Recommended Posts

Jeg ser i kamptråden (Bayern Munchen - Arsenal 0-2) at enkelte er kritiske til Arteta i kveld. Javel, da er jeg kritiske til dere. :proud:

 

Jeg synes Arteta var veldig god, jeg. OK han var sluttkjørt på slutten og kunne fort ha driti seg ut, men de første 80-85 minuttene var han den som gikk foran i krigen defensivt. Backene våre var ganske gode i dag, men begge to (!) fikk god hjelp av vår kaptein. Smådirty og knallhard mørnet han spillere i verdensklasse. De fikk ikke til stort. For meg så er Arteta det nærmeste vi har vært å ha en Kaptein siden... ...nå har jeg glemt hvem som var kaptein før Henry.

 

I PL har han truffet med sinnsyke 92,4% av pasningene sine, men i kveld var han helt nede på 78%. Heldigvis var de fleste balltapene hans relativt ufarlige. De tingene jeg digger er at han er tøffere enn toget han ser ut, viljen han legger i hver duell, råskapen. Vi trenger flere spillere som gir alt. Jeg ser på Arteta som en av de aller viktigste spillerne i klubben. Er jeg på jordet da?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 367
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jeg ser i kamptråden (Bayern Munchen - Arsenal 0-2) at enkelte er kritiske til Arteta i kveld. Javel, da er jeg kritiske til dere. :proud:

 

Jeg synes Arteta var veldig god, jeg. OK han var sluttkjørt på slutten og kunne fort ha driti seg ut, men de første 80-85 minuttene var han den som gikk foran i krigen defensivt. Backene våre var ganske gode i dag, men begge to (!) fikk god hjelp av vår kaptein. Smådirty og knallhard mørnet han spillere i verdensklasse. De fikk ikke til stort. For meg så er Arteta det nærmeste vi har vært å ha en Kaptein siden... ...nå har jeg glemt hvem som var kaptein før Henry.

 

I PL har han truffet med sinnsyke 92,4% av pasningene sine, men i kveld var han helt nede på 78%. Heldigvis var de fleste balltapene hans relativt ufarlige. De tingene jeg digger er at han er tøffere enn toget han ser ut, viljen han legger i hver duell, råskapen. Vi trenger flere spillere som gir alt. Jeg ser på Arteta som en av de aller viktigste spillerne i klubben. Er jeg på jordet da?

Overhodet ikke, var fantastisk i kveld. Og er en skikkelig lederskikkelse som du sier, og gir mye juling tross størrelsen.

Link to comment
Share on other sites

Syns også han var god idag. Han er en spiller det kan bli litt fort gjort å glemme, men han gjør mye 'usynlig' arbeid og kriger alltid. Syns dog han mistet hodet vel mye på slutten(når han lagde frispark på frispark og nærmest ga de tid til å ro det i land) - det var ikke bra i det hele tatt.

 

Utenom det var han god, absolutt!

Edited by MikL02
Link to comment
Share on other sites

God kamp, men roter det til noe vanvittig på slutten. Mener fortsatt at han er bedre i en rolle hvor han kan bidra både defensivt og offensivt som forrige sesong. En energisk og mer defensiv midtbanespiller ved siden av/bak Arteta tror jeg ville vært det beste. Føler at han er utrolig hemmet i dagens lag.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser i kamptråden (Bayern Munchen - Arsenal 0-2) at enkelte er kritiske til Arteta i kveld. Javel, da er jeg kritiske til dere. :proud:

 

Jeg synes Arteta var veldig god, jeg. OK han var sluttkjørt på slutten og kunne fort ha driti seg ut, men de første 80-85 minuttene var han den som gikk foran i krigen defensivt. Backene våre var ganske gode i dag, men begge to (!) fikk god hjelp av vår kaptein. Smådirty og knallhard mørnet han spillere i verdensklasse. De fikk ikke til stort. For meg så er Arteta det nærmeste vi har vært å ha en Kaptein siden... ...nå har jeg glemt hvem som var kaptein før Henry.

 

I PL har han truffet med sinnsyke 92,4% av pasningene sine, men i kveld var han helt nede på 78%. Heldigvis var de fleste balltapene hans relativt ufarlige. De tingene jeg digger er at han er tøffere enn toget han ser ut, viljen han legger i hver duell, råskapen. Vi trenger flere spillere som gir alt. Jeg ser på Arteta som en av de aller viktigste spillerne i klubben. Er jeg på jordet da?

Nope du er ikke det. Få Arsenalspillere har tryggheten,tøffheten,sikkerheten og ikke minst lederegenskapene til Arteta.

For meg er han og Wilshere de jeg alltid plukker ut først til førsteelleveren.

En av få som trykker til i duellene. Førstevalget til kaptein spør du meg.

Link to comment
Share on other sites

Arteta var dødssliten på slutten av kampen. Har uten hell prøvd å finne noen tall på hvor langt han løp i løpet av kampen. Vil tro det ikke er så rent lite. Arteta var veldig god mot BM. Det som skjer på slutten er et resultat av slitne ben og Wenger burde nok ha byttet han mot Diaby de siste 10-15

Edited by Castor
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...

Etter Ramseydilla tok over forumet har denne mannen fått mindre og mindre creds, men han har likefullt levert en fantastisk sesong.. Kald fra krittmerket, dirrigerer laget og har en treffprosent på 93.39% av pasningene sine i år. Høyst imponerende. Så kan en snakke om at han har dårlig fysikk, men han har reddet oss defensivt gang på gang denne sesongen med ihuga arbeid defensivt og er nok aller best med en raskere og sterkere Diaby/Ramsey ved sin side fremfor en Wilshere.

 

Statistisk sett langt bedre sesong enn en spiller som Carrick som kom på årets lag.

Edited by Wojciech53
Link to comment
Share on other sites

Etter Ramseydilla tok over forumet har denne mannen fått mindre og mindre creds, men han har likefullt levert en fantastisk sesong.. Kald fra krittmerket, dirrigerer laget og har en treffprosent på 93.39% av pasningene sine i år. Høyst imponerende. Så kan en snakke om at han har dårlig fysikk, men han har reddet oss defensivt gang på gang denne sesongen med ihuga arbeid defensivt og er nok aller best med en raskere og sterkere Diaby/Ramsey ved sin side fremfor en Wilshere.

 

Statistisk sett langt bedre sesong enn en spiller som Carrick som kom på årets lag.

Viktig å presisere nettopp dette ja. Uten at jeg skal skryte altfor mye av Ramsey så har han nok tatt litt av ansvaret Arteta hadde defensivt. Nå er det vel fordelt dem i mellom og det fungerer godt. Det gir begge en mulighet til å skinne. Arteta er utvilsomt en nøkkelspiller for oss.

Link to comment
Share on other sites

Viktig å presisere nettopp dette ja. Uten at jeg skal skryte altfor mye av Ramsey så har han nok tatt litt av ansvaret Arteta hadde defensivt. Nå er det vel fordelt dem i mellom og det fungerer godt. Det gir begge en mulighet til å skinne. Arteta er utvilsomt en nøkkelspiller for oss.

Motorene i laget pdd. er det som tillater vår beste spiller, nemlig Cazorla å være så god. Er ikke en uting at Cazorla også hjelper til defensivt. Laget har blitt mer og mer balansert utover sesongen og dersom vi ikke mister noen i sommer og får inn et par spillere vil vi være langt sterkere stilt enn på mange år. (Faktisk sterkere stilt selv om vi ikke får inn noen siden laget nå er samspilte..)

Link to comment
Share on other sites

Motorene i laget pdd. er det som tillater vår beste spiller, nemlig Cazorla å være så god. Er ikke en uting at Cazorla også hjelper til defensivt. Laget har blitt mer og mer balansert utover sesongen og dersom vi ikke mister noen i sommer og får inn et par spillere vil vi være langt sterkere stilt enn på mange år. (Faktisk sterkere stilt selv om vi ikke får inn noen siden laget nå er samspilte..)

Spot on. Håper Wenger får arbeidsro i sommer og bygge videre på den gode trenden vi har sett siden seieren på Allianz. Det er LENGE siden vi har hatt en sommer uten en forstyrrende overgangsaga. Har en drøm om at vi får inn to, tre kvalitetsspillere og at vi kan tette mye av poenggapet opp til Manchester lagene. Når FFP slår til for fult vil vi stå i en meget god posisjon. Men som sagt så trenger vi ro til å bygge videre på stammen i laget. Første steg er CL spill i 13/14 sesongen.

Link to comment
Share on other sites

Spot on Wojciech53 og Verminator5!

 

Jeg gleder meg til CL spill og seriemesterskap neste år.

Er nok å ta i en del det der, men kommer vi oss til CL og får inn en to-tre mann vil vi stille sterkere enn på lenge. Har jo forsvunnet nøkkelspiller på nøkkelspiller siden Vieira dro, en-to hver sesong. I år virker det ikke som om vi har noen å miste; Cazorla kom i sommer, Walcott har ny kontrakt, Mertesacker og Koscielny danner et fantastisk par og selv om vi kanskje mister Sagna (snakk om at vi ikke gjør det nå) vil stopperparet og midtbaneduoen vår bli vital neste sesong nå som vi endelig har et etablert par på hver posisjon

Link to comment
Share on other sites

Arteta har vært meget, meget bra siden han "overtok" kapteinsbindet. Kvalitetsspiller, trist at han ikke er 5-6 år yngre.

 

Nettopp. Han har vært en av våre beste og mest stabile spillere. Men han er ingen ungdom.

 

For et par år siden, følte jeg at en sommerferie kunne forvandle Arsenal til en tittelkandidat. Gjennomsnittsalder var lav, potensiale stort. Nå føler jeg det ikke slik lenger. Mange av våre bedre spillere er allerede i sin beste alder. De blir ikke nødvendigvis bedre neste år. Derfor mener jeg behovet for å handle er større i år enn tidligere.

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...