Jump to content

Mikel Arteta


bergkamp

Recommended Posts

ikke mange midtbanespillere i verden som holder et så høyt snitt. Imponerende!

 

Denilson hadde også et veldig høyt snitt. Men ja, Arteta har vært god etter overgangen. Syns ikke han har imponert særlig mer enn forventet, men han er så du sier solid og ikke minst overraskende hardt-arbeidende. Det som skuffer meg mest med Arteta så langt er at de fleste pasningene hans går enten bakover, tversover eller til medspiller som står 2-3 meter unna. Jeg hadde trodd at han så etter "killer-pass" oftere enn det han gjør. På den positive siden er han veldig flink til å fylle i boksen og finne ledige rom for å posisjonere seg for å motta ballen. Jeg tror han kommer til å score mange mål som den i dag og borte mot Blackburn, sene løp i boks er alltid farlige.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 365
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

 

Denilson hadde også et veldig høyt snitt. Men ja, Arteta har vært god etter overgangen. Syns ikke han har imponert særlig mer enn forventet, men han er så du sier solid og ikke minst overraskende hardt-arbeidende. Det som skuffer meg mest med Arteta så langt er at de fleste pasningene hans går enten bakover, tversover eller til medspiller som står 2-3 meter unna. Jeg hadde trodd at han så etter "killer-pass" oftere enn det han gjør. På den positive siden er han veldig flink til å fylle i boksen og finne ledige rom for å posisjonere seg for å motta ballen. Jeg tror han kommer til å score mange mål som den i dag og borte mot Blackburn, sene løp i boks er alltid farlige.

 

Med andre ord slår han akkurat samme pasninger som Denilson gjorde.. Da vet vi hvem vi skal begynne å hakke på her på forumet!

 

Eller.. Nei han heter jo Arteta.... Ikke Denilson.. Sorry, my bad.

Link to comment
Share on other sites

Denne karen fortjener litt skryt. Ikke like flashy og spektakulær som Cesc, men duverden så solid!

Legger med litt pasningsstatistikk:

Pass completed:

vs Swansea 91%

vs BvB 86%

vs Blackburn 94%

vs Bolton 88%

vs Olympiakos 90%

vs Totteham 91%

vs Sunderland 90%

vs Marseille 94%

vs Stoke 89%

vs Chelsea 94%

vs Marseille 92%

vs WBA 90%

 

ikke mange midtbanespillere i verden som holder et så høyt snitt. Imponerende!

Det er jo ikke bare det at han har høy prosent.

Han har vanvittig mange pasninger også. Sikkert flest av alle på banen i alle kampene.

Og han velger ikke bare enkle pasninger.

Et kjempekjøp. Må være godt for Arteta å være hos oss og ikke i en sluggerklubb.

Link to comment
Share on other sites

Fornøyd med denne mannen, burde ha scoret flere til nå dog.

 

Jo, sant det! Men han har bidratt mere en forventet defensivt, noe som ødelegger litt for det. Skal si meg enig i at jeg også hadde forventet flere målpoeng fra han, men han skaper mye uansett. Samme som Wilshere ifjor, skapte mye men lite målpoeng.

Link to comment
Share on other sites

 

Ja, det har jeg også tenkt på. Aretea gir oss mye som Cesc ikke gjorde. Fysisk tilstedeverelse, men Cesc var likevel Arteta overlegen når det kommer til det kreative. Når det er sagt, gudene vet om ikke vi er et mer ballansert lag med Arteta konra Cesc.

Dette var sagt litt spøkefullt, men ja du er inne på noe her. Jeg syns Arteta passer utmerket inn i det bakre midtbane paret sammen med Song. Han har løpskapasiteten, styrken og kan samtidig strø om seg med presise, gode pasninger. Selvfølgelig har Cesc ekstremkvaliteter som ikke Arteta har, men med tanke på lagets formasjon og de klare manglene vi hadde (har) i laget, så tror jeg det er få spillere som kunne tatt plassen mer med storm en Arteta.

Link to comment
Share on other sites

Ein skal heller ikkje undervurdere den miljøskapande faktoren nye folk som t.d. Arteta, Gervinho og Mertesacker har bidratt med. I den forstand trur eg ikkje det er nokon ulukke at Knoll og Tott, alias Fàbregas og Nasri, forsvann ut garderobedørane. Heller tvert imot. For det er sikkert ikkje lett å predike samhald når, ein samstundes går rundt og ynskjer seg vekk og i tillegg demonstrerer at ein ikkje har sjenerande stor tru på det ein driv med.

Edited by Good old Arsenal
Link to comment
Share on other sites

Ein skal heller ikkje undervurdere den miljøskapande faktoren nye folk som t.d. Arteta og Gervinho og Mertesacker har bidratt med. I den forstand trur eg ikkje det er nokon ulukke at Knoll og Tott, alias Fàbregas og Nasri, forsvann ut garderobedørane. Heller tvert imot. For det er sikkert ikkje lett å predike samhald når, ein samstundes går rundt og ynskjer seg vekk og i tillegg demonstrerer at ein ikkje har sjenerande stor tru på det ein driv med.

Interessante tanker! Vi husker jo alle den gode pre-seasonen, stemningen i laget og den gode innsatsen i ligaen året etter at Henry forlot oss. Da ble stemningen og samholdet i laget fremhevet en rekke ganger. Viktigheten av et godt arbeidsmiljø og motiverte kolleger er ikke til å kimse av.

Link to comment
Share on other sites

 

Ja, det har jeg også tenkt på. Aretea gir oss mye som Cesc ikke gjorde. Fysisk tilstedeverelse, men Cesc var likevel Arteta overlegen når det kommer til det kreative. Når det er sagt, gudene vet om ikke vi er et mer ballansert lag med Arteta konra Cesc.

Var litt tungst i starten av sesongen etter salgene av tre gode spillere, men sitter liksom ikke og savner de så veldig.

Arteta leverer veldig godt. Synes han framstår bedre og bedre.

Må være godt for han å være hos oss, et spillende lag som presterer og underholder.

Link to comment
Share on other sites

Jeg skulle likt å vite hva slags type Arteta er i garderoben... JEg har en følelse av at han er en voldsom motivator, samtidig som spillerne for øvrig ser på han som en som går forran i krigen med konstant jobbing.

 

Jeg er imponert over måten han med glede utfører "drittjobben" han ofte må gjøre om dagen - defensivt. Han er en spiller jeg hadde forventet skulle gi oss noe helt annet enn hva han gir - men jeg er sjeleglad for at han gir oss nettopp det han gjør - fightervilje på midtbanen, ispedd pasningskvalitet og ballsikkerhet. Rett og slett fantastisk.

Link to comment
Share on other sites

Er jo helt klart at han har forandret seg fra han var i Everton. Der var han den store stjerna, nå jobber han som en hest, men i tillegg bidrar han offensivt! Ønsker å se han fyre av oftere, han har en fantastisk skuddfot, han må ikke være redd for å bruke den! Begge målene hans hittil har jo vært meget bra utførte skudd.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ble faktisk ikke så veldig overrsket over hvor hardtarbeidende han har vært hittil i sesong, for det var ikke uten grunn at David Moyes delvis brukte Arteta som deffansiv midtbanespiller ved skader på f. eks Neville eller Rodwell. Hans bidrag savnes klart i denne sesongens utgave av Everton.

Link to comment
Share on other sites

Arteta er en spillertype vi faktisk har savna på midtbanen en stund. En som ikke er redd for å trø til. En som

ikke forsvinner ut av kampene når det går dårlig. Han virker sterk utpå der. Var imponert over hvor god

han er å jobbe uten ball.

At han i tillegg krydrer disse egenskapene med god teknikk er heller ingen uting.

Arteta er en spillertype jeg har stor sans for og som balanserer midtbanen vårs godt. En fin ledertype

fra midtbanen dette.

Link to comment
Share on other sites

Ville helst ha inn noen andre, men satt å ba til gud når det ble klart at han var den siste signeringen på transfer deadline om at den skulle gå igjennom. Hadde regnet med et større offensivt bidrag, men han har tatt det igjen med å være langt mer solid defensivt, den av de nye som har klart seg best til nå.

Link to comment
Share on other sites

Mikel Arteta is still joint-top scorer at Everton with two goals, despite leaving the club for Arsenal in August

Huff, stakkars Everton. Synes faktisk synd på dem, for de har fortsatt et godt lag til tross for at de har mistet flere gode spillere. Lurer på hvordan Moyes kunne gjort det dersom han hadde hatt mer penger!!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

‘Consistency in quantity defines Arteta’

 

 

Arteta har vært veldig veldig god for oss. Minner sterkt om hvordan Xabi Alonso i tiden fra Liverpool. Det er egentlig synd vi ikke kjøpte han for 3-4 sesonger siden fremfor når vi prøvde oss på Alonso.

Viktig spiller. Binder laget sammen. Gjør lite feil. Kunne kanskje vært noe mer kreattiv framover, men det kommer,

Savner egentlig ikke Fabregas så mye lenger.

Link to comment
Share on other sites

Viktig spiller. Binder laget sammen. Gjør lite feil. Kunne kanskje vært noe mer kreattiv framover, men det kommer,

Savner egentlig ikke Fabregas så mye lenger.

 

Han hadde nok bidratt langt mer offensivt hvis han spilte den offensive rollen fremfor Ramsey. Pdd. så spiller han langt dypere for å balansere midtbanen sammen med Song.

 

Jeg savner fortsatt Fabregas, men det er fordi jeg syntes Ramsey på langt nær ikke er god nok ennå. Tenk deg Cesc i dagens lag sammen med Song, Arteta, Walcott, Gervinho og van Persie. Det hadde vært noe.

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...