Jump to content

Mikel Arteta


bergkamp

Recommended Posts

  • Replies 365
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

For en Arsenal supporter så er nok tilstedeværelsen til Arteta temmelig høyt verdsatt. Sammen med Cazorla vår klart beste spiller i mine øyne, men for andre nøytrale supportere så anser de han muligens for å være så god som han faktisk er. Sa i fjor og tidligere i år at han var en veldig god spiller, men at han manglet det lille ekstra. Dette var før han fikk den rollen i laget som han nå innehar og i denne rollen så syntes jeg det lille ekstra kommer frem. Rett og slett en herlig spiller, men med en fysisk mangel: Han er litt treg. :P

 

Synd at vi ikke skaffet han for 3-4 sesonger siden.

Link to comment
Share on other sites

Hehe, elsker hvordan han knuser Yaya på statistikken!

 

Nå er Yaya en skikkelig matchvinner da. Arteta har jo vist dette tidligere ved anledninger at han har de samme egenskapene, men ikke i nærheten av samme grad som lillebror Touré. Bidro til en god del poeng nærmest på egenhånd på City med ufattelig viktige scoringer.

Link to comment
Share on other sites

 

Nå er Yaya en skikkelig matchvinner da. Arteta har jo vist dette tidligere ved anledninger at han har de samme egenskapene, men ikke i nærheten av samme grad som lillebror Touré. Bidro til en god del poeng nærmest på egenhånd på City med ufattelig viktige scoringer.

Det er jeg helt enig i. Begge to er fantastiske spillere, Mikel viste mot nettopp City at han er en matchvinner selv, problemet er at om han går ut av posisjon så er det helt åpent bak der så det har han ikke muligheten til. Yaya har heller ikke hatt noen god sesong i år og selv om vi Arsenalfans rater Arteta høyt møter jeg stadig folk som mener at han er en av de store svakhetene i laget...

Link to comment
Share on other sites

Det er jeg helt enig i. Begge to er fantastiske spillere, Mikel viste mot nettopp City at han er en matchvinner selv, problemet er at om han går ut av posisjon så er det helt åpent bak der så det har han ikke muligheten til. Yaya har heller ikke hatt noen god sesong i år og selv om vi Arsenalfans rater Arteta høyt møter jeg stadig folk som mener at han er en av de store svakhetene i laget...

 

Som du sier så er det mye av problemet ja. Det kollektive presset og samholdet i laget ute på banen er virkelig ikke mye å skryte av syntes jeg. Dette var Arteta også eksepsjonelt flink på forrige sesong når han konstant dekket over for Song. Dessverre er det ingen andre (vel minus Coquelin) som bidrar med det samme for Arteta. Pdd. så er det kun to drivkrafter i dette laget og de er begge spanske.

Link to comment
Share on other sites

 

Som du sier så er det mye av problemet ja. Det kollektive presset og samholdet i laget ute på banen er virkelig ikke mye å skryte av syntes jeg. Dette var Arteta også eksepsjonelt flink på forrige sesong når han konstant dekket over for Song. Dessverre er det ingen andre (vel minus Coquelin) som bidrar med det samme for Arteta. Pdd. så er det kun to drivkrafter i dette laget og de er begge spanske.

Det er jeg helt enig i, i vår tid var vi for avhengig av franskmenn, i dag har vi en spanjol som skaper alt offensivt og en som rydder opp alt defensivt, det blir for svakt..

Link to comment
Share on other sites

Det er jeg helt enig i, i vår tid var vi for avhengig av franskmenn, i dag har vi en spanjol som skaper alt offensivt og en som rydder opp alt defensivt, det blir for svakt..

 

Dessverre så er det slik. I fjor var vi ekstremt avhengig av Arteta og van Persie. I år er det Arteta og Cazorla. Meget synd at vi også mangler 2-3 kvalitetsspillere fremover i banen slik at de emminente spanjolene kan vinne noe og et par gode erstattere slik at de kan hviles. Pdd. så føler jeg at Coquelin og Ramsey er litt for ustabile og unge til å være effektive erstattere for våre to viktigste spillere. Det hadde kanskje gått ann hvis vi hadde hatt bedre, eldre og mer erfarne spillere rundt de slik at de lettere kunne komme inn i laget, men det har vi dessverre ikke pdd.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 1 month later...

Fra Arsenal.com:

 

"On Mikel Arteta...

He has a scan on Monday, [he will be out for] approximately three weeks. It is a strain on his calf. Of course [it's a blow]. In midfield he gives us stability, experience and tactical knowledge. We will miss that."

 

http://www.arsenal.com/news/news-archive/-we-want-to-do-so-well-that-we-re-up-tight-

 

Jeg er redd dette kommer til å koste oss flere poeng.

Link to comment
Share on other sites

Har bare ventet på dette egentlig mesteparten av sesongen. Ingen erstatter for verken han eller Diaby. Man skulle tro at Wenger fort som faen ville få inn en når januarvinduet åpnet, men dengang ei. Blir garantert en god del poengtap på oss nå.

Link to comment
Share on other sites

Det tror jeg også, men han har ikke egenskapene til å balansere opp midtbanen med Wishere som makker. Ramsey har aldri vert stor, annet enn i en sjelden enkeltkamp. Nok om det, jeg er sluttet med å kritisere enkeltspillere. Jeg vurderer dem, men den eneste ansvarlige for min misnøye er Arsene Wenger og han har i praksis ingen erstatter for Arteta.

 

Det betyr ikke at vi ikke kan slå Swansea, men det betyr at vi har små håp på brua.

Edited by Sir J
Link to comment
Share on other sites

Det tror jeg også, men han har ikke egenskapene til å balansere opp midtbanen med Wishere som makker. Ramsey har aldri vert stor, annet enn i en sjelden enkeltkamp. Nok om det, jeg er sluttet med å kritisere enkeltspillere. Jeg vurderer dem, men den eneste ansvarlige for min misnøye er Arsene Wenger og han har i praksis ingen erstatter for Arteta.

 

Det betyr ikke at vi ikke kan slå Swansea, men det betyr at vi har små håp på brua.

Det hadde QPR også :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Syntes han var ok igår. Litt rusten etter skaden men absolutt greit. Vi har meget gode statistikker med Arteta på banen kontra når han er skadet, så han gir oss nok en eller annen form for trygghet som trengs! Pga skaden har han nå fått en god og lang "breather", og Arteta i form utover våren er absolutt velkomment!

Link to comment
Share on other sites

Arteta gir midtbanen en tøffhet og ikke minst en trygghet som er uvurderlig.

Mhm, ville gjerne se Ramsey igjen pga god form i det siste og at han er bedre fysisk, men Arteta er utvilsomt tøffere og snakker mer på banen. Arteta/Ramsey er et av de stedene vi virkelig har god dekning for tiden.

Link to comment
Share on other sites

[...] Arteta/Ramsey er et av de stedene vi virkelig har god dekning for tiden.

 

Slik har det blitt, men det er jammen ikke lenge siden Ramsey var en av Arsenalspillerne som oftest ble omtalt i negativt ordelag her. Jeg er fullstendig klar over at mye av Ramsey-kritikken har sitt utspring i at han i følge mange ikke hører hjemme på kanten, men det har vært tydelig at kritikken har omhandlet hele Ramseys potensial som fotballspiller. Jeg skal ikke påstå at kritikken ikke er berettiget. Situasjonen er interessant uansett: Statusen hans har endret seg raskt (her på forumet). Nå gjenstår det å se om han holder formen, for sjanser kommer han nok til å få, men vi ser nå i det minste at det ikke er helt uten grunn at Wenger har gitt ham spilletid tidligere.

Link to comment
Share on other sites

 

Slik har det blitt, men det er jammen ikke lenge siden Ramsey var en av Arsenalspillerne som oftest ble omtalt i negativt ordelag her. Jeg er fullstendig klar over at mye av Ramsey-kritikken har sitt utspring i at han i følge mange ikke hører hjemme på kanten, men det har vært tydelig at kritikken har omhandlet hele Ramseys potensial som fotballspiller. Jeg skal ikke påstå at kritikken ikke er berettiget. Situasjonen er interessant uansett: Statusen hans har endret seg raskt (her på forumet). Nå gjenstår det å se om han holder formen, for sjanser kommer han nok til å få, men vi ser nå i det minste at det ikke er helt uten grunn at Wenger har gitt ham spilletid tidligere.

Er en av tingene jeg kritiserte her når jeg egentlig gav meg for et par mnd siden, etter to gode kamper og litt fine statistikker er alt tilgitt. Personlig har jeg alltid sagt at gutten er best dypt i banen og at han trengte et utlån denne sesongen, heldigvis har han klart å levere varene tidligere enn jeg forventet.

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...