Jump to content

Mikel Arteta


bergkamp

Recommended Posts

  • Replies 365
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Dersom Arteta er ute resten av sesongen håper jeg vi stiller med Song, Rosicky og Bønna sentralt resten av sesongen. Bønna i den offensive rollen. Da trekkes Rosicky ett hakk ned. Han er den som er nærmest å matche Arteta på tæl, innsats og eleganse.

Link to comment
Share on other sites

Dersom Arteta er ute resten av sesongen håper jeg vi stiller med Song, Rosicky og Bønna sentralt resten av sesongen. Bønna i den offensive rollen. Da trekkes Rosicky ett hakk ned. Han er den som er nærmest å matche Arteta på tæl, innsats og eleganse.

 

Benayoun og Rosicky sammen på midten har vi sett før og det har ikke fungert spesielt godt. Utrolig synd at Coquelin er skadet for hadde han vært tilgjengelig ville han vært bankers i mine øyne som erstatteren til Arteta.

Link to comment
Share on other sites

Ser også for meg at Coquelin, Lansbury, Frimpong, Diaby og Wilshere ville alle kjempet beinhardt om Artetas plass hvis de hadde vært tilgjengelige. Istedenfor har vi bare en forferdelig formsvak Ramsey. Det er kjedelige med skader, men nok en gang med pekefingeren rettes mot Wenger. Han har årevis pratet om den enorme stallen vår men det er ikke spesielt ofte den er tilgjengelig til bruk, dessverre.

Link to comment
Share on other sites

Ser også for meg at Coquelin, Lansbury, Frimpong, Diaby og Wilshere ville alle kjempet beinhardt om Artetas plass hvis de hadde vært tilgjengelige. Istedenfor har vi bare en forferdelig formsvak Ramsey. Det er kjedelige med skader, men nok en gang med pekefingeren rettes mot Wenger. Han har årevis pratet om den enorme stallen vår men det er ikke spesielt ofte den er tilgjengelig til bruk, dessverre.

 

Nei det er ikke noe sjokk at f.eks. Diaby har vært utilgjengelig hele sesongen atter en gang (har vel bare spilt 54 minutter hele sesongen så langt), men når Wenger allikevel mener vi ikke har "plass" til en ny midtbanespiller når vi har Diaby så blir det rett og slett for dumt.

 

Lansbury er vel mest effektiv i den tredje fasen av spillet, men allikevel så er han en fighter av dimensjoner. Ditto med Wilshere, Coquelin og Frimpong, men sistnevnte er langt unna den kvaliteten som man burde ha for å spille i Arsenal. Hjelper heller ikke at han har fått 3 langtidsskader på 3 sesonger. Coquelin har pådratt seg et par strekkskader og har vært meget uheldig og det samme kan vel sies om Wilshere. Dog kom dette etter at han ble overspilt til de grader forrige sesong når vi atter en gang manglet bedre alternativer slik at han kunne få en god porsjon med spilletid uten at det nødvendigvis ville føre til overspilling.

 

Uansett så blir det dessverre mye spilletid på Ramsey den kommende tiden hvis Arteta er ute. Wenger er ikke akkurat kjent for å sjokkere med lagutvalgene sine.

Link to comment
Share on other sites

 

Benayoun og Rosicky sammen på midten har vi sett før og det har ikke fungert spesielt godt. Utrolig synd at Coquelin er skadet for hadde han vært tilgjengelig ville han vært bankers i mine øyne som erstatteren til Arteta.

Føler meg meget sikker på at det fungerer bedre med Benayoun enn med Ramsey. Hvis vi skal sikre CL (noe jeg tror vi gjør) så bør vi bruke all den vilje, kvalitet og rutine vi har tilgjengelig. På samtlige tre punkter føler jeg Ramsey faller igjennom på nåværende tidspunkt.

Link to comment
Share on other sites

Føler meg meget sikker på at det fungerer bedre med Benayoun enn med Ramsey. Hvis vi skal sikre CL (noe jeg tror vi gjør) så bør vi bruke all den vilje, kvalitet og rutine vi har tilgjengelig. På samtlige tre punkter føler jeg Ramsey faller igjennom på nåværende tidspunkt.

 

Joda jeg også mener at Benayoun, Rosicky og Song er bedre sammen enn Ramsey, Rosicky og Song, men jeg føler allikevel ikke det blir det optimale.. skulle gjerne sett Coquelin sammen med Song eller Chamberlain i den offensive rollen, men det kommer jo aldri til å skje. Førstnevnte er jo skadet og sistnevnte tror jeg blir spart slik at han ikke skal bli valgt ut til EM og bli overspilt. Da gjenstår det bare Ramsey dessverre.

Link to comment
Share on other sites

Føler meg meget sikker på at det fungerer bedre med Benayoun enn med Ramsey. Hvis vi skal sikre CL (noe jeg tror vi gjør) så bør vi bruke all den vilje, kvalitet og rutine vi har tilgjengelig. På samtlige tre punkter føler jeg Ramsey faller igjennom på nåværende tidspunkt.

 

Husk at Benayoun ikke er tilgjengelig mot Chelsea.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

 

Husk at Benayoun ikke er tilgjengelig mot Chelsea.

 

BE

 

Pluss dette ja. Blir vel dette laget mot Chelsea tenker jeg..

Szczesny

Sagna - Koscielny - Vermaelen - Gibbs

Song - Rosicky

Walcott - Ramsey - Gervinho

v. Persie

Link to comment
Share on other sites

 

Pluss dette ja. Blir vel dette laget mot Chelsea tenker jeg..

Szczesny

Sagna - Koscielny - Vermaelen - Gibbs

Song - Rosicky

Walcott - Ramsey - Gervinho

v. Persie

 

 

Og det laget der skal være i mer enn nok stand til å hamle opp med Chelsea som er inne i et meget tett kamp program hvor de skal spille helge og midtuke hver uke til og med siste serierunde. Det store spørsmålet her blir hva de satser mest på av CL og PL

Link to comment
Share on other sites

Ryktes nå at Arteta har brukket ankelen. Det er det tredje ankelbruddet vårt denne sesongen i så fall? Sagna, Santos og nå Arteta? Wilshere hadde vel kanskje også et "stressfracture" på nettopp ankelen så da er vi oppe i 4.

 

Mikel Arteta facing three month KO as Arsenal sweat on 'serious injury'

 

 

Artikkelen er skrevet av Jamie Sanderson forøvrig og han er som kjent temmelig reliable.

 

 

Og det laget der skal være i mer enn nok stand til å hamle opp med Chelsea som er inne i et meget tett kamp program hvor de skal spille helge og midtuke hver uke til og med siste serierunde. Det store spørsmålet her blir hva de satser mest på av CL og PL

 

Kommer helt ann på hvordan Ramsey presterer. Er han treg i avleveringene og mer interessert i å spille sidelengs og bakover fremfor å se fremover i banen så er jeg stygt redd for at det blir et lite samspilt Arsenal mot Chelsea.

 

Heldigvis er dette en kamp hvor begge lag trolig vil være avventende og ikke storme i angrep fra første sekund så muligens er dette en kamp for Ramsey å vise seg frem på, men jeg skulle mye heller sett Chamberlain eller Coquelin i den startoppstillingen ovenfor Ramsey.

Edited by Stefan B
Link to comment
Share on other sites

Diaby er vell klar snart igjen, er han ikke? Sist jeg hørte noe rundt han skulle han visstnok være veldig nær en retur.

 

Vel han var ikke på benken i går så det burde være en indikator på at han ikke er helt der ennå. Har vel også bare spilt en reservekamp mot Liverpool også.. etter det har det vært dårlig med nyheter.

 

Diaby skulle blitt solgt for et par sesonger siden og erstattet av en spiller som faktisk var i stand til å bidra..

Link to comment
Share on other sites

Ryktes nå at Arteta har brukket ankelen. Det er det tredje ankelbruddet vårt denne sesongen i så fall? Sagna, Santos og nå Arteta? Wilshere hadde vel kanskje også et "stressfracture" på nettopp ankelen så da er vi oppe i 4.

 

Mikel Arteta facing three month KO as Arsenal sweat on 'serious injury'

 

 

Artikkelen er skrevet av Jamie Sanderson forøvrig og han er som kjent temmelig reliable.

 

 

 

Kommer helt ann på hvordan Ramsey presterer. Er han treg i avleveringene og mer interessert i å spille sidelengs og bakover fremfor å se fremover i banen så er jeg stygt redd for at det blir et lite samspilt Arsenal mot Chelsea.

 

Heldigvis er dette en kamp hvor begge lag trolig vil være avventende og ikke storme i angrep fra første sekund så muligens er dette en kamp for Ramsey å vise seg frem på, men jeg skulle mye heller sett Chamberlain eller Coquelin i den startoppstillingen ovenfor Ramsey.

 

Ramsey kommer til å få mye mer rom å spille i mot Chelsea enn han fikk mot Wigan. Jeg har troen på at Ramsey kommer til å storspille mot Chelsea, og gjøre en del av fansens kommentarer den siste tiden til skamme.

Link to comment
Share on other sites

 

Ramsey kommer til å få mye mer rom å spille i mot Chelsea enn han fikk mot Wigan. Jeg har troen på at Ramsey kommer til å storspille mot Chelsea, og gjøre en del av fansens kommentarer den siste tiden til skamme.

 

Håper virkelig du har rett Kim, men da må Ramsey få en god start på kampen. Ramsey mangler mye selvtillit for tiden, men gode opplevelser tidlig i kampen kan gjøre underverker for han. Det er ikke tvil om at Ramsey passer bedre i Artetas rolle enn i den offensive rollen eller på kanten. Han har kvalitene allerede som skal til for å storspille mot Chelsea, det har han vist tidligere, men slik situasjonen er nå for han så er jeg redd for at denne kampen kommer for tidlig for Ramsey. Det blir på ingen måte noen enkel kamp for vår midtbane. Her møter vi midtbanespillere med mye arbeidskapasitet og mye fysikk. Hverken Ramsey, Song eller Rosicky vil få mye tid med ballen med Essien, Ramires og Meireles/Lampard på midten. Og det bekymrer meg en del ettersom Ramsey har slitt med å finne pasningsalternativer de siste kampene, og bruker alt for mye tid med ballen. Heldigvis for oss skal Chelsea spille mot Barcelona i morgen, og vi kan håpe på mange slitne ben på Emirates på Lørdag, det kan bli livsviktig!

Link to comment
Share on other sites

 

Ramsey kommer til å få mye mer rom å spille i mot Chelsea enn han fikk mot Wigan. Jeg har troen på at Ramsey kommer til å storspille mot Chelsea, og gjøre en del av fansens kommentarer den siste tiden til skamme.

 

Jeg tror du tar feil og at Ramsey kommer til å gå av banen med enda mindre selvtillit og muligens med supporterne enda mer på nakken enn tidligere.

 

Dog håper jeg selvfølgelig at du får riktig.

Link to comment
Share on other sites

Det står om Wengers lille krise på nettavisen (altså Arteta som er ute). I mine øyne er krisen heller den at det er Ramsey som er erstatteren..

 

Trist.. men sant. Nesten sånn at jeg pdd. ønsker at Denilson var tilgjengelig de siste kampene.. O_O

Link to comment
Share on other sites

Så en statisitkk (har ingen link) at vi har 76% win-rate med Arteta og 0% WIn-rate uten Arteta denne sesongen. Lover ikke bra for resterende kamper.

 

Nå skal det også sies at den perioden Arteta var skadet sist, var samme periode som vi også var uten backer. Ja, det er et skudd for baugen at Arteta er ute for resten av sesongen, men ser ingen grunn til å grave seg ned av den grunn.

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...