Jump to content

Sesongen 2011/12


bergkampje

Recommended Posts

Sesongen 2010/11 er ENDELIG over, for en lidelse det har vært de siste ukene. Fra å være het kandidat til 1.Plassen og met store sjanser for et trofé i ligacupen endte vi på en begredelig 4.Plass, og nok en sesong uten trofeér. Mye må gjøres rett i sommer for at vi skal klare å vinne serien i 2011/12-sesongen.

 

Først og fremst må Wenger innse at vi trenger betraktelige forsterkninger, ikke forsterkninger til jr-laget men folk som kan forsterke A-laget. Etter mitt synspunkt trenger vi forsterkninger over hele linja. Vi kan trenge en toppspiss som sammen med fantastiske Robin kan lage et fryktet spisspar. Gjerne en Benzema, Agüero, Messi. Jeg skjønner jo selv at Messi aldri vil komme til Arsenal, men uansett, dere ser poenget, vi trenger en klassespiss.

Vi trenger å forsterkes på midtbanen, Fabregas, Nasri, Wilshere og Song er gode spillere som jeg alle ønsker å beholde, men hvorfor ikke ha en stjerne som sammen med de 4 nevnte kan lage en fantastisk midtbane, og dermed også ha gode rulleringsmuligheter, i det som kommer til å bli en sesong med mange kamper. I bakhånd har vi Ramsey og Arshavin. Diaby og Denilson tror jeg kommer til å forlate oss, uten at jeg depper spesielt mye over det.

 

I forsvaret føler jeg EGENTLIG vi er ganske bra besatt, Vermaelen, Koscielny og Djourou er gode midtstoppere, og vi har gode backer i Sagna og Clichy. Allikevel er det noe som obviously ikke fungerer her, og kanskje vi rett og slett trenger en ny midtstopper eller en ny back? Jeg vet ikke helt hva vi skal ta tak i her, men tror det meste går på den defensive organisasjonen. Her må kanskje en ny trener inn, som kan skolere disse guttene? Squillaci synes jeg burde bli solgt eller bare bli gitt bort, han er ikke god nok, og vil jeg helst aldri se i klubben igjen.

 

Keeperplassen er fortsatt vanskelig, men jeg synes vi skal kjøre på med våre to polakker. Tror det kan gå bra, og Sczheszny er fortsatt ung, han har fortsatt veldig mye å gå på, men han kan i fremtiden bli virkelig god, på Casillas/van der Sar nivå, men det krever at han får spille, og dermed mener jeg vi skal satse videre på han. Jeg mener Fabianski holder som back-up, mens Almunia kan dra sin vei, det blir jeg virkelig ikke lei meg over.

 

Jeg gir Wenger min fulle tillit neste sesong, det sier jeg nå, før transfervinduet åpner. Handler ikke Wenger, vil jeg miste min tiltro til professoren, da vet jeg at vi ikke kommer til å vinne noe. Handler Wenger, har han min fulle støtte, men også han selv, styret og alle rundt skjønner at vi er nødt til å vinne noe neste sesong om han skal bli i klubben. Det kreves og det må innfris, ellers er jeg rett Wengers karriere i Arsenal er over.

 

Akkurat nå er det veldig vanskelig, men dette laget kan absolutt kjempe om trofeer neste sesong, vi har fantastiske spillere i klubben, i van Persie, Fabregas, Nasri, med disse spillerne i klubben, samt 1-2 stjerner har vi plutselig 4-5 stjerner i klubben, men gode spillere rundt seg, da kan dette virkelig gå!

 

Ajax og Milan vant i år seriemesterskapet i Nederland og Italia, sist de vant var i 2004, akkurat som oss. Det er mulig å komme tilbake, selvom ventetiden er utrolig kjedelig. Jeg har trua på dette her, jeg prøver å se positivt på det, men nok en gang, jeg vet jeg repeterer meg selv, men vi trenger virkelig forsterkninger.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 215
  • Created
  • Last Reply

Herlig tråd ;) Her kan vi drukne våre sorger i optimisme, naivitet og store tanker om fremtiden.

Dersom det ikke skjer noe radikalt denne sommeren og neste sesong tror jeg vi kan flytte Wenger-tråden over til nostalgi. Det er på tide å rette opp i elementære feil, brette opp armene og faktisk spille fotball på profesjonelt nivå, noe vi ikke har gjort på 3 mnd. Vi får virkelig håpe at Wenger kan svelge ett par kameler, sette filosofien sin til side, hente kvalitetsspillere slik at han igjen kan vinne og vise verden hvilken dyktig manager han er!

Link to comment
Share on other sites

Neste sesong blir nok ikke enklere ihvertfall.

Mange lag kommer til å investerer tungt i nye spillere...antagelig Arsenal også, men kun Wenger har planer om å hente spillere på den rimelige måten.

 

Jeg tror nok vi er med helt i toppen neste sesong også, men uten å ta sorgene på forskudd har jeg har en vemmelig følelse på at vi ikke klarer å kvalifisere oss til CL i august. ;) Kvalifiseringskampene starter nærmest før sesongstart og lagene vi kan møte er bedre enn på mange år.

Har vanskelig for å seg for meg Arsenal i Europa League. Og det formatet i den turneringen gagner jo ingen lag..

Link to comment
Share on other sites

Arsenal pre-seson

 

Arsenal har annonsert en pre-season tur til Asia i juli, landene de vil besøke er Malaysia og Kina.

Laget skal spille to kamper, den første i Kuala Lumpur før de går videre til den kinesiske byen Hangzhou.

 

Arsène Wengers skal møte Malaysia XI i Bukit Jalil Stadium, Kuala Lumpur onsdag 13. juli, kick off 20:45 lokal tid. Denne Kamp vil være den første delen av Arsenals Asian Tour. Detaljer om den andre kampen vil bli komme onsdag.

 

http://www.arsenal.com/news/news-archive/a...ame-in-malaysia

Link to comment
Share on other sites

Man kan nesten se dollartegn i øynene på Gazidis...

"We want to connect with the fans"

Det er vel heller asiatiske lommebøker han vil ha et forhold til

Arsenal har nok flere fans i Asia enn i Østerrike :P

Tror forøvrig ikke at Arsenal har hatt noe som helst imot europeiske lommebøker på noe tidspunkt heller.

Vi kan ikke både kreve dyre signeringer og protestere på at Arsenal skaffer seg inntekter?!

Link to comment
Share on other sites

Arsenal har nok flere fans i Asia enn i Østerrike ;)

Tror forøvrig ikke at Arsenal har hatt noe som helst imot europeiske lommebøker på noe tidspunkt heller.

Vi kan ikke både kreve dyre signeringer og protestere på at Arsenal skaffer seg inntekter?!

Det er vel akkurat mangelen på signeringer som gjør at man reagerer. Hvis det brukes litt penger på spillere så må de gjerne spille alle sine hjemmekamper i Kuala Lumpur for min del :P

Link to comment
Share on other sites

Krav som må stilles for neste sesong:

 

* Defensiv prioritering.

 

* Klasse stopper, klasse spiss, utfordrer til Song.

 

* Formasjonsendring.

 

* Daukjøtt må ut av klubben!

 

Wenger har pratet tidligere på hvor skadelig det er for et lag å gå inn i en ny sesong hvor laget avsluttet forrige sesong dårlig. Dette har vel vært en av de svakeste avslutningene jeg kan huske å ha sett av arsenal på lang, lang tid!

Så da får vi se om han har lært..

 

Uansett hva Wenger gjør i sommer så tror jeg ikke vi vil klare å ta hverken Premier league eller Champions league. Wenger`s svakheter har blitt for dominerende til at et par kjøp fra Wenger vil fikse dette.

Fa Cupen og kanskje rette opp i fadesen vi så i årets Carling cup er veien å gå?!

 

Arsene prater også ofte på hvor mye penger konkurentene har, og at arsenals filosofi er å spille "riktig" type fotball innen de midlene man har. At det er viktig å ikke "drepe" talentene i klubben er mer viktig enn å kjøpe spilllere i 50 mill pund klassen har vi jo sett og hørt. Om at spillere som er bedre enn de han har i klubben koster minst 50 mill pund er en annen diskusjon.. :P

Da må han uansett skjønne at vi ikke har de riktige elementene til å gå for de 2 største tittlene i fotball?! Så da bør man heller innse fakta, at vi ikke er topp 2 eller 3 i ligaen, og bør heller da prioritere Fa og Carling cup samt chamipons league deltagelse?

Link to comment
Share on other sites

Enig i mye av det du sier Kellman.

 

På de siste 10 sesongene er dette den svakeste av alle. Litt skremmende å sammenligne poengfasten på de 10 siste kampene for 10 sesonger siden med dagens. Det skiller ufattelige 19 poeng!

 

Jeg kan ikke huske en slik elendig avslutning som denne,og jeg er ikke sikker på om en annen Arsenalmanager hadde overlevd en så bedrøvelig avslutning på sesongen.

 

Skal ting forbedres må mye skje innad i troppen,noen kameler må svelges av Wenger, og 3 spillere må inn og forsterke laget.

 

Her følger litt statistikk:

 

10/11 2-5-3 11

9/10 5-2-3 17

8/9 7-2-1 23

7/8 5-3-2 18

6/7 3-4-3 13

5/6 7-2-1 23

4/5 8-1-1 25

3/4 5-5-0 20

2/3 5-3-2 18

1/2 10-0-0 30

Link to comment
Share on other sites

Gjelder vel mest pre-season dette, men er dere enig i at motstanden i de kampene som er satt opp så langt er litt laber?

 

Asia-turneen byr vel ikke akkurat på noen topplag og i årets Emirates Cup får vi vel ok motstand, men heller ikke der helt i toppklasse.

Ser også nå at vi skal til Tyskland å spille mot Synnøve Solbakkens :P nye lag FC Køln også.

Jeg mener kanskje vi burde ihvertfall møtt ett lag som hevder seg i Europa-toppen år etter år.

 

Men hva syns dere?

Bør vi ha bedre motstand ettersom vi skal ut i tøff CL-kvalik. samtidig med sesongstarten? Eller er det greit å ta det litt med ro ang. kamper i en tøff opptreningsperiode?

Link to comment
Share on other sites

Arsenal pre-seson

 

Arsenal har annonsert en pre-season tur til Asia i juli, landene de vil besøke er Malaysia og Kina.

Laget skal spille to kamper, den første i Kuala Lumpur før de går videre til den kinesiske byen Hangzhou.

 

Arsène Wengers skal møte Malaysia XI i Bukit Jalil Stadium, Kuala Lumpur onsdag 13. juli, kick off 20:45 lokal tid. Denne Kamp vil være den første delen av Arsenals Asian Tour. Detaljer om den andre kampen vil bli komme onsdag.

 

http://www.arsenal.com/news/news-archive/a...ame-in-malaysia

 

I tillegg har vi en kamp mot Solbakkens nye lag. Morsomt. Og så har vi Emirates Cup.

 

Vi har alle ønsket oss nytenkning. Denne preseason er det i aller høyeste grad. Vi har en oppladning som storklubber skal ha og ikke gjemme oss bort i noen hjørner i Østerrike.

Jeg tror det er veldig klokt å tenke annerledes og nytt på denne måten.

Vi er og vil være et verdenslag og da må vi oppføre oss sånn.

Bravo Kroenke, tror det har noe med han å gjøre. I alle fall er hans endrete status den største endringen forut for dette.

Link to comment
Share on other sites

Vi har en oppladning som storklubber skal ha og ikke gjemme oss bort i noen hjørner i Østerrike.

 

Tror ikke du skal undervurdere effekten av å ha treningsleir i Bad Waltersdorf. På et slikt sted, får laget muligheten til å konsentrere seg om det som virkelig betyr noe, nemmelig å trene seg opp til sesongen som kommer. Det er viden kjent at Arsenal er et av de lagene som er desidert best trent ved sesongstart. I Bad Waltersdorf har det på det meste vært 2-300 supportere. Det har knapt vært presse tilstede. Hvor mange supportere og pressefolk tror du kommer til å være tilstede i Asia?

 

Arsenal kommer ikke til å få det samme treningsgrunnlaget foran denne sesongen. Rett og slett fordi det kommer til å bli mye mer reising. I tillegg blir klubben nødt til å belage seg på å bruke mye tid på å skrive autografer og annet tull som forstyrrer det fotballmessige. Hele poenget med denne turen til Asia, er å gi klubben et større navn der borte, og da kan de ikke bare løpe i bussen etter trening.

 

En slik tur vil sikkert gi klubben noen ekstra pund i klubbkassa på sikt, men jeg mener dette kommer til å gå ut over treningsgrunnlaget til spillerne. Og til syvende og sist er det vel det som foregår på fotballbanen som er viktigst, ikke hvor mange nye supportere vi evner å skaffe i Asia?

Link to comment
Share on other sites

Tror ikke du skal undervurdere effekten av å ha treningsleir i Bad Waltersdorf. På et slikt sted, får laget muligheten til å konsentrere seg om det som virkelig betyr noe, nemmelig å trene seg opp til sesongen som kommer. Det er viden kjent at Arsenal er et av de lagene som er desidert best trent ved sesongstart. I Bad Waltersdorf har det på det meste vært 2-300 supportere. Det har knapt vært presse tilstede. Hvor mange supportere og pressefolk tror du kommer til å være tilstede i Asia?

 

Arsenal kommer ikke til å få det samme treningsgrunnlaget foran denne sesongen. Rett og slett fordi det kommer til å bli mye mer reising. I tillegg blir klubben nødt til å belage seg på å bruke mye tid på å skrive autografer og annet tull som forstyrrer det fotballmessige. Hele poenget med denne turen til Asia, er å gi klubben et større navn der borte, og da kan de ikke bare løpe i bussen etter trening.

 

En slik tur vil sikkert gi klubben noen ekstra pund i klubbkassa på sikt, men jeg mener dette kommer til å gå ut over treningsgrunnlaget til spillerne. Og til syvende og sist er det vel det som foregår på fotballbanen som er viktigst, ikke hvor mange nye supportere vi evner å skaffe i Asia?

 

Jeg er helt enig i alt du skriver Kim.

Mitt utgangspunkt er nok mest økonomisk og i forhold til merkevare.

Noen millioner drakter gående rundt i Asia er kanskje viktig nok.

Link to comment
Share on other sites

Noen millioner drakter gående rundt i Asia er kanskje viktig nok.

 

Er det egentlig så viktig? Misforstå meg rett, jeg har ingenting imot at klubben tjener mer penger. Men jeg mener det blir feil måte å gjøre det på, dersom dette går utover treningsgrunnlaget til spillerne, og dermed det sportslige

Link to comment
Share on other sites

Tror ikke du skal undervurdere effekten av å ha treningsleir i Bad Waltersdorf. På et slikt sted, får laget muligheten til å konsentrere seg om det som virkelig betyr noe, nemmelig å trene seg opp til sesongen som kommer. Det er viden kjent at Arsenal er et av de lagene som er desidert best trent ved sesongstart. I Bad Waltersdorf har det på det meste vært 2-300 supportere. Det har knapt vært presse tilstede. Hvor mange supportere og pressefolk tror du kommer til å være tilstede i Asia?

 

Arsenal kommer ikke til å få det samme treningsgrunnlaget foran denne sesongen. Rett og slett fordi det kommer til å bli mye mer reising. I tillegg blir klubben nødt til å belage seg på å bruke mye tid på å skrive autografer og annet tull som forstyrrer det fotballmessige. Hele poenget med denne turen til Asia, er å gi klubben et større navn der borte, og da kan de ikke bare løpe i bussen etter trening.

 

En slik tur vil sikkert gi klubben noen ekstra pund i klubbkassa på sikt, men jeg mener dette kommer til å gå ut over treningsgrunnlaget til spillerne. Og til syvende og sist er det vel det som foregår på fotballbanen som er viktigst, ikke hvor mange nye supportere vi evner å skaffe i Asia?

 

Jeg forstår din bekymring, men jeg tror ikke nødvendigvis treningsgrunnlaget blir så mye dårligere. United, Chelsea m.fl har gjort tilsvarende og hatt suksess med det. Når det er sagt skulle jeg gjerne sett at vi dro til Østerrike i år også. Både for min egen (funderte på å ta turen i år) del og for lagets. Et STORT savn blir skildringene fra treningsleiren i TGP. Alltid fornøyelig og interessant lesning. Der har det vært gjort en kjempejobb!

Link to comment
Share on other sites

Enig i det Kim skriver. Bad Waltersdorf hadde nok vært det tryggeste (og kanskje beste), men jeg kan også forstå klubbens ambisjoner på det kommersielle planet og samtidig muligheten til å vokse som klubb i form av fanbase og økonomisk.

 

I forhold til treningsopplegget kan det selvfølgelig slå ut begge veier. Wenger var vel imot en pre-season utenfor Europa, men samtidig tipper jeg han har fått bestemme ganske mye hvordan opplegget blir i Asia.

Spillerne reagerer kanskje forskjellig på oppmerksomheten og "oppstyret" under pre-season, men skulle tro de fleste gleder seg til å dra dit å få oppleve nye steder og en annen kultur.

Så vil det vise seg hvordan det slår ut når sesongen er i gang igjen.

 

Jeg tror uansett det er bra vi slipper noe EM eller VM denne sesongen som sliter ut spillerne aller mest.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor i all verden skulle det være noe bedre i Østerrike enn hvor som helst annet sted i verden? Det er profesjonelle fotballspillere det er snakk om, og de vat nok godt hva som kreves av dem. Det vil ha liten eller ingen betydning for spillerne, hvor de har treningssamlingen sin hen. At mange nordmenn reiser ned for å følge samlingene deres, og får følge Arsenalspillerne på nært hold, er nok spennende nok det, men har nok liten betydning for utbyttet av treningene.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor i all verden skulle det være noe bedre i Østerrike enn hvor som helst annet sted i verden? Det er profesjonelle fotballspillere det er snakk om, og de vat nok godt hva som kreves av dem. Det vil ha liten eller ingen betydning for spillerne, hvor de har treningssamlingen sin hen. At mange nordmenn reiser ned for å følge samlingene deres, og får følge Arsenalspillerne på nært hold, er nok spennende nok det, men har nok liten betydning for utbyttet av treningene.

Asiaturen vil jo innvolvere langt mer reising enn tidligere. Fra et økonomisk ståsted er nok Asia å foretrekke, men fra et sportslig utgangspunkt så er Østerrike det beste

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...