Jump to content

Sesongen 2011/12


bergkampje

Recommended Posts

  • Replies 215
  • Created
  • Last Reply

Føler at vi nå er vitne til et lag som virkelig kollapser. Clichy var førstemann ut døra, og eneste grunn til at ikke flere allerede har dratt er fordi det er knuffing om hvem som skal bli den neste ut. Fabregas og Nasri har jeg allerede avskrevet, og van Persie og Walcott ryktes også er ivrige etter å komme ut. Hvem er det som har fjertet så jævlig at alle vil ut? Eller greier ikke Wenger lenger å skjule for rottene at skuta synker?

 

Nok en gang står vi ovenfor en sommer der de andre klubbene forsterker lagene sine, mens vi svekker laget vårt. Kun en tolvåring har vi kjøpt så langt. Wenger knows(how to make a profit)! Fortsetter dette kan følgende være førstelaget neste sesong:

 

Keeper: Szchezny

 

Forsvar: Sagna Vermaelen Kosken Traure

 

Midtbane: Eboue Song Wilshere Arshavin

 

Angrep: Bendtner Chamach

 

Reserver: Fabianski, Gibbs, Djourou, Ramsey, Diaby, Rosicknote og Vela

 

Vel og merke, når alle en sjelden gang er skadefrie... Det kommer garantert til å bli duket for lengre perioder med førstelagsspill for både Squiden og Denilson. Holder dette til topp fire? No fu**ing way! Manure, Ch€£$ki og Shitty har laangt bedre førstelag enn dette, og når det gjelder bredden så vil jeg ikke engang tenke på det. Man må også huske at pool, scum og andre lag kommer til å forsterke mer enn hva Wenger har som vane å gjøre. Får vi delta i Europacup til neste sesong er vi heldige, hvis ikke er vi FUBAR...

Link to comment
Share on other sites

Føler at vi nå er vitne til et lag som virkelig kollapser. Clichy var førstemann ut døra, og eneste grunn til at ikke flere allerede har dratt er fordi det er knuffing om hvem som skal bli den neste ut. Fabregas og Nasri har jeg allerede avskrevet, og van Persie og Walcott ryktes også er ivrige etter å komme ut. Hvem er det som har fjertet så jævlig at alle vil ut? Eller greier ikke Wenger lenger å skjule for rottene at skuta synker?

 

Nok en gang står vi ovenfor en sommer der de andre klubbene forsterker lagene sine, mens vi svekker laget vårt. Kun en tolvåring har vi kjøpt så langt. Wenger knows(how to make a profit)! Fortsetter dette kan følgende være førstelaget neste sesong:

 

Keeper: Szchezny

 

Forsvar: Sagna Vermaelen Kosken Traure

 

Midtbane: Eboue Song Wilshere Arshavin

 

Angrep: Bendtner Chamach

 

Reserver: Fabianski, Gibbs, Djourou, Ramsey, Diaby, Rosicknote og Vela

 

Vel og merke, når alle en sjelden gang er skadefrie... Det kommer garantert til å bli duket for lengre perioder med førstelagsspill for både Squiden og Denilson. Holder dette til topp fire? No fu**ing way! Manure, Ch€£$ki og Shitty har laangt bedre førstelag enn dette, og når det gjelder bredden så vil jeg ikke engang tenke på det. Man må også huske at pool, scum og andre lag kommer til å forsterke mer enn hva Wenger har som vane å gjøre. Får vi delta i Europacup til neste sesong er vi heldige, hvis ikke er vi FUBAR...

Hva anbefaler doktoren at vi skal gjøre? :)

Link to comment
Share on other sites

Hva anbefaler doktoren at vi skal gjøre? :)

Det beste hadde vært å byttet manager, men med det styret vi har per dags dato, så sitter Wenger så lenge klubben går med overskudd.

 

Medisinen jeg foreslår er å være mest mulig negativ, slik at åndene vil gå inn for at du skal sitte igjen som en teit og feilslått dommedagsprofet.

Link to comment
Share on other sites

Fabianski, Diaby, Eboue og Fabregas mangler også.

 

Fabianski tipper jeg er skadet sammen me Diaby, men disse synes jeg vi kan gi litt mer tid i Arsenal.. Fabregas skal vel selges.. Og Eboue er det ingen som vet ka skal, kansje det er transefestival i London og Eboue har fått ekstra fri

Link to comment
Share on other sites

Fabregas, Diaby, Fabianski og Eboue er ikke med pga skader. Bendtner og Almunia er etter all sannsynlighet på tur ut av klubben. Lansbury har fått ekstra ferie pga U21-landslaget. De resterende unge spillerne ble ikke tatt med siden denne turen i all hovedsak handler om reklamering og for å glede Asiatiske fans som ikke får muligheten til å se Arsenalspillerne på Emirates i år. Ungguttene vil få muligheten dere i Köln kampen og under Emirates Cup.

 

EDIT: Jamie Sanderson har bekreftet at Arsenal har mottatt bud på Bendtner og Almunia og sitter i forhandlinger om overganger. Dette skal visstnok være grunnen til at dem ikke er med til Asia.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Etter å ha ventet en hel sommer, er premier league endelig tilbake! Premier league 2011/2012 kommer til å bli en av de mest

spennende og fargerikke sesogene som noen gang har plitt spilt. I år er det ikke lenger snakk om en topp 4 men, heler topp 6. Tottenham og Man City er etter

prestasjonene sine forrige sesong, regnet som kanditater til å være med oppe i der denne sesongen. Spesielt City ser jeg på som en skikkelig trussel neste sesong. Men hvem vinner?

Dette har jeg prøvd å sette litt under luppen:

 

 

 

MANCHESTER UNITED

 

Man United er det laget jeg mener har gjort det best på overgangsmarkedet. Uansett hva Arsenal, Chelsea eller de andre topp klubbene finner på, så har Fergi

vært flinkest denne gangen. Grunnen er at han har handlet såpass tidelig og dermed gitt spilleren tid til å tilpasse seg sin nye klubb. Itilegg ser jeg på disse

signeringene som han har gjort, som svært gode:

 

 

 

Chelsea

 

 

Chelsea virker veldig avventende for tiden. Mye kan være grunnet at, deres nye manager vil få en ordentlig oversikt over spillerene sine først og gi alle en

fair sjanse.

 

 

 

Liverpool

 

Liverpool prøver febrilsk å komme opp igjen blandt topp 4, det tror jeg de skal ha vanskeligheter med å klare også denne sesongen. Alle de tre kjøpene som

de har gjort, er litt sånn type "sqaurd" spiller. Misforstå meg rett det er gode spillere alle sammen men, jeg tror ikke det er det som liverpool trenger for å

komme seg opp til toppen igjen.

 

 

 

Manchester city

 

City har gjort 2 kjøp(når jeg skriver dette, ryktes at Aguero snart er klar) To forsvarspillere. et talent og en avdanka Arsenalspiller. Vi så hvor gode ity var forrige sesong,

jeg er meget redd for at de med en sesong til på baken, nå har det som skal til for å ta tittelen.

 

 

 

Tottenham

 

Tror det er den klubben som kommer på 6 plass denne seongen, ingen tegn til spillere som skal kunne forsterke laget.

 

 

Arsenal

 

 

Arsenal tror jeg dessverre at ikke har så stor sjans denne sesonge men, man veit aldri med Arsenal. Wenger har sagt at det skal komme inn en ny forsvarspiller

og hvem det er kan ha mye å si, for hvor vi ender på tabellen. Gervinho har virkelig vært et friskt pust men, det hjelper så litt om man ikke kan forsvare seg.

 

 

 

JEg tipper derfor denne tabellen:

1. Manchester United

2. Manchester City

3. Chelsea

4. Arsenal

5. Liverpool

6. Tottenham

 

 

Hva er dere tanker?

Link to comment
Share on other sites

Etter å ha ventet en hel sommer, er premier league endelig tilbake! Premier league 2011/2012 kommer til å bli en av de mest

spennende og fargerikke sesogene som noen gang har plitt spilt. I år er det ikke lenger snakk om en topp 4 men, heler topp 6. Tottenham og Man City er etter

prestasjonene sine forrige sesong, regnet som kanditater til å være med oppe i der denne sesongen. Spesielt City ser jeg på som en skikkelig trussel neste sesong. Men hvem vinner?

Dette har jeg prøvd å sette litt under luppen:

 

 

 

MANCHESTER UNITED

 

Man United er det laget jeg mener har gjort det best på overgangsmarkedet. Uansett hva Arsenal, Chelsea eller de andre topp klubbene finner på, så har Fergi

vært flinkest denne gangen. Grunnen er at han har handlet såpass tidelig og dermed gitt spilleren tid til å tilpasse seg sin nye klubb. Itilegg ser jeg på disse

signeringene som han har gjort, som svært gode:

 

 

 

Chelsea

 

 

Chelsea virker veldig avventende for tiden. Mye kan være grunnet at, deres nye manager vil få en ordentlig oversikt over spillerene sine først og gi alle en

fair sjanse.

 

 

 

Liverpool

 

Liverpool prøver febrilsk å komme opp igjen blandt topp 4, det tror jeg de skal ha vanskeligheter med å klare også denne sesongen. Alle de tre kjøpene som

de har gjort, er litt sånn type "sqaurd" spiller. Misforstå meg rett det er gode spillere alle sammen men, jeg tror ikke det er det som liverpool trenger for å

komme seg opp til toppen igjen.

 

 

 

Manchester city

 

City har gjort 2 kjøp(når jeg skriver dette, ryktes at Aguero snart er klar) To forsvarspillere. et talent og en avdanka Arsenalspiller. Vi så hvor gode ity var forrige sesong,

jeg er meget redd for at de med en sesong til på baken, nå har det som skal til for å ta tittelen.

 

 

 

Tottenham

 

Tror det er den klubben som kommer på 6 plass denne seongen, ingen tegn til spillere som skal kunne forsterke laget.

 

 

Arsenal

 

 

Arsenal tror jeg dessverre at ikke har så stor sjans denne sesonge men, man veit aldri med Arsenal. Wenger har sagt at det skal komme inn en ny forsvarspiller

og hvem det er kan ha mye å si, for hvor vi ender på tabellen. Gervinho har virkelig vært et friskt pust men, det hjelper så litt om man ikke kan forsvare seg.

 

 

 

JEg tipper derfor denne tabellen:

1. Manchester United

2. Manchester City

3. Chelsea

4. Arsenal

5. Liverpool

6. Tottenham

 

 

Hva er dere tanker?

 

Jeg tenker det er alt for tidlig å konkluderer noe som helst med tanke på at det er lenge igjen av overgangsvinduet.

 

Ferguson skal ha skryt for at han har handlet inn tidlig, mulig det har kostet klubben noen pund ekstra. Personlig er jeg ikke så skråsikker på at Gea er en fullgod erstatter for VDS. Muligens kan usikkerheten med en ny keeper bidra til at forsvarsfireren også blir litt usikre.

 

Jeg har stor respekt for Phil Jones som jeg på det sterkeste beklager at vi ikke fikk kjøpt. Jeg ser på ham som en defensiv midtbanespiller og utelukker ikke at han allerede i år spiller seg til fast plass. Young er også veldig god og Manu har nå fantastik dekning på kantene/spiss nå.

 

Med de to siste har Ferguson helt klart styrket troppen, om de har styrket førsteelleveren er jeg ikke helt sikker på. Hvis de Gea allerede nå viser seg som en bedre keeper enn VDS så er jeg veldig imponert over Ferguson. Jeg tror og håper det ikke blir tilfellet.

Link to comment
Share on other sites

Basert på spelarstall 27.7.2011

 

1. Manchester City

Har styrka laget og vil bli meir samspelte enn i fjor. Har store kvalitetar i alle ledd. Fryktinngydende framover på bana.

2. Chelsea

Underpresterte i forrige sesong men må ta til takke med andreplass. Spennande manager.

3. Manchester United

Har mista ein av sine viktigaste spelarar og endar som nummer 3. Vil kjempe om 2 plass med sin sedvanlige flaks og dommerhjelp.

4. Arsenal

Har ikkje forsterka laget nok og står i fare for å miste Fabregas. Vil nok ein gong bli plaga av skader på nøkkelspelarar.

5. Liverpool

Vil kapre femteplassen med eit nødskrik, for ujamn stall.

6. Tottenham

Vil slåss med Liverpool om femteplassen.

Link to comment
Share on other sites

Som Tapapa sier litt tidlig å komme med en vurdering da det er lenge igjen av vinduet, men prøver likevel!

 

1.Chelsea - Tror de blå tar tittelen tilbake. Stort press på Villas-Boas, men har trua på at managertalentet klarer å vippe Fergie av pinnen.

 

2. United. Hadde marginer med seg ifjor, håper og tror de svekkes av at VDS er erstattet med en ungkalv

 

3. City. Usikker på hvor godt de lyseblå kommer til å henge med. Har en fryktelig sterk stall, håper inderlig de mislykkes.

 

4. Arsenal. Tror vi med nød og neppe klamrer oss til en CL-kval neste år også. (Og så lenge det skjer er klubben fornøyd..?) Vi er for svake defensivt, og det er lite gunstig at to av våre beste spillere, deriblant vår kaptein, ønsker seg bort.

 

5. Liverpool. Godt mulig `pool kan sende oss ned på 5 plass, men jeg tror og håper det tar litt tid før "nye" Liverpool får satt seg. Forhåpentligvis har vi en god luke før februar/mars kommer.....

 

6. Scum. Forhåpentligvis er ikke van der Vaart og Bale like heite denne sesongen, men Arry` har stablet sammen et godt lag og spurvene kommer nok til å bite godt fra seg

Link to comment
Share on other sites

Nå ser det ut som mye kan skje. Kommer Mata,Samba og kanskje en til så er vi definitivt forsterka.

Litt tidlig å konkludere med noe ennå.

 

Kanskje at Pool har blitt lurt mest til nå med 40 mill for Downing og Henderson.

Link to comment
Share on other sites

Nå ser det ut som mye kan skje. Kommer Mata,Samba og kanskje en til så er vi definitivt forsterka.

Litt tidlig å konkludere med noe ennå.

 

Kanskje at Pool har blitt lurt mest til nå med 40 mill for Downing og Henderson.

Vi har mye jobb å gjøre om dette er sant:

 

http://www.vg.no/sport/fotball/engelsk/artikkel.php?artid=10089098

 

11 dager til seriestart og vi vet ingenting.

Vi tviholder oss igjen til - kanskje denne uka, det er lenge til 31.august og mye kan skje.

Det er ikke godt å være Arsenaltilhenger i Silly Season.

Link to comment
Share on other sites

Guest ProudGooner

Dette blir nok en sesong der mye blir det samme ser det ut til.

Wenger har tydeligvis ikke lyst til å finne en erstatter for Clichy. Øhm.....Okei. Og da er jo mye gjort.

Og vi ser jo hvordan forsvaret har oppført seg i pre-season, og folket tenker "selg Squillaci, han er ikke god nok!" Og der er jeg helt enig, men desverre så trenger vi han nå, siden vi ikke kan selge uten å hente inn erstatter. For da blir det tynt i rekkene der. Kjøp inn en ny midtstopper først, så selger vi han!

 

Så er situasjonen rundt Fabregas og Nasri, der jeg ikke er så sikker ennå. Skal vi selge en av de?

Da bør vi helst selge Nasri, siden vi kan få penger for han nå!

 

Slik regner jeg med lagoppstillingen blir:

 

----------- Scszesny ------------

Sagna - Vermaelen - Djorou - Gibbs

---------Song -------Wilshere----

Walcott-------Fabregas------Gervinho/Nasri

------------ Van Persie ------------------

Er dette godt nok for gull? Nei.

Er dette godt nok for titler? Tror ikke det.

 

Konklusjon: Ny midtstopper, ny back og avklar situasjonen rundt Fabregas og Nasri!

Link to comment
Share on other sites

Dette blir nok en sesong der mye blir det samme ser det ut til.

Wenger har tydeligvis ikke lyst til å finne en erstatter for Clichy. Øhm.....Okei. Og da er jo mye gjort.

Og vi ser jo hvordan forsvaret har oppført seg i pre-season, og folket tenker "selg Squillaci, han er ikke god nok!" Og der er jeg helt enig, men desverre så trenger vi han nå, siden vi ikke kan selge uten å hente inn erstatter. For da blir det tynt i rekkene der. Kjøp inn en ny midtstopper først, så selger vi han!

 

Så er situasjonen rundt Fabregas og Nasri, der jeg ikke er så sikker ennå. Skal vi selge en av de?

Da bør vi helst selge Nasri, siden vi kan få penger for han nå!

 

Slik regner jeg med lagoppstillingen blir:

 

----------- Scszesny ------------

Sagna - Vermaelen - Djorou - Gibbs

---------Song -------Wilshere----

Walcott-------Fabregas------Gervinho/Nasri

------------ Van Persie ------------------

Er dette godt nok for gull? Nei.

Er dette godt nok for titler? Tror ikke det.

 

Konklusjon: Ny midtstopper, ny back og avklar situasjonen rundt Fabregas og Nasri!

 

Vi må vise styrke. Men det er snart for sent frykter jeg.

Selg begge spillerne som vil bort og spillere som ikke er gode nok.

Det er vi som må vise at vi ikke må vente på at noen bestemmer seg for noe.

Det er gjennom handling vi får power. Det trenger vi og det sprer seg til lag og alt.

Nei til vingling og ubesluttsomhet.

Lagoppstillingen din er grei nok. Men med fire skader og suspensjoner blir det tynnere.

Skal vi henge med med dagens tropp trenger vi lite skader. Erfaringene viser at vi er utsatte for skader.

Link to comment
Share on other sites

Guest ProudGooner

Vi må vise styrke. Men det er snart for sent frykter jeg.

Selg begge spillerne som vil bort og spillere som ikke er gode nok.

Det er vi som må vise at vi ikke må vente på at noen bestemmer seg for noe.

Det er gjennom handling vi får power. Det trenger vi og det sprer seg til lag og alt.

Nei til vingling og ubesluttsomhet.

Lagoppstillingen din er grei nok. Men med fire skader og suspensjoner blir det tynnere.

Skal vi henge med med dagens tropp trenger vi lite skader. Erfaringene viser at vi er utsatte for skader.

Gode poeng. Og er helt enig. Men, nå er det jo av erfaring kjent at ting tar tid med Arsenal.

Jeg tror ikke både Fabregas og Nasri vil bort egentlig, men en av dem. Så jeg tror kanskje det hadde vært best og selge da.

For jeg tror egentlig Fabregas vil bli, siden han garantert får plass i elleveren, er kaptein og til og med har sagt at han bryr seg om denne klubben. Men, han bør komme med en offisiell utalelse om hvor han vil bli denne sesongen, før 13. august. Gjør han ikke det, blir jeg mere usikker.

Link to comment
Share on other sites

Gode poeng. Og er helt enig. Men, nå er det jo av erfaring kjent at ting tar tid med Arsenal.

Jeg tror ikke både Fabregas og Nasri vil bort egentlig, men en av dem. Så jeg tror kanskje det hadde vært best og selge da.

For jeg tror egentlig Fabregas vil bli, siden han garantert får plass i elleveren, er kaptein og til og med har sagt at han bryr seg om denne klubben. Men, han bør komme med en offisiell utalelse om hvor han vil bli denne sesongen, før 13. august. Gjør han ikke det, blir jeg mere usikker.

 

Er ganske uenig med deg når du sier at det virker som om Fabregas vil bli.

 

Tror at om det ikke skjer noe på transfer siden snart så kommer det til å bli sinnsykt med booing på hjemmekampene.. Når dette er begynt allerede i pre-season, og folk er misfornøyd med transfer aktiviteten vår.. Ja da kan det bli en uheldig sesong

Link to comment
Share on other sites

Gode poeng. Og er helt enig. Men, nå er det jo av erfaring kjent at ting tar tid med Arsenal.

Jeg tror ikke både Fabregas og Nasri vil bort egentlig, men en av dem. Så jeg tror kanskje det hadde vært best og selge da.

For jeg tror egentlig Fabregas vil bli, siden han garantert får plass i elleveren, er kaptein og til og med har sagt at han bryr seg om denne klubben. Men, han bør komme med en offisiell utalelse om hvor han vil bli denne sesongen, før 13. august. Gjør han ikke det, blir jeg mere usikker.

 

Er ganske uenig med deg når du sier at det virker som om Fabregas vil bli.

 

Tror at om det ikke skjer noe på transfer siden snart så kommer det til å bli sinnsykt med booing på hjemmekampene.. Når dette er begynt allerede i pre-season, og folk er misfornøyd med transfer aktiviteten vår.. Ja da kan det bli en uheldig sesong

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...